Aihe: Pikkuveljelle sähkökitara
1 2
Jonte
06.08.2006 15:25:08
Eli tarkoitatko että vasta-alkajalla ei tarvitse olla hyvin säädettyä kitaraa? Niin ainakin ymmärsin tekstistäsi. Enkä tosissani tuota "mnet- hyväksyntää" tarkoittanut, ajatuksena oli ilmaista että sitä pidetään yleisesti hyvänä käyttäjien keskuudessa. Ja noista Squiereista, ainakin mitä itse olen kokeillut ei ole hyviä kokemuksia. Nauhanpäät törröttää valmiiksi, mikit ovat niin kuin sanoit aika heikkolaatuiset (tietty riippuu mallista) ja muutenkin joku tuntu tökkivän. Totta kai asiansa osaava huoltaja saisi siitä varmaan yhtä hyvän IMO, mutta miksei osta valmiiksi "laadukkaampaa", vaikka joutuisi pikkaisen enemmän maksamaan? Huom. nämä ovat minun mielipiteeni ja niitähän tunnetusti jokaisella on yksi (tai useampia).

No, minulla nyt on kokemuksia muutamasta SQ:sta ja melko tasalaatuisia ovat olleet kaikki. Ihan vasta-alkajana olen sitten joutunut pari Squieria trimmaamaan mieleisekseni, eikä se ole mikään ylivoimainen tehtävä kenellekään jolla on kuusioavainsatsi, pari meisseliä ja viritysmittari tai tavallisen herkkä korva.

Ponttihan on se, että vasta-alkaja ei tiedä, jatkaako hän soittoharrastusta myöhemmin tosimielessä vai ei. Jos jatkaa, niin silloin halvempi kitara on helppo myydä pois tai jättää varalle sekä ostaa sitten riittävän hyvä soitin varsinaiseksi. Jos ei jatka, niin silloin ei harmita niin paljoa investointi, koska aloitusvaiheen kitara maksoi ehkä neljäs-kolmasosan siitä mitä edistyneemmän soittajan tasoinen soitin olisi maksanut.

Halvemman kitaran ominaisuuksiin kuuluu väistämättä se, että sitä pitää säädellä itse paljon enemmän kuin tehtaalla valmiiksi trimmattua.
Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas".
blessed
06.08.2006 16:55:57

miksi ostaa käytetty kun lähes samaan hintaan saa uuden?

Miksi ostaa uusi, kun samalla hinnalla saa paremman käytetyn. Ehdottaisin säästämään hieman ja ostamaan tuolta torilta vaikka jenkki straton. Niitä on siellä pyöriny 600-700e hinnoilla. Jos kyllästyy, niin pitäisi saada omansa suhteellisen hyvin pois (toisin kuin uuden kitaran ostaessa). Eikä tarvi heti olla vaihtamassa parempaan
Aki
06.08.2006 17:16:44

miksi ostaa käytetty kun lähes samaan hintaan saa uuden?
Kuten blessed tiivisti, jotta saa paremman ja jossa arvo säilyy.

halvempi kitara on helppo myydä pois
Sanoisin asian olevan toisinpäin. 800€ Fenderin saa takuulla myytyä 500€:lla, satasen kitarasta on hyvä säkä jos saa pari kymppiä. Ja harva on niin dorka että ostaa jotain parinkympin kitaroita... ;o)
Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle!
Les Fender
07.08.2006 17:44:01 (muokattu 07.08.2006 17:45:53)
Edit: Kommentoin hiukkasen muiden vastauksia: Musta tuollaisessa kalliin kitaran ostamisessa ekaksi kitaraksi ei ole välttämättä järkeä.

No, minä tekisin niin että ostaisin torilta vaikkapa käytetyn Fenkun jenkkistraton 6-7satkun tienoilla. Jollei soitto maistuisi voisin myydä pois -50e - +50e hinnalla. Näin minua neuvoi muusikkoystäväni aloittaessani 80-luvulla. Eikä raha tuolloin kulu välttämäti ollenkaan.
"Living is easy with eyes closed!"
miktol
07.08.2006 19:21:16
No, minä tekisin niin että ostaisin torilta vaikkapa käytetyn Fenkun jenkkistraton 6-7satkun tienoilla. Jollei soitto maistuisi voisin myydä pois -50e - +50e hinnalla. Näin minua neuvoi muusikkoystäväni aloittaessani 80-luvulla. Eikä raha tuolloin kulu välttämäti ollenkaan.

Jos rahavarat sallii sijoittaa tuommoisen summan rahaa, niin ei ollenkaan huono vaihtoehto.

Monesti vain aloittelevilla (usein voi lukea: nuorilla) soittajilla ei ole kovin isoja rahoja laittaa kamoihin kiinni. Mulla ei ainakaan silloin aikoja sitten ollut (eikä ole vieläkään). :)
Les Fender
07.08.2006 20:31:42
Jos rahavarat sallii sijoittaa tuommoisen summan rahaa, niin ei ollenkaan huono vaihtoehto.

Monesti vain aloittelevilla (usein voi lukea: nuorilla) soittajilla ei ole kovin isoja rahoja laittaa kamoihin kiinni. Mulla ei ainakaan silloin aikoja sitten ollut (eikä ole vieläkään). :)

No tuo oli vain esimerkki, vaihtoehtona vaikkapa:
Japania Tele/Strato 400-500e
Tokai/Epi LePa kopsut 200-300e
Mehiko Strato/Tele 300-400e
Iba RG321/Yamaha Pasifica 100-?e
(Hinnat tuollaisia summittaisia, en nyt kaikista niin selvillä ole.)

Kuitenkin jokin sellainen merkki/malli joita myydään kuin lakritsia, eli esim. jokin näistä klassisista kitaramalleista.
"Living is easy with eyes closed!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)