Aihe: Brutal Death Metal
1 2 3 4 5
DVD-SOITIN
05.08.2006 19:55:05
onks bodom brutaalia death metallia

Bodom on teatraalista, pop-orientoitunutta, depressiivista, moniulotteista, aggressiivista skeittipunkkia.
SUPPORT MUSIC, NOT RUMORS
Ronsto
05.08.2006 20:19:53

Entäs Cryptopsy? Mun mielestä ainakin aika brutaalia.
"Saattaa olla, että riipasen kovan kännin tänään"
-imp-
05.08.2006 22:16:21
Jo edesmennyt tanskalainen Iniquity
ketkä vitun muut?
mikko1
07.08.2006 14:55:09
Aika hienosti tapoitte tämänkin ketjun genreilemällä.
Thule
07.08.2006 14:56:44
Aika hienosti tapoitte tämänkin ketjun genreilemällä.

Aika hienosti kannat kortesi kekoon tasokkaan keskustelun puolesta.
Steel and snow.
mikko1
07.08.2006 15:30:16
Aika hienosti kannat kortesi kekoon tasokkaan keskustelun puolesta.

No ehkä nyt vähän...

No mutta juu... Mitäs on tyypit tykänneet uudesta devourmentista? Minusta tuo kuulostaa jotain 2000% kertaa raskaammalta kuin se eka versio.
Jubeh
07.08.2006 15:37:04 (muokattu 07.08.2006 15:37:43)
Mitä hittoa on Brutal Death Metal? Ainakin kaikki normaalit dödöbändit mitä itse kuuntelen on jo brutaalia niin miten vielä saadaan tommonen alalaji?

E: Nii en jaksanu lukea ketjusta muutaku vimpan sivun.
Seuraavaksi haluat kai yhden Rieseneistäni?
Bonesaw
07.08.2006 16:20:47 (muokattu 07.08.2006 16:24:11)
Mitä hittoa on Brutal Death Metal? Ainakin kaikki normaalit dödöbändit mitä itse kuuntelen on jo brutaalia niin miten vielä saadaan tommonen alalaji?

E: Nii en jaksanu lukea ketjusta muutaku vimpan sivun.

Lue ne kaksi ekaa sivua. Ei tartte kysellä samoja juttuja moneen kertaan:)

Edit. Ekalla sivulla iso litania bändejä. Varmasti löytyy hyviä esimerkkejä Brutaalista Death Metallista.
samuxul
07.08.2006 17:16:54

Itte miellän esim Deiciden, Cannibal Corpsen, Prostitute Disfigurementin brutaaliksi deathmetalliksi. Obituary taas on mun mielestä vaan deathmetallia.
rässiä
jalmarus
07.08.2006 17:32:38 (muokattu 07.08.2006 17:33:33)
No ehkä nyt vähän...

No mutta juu... Mitäs on tyypit tykänneet uudesta devourmentista? Minusta tuo kuulostaa jotain 2000% kertaa raskaammalta kuin se eka versio.

Hiton hyvältähän se kuulostaa, rumpalikaan ei enää kaadu näppäryyteensä. Soundit kohillaan. Ja baby killeristä löytyy se sama riffi minkä on jokainen death metal bändi nauhottanut. Eli hiton hyvä levy.

Oho tarkotitkii vissii tota uuden levyn remasteroitua versiota.. en ookkaa kuullu.
"There are lots of guitar players out there who play super fast and super well-but Theyre also super lame. Like Dream Theater"-A.Laiho
jalmarus
07.08.2006 17:36:10
Myös Mortician on hiton hyvä brutaali bändi. siitä hyvä vielä ku ei tarvii ostaa ku yks levy ni on kuullu kaikki, mut silti toimii ku junanvessa.
"There are lots of guitar players out there who play super fast and super well-but Theyre also super lame. Like Dream Theater"-A.Laiho
mikko1
07.08.2006 17:42:22 (muokattu 07.08.2006 17:43:05)
Myös Mortician on hiton hyvä brutaali bändi. siitä hyvä vielä ku ei tarvii ostaa ku yks levy ni on kuullu kaikki, mut silti toimii ku junanvessa.

Rikkinäinen juna? Kyllähän se vitsinä menee sen ehkä kaksi tai neljä biisiä, mutta en minä kyllä mitään sen syvällisempiä kuuntelunautintoja saa.

Edit: suomalainen Torsofuck sitten kelpaakin vähän paremmin jo.
Deino
08.08.2006 14:15:52

Jos brutaaliutta pitäisi kuvata jotenkin, se on tässä.

http://www.youtube.com/watch?v=bKwylcIH398
Henko
09.08.2006 01:20:17

Onks kukaan muuten vielä lanseerannut sellaista alalajia, ku "aggressive hippie metal"?
M.net onkin ämmien net.
katsonautiotahiekkarantaa
09.08.2006 01:39:55
Oisko Opeth?
Aegis
09.08.2006 01:40:47
Brutaalin deathin määritelmä voi kyllä olla aika hankala hoksata jos ei ole perehtynyt death metallin koko kenttään erityisellä huolella. Myös "ultrabrutaaliksi" kutsuttu tyyli on helpompi erottaa "normaalista" death metallista kun todellakin on kuullut sen parikymmentä nimikettä ja sen päälle sitten parikymmentä sellaista poppoota mitkä eivät tähän karsinaan mahdu. Enemmänhän tuo nimike on kunnon gurglefriikkien tapa ohjailla toisensa niille kaikkein likaisimmille apajille, eli termi jolla Behemoth ja uudempi Aborted erotetaan Waking the Cadaverista ja Brutuksesta (ja jos ihan TOSISSAAN lähdetään erottelemaan niin jotain Waking the Cadaveria saattaa voida kutsua vaikka slamiksi, haha).

Jos joku yksittäinen adjektiivi tuota brutaalia laitaa kuvaamaan pitäisi antaa niin se olisi "härski". Soundiratkaisut, riffit, biisit, kannet ja soitto on vaan kertakaikkiaan helvetin paljon härskimpää kamaa kuin normideathissä. Kuunnelkaa itse: soittimeen ensin vaikka Deicideä, Malevolent Creationia, uudempaa Cryptopsya, Cannibal Corpsea ja Necrophagistia. Sitten pistäkää putkeen Devourment, Brodequin, Fleshgrind, Disgorge, Dyscrasia (varsinkin tämä!), Sanatorium ja vaikka vielä Kataplexia. Kyllä jonkinlaisen eron luulisi löytyvän.

Nopeudella ja teknisyydellä ei ole koskaan ollut tekemistä saako death metal bändi etuliitteen "brutaali", mutta ne eivät ole myöskään sitä poissulkevia tekijöitä. Monesti vaan näyttää tänä päivänä käyvän niin että nopeus ja teknisyys potkivat death metallin tärkeimmän elementin, kuoleman, pihalle kun itse astuvat sisään. Itse olen death metallin suhteen ihan tolkuton puritaani, ja moni tekniseen death metalliin karsinoitava bändi sopisi minusta paremminkin nimikkeen extreme metal alle.

Tottakai se brutaalius on kuulijan korvassa ja sitä rataa, mutta kuten kaikkien muittenkin genretysten kanssa, on myös brutalodeathin tapauksessa syytä muistaa, että kyseessä on tänä päivänä alan tosiharrastajien apukeino erottaa puurot velleistä. Hölmösti sanottuna siis Keijo-Annikin omasta mielestä death metal bändi Waginal Cunt voi olla brutaalia, mutta se ei vielä välttämättä tarkoita että WC olisi brutalodeathiä. Toisaalta taas jonkun brutaalin deathin ystävän mielestä jokin nimikkeen alle kuuluva bändi saattaa hänen kokemuspohjaltaan olla kaikkea muuta kuin brutaalia. Käsittämätöntä ehkä jonkun mielestä, mutta minkäs teet. Brutaali death metal on kapea käsite koska sen halutaan olevan sellainen, aivan samalla tavalla kuin black metal. Tästä syystä itse mieluummin puhunkin brutalodeathistä kuin brutaalista deathistä, jotta termin ymmärtäville ei jäisi epäselväksi että puhun nimenomaan tästä pienestä musiikin ääriryhmästä.

Sitten on tietysti vielä tämä harmaa alue jonka bändit eivät suoraan lennä mihinkään tiettyyn death metallin sisäiseen karsinaan. Tämä herättää aina kysymyksen "missä kulkee raja?". Jokainen tietää että mitään selkeää rajaa ei voi osoittaa. On vain kertakaikkiaan olemassa sellaisia bändejä joista näkemykset ovat niin hajanaisia ettei niitä voida yksimielisesti asettaa mihinkään karsinaan. Jos jokin bändi on kymmenen hepun mielestä brutaalia deathiä ja kymmenen mielestä ei, niin luultavasti kiistanalaista orkesteria ei voida karsinaan asettaa. Tietenkin asiat menevät yleensä huomattavasti monimutkaisemmiksi, eivätkä määritelmät ikinä ole täydellisiä, mutta sellaista elämä joskus on.

Genreily on oikeasti ihan mukavaa.
Joka virtsaa säästää se lastaan vihaa.
south_of_heaven
09.08.2006 02:00:40 (muokattu 09.08.2006 02:00:58)
Genreily on oikeasti ihan mukavaa.

perusteellista +
itki south_of_heaven
cfe
09.08.2006 08:22:04 (muokattu 09.08.2006 08:22:13)

Mukava lukea kun joku tietää mistä puhuu.

+
http://www.causeforeffect.org
StoRBa
09.08.2006 08:54:44

Mukava lukea kun joku tietää mistä puhuu.

+

Kyllä! Iteki pistin lussan. Tämä avarsi hieman taas omaa tietämystänikin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)