Aihe: Huonoja putkivahvistimia?
1 2 3 4
Dominaattori
07.08.2006 13:32:38
Onks kellään noita helkutin halpoja Famen putkivahvareita. Musicstorelta.

Minullahan sellainen on:)
täyttä perseilyä
SURf
07.08.2006 13:39:55
Minullahan sellainen on:)

Pystyks heittää tähä jotain matksuu niinku tiätsää diipadaapa...

Eli kerro toki enemmän!
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
Dominaattori
07.08.2006 13:57:22
Eli kerro toki enemmän!
Ööh. Mitähän sitä nyt sitten kertoisi:) Eli mulla on se famen studioreverb mikä ei tosiaan ole kallis täysputkipeliksi (muistaakseni 450e) Kysykää jotain ku on nääin aamulla pää ihan tyhjä eikä osaa kertoa omasta puolesta mitään. Menee vaan mainospuheeksi:)
täyttä perseilyä
Aki
07.08.2006 14:36:18

No kelle siitä sitten pitäisi olla apua?
No jos vaikka niille ketä olet tietojesi jakamisella täällä auttamassa.

Mähän sitä vahvistintani käytän eikä kukaan muu.
Jep. Jos asenne on toi, niin miksi ihmeessä olet täällä jakamassa neuvoja muille? Jotka eivät siis tule vahvistimillasi koskaan soittamaan.

ja kehottaa porukkaa luottamaan omiin korviinsa, tuntuu olevan isokin rikos.
Täyttä komppia olisin antanut jos noin olisit sanonut.

Sillon kun mä ostin sen Bluesbreakerin, se maksoi käytettynä 3990 markkaa.
Aivan mainiot kaupat teit.

kun ostin Laney TF 320:n, niin se makso muistaakseni suurin piirtein 3300 markkaa.
Vähän huonot kaupat teit.

Käsi ylös joka tietää mun ostokseni ja niiden hinnat paremmin kuin mä itse.
Käsi ylös joka tietää tällä hetkellä vallitsevan yleisen hintatason paremmin kuin sinä itse yksittäisten spesiaalitapausten perusteella. _o/
En halveksu, mutta koska tässä ollaan nuorempiamme auttamassa, eikös olisi fiksumpaa verrata heillä olevia vaihtoehtoja, kuin muistella miten löysi ilmaiseksi roskiksesta Hammondin, tai sai legendaarisen vahvistimen ihan naurettavalla hinnalla?

Eli omat korvat töihin, varaukseton suhtautuminen kaikkiin laitteisiin, ja terve kritiikki kaikkea kuultua ja luettua kommenttia kohtaan, niin tulee tehtyä fiksuimmat valinnat.

Ööh. Mitähän sitä nyt sitten kertoisi:)
Vaikuttaa hieman mitäänsanomattomalta vahvistimelta... ;o)
Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle!
Jani The Rock
07.08.2006 15:00:42

Jep. Jos asenne on toi, niin miksi ihmeessä olet täällä jakamassa neuvoja muille? Jotka eivät siis tule vahvistimillasi koskaan soittamaan.

Yksinomaan siitä syystä, että mä en usko olevani ainoa kitaristi tässä maassa tai edes m.netissä joka vois tykätä trankkulaitteiden soundista ja pitää sitä käyttökelpoisena omiin tarkoituksiinsa.

Mulla meni hitosti aikaa ja vielä enemmän rahaa, kun sääsin putkivahvistinten kanssa ja uskoin tyhmänä sen mitä lehdissä luki ja "kokeneemmat" kertoi. Jos joku pääsis vaikka vähän vähemmällä, tai jotain.

Täyttä komppia olisin antanut jos noin olisit sanonut.

No lainaanpa itteäni tosta ekalta sivulta:
"On aika jännä homma, että ensimmäistä (tai toista) vahvistintaan ostavalle suositellaan automaattisesti putkikonetta. Pitäis pikemminkin kannustaa kokeilemaan ja vertailemaan mahdollisimman paljon eri vahvistimia. Jos putkikone kuulostaa parhaalta, niin sitten kannattaa ostaa sellanen".

Aivan mainiot kaupat teit.

Sikäli kyllä että pääsin Vox AC-15:sta eroon kun sen vaihdossa annoin. Mutta niin vaan oli Marshall liian äänekäs peli kerrostaloon, eikä sitä ollut kiva kantaa ylös ja alas rappusia, kun kämppä oli neljännessä kerroksessa sillon. Että sikäli se oli täysin järjetön ostos.

Vähän huonot kaupat teit.

No enpä tiedä. Oli se Laney sentään parilla kiertueella mukana ja käytin sitä äänityksissäkin. Ihan käypänen vahvistin. Siitä sai vielä hyvin fyrkkaa kun myin sen pois. Ne rahat käytin sitten tohon Stageen. Aika hyvä ostos, loppupelissä.

En halveksu, mutta koska tässä ollaan nuorempiamme auttamassa, eikös olisi fiksumpaa verrata heillä olevia vaihtoehtoja, kuin muistella miten löysi ilmaiseksi roskiksesta Hammondin, tai sai legendaarisen vahvistimen ihan naurettavalla hinnalla?

Miksipä ei. Samoin olis fiksua olla heittelemättä niitä "putki vs. trankku 10 - 0" -tyyppisiä kommentteja, kun niistä nyt ei ainakaan ole kenellekään niinsanotusti hevon vitun vertaa hyötyä.
I drive a Rolls Royce `cause it`s good for my voice.
Lord of the strings
07.08.2006 16:28:53
Lab Series L7 -vahvarini on helevtin hyvä trankkupeli vaikka itse sanonkin. Itseni lisäksi ainakin BB King on tätä mieltä.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith"
joukov
07.08.2006 18:46:53
Myös Line 6 Vetta on mainio transistorivahvistin.
"...can't be king of the world if you're slave to the grind..."
harryk
07.08.2006 21:57:04

Olen vuosien saatossa soittanut aika monella kitaravahvarilla, osa putkivehkeitä ja osa jotain muuta. Aina kun olen vaihtanut vahvaria olen hetken tuntenut päässeeni pykälän verran eteenpäin mutta en vaan tiedä minne. Ihmisen luonne sellainen, ettei mikään vekotin, harrastus tai nainen tunnu jonkun ajan kuluttua yhtään miltään ellei TODELLA tutustu siihen ja sen sielunelämään. Väitän ,että nykyihminen kyllästyy tosi nopeasti moneen asiaan ennekuin on päässyt edes raaputtamaan sen pintaa. Parhaat suhteet toimivat mielestäni vuosikausia kunhan tutustuu kumppaniinsa pintaa syvemmältä ja oppii sen oikut ja metkut. Siitä seuraa tosi vahva kiintymys tai ero ja uuden vehkeen/kumppanin haku. On ihan sama onko vahvari putki vai trankku kunhan sen haltija taikoo siitä itseä ja muita miellyttävät sulosoinnit ulos yleisön kuuluville. Näitä sulosointeja ei kuule koskaan liikaa.
tommiot
07.08.2006 21:58:14 (muokattu 07.08.2006 22:04:16)
Mun JCM800 + 1936 oli ihan huono...

Laney VH100R Marsun greenback-kaapilla polkee suohon mitenpäin tahansa, mutta tässä threadissa kai oli enemmän putket vs transut taistelu...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)