Jaska 01.11.2003 00:22:28 | |
---|
Tähän on ainakin sellanen konsti minkä huomasin Jordisonin käyttävän (Disasterpieces dvd:llä), että laittaa jonkinmoisen narun tai nauhan pedaalin footboardin alta jalkapöydän yli niin että se naru sitoo jalan pedaaliin kiinni. Tai näin ainakin olin näkevinäni. ehkä se oli sitä drumriser-temppua varten, ettei oo varpaat suussa ku lähetään pyörimään... |
hartza 01.11.2003 19:12:18 | |
---|
Itse olen soittanu tupliksilla runsaan vuoden, ja muuten tullu rumpuja soiteltuu yli 5 vuotta. Oon huomannu, et jos haluaa vetää DT:n Mike Portnoy-tyylillä, eli nopeita, lyhyitä tremoloita basarilla, kannattaa opetella kantapään käyttöä, eli aloittaa polkaisun kantapäällä, jonka osuttua painaa pedaalia varvasosalla. tällä saa aikaan kaksi iskua peräkkäin, joka on myös hauska kikka sinkkupedaalilla soittaessa. Tämän kun opettelee molemmilla jaloilla, ja vielä niin, että ensin molemmat kantapäät soittavat iskut peräkkäin, ja sitten varvasosat, eli esim. ensin oikean jalan kanta, sitten vasemman jalan kanta, sitten oikean jalan varpaat ja sitten vasemman jalan varpaat. Tällä saa huomattavasti extreme-kuuloista funkkia lisättyä, ja kuulostaa helvetin hyvältä esim. metallimusiikissa. Nopeita tukutuksia en itse paljoa käytä, mutta milloin käytän, pidän kantapäät koko ajan irti pedaaleista, ja nostan koko jalkaa reidestä, joka taas aiheuttaa TODELLA nopeaa, mutta 3 sekunnin jälkeen hallitsematonta komppia, mikäli on kyse aloittelijarumpalista. Mutta niinkuin sanottu, harjoittelemalla oppii! kaikkein paras olisi, kun pystyisi harjoittelemaan PELKÄSTÄÄN tuplapedaalin käyttöä noin 1-2 tuntia päivässä, mutta harvemmin näin paljoa liikenee aikaa. Ja ainakin itse olen huomannut, että kun näin paljon käyttää aikaa soittamiseen, ja tahkoaa koko ajan tuplapedaalilla, voi iltapäivän juoksulenkin unohtaa, syö nimittäin mehut miehestä! |
kkeppana 01.11.2003 19:36:59 | |
---|
Tuo 'heel-toe' (ensin isku kantapäällä ja sitten varpaalla) olisi helkkarin kätevä, jos jalka mahtuisi pedaalille kokonaan. Omilla Iron Cobrilla en pysty tuolla lailla soittamaan ellen laita varpaita niin pitkälle eteen, että ketju on varpaitten välissä. Ei ole hirveän mukavaa soittaa näin. Jos rahaa olisi niin voisin vaikka tilata jotkut Axiksen longboardit vai mitkä ovatkaan... I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society. |
Jaska 01.11.2003 21:56:08 | |
---|
Tuo 'heel-toe' (ensin isku kantapäällä ja sitten varpaalla) olisi helkkarin kätevä, jos jalka mahtuisi pedaalille kokonaan. Omilla Iron Cobrilla en pysty tuolla lailla soittamaan ellen laita varpaita niin pitkälle eteen, että ketju on varpaitten välissä. Ei ole hirveän mukavaa soittaa näin. Jos rahaa olisi niin voisin vaikka tilata jotkut Axiksen longboardit vai mitkä ovatkaan... sama juttu |
Paas 02.11.2003 12:17:52 | |
---|
Tuo 'heel-toe' (ensin isku kantapäällä ja sitten varpaalla) olisi helkkarin kätevä, jos jalka mahtuisi pedaalille kokonaan. Omilla Iron Cobrilla en pysty tuolla lailla soittamaan ellen laita varpaita niin pitkälle eteen, että ketju on varpaitten välissä. Ei ole hirveän mukavaa soittaa näin. Jos rahaa olisi niin voisin vaikka tilata jotkut Axiksen longboardit vai mitkä ovatkaan... Joo. Minullakin hieman sama onkelma. Taitaa olla liian isot jalat :) Takatukat kunniaan! |
jussiohman 02.11.2003 15:16:00 | |
---|
Ei meikänkäänkään pearliin mahdu koko jalka et sais ton heel-toe tsydeemin tehtyä. Onko se vaikea tekniikka btw? "Jorma tiesi tekevänsä vainajaa, kun nappas lapiolla takaraivon halaki!" |
hartza 02.11.2003 18:24:01 | |
---|
Isojalkalauma vai? Itselläni kantapää mahtuu noin puoliksi pedaalille, ja silti toi heel-toe toimii. Kyseinen temppu ei ole vaikea, kunhan sen oppii. Itse keksin kyseisen tsydeemin joskus 10-vuotiaana, ja siitä lähtien on tullu treenattua, alkaa nimittäin nyt jo luonnistua! |
kkeppana 02.11.2003 21:37:21 | |
---|
No mun jalka on joku 44-45 kooltaan. Eikä kyllä luonnistu oikein. I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society. |
Paas 02.11.2003 22:19:11 | |
---|
No mun jalka on joku 44-45 kooltaan. Eikä kyllä luonnistu oikein. Samaa kokoa mullakin mutta ei tunnu pedaaliosa riittävän. Pahempi nakki jo siinä vaiheessa kun jalan koko ylittää 46:n :) Takatukat kunniaan! |
Jaska 02.11.2003 22:23:06 | |
---|
Samaa kokoa mullakin mutta ei tunnu pedaaliosa riittävän. Pahempi nakki jo siinä vaiheessa kun jalan koko ylittää 46:n :) Kyllä, puhuu kokemuksen jyhkeä rintaääni |
itse ruuvasin cobrista sen varvas stopparin pois..nyt pystyy heeltoe iskuja soittaa.. vähän on vielä tarkkuus hakusessa kylläkin.. |
kkeppana 02.11.2003 22:35:03 | |
---|
itse ruuvasin cobrista sen varvas stopparin pois..nyt pystyy heeltoe iskuja soittaa.. vähän on vielä tarkkuus hakusessa kylläkin.. Hmmmm.. Mahtaskohan sitten olla tarpeeksi tilaa jalalle. Pitänee koittaa huomenissa. I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society. |
Paas 03.11.2003 15:09:31 | |
---|
itse ruuvasin cobrista sen varvas stopparin pois..nyt pystyy heeltoe iskuja soittaa.. vähän on vielä tarkkuus hakusessa kylläkin.. Olen kokeillut mutta soitaminen muuttui aika hankalaksi kun oli tottunut niihin toestoppereihin. Varpaat liukuivat väkisin huomaamattani sinne ketjuun kiinni. Takatukat kunniaan! |
ziggy 03.11.2003 17:12:36 | |
---|
Mäki hokasin ton jutun parin vuoden jälkeen ja luulin et olin keksiny jotai uutta mitä kukaa ei tienny tahi osannu..=) Nyt pysty vedellä jo 8-osia aika reippaaseen tahtiin ja tuplaiskut männöö suht nopiaan. "Mielummin reilusti metsään, kun arasti paskaan". -Alexander Kuoppala |
juoni 03.11.2003 19:34:34 | |
---|
Onko muuten tämä maailmanennätys 1400bpm tehty juuri tällä heel-toe tekniikalla? Jokatapauksessa aivan järjetön. Lahjattomat Treenaa |
hartza 03.11.2003 20:02:14 | |
---|
Ziggy sama juttu oli mulla sillon kun opin sen, aattelin et nyt musta tulee ihan guru ku osaan tämmösen :P Empä kyseisestä ennätyksestä tiedä, kukas sen on tehny? Alkaa jo olla epileptikon oireita kun pystyy jalkoja vatkaamaan 1400bpm. Tietäiskö kukaan esim. viedolinkkiä tai mp3-linkkiä josta ladata tämä ennätys? |
jussiohman 03.11.2003 20:13:25 | |
---|
Onko muuten tämä maailmanennätys 1400bpm tehty juuri tällä heel-toe tekniikalla? Jokatapauksessa aivan järjetön. Hmm... Tuo olisi 350bpm 16-osina. Ja 175 jo yhdelle jalalle ihan ok:) "Jorma tiesi tekevänsä vainajaa, kun nappas lapiolla takaraivon halaki!" |
ziggy 03.11.2003 21:02:29 | |
---|
Ziggy sama juttu oli mulla sillon kun opin sen, aattelin et nyt musta tulee ihan guru ku osaan tämmösen :P Empä kyseisestä ennätyksestä tiedä, kukas sen on tehny? Alkaa jo olla epileptikon oireita kun pystyy jalkoja vatkaamaan 1400bpm. Tietäiskö kukaan esim. viedolinkkiä tai mp3-linkkiä josta ladata tämä ennätys? www.drumcanman.com sielä on mp3-linkki. ei oo järkevän kuulosta...=) "Mielummin reilusti metsään, kun arasti paskaan". -Alexander Kuoppala |
Jaska 03.11.2003 21:56:46 | |
---|
otin tänää sen stopperin pois mutta jalka on silti liian iso eikä mahdu liikkumaan siellä sen kehikon sisällä :( täytyy jatkaa samaan malliiin vaa... |
dictatorsh*t 09.11.2003 21:10:32 | |
---|
No mun jalka on joku 44-45 kooltaan. Eikä kyllä luonnistu oikein. No ei tuo vielä mitään, mutta kasvata tämmöinen 47 1/3 kokoinen ketara, niin kenkien etsiminenkin alkaa olla melko hankalaa. Vähän poikkesin aiheesta, mutta hyvän asian takia. Hail somebody. |