Aihe: uudet elementit marsun 1936-kaappiin..?
1
spellbound
07.08.2006 08:55:27
Kyseinen kaappi alkaa olla vanhan puoleinen ja elementit ovat alkaneet "lotkottamaan", powerballilla olen sitä huudattanu ja alitehoiselta se on tuntunut muutenkin. Vaikka 4x12 voisi olla fiksumpi, oon mieltynyt tohon kaapin kokoon, eikä budjettikaan anna periksi uuden kaapin ostoon, joten olisiko elementtien vaihto paikallaan? alkuperäiset ämyrit taitaa olla g12t-75? Eminencen elementtejä olen katellut, esim. texas heat, jolloin tehon luulisi riittävän ainakin..? Onko kokemuksia vaihdoista, mitä eroja soundeissa ja minkä ohmisia elementit pitäisi olla? Kiitos jo etukäteen!
Ei muuta kun lisää baustaa housuun...
Kitarasankari
07.08.2006 10:07:29
itse olen kanssa vähän miettinyt että elementtiostoksille pitäisi lähteä. Sama kaappi siis on kyseessä.

Ajattelin vähän jos toisen elementin pitäisi orkkiksena ja toisen tilalle vaihtaisi v30.
Mitäs mieltä viisammat olette tuollaisesta?
Vain munalla poskille läpyttely pyyhkii pois jazz-hölynpölyn...
Kitarisoija.
07.08.2006 10:15:08 (muokattu 07.08.2006 10:15:43)

Mulla on toi 1936-kaappi vintage-30:llä ja mielestäni soundaa hyvältä. Ainoat vertailukohteet ovat tosin olleet normi 1960 ja behku :D Mutta tuo leikkaa kivasti läpi ja on sellainen tuhti ja tummasoundinen kuitenkin. DSL:än kanssa sitä siis soittelen. Vois kai sanoa hieman nasaaliksikin sitä soundia, mutta minä tykkään ja se on pääasia.
ROK ROK!
zzy
07.08.2006 10:32:48
Jos vintage 30:neen päädyt, nii tuu hakee multa kaksi 16 Ohmista pois nurkista ;)
spellbound
07.08.2006 14:33:24
Nyt olisi tarvetta mielipiteille noista eminencen ämyreistä...? v30 ei oikeen kiinnosta...
Mebrick
07.08.2006 14:58:16
Justiin vaihdoin texas heatin ja governorin celestioiden tilalle, lopputulos oli erittäin positiivinen. Texas heat antaa botnen ja governor keskitaajuudet.
spellbound
07.08.2006 15:45:54
noniin...mitäs seikkoja tossa pitäisi ottaa huomioon jos laittaa eri elementit, voiko tehoeroa esim. olla paljoa yms...? yritän myös välttää liiallist middlekkyyttä.
ReBeat
07.08.2006 15:48:28

noniin...mitäs seikkoja tossa pitäisi ottaa huomioon jos laittaa eri elementit, voiko tehoeroa esim. olla paljoa yms...? yritän myös välttää liiallist middlekkyyttä.

Elementeissä ei ole tehoa vaan tehonkesto eikä niillä eroilla ole väliä kunhan tehonkesto on vaan riittävä. Sen sijaan elementtien herkkyys kannattaisi olla keskenään suunnilleen samoissa arvoissa, jotta toinen elementti ei jää liikaa toisen jalkoihin.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Joees
07.08.2006 16:51:42
Nyt olisi tarvetta mielipiteille noista eminencen ämyreistä...? v30 ei oikeen kiinnosta...

Kokeilitko hakua? Muistaakseni noista on keskusteltu ties kuinka paljon.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)