LaXu 06.08.2006 20:21:43 | |
---|
Peavey Classicissa on hyvä soundi trankkuvehkeeksi, siihen hyvät kokemukseni transistorivahvareista sitten jäävätkin. Tuota, Classic on kyllä ihan täysputkivehje. Mutta tosiaan ei noista putkista kannata ongelmaa tehdä. Se on vähän kuin lamppuja vaihtaisi, paitsi että tarvii tehdä harvemmin. Biasointikaan ei ole paha rasti, jos hommaa vaffarin jossa biasointipisteet ja trimmerit löytyvät kotelon ulkopuolelta. Vie aikaa 10 min ja tarvittavat työkalut on ruuvimeisseli ja jännitemittari. Aika monissa uudemmista putkivahvistimista tuo alkaaa jo löytyä. Toinen vaihtoehto on sitten katodibiasoidut vahvarit, jotka periaatteessa säätävät biasin automaattisesti eli putket vaan kiinni ja menoksi. |
Artist 06.08.2006 20:24:23 | |
---|
Tuota, Classic on kyllä ihan täysputkivehje.
Eiks vanha Classic ole hybridi, tosin pääteaste putkilla? "You can take away my temple, but you can't take away my hill, you can pass those pearls before me, I've got an iron steel will." |
Jani The Rock 06.08.2006 20:39:14 | |
---|
Kai toi ihan toimiskin.Tossa mun Ampegissa on ihan kaikki putkella, notta tierä sitten.Ja soittaessa on tukkakin putkella.Ei vaan kun siinä on joku phasesplitterikin putkella.Ja volaa tulee ihan p..keleesti. Ampeg SJ-12T Super Jet Features: 50 Class AB watts Single 12" Ampeg Vintage speaker All-tube design: 2 - 6L6s and 2 - 12AX7s Reverb Tremolo Tone and tremolo controls (speed and intensity) Groovetuben 2 x 6L6 Ja hyvin toimii? Mun Saint Louis Musicin kokoon koppuloima, ammoinen Ampeg Jettini ei toiminu oikeen hyvin. Siinä oli vahvistin joka vastas täydellisesti tän threadin otsikkoa. Hyvältä soundas kyllä - sillon harvon kun suostu toimimaan. Kävi se sitten maahantuojallakin fiksissä, mutta eihän paska leipomalla parane. Juttelin sitten myöhemmin Kiviojan Pasin kanssa aiheesta. Hänen kommenttinsa olivat sangen, hmm... mielenkiintoisia. Basisti! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista! |
Feggy 06.08.2006 20:42:00 | |
---|
Tuota, Classic on kyllä ihan täysputkivehje. Hoho, no ilmankos! Se sitten siitä teoriasta. Teuvo Loman Euroviisuihin-kerho#1 |
BigPapa 06.08.2006 20:43:50 (muokattu 06.08.2006 20:45:45) | |
---|
Ja hyvin toimii? Mun Saint Louis Musicin kokoon koppuloima, ammoinen Ampeg Jettini ei toiminu oikeen hyvin. Siinä oli vahvistin joka vastas täydellisesti tän threadin otsikkoa. Hyvältä soundas kyllä - sillon harvon kun suostu toimimaan. Kävi se sitten maahantuojallakin fiksissä, mutta eihän paska leipomalla parane. Juttelin sitten myöhemmin Kiviojan Pasin kanssa aiheesta. Hänen kommenttinsa olivat sangen, hmm... mielenkiintoisia. Toimii todella hyvin, ei mitään ongelmia.Oisko sulle sattunut joku maanantai tai perjantai kappale.Ei paska parane joo leipomalla, putki vs trankku 10 - 0. Olikos se tämä sulla. http://www.ampeg.com/products/diamond_blue_lead/sj-12t.html Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Jani The Rock 06.08.2006 20:46:33 (muokattu 06.08.2006 20:47:22) | |
---|
Toimii todella hyvin, ei mitään ongelmia.Oisko sulle sattunut joku maanantai tai perjantai kappale. Se eka sarja noita pikkujettejä oli kuulemma melkosia susia, mutta mahtu niitä sitten näköjään myöhempiinkin... Millasiahan lienevät nämä uudet Cratet. Hinnat ei ainakaan päätä huimaa. Mutta ton Ampegin jälkeen tein kyllä päätöksen että SLM:n vehkeitä en osta. Edit: Ei ollut toi, vaan J-12T. Basisti! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista! |
BigPapa 06.08.2006 20:59:17 (muokattu 06.08.2006 21:03:57) | |
---|
Se eka sarja noita pikkujettejä oli kuulemma melkosia susia, mutta mahtu niitä sitten näköjään myöhempiinkin... Millasiahan lienevät nämä uudet Cratet. Hinnat ei ainakaan päätä huimaa. Mutta ton Ampegin jälkeen tein kyllä päätöksen että SLM:n vehkeitä en osta. Edit: Ei ollut toi, vaan J-12T. No se on sun päätös se.Mulla on toiminut vuodesta 2000 täysin moitteetta. Mitäs se Kivioja suuressa asiantuntevuudessaan kertoi? Mulla on ollut ihan laidasta laitaan vahvistimia.Marshallin Jtm-45 nuppi Marsun 2 X 12 kaapilla ja vanhalla 4 x 12 kaapillakin.Marshallin Super Lead vuodelta 68...sillä vanhalla isolla kaapilla,Musarin combo, The Twin,Peaveytä ym ym...kyllä Ampegi on ollut helevetin hyvä mihin tahansa niihin verrattuna.Juu ja rinnalla on toi Fenkun Vibroverbi. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Jani The Rock 06.08.2006 21:39:49 | |
---|
Mitäs se Kivioja suuressa asiantuntevuudessaan kertoi? Kertoi olevansa vähemmän vakuuttunut SLM:n tuotteiden laadukkuudesta, näin kauniisti sanottuna. Vaikka ihan samahan se mulle sinänsä on mitä asiantuntijat puhuu, ei mun mielipiteet siitä kummene. Mulla on ollut ihan laidasta laitaan vahvistimia.Marshallin Jtm-45 nuppi Marsun 2 X 12 kaapilla ja vanhalla 4 x 12 kaapillakin.Marshallin Super Lead vuodelta 68...sillä vanhalla isolla kaapilla,Musarin combo, The Twin,Peaveytä ym ym...kyllä Ampegi on ollut helevetin hyvä mihin tahansa niihin verrattuna.Juu ja rinnalla on toi Fenkun Vibroverbi. Niistä putkikoneista mitä mulla on ollut lätkäsisin sen "huono" -leiman Ampegin lisäksi Vox AC 15:een, Marshall JTM 30:een sekä Marshall JCM 2000 TSL 100 -nuppiin. No joo, ei se JCM 900 -nuppikaan järin hääppönen ollut mutta se sentään toimi suht moitteettomasti toisin kuin nuo edellä mainitut. Basisti! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista! |
PekkaM 06.08.2006 21:48:10 | |
---|
Jos joku haluaa ostaa Laney LC 15R:n, niin mulla olisi myydä yksi. 15 wattinenkin on osoittautunut kerrostalossa ihan trankkua vastaavaksi (noh, kliinit kuulostaa kyllä selvästi paremmilta) ja kun pedaalit vaihtui Podiin on laite seissyt tyhjän panttina. Onhan se ihan kiva kun pääsee isossa tilassa huudattamaan huoletta, mutta ei nämä mitään kotisoittajan vehkeitä ole. Myyn: Sekalaisia efektipedaaleita, Laney LC 15R, Yamaha APX6A. Ilmoitukset jäsenkuvauksessa. |
Lauri 06.08.2006 21:48:24 | |
---|
Eikö olisi ollut helpompaa tehdä stompbox jossa on volumepotikka ja kytkin? Kun kytkimsestä painaa niin signaali menee potikan kautta ja kun painaa toisen kerran niin se menee suoraan. Se olis helpompi tehä, mutta eihän se kuuloistais samalle. |
32788 06.08.2006 21:51:44 | |
---|
Se olis helpompi tehä, mutta eihän se kuuloistais samalle. Mutta jos laittaisi vahvarin volyymipotikan tilalle stereojakin ja sitten pedaaliin samanlainen, yhdistäisi piuhalla ja säätäisi pedaalista sitten tuon volyymin potikalla ja napilla. Mahtaiskohan toimia? |
BigPapa 06.08.2006 21:54:47 (muokattu 06.08.2006 21:58:47) | |
---|
Kertoi olevansa vähemmän vakuuttunut SLM:n tuotteiden laadukkuudesta, näin kauniisti sanottuna. Vaikka ihan samahan se mulle sinänsä on mitä asiantuntijat puhuu, ei mun mielipiteet siitä kummene.
Niistä putkikoneista mitä mulla on ollut lätkäsisin sen "huono" -leiman Ampegin lisäksi Vox AC 15:een, Marshall JTM 30:een sekä Marshall JCM 2000 TSL 100 -nuppiin. No joo, ei se JCM 900 -nuppikaan järin hääppönen ollut mutta se sentään toimi suht moitteettomasti toisin kuin nuo edellä mainitut. Ihan huoletta voi ottaa sen "huono" leiman siitä Ampegista pois.Sehän on selvä. että huonoja sattuu vaikka mihin merkkiin mukaan.Toi Ampegi on kestänyt jopa sen kun kerran talvella tultiin keikalta ja oli tarjousoluita, siis yleisön tarjoamia nupissa aika lailla,niin kotiportaille tullessa liukastuin jäätiköllä ja Ampegi pamahti jäähän.Ei oo mikään lelu eikä heppoinen tekele.Asiantuntijoista voidaan tosiaan olla mintaakin mieltä ja milloin on kenelläkin oma lehmä ojassa.Luotettavampaa vahvistinta kuin tuo Ampeg, saa kyllä etsiä.Ei minulla nyt muuta. Tossa vielä päällä Jtm-45 nuppi http://www.gakki.com/catalog3/marshall_jtm45.JPG Ja tälläinen setti mulla oli kanssa http://www.curtis-reid.com/gear/marshall71sm.JPG Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Heikki 06.08.2006 21:56:42 | |
---|
Mutta jos laittaisi vahvarin volyymipotikan tilalle stereojakin ja sitten pedaaliin samanlainen, yhdistäisi piuhalla ja säätäisi pedaalista sitten tuon volyymin potikalla ja napilla. Mahtaiskohan toimia? Toihan nyt menee vielä vaikeemmaks, parempi ratkasu on, moottori vahvarin päällä. |
Niin no maun mukaan.. on putkivahvistimia joista en tykkää yhtään ja toiset tykkää mielettömästi. Ei transistorivahvistimet mielestäni huonoja ole saundiltaan.. muistaakseni Vivian Campbell käytti trankkuja joskus Whitesnake aikoinaan ja kaipa hän tiesi mitä teki. Putkivahvistimien ääni on tosiaan hieman hmm... elävämpi, aidompi.. mutta että parempi kuin transistorivahvistimen ääni? No jaa... Luulenpa että moni sanoisi että akustisen kitaran ääni on 100 kertaa parempi kuin vahvistimen kautta soitetun sähkökitaran, puhumattakaan että sähkökitaristi vielä käyttäisi säröä joka pilaa saundin lopullisesti... näin se vaan on. En todellakaan ole transistoreja vastaan, mutta jotenkin tuntuu paremmalta putkivahvistin. |
Lauri 06.08.2006 22:09:11 | |
---|
Mutta jos laittaisi vahvarin volyymipotikan tilalle stereojakin ja sitten pedaaliin samanlainen, yhdistäisi piuhalla ja säätäisi pedaalista sitten tuon volyymin potikalla ja napilla. Mahtaiskohan toimia? Ihan hirveeks virittelyks ja säätämiseks menis tollanen. |
Aki 06.08.2006 23:50:31 (muokattu 06.08.2006 23:50:51) | |
---|
No jos pitää verrata putkivahvistinten ja transistorivahvistinten toimivuutta säröpurkkien kanssa, niin sillon pitää verrata putkivahvistinten ja transistorivahvistinten toimivuutta säröpurkkien kanssa. No verrataan sitten Farfisa TR70:stä ja Ibanez ValBeetä. :oP Kaikki nää on kuitenkin sähkökitaran äänen vahvistamiseen tarkotettuja laitteita, että sikäli niitä voi mun mielestä verrata keskenään ihan miten päin vaan. Jos siitä sulle jotain apua on, mutta mua ei suuremmin helpota verrata kattoluukun vaikutusta auton kiihtyvyyteen, vaikka kattoluukulliset autot keskimäärin kiihtyykin nopeammin kuin ilman. Kyllä se hinta vaan on aina fiksu ja tärkeä kategorioiden ryhmittäjä noihin vertailuihin. Marshall Bluesbreaker käytettynä 1750e, Laney TF200 uutena 290e. Käsi ylös joka on yllättynyt siitä että Bluesbreaker kuulostaa säröpedaalin kanssa paremmalta. kyllä se vaan niin on että paska saundi on paska saundi. On toki. Mutta sehän ei ole pelkästään toteutustavasta kiinni, kuten aiemminkin todettua. Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle! |
Jani The Rock 07.08.2006 00:02:29 (muokattu 07.08.2006 00:17:08) | |
---|
Jos siitä sulle jotain apua on, mutta mua ei suuremmin helpota verrata kattoluukun vaikutusta auton kiihtyvyyteen, vaikka kattoluukulliset autot keskimäärin kiihtyykin nopeammin kuin ilman. No kelle siitä sitten pitäisi olla apua? Mähän sitä vahvistintani käytän eikä kukaan muu. Helvetin kumma kun se, että koittaa saada aikaseksi muutakin keskustelua kuin "paska soundi on paska soundi ja rölölölölöö" ja kehottaa porukkaa luottamaan omiin korviinsa, tuntuu olevan isokin rikos. Edit: Katteleppa vaikka tota "trankkunuppi + kaappi" -threadia. Siellä on vallan loistavaa retoriikkaa paikotellen. Kyllä se hinta vaan on aina fiksu ja tärkeä kategorioiden ryhmittäjä noihin vertailuihin. Marshall Bluesbreaker käytettynä 1750e, Laney TF200 uutena 290e. Käsi ylös joka on yllättynyt siitä että Bluesbreaker kuulostaa säröpedaalin kanssa paremmalta. Joo-o. Sillon kun mä ostin sen Bluesbreakerin, se maksoi käytettynä 3990 markkaa. Ja about vuoden päästä tosta kun ostin Laney TF 320:n, niin se makso muistaakseni suurin piirtein 3300 markkaa. Eli yhtäkkiä se hintaero ei ollutkaan niin suuri. Käsi ylös joka tietää mun ostokseni ja niiden hinnat paremmin kuin mä itse. Basisti! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista! |
Rämppy 07.08.2006 09:54:32 (muokattu 07.08.2006 09:57:01) | |
---|
Kertoi olevansa vähemmän vakuuttunut SLM:n tuotteiden laadukkuudesta, näin kauniisti sanottuna. Vaikka ihan samahan se mulle sinänsä on mitä asiantuntijat puhuu, ei mun mielipiteet siitä kummene. No Kivioja nyt haukkuu suunnilleen kaikki tehdastekoiset nykyvahvistimet. Putiikkimiehiä. En sitten malttanut olla sanomatta. |
niskel 07.08.2006 12:29:38 | |
---|
No Kivioja nyt haukkuu suunnilleen kaikki tehdastekoiset nykyvahvistimet. Putiikkimiehiä. Kaikin puolin hieno mies siis. Ja edullinen.;) "Solid-state - a component that has been specifically designed to make a guitar amplifier sound bad..." - Randall Aiken |
askomiko 07.08.2006 12:38:19 | |
---|
Onks kellään noita helkutin halpoja Famen putkivahvareita. Musicstorelta. |