Aihe: Pedaalilla soolot kuuluviin
1 2
ministeri
05.08.2006 18:37:11
Behkuista kun puhutaan, niin kannattaa kokeilla Compressor/Sustainer -pedaali sekä Preampbooster:

http://www.thomann.de/thoiw2_behringer_cs100_prodinfo.html

http://www.thomann.de/thoiw2_artikel-182897.html

Kokemusta ei ole, mutta noin halpaan hintaan voisi itsekin kokeilla...

mulla on toi compressor/sustainer ja sillä ei kyllä järin paljon saa volumea boostattua.
Usein se ei ole kiinni siitä mitä soittaa, vaan siitä mitä malttaa jättää soittamatta
Kitarmän
06.08.2006 22:16:42
Itse ratkaisin ongelman niin, että rakensin veljeni kanssa laitteen, joka toimii seuraavasti. Painamalla pedaalin nappia käntää vahvistimen päällä oleva moottori vahvistimen volumea jokusen pykälän kovemmalle, ja painamalla nappia uudestaan, kääntyy volume takaisin lähtö asentoon. Näppärä vai mitä

hehee, ois hienoa nähä miten tommonen sydeemi toimii. Joo oikeen keksijä oot.
Exhausted
06.08.2006 22:52:33 (muokattu 06.08.2006 22:52:44)

Volume ei nouse särökanavalla ollenkaan jos pistät kitaran ja vahvistimen väliin mitä tahansa. Laite pitää siis laittaa efektilooppiin. EQ on hyvä tuohon.

Haluaisin hieman painottaa tätä pointtia. Ennen vahvistinta/säröä tulevat boosterit lisäävät enemmän särön määrää kuin volumea.
Heikki
07.08.2006 00:06:46

Kitarisoija.
07.08.2006 00:15:22

Itse ostin Seymor Duncanin Pick Up -boosterin just tohon tarkotukseen. Sillä saa nostettua volaa portaattomasti 6-25db -eli varmasti tarpeeksi. Helppo käyttää; purkki vaan luuppiin ja menoks. Ei väritä soundia -nostaa pelkkää volaa. Tää on just sopivan yksinkertainen mun käyttöön :D Hintaa oli n.100e.
ROK ROK!
Exhausted
07.08.2006 00:28:08

Itse ostin Seymor Duncanin Pick Up -boosterin just tohon tarkotukseen. Sillä saa nostettua volaa portaattomasti 6-25db -eli varmasti tarpeeksi. Helppo käyttää; purkki vaan luuppiin ja menoks. Ei väritä soundia -nostaa pelkkää volaa. Tää on just sopivan yksinkertainen mun käyttöön :D Hintaa oli n.100e.

tuo 6 dB on aika pieni minikorotus. Tuolla hinnalla saa muutenkin eq-pedaaleita joilla voi tehdä saman asian, mutta tarvittaessa muutakin
McNulty
07.08.2006 00:33:24
Siis minä en nyt oikein ymmärrä mikä tässä hommassa on vaikeata...

a) Säädä vahvistimesi lead-soundi tarpeaksi kovalle
b) Sijoita laadukkaaseen volume-pedaaliin jolla voi säätää minimivolumen ja maksimivolumen, eli pedaalin kummassakin asennossa olevan volan
c) aseta minimiksi se volume jota käytät kompittelussa ja maksimiksi se jota käytät leadissa
d) tunge spedu kitaran ja vaffarin väliin signaaliketjuun
e) soittoa ja yksinkertaista polkutekniikkaa

problem solved!
El zorrero más grande en el mundo
Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head.
aeho
07.08.2006 00:43:35
Ratkaisin ongelman tosiaan ottamalla manual-asetuksen kolmanneksi kanavaksi, eli säätämällä kanavanvaihtajan oikeapuoleisen napin vaihtamaan manualille. Normaalisti siitä painetaan efekti(t) päälle/pois.
Kitarisoija.
07.08.2006 10:20:25

tuo 6 dB on aika pieni minikorotus. Tuolla hinnalla saa muutenkin eq-pedaaleita joilla voi tehdä saman asian, mutta tarvittaessa muutakin

Tuo 6db leikkaa sen jo kuuluviin! Ainakin itselläni tuntuu, että riittäisi vähempikin korotus. Ja jos ei 6db, niin sitten vain vääntää lisää aina sinne 25 asti, jolloin oman kaappini elementit kyllä jo huutavat hoosiannaa. Ja eqquli ei sopinut itselleni, koska siinä on liikaa säätämistä ja värittää aina sitä soundia..
ROK ROK!
Exhausted
07.08.2006 10:39:16

Tuo 6db leikkaa sen jo kuuluviin! Ainakin itselläni tuntuu, että riittäisi vähempikin korotus.

Tämä olikin mun pointti, että tuo 6dB:kin saattaa olla jo liikaa.
Aki
07.08.2006 14:21:56

a) Säädä vahvistimesi lead-soundi tarpeaksi kovalle
b) Sijoita laadukkaaseen volume-pedaaliin jolla voi säätää minimivolumen ja maksimivolumen, eli pedaalin kummassakin asennossa olevan volan
...

Tuossa on ongelmana se, että pedaalia vähentäessä ennenkuin volume alkaa laskemaan, särö vähenee ja poistuu. Jos tuon samaisen pedaalin laittaisi efektilooppiin, silloin se toimisi halutulla tavalla.

Mutta manual-moodi on näemmä tuonut kaikista edullisimman ratkaisun.
Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)