BMX 02.11.2003 18:15:18 | |
---|
niin sanokaas hyviä vinkkejä tomien virittämiseen että saa "parhaan mahdollisimman" äänen ? (: ..pitäs virittää 12" , 13" ja 16" .. tomit ;) ? "Mhuata fuckers!" |
niin sanokaas hyviä vinkkejä tomien virittämiseen että saa "parhaan mahdollisimman" äänen ? (: ..pitäs virittää 12" , 13" ja 16" .. tomit ;) ? Mikä sitten on tää "paras mahdollinen" soundi? Itse olen virittänyt vastakkaisista ruuveista, koska kellomaisesti ruuvaamalla saa helposti pöntöt epävireeseen. Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni. |
kkeppana 02.11.2003 21:42:59 | |
---|
Mä viritän sillai, että yläkalvo niin kireelle kun sormilla saa, ja sitten puoli kierrosta avaimella. Alakalvot samalla lailla mutta vielä kierrosta kireemmälle (noin). Tomit soi ainakin mulla hyvin ja pitkään kun tekee noin. Se onkin sitten jokaisen oma asia, tykkääkö pitkästä soinnista... I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society. |
Speedy 02.11.2003 22:06:22 | |
---|
Mä viritän sillai, että yläkalvo niin kireelle kun sormilla saa, ja sitten puoli kierrosta avaimella. Alakalvot samalla lailla mutta vielä kierrosta kireemmälle (noin). Tomit soi ainakin mulla hyvin ja pitkään kun tekee noin. Se onkin sitten jokaisen oma asia, tykkääkö pitkästä soinnista... Ei sillai kyllä mitään parasta virettä saa.. No ehkä jos on PinSripet tai vastaavat, mutta ei millään Ambassadorilla saa hyvää virettä noin.. Ja jotkut kalvot, esim. Fiberskyn kalvot pitää virittää aika tiukalle, ennen kun soi.. Mutta minä teen niin, että käsillä niin paljon kun saa, sitten painan sormella voimakkkaammin keskelle, ja virittelen vastakkaisia ruuveja niin paljon, että rypyt häviää.. Sitten painan sen verran keskeltä, että kalvo demppaantuu, ja virittelen kaikki samalle korkeudelle, ennen sitä vähän löysemmälle kun tavoite korkeus.. Sit painelen vähän kovemmin sitä kalvoo, varsinki uudempaa, että "löysät" lähtee pois.. Ja taas sama homma.. Alapuolella on sama homma, ne vähän korkeemmalle kun lyöntikalvot..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
kkeppana 02.11.2003 22:26:25 | |
---|
Siis. Parhaasta vireestä nyt on jokaisella varmasti oma käsitys. Annoin esimerkin siitä miten omat kannuni viritän ja ainakin mun nykysillä kalvoilla ne kuulostaa parhaimmilta noin. Mielipideasia. Threadin aloittaja kysyi parasta viritystapaa, ja kun tähän monet kirjoittavat omia menetelmiään, ja hän kokeilee niitä niin varmasti löytää mieleisensä... I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society. |
Olli 02.11.2003 23:53:09 | |
---|
niin sanokaas hyviä vinkkejä tomien virittämiseen että saa "parhaan mahdollisimman" äänen ? (: ..pitäs virittää 12" , 13" ja 16" .. tomit ;) ? Älä tee ainakaan niin, kuin minä tein eilen virvelilleni. Kiristin nimittäin alakalvon niin tiukalle, että napsahti rikki. kaikkea sitä kokee kun parikymppiseksi elää. En käytä hymiöitä. |
PuNkKi 03.11.2003 05:34:21 | |
---|
meillä on treeniksellä rummut.. jolla pari bändiä soittelee.. voi jessus että ne on hienon kuuloset.. kun kukaan ei ole niitä koskaan viitsinyt edes virittää.. :D niitten ääntä saa joka ikinen kerta "ihastella" Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti. |
JoPa 03.11.2003 11:24:56 | |
---|
meillä on treeniksellä rummut.. jolla pari bändiä soittelee.. voi jessus että ne on hienon kuuloset.. kun kukaan ei ole niitä koskaan viitsinyt edes virittää.. :D niitten ääntä saa joka ikinen kerta "ihastella" Hmm.. Itse asiassa en ole ehtinyt keikan jälkeen niitä kuin vähän soittamaan, saati virittämään.. Ovat olleet kylmässä autossa yhden yön ennenkuin vietiin ne kämpille.. Niin ja keikalla niitä käsiteltiin aika "ei niin hellällä kädellä".. "Tosta poikki", sano Isildur.. |
ltg 03.11.2003 14:12:07 | |
---|
Ei ole ollenkaan huono ratkaisu virittää alakavoja aavistuksen verran lyöntikalvoa alemmas. Tulee semmoista jänskää pyöreyttä soundiin. Siis aavistuksen verran. Jos ero on liian suuri, tulee soundista aivan hirveä. Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94) |
gnar138 03.11.2003 15:48:08 | |
---|
mä haluisin tomeihini sellasen melko lyhyen saundin, mutta ei kuitenkaan sellasta ihan "flap" ääntä vaan sellasen sopivan "dum" äänen eikä mitää "duuuuuuuuuuuuung" ääntä. mitenkäs tällasen sais parhaiten? oon dempannu niitä vähän ilmastoiniteipillä kyllä. i'm about to have a nervous breakdown. |
fifehole 03.11.2003 19:31:04 | |
---|
mä haluisin tomeihini sellasen melko lyhyen saundin, mutta ei kuitenkaan sellasta ihan "flap" ääntä vaan sellasen sopivan "dum" äänen eikä mitää "duuuuuuuuuuuuung" ääntä. mitenkäs tällasen sais parhaiten? oon dempannu niitä vähän ilmastoiniteipillä kyllä. Riippuu kyllä kalvoista mutta ensiksikin kaikki teipit pois, alakalvolla pystyt helposti säätelemään rummun soinnin. Eli kireenä soi pitempään ja löysempänä lyhyempään. Tietysti jos yläkalvo on liian kireellä se ei toimi. Esim. pinstripe mulla yleensä suht löysällä ei kuitenkaan "ylä-aste virettä" jolloin kalvoon tulee monttu, jonka jälkeen kiristäen alakalvoa löytyy sopiva sointi. Tosin yritän päästä eroon stripeista, soivat huonosti mutta kestävät vaan niin pirun kauan! Vähän vaikea selittää näin kirjoittamalla, kokeile näin jos ymmärsit. Head for an eye |
PuNkKi 03.11.2003 23:29:50 | |
---|
Hmm.. Itse asiassa en ole ehtinyt keikan jälkeen niitä kuin vähän soittamaan, saati virittämään.. Ovat olleet kylmässä autossa yhden yön ennenkuin vietiin ne kämpille.. Niin ja keikalla niitä käsiteltiin aika "ei niin hellällä kädellä".. jees.. :) siekin oot täällä... on ne kyllä.. mahtavat =D Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti. |
jussijoe 04.11.2003 09:18:41 (muokattu 04.11.2003 09:21:55) | |
---|
kylmä oon sitä mieltä et ylä- ja alakalvo pitää olla samassa vireessä. niinku et lähtee yhtä korkee ääni kummastaki. muuten soi epävireisesti... =I jokainen tsänssi on mahdollisuus |
miän vain 04.11.2003 09:34:44 | |
---|
mä haluisin tomeihini sellasen melko lyhyen saundin, mutta ei kuitenkaan sellasta ihan "flap" ääntä vaan sellasen sopivan "dum" äänen eikä mitää "duuuuuuuuuuuuung" ääntä. mitenkäs tällasen sais parhaiten? oon dempannu niitä vähän ilmastoiniteipillä kyllä. No bändin kera kun soittaa, niin nimenomaan se "uuuuuu" on se osa soundista joka kantaa. Eli sitä ei kannata ruuvailla pois. Tietty se saattaa yksin veivatessa hämätä. Ei minua tosin, mutta sen ei väliä. Et ole vaimennusrenkaita kokeillu? Vanhasta kalvosta leikataan rengas, joka just mahtuu rummun päälle. Renkaan paksuutta muuttamalla tulee erilaisia vaimeuksia, isommalla isompi jne. Ja tietty voi käyttää puolikasta tai neljäsosarinkulaa. Eikä sitä ole pakko tehdä vanhasta kalvosta, melkein mikä vaan kelpaa. Kaikkia kalvojakaan ei tarvitse tuhota, 16-tuumaisesta saa jo aika monta pienempääkin kokoa. Noita saa ostaa myös kaupasta kalliilla, jos innostaa. |
fifehole 05.11.2003 09:42:01 (muokattu 05.11.2003 17:45:39) | |
---|
No totta, rummun pitääkin soida. Mielestäni ei ole järkeä ostaa kalliita laadukkaita kannuja jos ne dempataan tumpuiksi. Virittämisen kanssa on vähän kuin soittamisen sen oppii vain treenaamalla. (Kumpaakaan en itse osaa kunnolla) Head for an eye |