Aihe: Gibson ES335 kopiot
1 2 3
LaXu
04.08.2006 17:09:46
Täytyy GAS:n vaivaamana nostaa tämä vanha 335-keskustelu esille. Onko kokemuksia YAMAHA SA500 tai SA503 malleista? Kommentteja puolesta ja vastaan myös Tokain, Epin ja muista 335-malleista kaivataan.

SA503:sta en ole nähnyt, mutta SA500 pikaisesti testannut. Vaikka se on Yamahalle tyypillisesti varsin moitteettomasti valmistettu soitin, ei siitä mielestäni irronnut läheskään niin hyviä soundeja kuin wanhoista Japanissa valmistetuista SA-sarjan kepeistä tai uudesta SA2200:sta.

Ibanezin Artcoret kuuluvat minun kokemuksieni mukaan "kokeile ennen kuin ostat" sarjaan. Aika vaihtelevaa laatua tuntuivat olevan. Kokeilemistani puoliakustisista ei mielestäni löytynyt yhtä hyvää soundia (akustisestikaan) kuin kalliimmista ja mikit olivat Ibanezille tyypillisesti korkeintaan keskinkertaiset.
ministeri
04.08.2006 17:16:00 (muokattu 05.08.2006 00:22:21)
Mulla on yli kymmenen vuotta vanha sheraton II (omakuvassa näkyy). Satula on tehty uusiksi ja mikeiksi vaihdettu seymour duncanin 59:t. Kelvollinen meininki on ollut etenkin näiden muutosten jälkeen. Näissä vanhoissa sheratoneissa on aika huonot mikit originaalina, uudemmissa kiinan peleissä vähän paremmat jo. Kyllä pitäs tän kokemuksen perusteella Dot olla myös ihan kelpo peli. Mut näitä Sheratoneja näkyy käytettynä liikkuvan...käytetty on kuitenkin aina käytetty (siis mun mielestä positiivisessa hengessä)

Mutta mutta...Ostin tuossa Fernandes stratocasterin(Sekin tosin 90 luvun puolelta) ja sitä myöten olisin taipuvainen suosittelemaan ainakin kokeilemaan kaikkien muiden vaihtoehtojen lisäksi tämän:

http://www.aronsoitin.fi/PublishedS … ge&pageID=9&itemcode=RSA-55
Usein se ei ole kiinni siitä mitä soittaa, vaan siitä mitä malttaa jättää soittamatta
fox
04.08.2006 17:26:18

mikit olivat Ibanezille tyypillisesti korkeintaan keskinkertaiset.

Siinä tapauksessa kannattaa jahdata JSM- tai sitte vanhempia AS- ja AM- Ibanezeja, joissa on arvostetut Super58- mikit. Toki sitten erään Illinoisin Elginissä toimivan tehtaan valmistamat 57 Classic - ja 57 Classic Plus -malleja kannattanee myös harkita, suurta apua koki eräs soittaja tuohon SA- jammuun laitettuna.
Epiphonen Dottia olen soitellut, ja mun mielestä se kaula on paksu tassuuni. Mutta mikä sopii yhdelle, ei oo toiselle mieluisa.
Mutta niitä Ibanezejakin tosiaan katselisin, ainoa suruisa juttu on se, ettei niitä kovin liiku. Ja fleaBayssa on hintataso turskahtanut melko hyviin lukuihin. Jopa AM-50 kitarasta ruvetaan odottelemaan tuollaista 7-800 vähintään..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
JMP71
04.08.2006 19:32:58
Samickin es-335 kopio on hintaansa nähden törkeen hyvä.
Kaveri osti parilla tonnilla(markalla).
Tokaikin on jees?

Aivan: Samick SAN-450. Tätä on tullut jo hehkutettua parissakin threadissa.
Alkoholi lyhentää ihmisen ikää, mutta toisaalta ehtii nähdä kaksin verroin. -K.Palsa-
Kiinankeisari
04.08.2006 20:18:29
Yamahalle tyypillisesti varsin moitteettomasti valmistettu soitin

maanantaina kävin f-musiikissa ja siellä oli yks tuommonen sa-500, kaiken näköistä viimeistelyvirhettä oli kyseisessä kitarassa: f-aukkojen reunoista meinas tulla tikkuja, otelaudassa paskaa yms. mukava kaula siinä kyllä oli.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Joees
04.08.2006 20:55:40
maanantaina kävin f-musiikissa ja siellä oli yks tuommonen sa-500, kaiken näköistä viimeistelyvirhettä oli kyseisessä kitarassa: f-aukkojen reunoista meinas tulla tikkuja, otelaudassa paskaa yms. mukava kaula siinä kyllä oli.

Tuo otelaudan paskaisuus ei varmaan ole valmistajasta johtuvaa? Luulisin jotta se on tullut ihan muualta.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
Kiinankeisari
04.08.2006 22:53:50
Tuo otelaudan paskaisuus ei varmaan ole valmistajasta johtuvaa? Luulisin jotta se on tullut ihan muualta.

no siinä oli jotain ihmeen valkosta töhkää, en tiedä sitten että mistä oli siihen ajautunut.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
buju
05.08.2006 12:34:40
Dearmond starfire IV on mun suosikki halvoista 335 kopioista joita olen testannu. Eihän se ihan tarkka kopio Gibson 335:tä ole, mutta Guild kopio nyt kuitenkin. Virittimet pelaa ja mikit on Dearmond goldtone humbukkerit, jotka soundaavat mielestäni erittäin hyvältä. Akustinen soundi on ollut kahdessa omistamassani puinen eikä semmonen, että vaan kielet soivat. Muita edullisia ES-malleja johon olen vertaillut: Epiphone, Tokai ja Samick. Dearmond:in mikit loistivat muiden joukossa.
Damn right, I´ve got the blues
littlemick
05.08.2006 18:34:15
Oisko kenelläkään ehdotuksia tai suosituksia jostain 335 kopiosta tai muusta puoli-akustisesta, jota saisi vasurina ja hintaluokka olisi siinä 500-700 euroa ja jossa olisi umpipuinen keskipalkki. Tekisi mieli vaihtaa Tokain Les Paul kopio johonkin tuon tyyliseen kitaraan. Ei tarvitsisi olla 335:sen näköinen mutta Gibson tyylinen saundi olisi hakusessa.
SARJE
05.08.2006 18:38:05
jos ei ole ihan kauhean tarkka mallista ibanezin as83 on varsin varteen otettava. itselläni on , ja hyvin spelaa, keskitasoa paremmat mikit, viimeistely tarkkaa, toimiva kokonaisuus.
niin kiero, että syödessään nauloja, paskantaa ruuveja.
Pentinpuro
05.08.2006 21:03:11

Mulla menee kyllä varmaan piakkoin hankintaan Ibanezin AS-103. Olen kesän aikana käynyt henkistä kamppailua ja oppinut hyväksymään sen, että lavassa voi lukea Ibanez.
Jonte
06.08.2006 01:19:03
Mikä olisi hinta/laatu -suhteeltaan paras kopio Gibson ES335 mallista? Kokemuksia?

Jontelle on tullut käsitys, että Epi 335 mikit vaihdettuina on saatu ihan soivia pelejä.
Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas".
penatuna
06.08.2006 11:00:49
no siinä oli jotain ihmeen valkosta töhkää, en tiedä sitten että mistä oli siihen ajautunut.

Älä kysy, et halua tietää...

Totta puhuen, onko kukaan testannut Schecterin jazz eliteä? Kyseinen merkkihän on suht' kehuttu tuossa keskihintaisessa(+- 1000€) luokassa.
Johann Onn
06.08.2006 11:17:21
...mun suosikki halvoista 335 kopioista joita olen testannut...

...on yks 1977 vuoden Aria EA200. Pahaks onneks, en itte omista sitä.

http://www.matsumoku.org/models/ari … iamond/78_aria-diamond_pg2.jpg.html
terry
06.08.2006 11:39:27 (muokattu 06.08.2006 11:41:57)
Ibanez AS-103 - ei paha. Kannattaa ainakin testata. Hyvät mikit ja kaikki kohdallaan, vaikka onkin Kiinan Gibson. Ainut "vika" on se, että runsaan kysynnän vuoksi kitaraa on vaikea saada.
projekti
06.08.2006 11:48:55
Mulla on yli kymmenen vuotta vanha sheraton II (omakuvassa näkyy).

Missä vaiheessa tuo kakkosmalli tuli markkinoille?
Mulla on Sheraton I vm.-97 (ainakin olen elänyt siinä uskossa että tuo on I malli, omakuvotuksessa näkyy).
Ultra Pro.
ministeri
06.08.2006 11:51:24
Missä vaiheessa tuo kakkosmalli tuli markkinoille?
Mulla on Sheraton I vm.-97 (ainakin olen elänyt siinä uskossa että tuo on I malli, omakuvotuksessa näkyy).

Ahaa. sitten munkin sheraton on varmaan I malli. Kiitos infosta! Tiedätkö lisää vielä noiden eroista??
Usein se ei ole kiinni siitä mitä soittaa, vaan siitä mitä malttaa jättää soittamatta
projekti
06.08.2006 11:57:36
Tiedätkö lisää vielä noiden eroista??

No siinäpä se juju onkin kun en tiedä mikä ero noissa on..kait siinä II mallissa lukee sisällä Sheraton II?
Ultra Pro.
Kuha
06.08.2006 12:10:29

Tällaista hypistelin joku aika sitten. Mikkejäkään ei tarvinne vaihtaa:

http://www.vintageguitar.com/gear/details.asp?ID=52
Muistakaa venytellä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)