Aihe: Prs Vs Les Paul
1
Marwel
05.08.2006 18:13:09
Uusi kitara ois tarkotus hankkia ja pähkäilen tässä että kumman puoleen kannattais kääntyä. Tästä vehkeestä ois tarkotus tulla jokapaikan höylä eli pitäis soundit olla kohillaan sirkkeli hevistä, jazz ja blues vääntöön. Enimmäkseen kylläkin metallia tai rockia.

Prs tuntuis itestä monipuolisemmalta vehkeeltä. Mites tuo mikki politiikka noissa?
Mistään timanteista ei ole tarkotus maksaa eli laadukasta liima kaula kitaraa haen.

Jotain tollasta prs:ssää
http://www.musicstorekoeln.de/en/E- … 80-003/0/0/0/detail/musicstore.html

Tai tällasta paulia
http://www.musicstorekoeln.de/en/E- … 09-002/0/0/0/detail/musicstore.html
Strutsi
05.08.2006 20:33:11 (muokattu 05.08.2006 20:35:03)
Opethin poijjaat soittaa molempia PRS:ää ja LesPaa, mutta Lindgren tai Åke sano tykkäävänsä enemmän PRS Custom 24:stä kun se pitää paljon paremmin kuulemma vireen.
Mutta on kyllä varmasti molemmat laatuvehkeitä. Itse ottaisin ehkä PRS:n.

Eipä voi tosin kommenttiani pitää kovin arvokkaana kun ei ole omakohtaista kokemusta.
Mutta voi helkkari että on kaunis tuo PRS. Alan kuolata kohta.
"Like a midget on a urinal, I was on my toes." -Frank Drebin
Tietysti Pauligin
05.08.2006 21:11:20
Molemmat on takuuvarmasti laatuvehkeitä.

Ehkäpä vaikea päästä molempia testaamaan, mutta noin kallista hankintaa en tekisi yhtään sika säkissä.
Tuon hintaluokan kepin pitää olla jo just eikä melkeen.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Chips
05.08.2006 21:21:54
http://www.noisland.net/prs/index.html

Katso toi eka video, siinä on juttua Custom 24:sta. Vaikuttaa pirun hyvältä
Pnctocn
06.08.2006 06:09:29
ostaisin paulin. kauniimpi.
"kun on isot pussit, on kiva pussailla"
Rypsolisti
06.08.2006 14:01:05
Jos täytyisi itse valita niin olisi kyllä vaikea päättää. Ehkä Les Paul mutta toisaalta tuo PRS kiinnostaisi myös kovasti. Kyllä mä varmaan ton Les Paulin ottaisin kun sillä oon soittanutkin niin ei tuu yllätyksiä.
LaXu
06.08.2006 16:12:50
Kumpikin on periaatteessa hyvä valinta, mutta Gibsonia en ainakaan minä uskaltaisi ostaa kokeilematta. PRS:n kyllä. Sen sijaan PRS:n kaulat eivät joka kätöseen istu, tuppaavat olemaan aika leveitä. Minä tykkään kitaroista kyllä muuten, mutta nuo kaulat juuri tökkivät vastaan pahasti.

Jos satut pääkaupunkiseudun lähettyvillä asustamaan niin käy testaamassa molempia DLX Musicissa.
Tomtom
06.08.2006 18:52:51
Samaa mieltä edellisen kanssa. PRS:n kauloista pidän itse tuosta regularista joka on just 24:ssä. Wide fat tuntui alussa liian paksulta, mutta tuolla omalla MC.llä pari vuotta soittaneena se on alkunut toimimaan oikein hyvin. 22:n wide thin ei taas istunut mun käteen.

24 on varmasti oikea valinta, kitara toimii todella upeasti ja noiden mikkien soundit ovat ainakin mulle hunajaa. Omalla kohdalla on käynyt niin että yhtään kunnolla viimeisteltyä tai käteensopivaa LP:tä en ole testannut, kun taas PRS:t ovat olleet poikkeuksetta molempaa.

Kannattaa vilkaista Ebayn PRS tarjontaa, sieltä löytyy todella henoja yksilöitä ja myyjänä on usein liikkeitä tai muuten vaan paljon kitaroita myyviä yksityisiä, jolloin rahansiirtelyn riskit ovat siedettävämmät.
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M.
Marwel
07.08.2006 14:29:55
Missähän liikkeessä olisi paras valikoima noita prs:ssiä siis customeita. Kokeilematta kun en oikein uskalla lähteä ostamaan. Kaulan koko ja leveys ois hyvä ainakin kokeilla. Ebaytä voin harkita myös hankinta paikaks kunhan ensiks käteen sopiva malli löytyy, ja jos hinta on sen riskin arvoinen. Löytyykö jostain taulukkoa minkä perusteella nuo custom mallit saavat lopullisen myyntihinnan. esim nostaako joku väri kitaran arvoa? noita kun näkee niin monen hintaisina. Onneks ratkasuja ei tarvi tehdä tänään.
Tomtom
07.08.2006 14:39:53
Nii ja jokaisessa PRS:n mallissa on sitten eri soundi, eli eivät ole toistensa kopioita soundillisesti eri mikkien(kään) ansiosta. Mulla oli tässä männävuonna himassa McCarty, 22 ja lainassa 24, noita oli aika mielenkiintoista soittaa rinnakkain. Karkea yleistys IMHO vois olla MC= lähinnä LP:n soundia ja fiiwistä,perinteinen. 22= hienostunut poppikone, taipuu hyvin rokkiin, 24= monipuolinen räyhäkone, taipuu myös humppaan tarvittaessa. Tää siis hyvin nopeesti heitettynä, moni voi olla eri mieltä ja kannattaa ollakin.

DLX taitaa olla stadissa ainoa paikka missä on edes jotain. Se:t kannattaa jättää väliin jos jenkkiä hakee, niistä ei saa oikeaa fiilistä kuitenkaan. Ja kyllä- testattu on. Jos oikein vakavissaan aikoo heittäytyä PRS maailmaan, niin sitten vaan kansipaikka Tukholmaan ja TipToppiin testaamaan. www.birdsandmoons.com on kanssa hyvä tietolähde.
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M.
Deranged
07.08.2006 15:04:23
Sen sijaan PRS:n kaulat eivät joka kätöseen istu, tuppaavat olemaan aika leveitä. Minä tykkään kitaroista kyllä muuten, mutta nuo kaulat juuri tökkivät vastaan pahasti.

Eikös PRS:iä tehdä ainakin neljällä erilaisella kaulaprofiililla? Thin/Wide vs Fat/Wide ja jotain muita optioita niissä oli ainakin 10 vuotta sitten valittavana. Ja hiton paljon paremman näköisiä IMO nuo on kuin jo väsähtäneet Les Paulit. Kai se loimukansi tekee jotain tuolla päänupissa.
LaXu
07.08.2006 15:27:26
Eikös PRS:iä tehdä ainakin neljällä erilaisella kaulaprofiililla? Thin/Wide vs Fat/Wide ja jotain muita optioita niissä oli ainakin 10 vuotta sitten valittavana. Ja hiton paljon paremman näköisiä IMO nuo on kuin jo väsähtäneet Les Paulit. Kai se loimukansi tekee jotain tuolla päänupissa.

Joop, mutta noita kaikkia profiileja ei joka malliin ole valittavissa, puhumattakaan että kaupasta löytyisi. Useimmissa tuntuu olevan tuo Wide kaula ja siitä minä en ainakaan tykkää ohuena enkä paksuna.
Antroid
07.08.2006 19:52:37
Joop, mutta noita kaikkia profiileja ei joka malliin ole valittavissa, puhumattakaan että kaupasta löytyisi. Useimmissa tuntuu olevan tuo Wide kaula ja siitä minä en ainakaan tykkää ohuena enkä paksuna.

Widellä on kiva tiluttaa, kun sormilla on riittävästi tilaa kielten välissä. Eikä tuo Wide-Fat ole edes kauhean Fat. Kokeilla kannattaa, myös Regularia.
McNulty
07.08.2006 20:14:11
Jos tarvisin kampea, niin PRS Custom 22, Artist Packagella. PRS:n soundi on myös "modernimpi". Jos taas haluaisin vanhahtavaa ja kammelle ei olisi käyttöä niin Gibson Les Paul, esim. Standard Premium Plus missä on AAA-vaahterakansi.
El zorrero más grande en el mundo
Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head.
Osta kitara
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)