Aihe: Peavey 6505
1 2 3 4 523 24 25 26 2737 38 39 40 41
Veco
03.08.2006 18:27:10
Hmm... Kävin kyseistä nuppia testailemassa ja mun makuun soundi oli kyllä hirveetä sirkkeliä. En kyl ostais.

Liian hiljaa tai liikaa säröä. Ei ole sirkkeliä kun vähän lyö hanaa.
Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava.
saastara
03.08.2006 18:30:56 (muokattu 03.08.2006 18:31:04)

Komps.

Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus!
Lisää middleä.
Guitaristi
04.08.2006 01:38:44

Kyllä sitä vaan sai taas reeneissä ihmetellä kun on niin perkeleen hyvä soundi :)... Ens viikolla toinen kitaristi tuo h&k:n switchbladen ja kaapin reenikselle, saa nähdä jytääkö peavey paremmin vai ei :)
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Ronsto
04.08.2006 12:12:26

Kyllä sitä vaan sai taas reeneissä ihmetellä kun on niin perkeleen hyvä soundi :)... Ens viikolla toinen kitaristi tuo h&k:n switchbladen ja kaapin reenikselle, saa nähdä jytääkö peavey paremmin vai ei :)

F-musiikin eräs myyjä puhui tuosta switchbladesta mulle ja kehui ihan maasta taivaisiin. Olis kyllä hienoa päästä kokeilemaan tuota vahvaria.
"Saattaa olla, että riipasen kovan kännin tänään"
Guitaristi
04.08.2006 13:18:32

F-musiikin eräs myyjä puhui tuosta switchbladesta mulle ja kehui ihan maasta taivaisiin. Olis kyllä hienoa päästä kokeilemaan tuota vahvaria.

Varmaan juuri sama kaveri on kehunut bändimme toiselle kitaristillekin kyseistä vempelettä, nimittäin f-musiikista hän sen juuri osti :)
ninos
04.08.2006 13:47:04

Varmaan juuri sama kaveri on kehunut bändimme toiselle kitaristillekin kyseistä vempelettä, nimittäin f-musiikista hän sen juuri osti :)

Tai sitten kyseessä on Fasun myyjien yleinen myyntipuhe :D
Miksi alle? Miksei päälle? Osta Peavey HP Signature EXP!
koponen
04.08.2006 15:54:20 (muokattu 04.08.2006 15:54:57)
F-Music on Hughes & Kettnerin maahantuoja. Hirmuinen yllätys että kehuvat ;) Mutta kehui kuka tai sitten ei, niin siitä ei pääse mihinkään, että H&K:lla on kyllä muutama aika peijakkaan hyvä vahvistin ja komero.
Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä..
Ronsto
04.08.2006 16:49:55

Tai sitten kyseessä on Fasun myyjien yleinen myyntipuhe :D

Haiskahtaa salaliitolle :P
Silppuri
04.08.2006 17:32:24

Naulan kantaan!
Tuo soundi on siinä 0-1 volalla aika kärtynen, mutta sitte ku soittaa bändin kans isolla eli volume (post) siihen noin. kolmoselle ja säröt klo 11 niin tippa munan päässä saa soitella ku on niin helevetin hyvä soundi. Se (soundi siis...) on aika tuollanen "rouhea" mutta silti paksu. Machine Headin uusin levy (ja miksei vanhatkin, sama myllyhän niilläkin on ollut käytössä) antaa aika hyvän kuvan tuosta 6505-5150 mättösoundista.

Soolosoundikin löyty "clean" kanavasta ku polkasee crunchin päälle. Kyllä voin rehellisesti myöntää, etten oo eläissäni soittanu näin hyvällä mättösoundilla! Clean onkin sitte toinen juttu ja vaatii paria pedaalin polkaisua, mikkivalitsimen kääntämistä ja potikoiden veivaamista....
"I haven´t slept since I woke up."
Vipu
04.08.2006 18:47:18
Naulan kantaan!
Tuo soundi on siinä 0-1 volalla aika kärtynen, mutta sitte ku soittaa bändin kans isolla eli volume (post) siihen noin. kolmoselle ja säröt klo 11 niin tippa munan päässä saa soitella ku on niin helevetin hyvä soundi. Se (soundi siis...) on aika tuollanen "rouhea" mutta silti paksu. Machine Headin uusin levy (ja miksei vanhatkin, sama myllyhän niilläkin on ollut käytössä) antaa aika hyvän kuvan tuosta 6505-5150 mättösoundista.

Soolosoundikin löyty "clean" kanavasta ku polkasee crunchin päälle. Kyllä voin rehellisesti myöntää, etten oo eläissäni soittanu näin hyvällä mättösoundilla! Clean onkin sitte toinen juttu ja vaatii paria pedaalin polkaisua, mikkivalitsimen kääntämistä ja potikoiden veivaamista....

paitsi jos on + ni ei tarvitse niin paljon säätää
PROt on parhaita!
Guitaristi
04.08.2006 20:43:35

paitsi jos on + ni ei tarvitse niin paljon säätää

Plussa määrää. Itse en ole kyllä vieläkään löytänyt siitä korvaa miellyttäviä clean-soundeja mutta katotaan nyt josko alkaisi löytymään. Saisikohan jollain purkilla kliinit paremmiksi?
-Prokitaristi-
04.08.2006 21:50:07 (muokattu 04.08.2006 21:54:07)

Tesmasin molempia Turun F-Musiikissa. Switchblade kusee Peaveyn päälle 10-0. H&K oli ihan uskomaton vehjes. Ihan hyvä peli Peavey kyllä. Mutta siis Peavey on niin yhden saundin nuppi ja Switchblade pieksi oikeastaan joka asiassa Peaveyn. Watteja oli Peaveyssä kylläkin enemmän :P

Ja jos yhden saundin vehkeestä pitää maksaa reilu tonni, niin ei kyllä kiinnosta :)

Yliarvostettu, IMHO.
Juustonaksu
04.08.2006 22:33:51
Tesmasin molempia Turun F-Musiikissa. Switchblade kusee Peaveyn päälle 10-0. H&K oli ihan uskomaton vehjes. Ihan hyvä peli Peavey kyllä. Mutta siis Peavey on niin yhden saundin nuppi ja Switchblade pieksi oikeastaan joka asiassa Peaveyn. Watteja oli Peaveyssä kylläkin enemmän :P

Ja jos yhden saundin vehkeestä pitää maksaa reilu tonni, niin ei kyllä kiinnosta :)

Yliarvostettu, IMHO.

Joillekin riittää se yksi soundi, mikä pistää korvat kusemaan hunajaa. Toisille taas monipuolinen vehjes, mitä voi luonnehtia tuhahtamalla jotenkin "Mnojoo...".
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Ronsto
05.08.2006 12:06:16

Yliarvostettu, IMHO.

Eli Switchbladea ei ole kehuttu turhaan? Tekis mieli käydä testaamassa.

Mulle riittää vallan mainiosti tuo 6505, koska en tarvitse hirveästi erilaisia saundeja. Yksi hyvä leka ja kohtalainen kliini. Just oikea kombo mulle.
-Prokitaristi-
05.08.2006 18:07:53
Eli Switchbladea ei ole kehuttu turhaan? Tekis mieli käydä testaamassa.

Mulle riittää vallan mainiosti tuo 6505, koska en tarvitse hirveästi erilaisia saundeja. Yksi hyvä leka ja kohtalainen kliini. Just oikea kombo mulle.

Jos yhden saundin vehjettä haluaa ja on valmis maksamaan reilusti yli tonnin siitä, niin kaikki halukkaat saatte siunaukseni :) Itse en ostaisi. Jos olisi rahaa, niin ehkä sitten ostaisinkin. Mutta silloin ostaisin myös Pleksimarsun ja Twinin :)

Mutta tuo Switchblade oli kyllä kova peli. Hipoo täydellisyyttä. Täysputkivahvistin hyvillä efekteillä ja 128 saundin pankilla. Kuullostaa hyvältä jo pienilläkin volilla. Oikeastaan tuossa on kaikki tarpeellinen. Wahi, Noise gate, kompura ja volapedaali vielä jalkoihin pyörimään, niin se on siinä.

F-Musiikkihan on H&K:n maahantuoja, niin veikkaisinpa, että tuo on testattavana jokaisessa Fazerissa.
Da Make
05.08.2006 18:13:00
Jos haluaa paljon sitä hunajaa ja monipuolisuutta, ostakaa H&K ZenTera. Kertaakaan en ole katunut.
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
DaKiller
05.08.2006 18:35:36

Yliarvostettu, IMHO.

Turhan usein kuulee sisosta puhuttavan yhden soundin masiinana. Itse olen löytänyt tapposäröt, loistavat perusrosot ja kaikkea siltä väliltä. Oikeastaan kitaran mikeillä pelatessa tuosta voi kaivaa melkein mitä tahansa paitsi upeat cleanit.

Ekaa kertaa kun testailin sisoa kaupassa äänieristetyssä huoneessa olin tosin itsekin hieman sillä mielellä, että "häh, tässäkö se nyt sitten oli?". Fiilis häipyi kyllä kuitenkin aika pian ruuvailujen jälkeen.
RekoS
05.08.2006 22:16:11
Peaveysta kun aihe on, niin...
Testasin tässä n. viikko sitten Peaveyn Valve Kingiä ja olin vähällä ostaakkin kyseisen vehkeen Framuksen 2x2 kaapilla, kunnes huomasin että hintapyyntö oli 200€ enemmän kuin Thomannilta toimituskuluineen. (siis pelkästä nupista!) Siinä sitten tuli puoli viikkoa kirottua sitä kun musiikkivehkeitä ei saa suomesta järkevään hintaan mistään.

Sanottakoon myös, että tuli myös kysyttyä Laneyn GH50L -nuppia, jonka hinta on Thomannilla tuo 655€, toimituskuluineen 675€, ja kyllä siitä reilusti yli 800 euroa olisi pitänyt joka tapauksessa maksaa. Siinä tuli sitten päätettyä että meikäläinen tyytyy comboihin vielä piiitkäksi aikaa.
Jii
05.08.2006 22:41:21
Melkosta hehkutusta...hyvä laite,mutta SISO:n vahvuudeksi luettaavaa high-gain säröä lähtee paljon paremmin useasta eri vekottimesta.Ihan ok vahvistin,mutta ei paljoa enempää.ENGL ja Koch tulevat päällimmäisinä mieleen styrkkareista,jotka tarjoavat paremman high-gain soundin,IMO.

Kocheja en omalla kokemuksella nostaisi metallisärön osalta paremmaksi. Monipuolisuudessa Koch on toki aivan omaa luokkaansa.
Birth, copulation and death. Is this your life?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)