L4t3 04.08.2006 23:27:16 | |
---|
Niin, kumpi näistä olisi parempi ratkaisu? Voxista olen kuullut oikeastaan pelkkää hyvää, Bossista taas aikas ristiriitaisia kommentteja. Bossissa ei kuulemma ole kovin kaksiset särömallinnukset? Kuinkahan tuo GT-8 toimisi frontmanin kanssa, vai olisiko Pod Xt live kenties parempi? Ohjatkaa minut oikealle polulle te viisaammat. Ehdottaa voi myös muita vahvistimia hintaluokkaan +/- 500€. "Basso on helpoin soitin, mutta myös vaikein"
/ S.M.A.K - Jäsen. |
Voxi tai testaappas vaikka Piiviin Valve Kingit "Hattu pois päästä!" |
L4t3 04.08.2006 23:57:31 (muokattu 05.08.2006 00:03:36) | |
---|
Voxi tai testaappas vaikka Piiviin Valve Kingit Tuo ValveKing kyllä houkuttelisi myös. Tosin se taitaa olla liian suuritehoinen kotisoittoon. Mites Laneyn TF-sarja. Millaisia pelejä ovat? "Basso on helpoin soitin, mutta myös vaikein"
/ S.M.A.K - Jäsen. |
Da Make 05.08.2006 04:13:53 | |
---|
Säätäminen on aina yksinkertaisempaa ja ennen kaikkea suoraviivaisempaa VOX:n kanssa, kuin mallintavien lankkujen kanssa. Suosittelen ValveTronixia. Bossin mallintavista en ole koskaan pitänyt, Line6 on parempi, mutta VOX ToneLab SE olisi minun valintani, ja toisaalta AD50VT on hyvin lähellä sitä. Minua Laney TF-sarja ei lämmitä ollenkaan, mutta sanoisin sen kyllä hakkaavan Fender FM:t jotka ovat lähespoikkeuksetta täyttä kuraa. Veto: Kokeile VOX! |
Chips 05.08.2006 09:52:44 (muokattu 05.08.2006 09:57:34) | |
---|
Mulla on tuo Voxin 30w Valvetronix, ja voin sanoa ettei siitäkään kovin muhkeita säröjä saa. Ei ainakaan mihinkään mörkömetalliin sovi, mutta jos kuvauksestasi ymmärsin oikein soitat rokkia/jazzia/bluussia yms. kevyempää, niin kyllä siitä mukavat pikkurosot saa irti. Kyllä tuo taitaa silti olla enemmän clean-tyylinen vahvistin. Jotain Fenderin pikkuvahvistinta tuli testailtua sillon kun tuon Voxin ostin, ja kyllä Vox paremmalta kuulosti selvästi. Mutta en ole varma oliko tuo Fm210R vai joku pienempi malli. Mutta tosin mun sanaan ei kannata sen kummemmin luottaa kun en oikein vielä osaa tuon EQ:n kanssa säätää, ja kitarakin on sieltä halvemmasta päästä. Itse testaamalla sen kuulet kumpi sopii sinulle. Miten olis Fender Hot Rod Deluxe? Huuto.netissä halvalla lähtee http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=35911834http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=35884782 |
Räbbänä 05.08.2006 11:18:06 | |
---|
Tai mites ois Tech21 TM 60? Niitä löytyy aika lailla käytettynä noin 400€ hintaan. "Hattu pois päästä!" |
L4t3 05.08.2006 12:28:15 (muokattu 05.08.2006 12:31:11) | |
---|
Mulla on tuo Voxin 30w Valvetronix, ja voin sanoa ettei siitäkään kovin muhkeita säröjä saa. Ei ainakaan mihinkään mörkömetalliin sovi, mutta jos kuvauksestasi ymmärsin oikein soitat rokkia/jazzia/bluussia yms. kevyempää, niin kyllä siitä mukavat pikkurosot saa irti. Kyllä tuo taitaa silti olla enemmän clean-tyylinen vahvistin. Jotain Fenderin pikkuvahvistinta tuli testailtua sillon kun tuon Voxin ostin, ja kyllä Vox paremmalta kuulosti selvästi. Mutta en ole varma oliko tuo Fm210R vai joku pienempi malli. Mutta tosin mun sanaan ei kannata sen kummemmin luottaa kun en oikein vielä osaa tuon EQ:n kanssa säätää, ja kitarakin on sieltä halvemmasta päästä. Itse testaamalla sen kuulet kumpi sopii sinulle. Miten olis Fender Hot Rod Deluxe? Huuto.netissä halvalla lähtee http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=35911834 http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=35884782 Kyllähän tuota kevyempää kamaa tulee kotioloissa paljonkin soiteltua, mutta bändin kanssa vedetään jonkinsortin heviä, joten mallintavat vahvistimet taitavat olla ainoa ratkaisu. "Basso on helpoin soitin, mutta myös vaikein"
/ S.M.A.K - Jäsen. |
Weg 05.08.2006 12:43:22 | |
---|
Tuo voxi on aivan mahtava. Mullaon toi sama 30 wattisena ja kyllä jytää löytyy.. tosi hyvät efektisäädöt ja vahvistinmallinnukset. Se on siis puoliksi putki/trankku. |
Da Make 05.08.2006 12:43:47 | |
---|
Mulla on tuo Voxin 30w Valvetronix, ja voin sanoa ettei siitäkään kovin muhkeita säröjä saa. Ei ainakaan mihinkään mörkömetalliin sovi, mutta jos kuvauksestasi ymmärsin oikein soitat rokkia/jazzia/bluussia yms. kevyempää, niin kyllä siitä mukavat pikkurosot saa irti. Kyllä tuo taitaa silti olla enemmän clean-tyylinen vahvistin. Jotenkin täysin päinvastaista minun kokemuksiini! Cleanit olivat "tässä on cleanit, joo on." Säröt sen sijaan olivat oikein muhkeita tuolla 50w vahvistimella. Kaupassa kannattaa laittaa kaikki (paitsi efekti) potikat klo12, sen jälkeen kokeilla miten Middle vaikuttaa keskialueeseen, vähentää vähän bassoa ja säädellä särönmäärää. Gaini tuosta vehkeestä ei ole loppumassa, en näkisi ainoatakaan syytä miksei se "riittäisi" metalliin? Vaikutelmani oli kyseessä olevan nimenomaan nuorisosärövahvistin. Nu-metal mallinnos jne. |
J.Hollström 05.08.2006 13:42:36 (muokattu 05.08.2006 13:45:59) | |
---|
Gaini tuosta vehkeestä ei ole loppumassa, en näkisi ainoatakaan syytä miksei se "riittäisi" metalliin? Vaikutelmani oli kyseessä olevan nimenomaan nuorisosärövahvistin. Nu-metal mallinnos jne. Minulle nuo ko. nuorisomallinnukset on ihan liian örmyjä. En käytännössä tee niillä mitään. Alla pari omatekemää näytettä niistä. Soitettu tehtaan esiasetuksilla. Kauheita soundeja. En kyllä hanskaa ko. soittotyyliäkään, joten voipi johtua siitä. Joku tekijämies loihtisi varmaan jotain järkevää noistakin. http://juki.1g.fi/mp3/VOX_AD50VT/NUMETAL.mp3http://juki.1g.fi/mp3/VOX_AD50VT/UK_MODERN.mp3 |
Ziggy Bubba 05.08.2006 14:34:07 | |
---|
Gaini tuosta vehkeestä ei ole loppumassa, en näkisi ainoatakaan syytä miksei se "riittäisi" metalliin? Vaikutelmani oli kyseessä olevan nimenomaan nuorisosärövahvistin. Nu-metal mallinnos jne. Juu ei pidä paikkaansa. Nuo modernia metallia maillintamaan pyrkivät mallinnokset ovat aika pitkälti käyttökelvotonta sirinää. Ei tuo ole ollenkaan omimmillaan missään äärijuntassa. Perus-hevanderit tolla kyllä saa ihan mukavasti irti jollain säröpurkilla (mulla Bad Monkey) ja UK 80's -mallinuksella. www.mikseri.net/sigkk My musique |
L4t3 05.08.2006 16:54:47 | |
---|
Minulle nuo ko. nuorisomallinnukset on ihan liian örmyjä. En käytännössä tee niillä mitään. Alla pari omatekemää näytettä niistä. Soitettu tehtaan esiasetuksilla. Kauheita soundeja. En kyllä hanskaa ko. soittotyyliäkään, joten voipi johtua siitä. Joku tekijämies loihtisi varmaan jotain järkevää noistakin. http://juki.1g.fi/mp3/VOX_AD50VT/NUMETAL.mp3 http://juki.1g.fi/mp3/VOX_AD50VT/UK_MODERN.mp3 Usko pois, nuo ovat herkkua verrattuna frontmanin säröihin. Itseasiassa tuo "NUMETAL" -pätkä kuulosti ihan hyvältä. Tuli mieleen Panteran Far beyond Drivenin kitarasaundit. Milläs kitaralla btw olet nauhoittanut nuo? "Basso on helpoin soitin, mutta myös vaikein"
/ S.M.A.K - Jäsen. |
J.Hollström 05.08.2006 17:02:25 | |
---|
Milläs kitaralla btw olet nauhoittanut nuo? Gibson Les Paulilla. |
L4t3 05.08.2006 17:06:42 | |
---|
Gibson Les Paulilla. Ei sulla sattuis olemaan enempää ääninäytteitä tuosta Voxista? "Basso on helpoin soitin, mutta myös vaikein"
/ S.M.A.K - Jäsen. |
J.Hollström 05.08.2006 17:21:55 | |
---|
|
Jonte 06.08.2006 01:25:51 | |
---|
Säätäminen on aina yksinkertaisempaa ja ennen kaikkea suoraviivaisempaa VOX:n kanssa, kuin mallintavien lankkujen kanssa. Suosittelen ValveTronixia. Bossin mallintavista en ole koskaan pitänyt, Line6 on parempi, mutta VOX ToneLab SE olisi minun valintani, ja toisaalta AD50VT on hyvin lähellä sitä. Minua Laney TF-sarja ei lämmitä ollenkaan, mutta sanoisin sen kyllä hakkaavan Fender FM:t jotka ovat lähespoikkeuksetta täyttä kuraa. Veto: Kokeile VOX! Hetkinen! FM 212R on ihan kelpo vahvistin, jos sinulla on joku matoaski maustamassa cleaneja. Tuossa combossa on nimittäin kelvolliset cleanit, joskin sen säröillä ei tee kerrassaan mitään. Olen hankkinut tämän, ja ilmoitan että mainitulla reseptillä voidaan saada suht edullisesti korvalle sopivat soundit. Oman näkemyksen varaan jää, mikä polkusin eteen laitetaan. Varmaan Voxilla saa parhaat soundit, harrastuksesta riippuen Korgin lauta tai joku Digitechin vastaava voi kelvata. Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |
L4t3 06.08.2006 01:38:32 | |
---|
Hetkinen! FM 212R on ihan kelpo vahvistin, jos sinulla on joku matoaski maustamassa cleaneja. Tuossa combossa on nimittäin kelvolliset cleanit, joskin sen säröillä ei tee kerrassaan mitään. Olen hankkinut tämän, ja ilmoitan että mainitulla reseptillä voidaan saada suht edullisesti korvalle sopivat soundit. Oman näkemyksen varaan jää, mikä polkusin eteen laitetaan. Varmaan Voxilla saa parhaat soundit, harrastuksesta riippuen Korgin lauta tai joku Digitechin vastaava voi kelvata. Joo, kliinit tosiaan ovat ihan hyvät. Siihen se sitten jääkin, tiedän sen. Itselläni nimittäin sattuu tuommonine rotisko pyörimään nurkissa. "Basso on helpoin soitin, mutta myös vaikein"
/ S.M.A.K - Jäsen. |