aeho 03.08.2006 21:29:10 | |
---|
Terve! Mulla on Vox AD100VT vahvari, joka on hyväsoundinen ja toimii moitteettomasti. Siinä ei kuitenkaan ole mahdollista tallentaa kuin kaksi soundia laitteen muistiin. Mulla on tallennettu kliini ja rokkisoundi komppivoluumeilla niihin paikkohin. Tarvitsen siis jonkun värkin, jolla saisin sooloni kuuluviin. Mua kiinnostaisi hankkia wah wah-pedaali noin muutenkin, toimisiko joku wah wah myös soolojen boostaamisessa? Toinen vaihtoehto varmaan olisi joku säröpurnukka. Vahvistimesta käytän useimmiten säröihin UK 80's mallinnosta. |
Vainhaalee 03.08.2006 22:27:10 | |
---|
Ei wahilla tuota ongelmaa poisteta, eli tarvitset jonkinsortin boosteria... Bossilta ihan perus SD1 tai vast. (muut saa ehdotella eri purkkeja...) Mutta jos on tarkoitus päästä bändin seasta esille, niin sellaista tehomäärää ei saada aikaan minkäänlaisilla laitteilla, vika on silloin sovituksellinen... Inspiration for birth control |
Twistyh 03.08.2006 22:29:28 | |
---|
|
se8kio 03.08.2006 23:01:03 | |
---|
Aina se8 |
Heikki 03.08.2006 23:19:08 (muokattu 03.08.2006 23:20:22) | |
---|
Itse ratkaisin ongelman niin, että rakensin veljeni kanssa laitteen, joka toimii seuraavasti. Painamalla pedaalin nappia käntää vahvistimen päällä oleva moottori vahvistimen volumea jokusen pykälän kovemmalle, ja painamalla nappia uudestaan, kääntyy volume takaisin lähtö asentoon. Näppärä vai mitä |
Montte 03.08.2006 23:27:05 | |
---|
Itse ratkaisin ongelman niin, että rakensin veljeni kanssa laitteen, joka toimii seuraavasti. Painamalla pedaalin nappia käntää vahvistimen päällä oleva moottori vahvistimen volumea jokusen pykälän kovemmalle, ja painamalla nappia uudestaan, kääntyy volume takaisin lähtö asentoon. Näppärä vai mitä McGyver :) Kesääää!!! |
Keke Urlaub 03.08.2006 23:31:13 | |
---|
Itse ratkaisin ongelman niin, että rakensin veljeni kanssa laitteen, joka toimii seuraavasti. Painamalla pedaalin nappia käntää vahvistimen päällä oleva moottori vahvistimen volumea jokusen pykälän kovemmalle, ja painamalla nappia uudestaan, kääntyy volume takaisin lähtö asentoon. Näppärä vai mitä Alkeellinen neil young-tsydeem! "It wouldn't pain me more to bury you rich /
Than to bury you poor /
In your Jesus Christ pose" |
aeho 04.08.2006 01:56:18 | |
---|
Eli EQ-pedaali olisi hyvä. Mitkä pedaalit olisivat hyviä siinä ~100e hintaluokassa? |
Aki 04.08.2006 02:28:22 | |
---|
Volume ei nouse särökanavalla ollenkaan jos pistät kitaran ja vahvistimen väliin mitä tahansa. Laite pitää siis laittaa efektilooppiin. EQ on hyvä tuohon. Käytettynä ainakin Ibanezin ja Bossin EQ:t on fiksuja. Riffi-lehden rakentelupalstalla ensimmäinen laite oli passiivi-"boosteri". Sellainen efektiloopissa tekisi jo tehtävänsä. Tai sitten voit modata vahvistimen mastervolumen ohi trimmerin, joka kytketään erillisellä jalkakytkimellä aktiiviseksi. Noin mä tekisin.. :o) Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle! |
JuSu 04.08.2006 08:00:46 | |
---|
Mulla on tallennettu kliini ja rokkisoundi komppivoluumeilla niihin paikkohin. Tarvitsen siis jonkun värkin, jolla saisin sooloni kuuluviin. Et välttämättä tarvitse mitään värkkiä - ratkaisu piilee jo vahvaimessa itsessään, mikäli sulla ei ole tarvetta kytkeä efektejä erikseen päälle/pois. Eli aseta jalkakytkin (olettaen, että sulla on kaksinappinen poljin) siten, että toinen kytkin vaihtaa vahvistimen manual modeen. Tällöin menee päälle nappuloiden asennon mukainen soundi. Näin sulla on käytössä kolme eri soundia - CH1, CH2 ja sitten manual moden soundi. Lue tarkemmin manuaalista, siellä tämä selitetään. Mua kiinnostaisi hankkia wah wah-pedaali noin muutenkin, toimisiko joku wah wah myös soolojen boostaamisessa? Toimii toki, riippuen vähän wahista. Mutta älä vaan kaikkia soolojasi ala soittaa wahilla, melkoisen rajoittunutta ja rasittavaa kuunneltavaa pitemmän päälle... JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
pliksu 04.08.2006 09:35:30 | |
---|
Jotain Digitech Bad monkeyta voi helposti käyttää buustaukseen, halpa ja hyvä ihan muuhunkin käyttöön (kuulemma). Sitten on ihan erinäköisiä volume buustereita ja yläpään buustaajia. Piirit ovat luonnollisesti aika helppoja ja osaavan kaverin kanssa väsätessä tulee hyvin halvaksi. And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind. |
StoRBa 04.08.2006 10:14:10 (muokattu 04.08.2006 10:17:48) | |
---|
Tapauksessasi varmasti paras vaihtoehto on ostaa EQ-pedaali jolla nostat volumetasoa, niin että soolot tulee kuuluviin. Samalla voit muokata soolosoundia EQlla mieleiseksesi. Jos haluat ratkaista ongelman Wah-pedaalilla kannattanee ostaa esim. Dunlopin Q535 tai vastaava jossa on volumeboost päälle kytkettäessä. Tällöin on kuitenkin kaikissa sooloissa käytettävä wahia, eikä spedua muuten käytelläkään ettei muut peity alle. Tämä rajoittaa wahin käyttöä aika rutkasti, joten suosittelisin EQ:n hommaamista. Se on turvallinen ja suosittu ratkaisu. E: Eli EQ-pedaali olisi hyvä. Mitkä pedaalit olisivat hyviä siinä ~100e hintaluokassa? Boss GE-7 on siinä satasen tuntumassa. Itellä on ainakin ko. pedaali toiminu tässä hommassa. |
Arabian Lauri 04.08.2006 10:35:31 | |
---|
Pakko mainostaa tässä Marshallin TSL601:stä! Jalkakytkimiellä toimiva rinnaikkainen efektilenkki toimii mukavasti soolobuustina kun tökkää pelkän piuhan efektilenkkiin ja säätää efects mix:istä boostin määrän. Tuota mä käytän silloin kun en jaksa hienosäätää volumespedulla, joka sekin toiminnassa ollessaan on efektilenkissä, jottei saundi muuttuisi. Ei varmaan paljoakaan Vox-miestä lämmitä;?) On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! |
sinCCos 04.08.2006 18:12:51 | |
---|
|
P-Nut 04.08.2006 22:15:21 | |
---|
Itselläni on tuo Behringerin EQ. Mutta en saa tuota värkkäämällä minkäänlaista soundieroa kun käytössä on säröt. Puhtailla tuolla kyllä huomaa eron kun potikoita vääntelee. Kummaa hommaa tai sitte oon vaan liian turisti :| Damn, that's a fine pile of duckshit :] |
Visakoivu 04.08.2006 22:22:00 | |
---|
Itselläni on tuo Behringerin EQ. Mutta en saa tuota värkkäämällä minkäänlaista soundieroa kun käytössä on säröt. Puhtailla tuolla kyllä huomaa eron kun potikoita vääntelee. Kummaa hommaa tai sitte oon vaan liian turisti :| Meitin kitaristi toi tänään reeneihin ekaa kertaa ittellensä tuon behkun equn. Ei kans vaikuttanut soundiin oikein mitään kun oli säröt päällä. Mitä nyt kauhean suhinan sai aikaan = ) |
Kiinankeisari 04.08.2006 23:03:15 | |
---|
Wah-pedaalilla kannattanee ostaa esim. Dunlopin Q535 tai vastaava jossa on volumeboost päälle kytkettäessä. Tällöin on kuitenkin kaikissa sooloissa käytettävä wahia, eikä spedua muuten käytelläkään ettei muut peity alle krhm, siinä 535q:ssa on erillinen kytkin sille volabuustille, että kyllä onnistuu wahin käyttö ilman boostiakin. se on se punanen nupikka siinä pedaalin kyljessä. http://www.zzounds.com/item--DAVGCB535Q minusta tuo on kyllä ihan turha koko boosti, kyllä wahin pitää mixistä erottua ilman erillistä volanlisäystäkin. "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
Meitin kitaristi toi tänään reeneihin ekaa kertaa ittellensä tuon behkun equn. Ei kans vaikuttanut soundiin oikein mitään kun oli säröt päällä. Mitä nyt kauhean suhinan sai aikaan = ) Oliko efektilenkissä vai kitaran perässä suoraan? Kuten tuolla yllä mainittiinkin, kannattaa se tuupata sinne lenkkiin. On aika turha muuten... Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Visakoivu 04.08.2006 23:16:38 | |
---|
Oliko efektilenkissä vai kitaran perässä suoraan? Kuten tuolla yllä mainittiinkin, kannattaa se tuupata sinne lenkkiin. On aika turha muuten... Tais olla ihan vaan suoraan kitaran perässä. |
Novac 05.08.2006 12:13:01 | |
---|
mikä on olutta on nyt mennyttä... |