Valokaari 04.08.2006 18:17:40 | |
---|
Voe mahoton! Maailma on saanut uuden julkkiksen, suomalaista kansanmusiikkia rallattelevan Loituma-tytön. Ievan polkka -kappaletta luritteleva ja purjoa pyörittelevä japanilainen animehahmo on suuri tähti niin Venäjällä, Yhdysvalloissa kuin ympäri Eurooppaakin. Loitumasta on koko sivun juttu myös saksalaisen Bild -lehden tuoreessa numerossa. Ylistävää ja näyttävästi ulospantua artikkelia on höystetty neljällä musiikkivideolla, joissa kansanmusiikin tahdissa tanssahtelevat Loituma-tytön lisäksi myös muun muassa Ohukainen ja Paksukainen sekä rintojaan heilutteleva silikonityttö. Hahmot hoilottelevat ulkomaalaisen korviin käsittämättömiä säkeitä: Nuapurista kuulu se polokan tahti / jalakani pohjii kutkutti / Ievan äiti se tyttöösä vahti / vaan kyllähän Ieva sen jutkutti. Siis mitä ihmettä? - Tämä on ihan absurdi tilanne. Yhtäkkiä alkoi ihan mieletön pyöritys, nelihenkiseen Loitumaan kuuluva Hanni Autere sanoo. - Fanipostia on tullut ympäri maailmaa. Kirjeet ovat sävyltään positiivisia, ja ihmiset kiittelevät ihanasta musiikista. Joudumme menemään ajassa taaksepäin, aina vuoteen 1989, jolloin Loituma perustettiin. Alunperin yhtye toimi nimellä Jäykkä leipä, mutta otti Loituma-nimen käyttöön itäsuomalaiselta, samannimiseltä järveltä. 1995 Loituma julkaisi nimeään kantaneen ensilevynsä , jolla oli kappale Ievan polkka. Tänä keväänä biisistä tuli yllättäen hitti, ja sitä on ladattu internetissä jo satojatuhansia kertoja. Siitä on myös tehty lukemattomia erilaisia versioita: teknoremixejä ja kummallisia musiikkivideoita, joista yhdellä hilluu Tähtien sodasta tuttu Darth Vader valomiekkaa heilutellen. Toisessa musiikkivideossa taas itse Adolf Hitler jammailee kansanmusiikin tahdissa. Kolmannessa videossa esiintyi George W. Bush, mutta kyseinen video ei ole enää netistä ladattavissa. Suosituin on kuitenkin video, jolla punatukkainen japanilaistyttö laulaa muun muassa Kurikan kukasta. Pätkä levisi internetissä kulovalkean tavoin, ja tyttö tunnetaan netissä jo laajasti nimellä Loituma Girl. Loituman on kiittäminen animehahmoa yllätyssukseestaan, sillä hiljaiseloa jokusen vuoden viettänyt yhtye on nyt kysytympi kuin koskaan. Keikkapyyntöjä on tullut eri puolilta maailmaa. Yhtye on saanut oman managerin, joka puuhaa paraikaa Ievan polkan lisensointia ympäri Eurooppaa. Debyytti julkaistiin juuri uudelleen Yhdysvalloissa. Saksan- ja Venäjän-julkaisut ovat tekeillä. - Kännykän soittoäänenä kappale on lisensoitu jo Eurooppaan, Yhdysvaltoihin ja Venäjälle. Syyskuussa lähdemme Yhdysvaltoihin esiintymään. Saimme myös kutsun Bulgarian suurimpaan televisioshow'hun. Olemme jo alustavasti puhuneet uuden levyn tekemisestä, mutta katsotaan nyt ensin, miten tämä häsäkkä kantaa, Hanni Autere miettii. Lähde: http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1213382 http://www.loituma.info/http://fi.wikipedia.org/wiki/Loituma Hmm, miten olisi jos Loituma Girl ja Lordi juontaisivat seuraavat Euroviisut..? Rok rok. |
Defrayer 04.08.2006 18:21:50 | |
---|
Johan. On se ihmeellinen media tämä internet. Pastilli?
IMIK #15, IHKK #16, THV #17 |
Tympee Huttunen 04.08.2006 18:25:49 (muokattu 04.08.2006 18:26:28) | |
---|
Hyvänkuuloista todellakin ja varmasti hyvin eksoottista ulkomaalaisen korviin. Tästä kunnon kansainvälinen kesähitti'06:) |
toxic 04.08.2006 18:26:03 | |
---|
Loituma ensivuoden euroviisuihin :) Hyvähän se on, että menestyvät. Paljonkohan ovat jo tienanneet rahaa tuolla? |
THE RIPPER 04.08.2006 18:30:55 | |
---|
seuraavaks varmaan maailmalla aletaan ylistää jukka tolosta ja wigwamia ei kannata darrassa ottaa lasia vettä. jos suussa ei oikein mitää makua ole. sillä se vesi toi ainakin minulla bissen maun suuhun, ja koko päivän kestävä ketjureaktio alkoi |
Landola59 04.08.2006 18:32:37 | |
---|
Heheh, hymy tuli suunpieleen kun tuota kuunteli. Hienoa musiikkia täytyypi myöntää. Pohjalaista kansanperinnettä maailmalle :) |
jussiohman 04.08.2006 18:34:52 (muokattu 04.08.2006 18:39:31) | |
---|
tytön haarukasta löydettiin pakkohyvän merkkejä |
HaloOfFlies 04.08.2006 18:54:39 | |
---|
En siis kertakaikkiaan voi sietää tuota renkutusta. AAARRGGHHH!!! It's always funny until someone gets hurt, and then it's just hilarious. S.M.A.K.-jäsen #5 |
sn 04.08.2006 18:58:49 | |
---|
Hilipatihippaa. |
Jani The Rock 04.08.2006 19:01:21 | |
---|
Täähän on loistavaa. Mieluummin haluan Loituman edustamaan kotimaatani maailmalla kuin jotkut h... siis, tuota, jotkut muut. Basisti! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista! |
Super-Jari 04.08.2006 19:07:31 | |
---|
Täähän on loistavaa. Mieluummin haluan Loituman edustamaan kotimaatani maailmalla kuin jotkut h... siis, tuota, jotkut muut. Kyllä. Tuo on ehkä jopa suomalaista ja just oikeaa diipadaapaa että ulkomaalaiset pitää meitä entistä hullumpina kun luulevat että me puhutaan noin. Mistä tulikin mieleeni diipa daiaa dapa dapa diippa daidaa diipapa diipa dipaddaa. Heh juu. |
NHR 04.08.2006 19:10:06 (muokattu 04.08.2006 19:16:31) | |
---|
On se ihmeellinen media tämä internet. No näin on, kato. Ihan kiva, että tämmösiäkin esityksiä aina välillä huomataan. Eikä mun mielestä ole noille ton yhden videon ulkomaalaispojille yhtään häpeäksi, vaikka eivät oikein mukana tahdo pysyäkään tuossa rallattelussa. En pysy kyllä minäkään. Aika scat-meininkiä. ;) Pohjalaista kansanperinnettä maailmalle :) Pohjalaista? Tuo on ehkä jopa suomalaista ja just oikeaa diipadaapaa että ulkomaalaiset pitää meitä entistä hullumpina kun luulevat että me puhutaan noin. Mä kyllä luulen, että valtaosan ulkomaalaisista korviin tuo kuulostaa kielellisesti jokseenkin samalta kuin mikä tahansa "normaali" suomenkielinen biisi. Joillekin saattaa vaikuttaa jopa järkevämmältäkin... ;) Mun alemmuuskompleksinikin on huonompi kuin kaikilla muilla... |
toxic 04.08.2006 19:11:53 | |
---|
|
blastoff 04.08.2006 19:12:28 | |
---|
|
Seppo_Howitzer 04.08.2006 19:19:27 | |
---|
En siis kertakaikkiaan voi sietää tuota renkutusta. AAARRGGHHH!!! oot kateellinen. |
NHR 04.08.2006 19:24:06 | |
---|
Mun alemmuuskompleksinikin on huonompi kuin kaikilla muilla... |
Super-Jari 04.08.2006 19:26:06 | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=i6cEIfjaAAQ Näitähän näkyy riittävän ihan joka lähtöön... XD Hassua. Suomesta saa varmaan aika oudon kuvan jo kattomalla jotain tavallista keskusteluohjelmaa. Ois mukava saada luumu siihen kuntoon että suomi unohtuis hetkeksi ja vois kuunnella ulkomaalaisen korvin |
joonasvalve 04.08.2006 20:13:34 | |
---|
"Beer... Now there's a temporary solution." |
anttipi 04.08.2006 20:23:32 (muokattu 04.08.2006 20:23:51) | |
---|
http://www.loituma.info/ Vilpittömästi onnea porukalle menestyksestä, mutta en silti kyennyt kuuntelemaan tuota viittä sekuntia pidempään. Todella ärsyttävää lällätystä ja lallatusta, tulee suorastaan inhonväreitä... - Kukas te sitten olette?
- Kennelmiehiä. |
Hehee, tämä on taas oudointa mitä olen koskaan nähnyt:D Tiedän kyllä yhtyeen, vaikken koskaan ole musiikkia kuullut, sen muusikot ovat Suomen huippua. Tämä nostanee suomalaisen kansanmusiikin aivan uuteen valoon maailmalla:D Olen kyllä todella yllättynyt tuosta..päivä piristyi huomattavasti vielä entisestäänkin:) Peiliin katsominen maailman parasta huumoria |