Aihe: Vintagesoundia settiin
1 2 3 4 5 6
Analuuk
04.08.2006 10:36:16
Osta Kumujen rinnalle vanha Yamaha-setti. Ne soundaa hyvältä ja niitä saa muutamalla satkulla!

Janne Salolla on pitkään ollut tuommoinen tyrkyllä: http://www.jamisa.com/?aid=rummut

Mulla Jammut ovat tosin jääneet Kumujen tultua aika vähäiselle soitolle, mutta luulen että kaivan ne pian taas esille, kunhan uutuuden viehätys hieman hellittää...
Ei sillä niin väliä, kunhan ne on siniset!
Nolte
04.08.2006 12:53:52
Suurin ero on rungon soinnissa. Kun riisuu kaikki osat pois ja naputtaa runkoa, kuulee sen eron. Sonorin runko soi kuin ksylofonin laatta. Premierissä sitä sointia on vähemmän. Mieluumminkin se on sellainen vaimeahko kumahdus. Ero tulee siitä, että Sonorliten runko on tehty sillä kuuluisalla Sonorin tekniikalla, jolla runko säilyttää muotonsa, vaikka sen sahaisi pystysuunnassa halki. Runkoon ei ole jäänyt jännityksiä. Muutenkin se on jotenkin tiukemman oloinen ja kovemman tuntuinen.

Ok. Runko ratkaisee...loogistahan tuo.
Hyvät kamat - huono soittaja!
K.Suninen
04.08.2006 14:08:49
Osta Kumujen rinnalle vanha Yamaha-setti. Ne soundaa hyvältä ja niitä saa muutamalla satkulla!

Janne Salolla on pitkään ollut tuommoinen tyrkyllä: http://www.jamisa.com/?aid=rummut

Mulla Jammut ovat tosin jääneet Kumujen tultua aika vähäiselle soitolle, mutta luulen että kaivan ne pian taas esille, kunhan uutuuden viehätys hieman hellittää...

Oho näyttääkin hyvältä.... tosin nyt on rahat vähän menossa pelteihin ku aattelin ostaa Constantinople medium riden.. meinaan maailman paras ridesoundi ehkä
Jupi57
04.08.2006 15:12:18 (muokattu 04.08.2006 15:14:36)
Suurin ero on rungon soinnissa. Kun riisuu kaikki osat pois ja naputtaa runkoa, kuulee sen eron. Sonorin runko soi kuin ksylofonin laatta. Premierissä sitä sointia on vähemmän. Mieluumminkin se on sellainen vaimeahko kumahdus. Ero tulee siitä, että Sonorliten runko on tehty sillä kuuluisalla Sonorin tekniikalla, jolla runko säilyttää muotonsa, vaikka sen sahaisi pystysuunnassa halki. Runkoon ei ole jäänyt jännityksiä. Muutenkin se on jotenkin tiukemman oloinen ja kovemman tuntuinen.

Premierin (vintage) basari on vaan parempi ystävä hyvä.
Nimim. Olihan minullakin sellainen...
Danko
04.08.2006 15:16:46

Premierin (vintage) basari on vaan parempi ystävä hyvä.
Nimim. Olihan minullakin sellainen...

Uuh, saispa äkkiä etuvanteen ja uudet kalvot tohon 24":en...
Mietin mitä voisi sanoa. Päädyin tulokseen: "En pitäisi sinua noin nättinä, ellet olisi niin miellyttävä".
Mietin että sen lausahduksen voisi kyllä ottaa ennemmin loukkauksena, joten olen ehkä sittennin hiliaa. -kokarek
hollmi-5
04.08.2006 15:18:36
Premierin (vintage) basari on vaan parempi ystävä hyvä. Sinulla on varmasti kokemusta molemmista. Vai onko? Minulla on. Parhaat Premierin bassorummut ovat olleet Resonator 24" ja kaikki kokeilemani ja kuulemani Genistat. Muut ovat olleet sitten laimeampia esityksiä. Varsinkin ne vintage-ikäiset, joista useimmat ovat olleet mallia "lehmän henkäys". Tussahtaa, mutta ei jysähdä. 18" Sonorlite mikitettynä oli kuin tykinlaukaus.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Rockster
04.08.2006 16:17:38
18" Sonorlite mikitettynä oli kuin tykinlaukaus.

Itselläni kokemus noista 18" basareista on se, että tykillä pitää ampua jos haluaa edes jotain irti. Sonorlite voi tosin olla eri asia. Tekisi kyllä mieli tutustua noihin Sonoreihin, kun hehkutus on niin kovaa...
"Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!" -- Ostetaan Premierin koivuinen 16" lattiatomi --
hollmi-5
04.08.2006 16:32:32
Itselläni kokemus noista 18" basareista on se, että tykillä pitää ampua jos haluaa edes jotain irti. Kyllä se 18" BD dempattuna ja 6" resoreiällä on pirun mihekkään kuuloinen mikitettynä. Muukin, kuin Sonor. Hienoin 18" BD oli kuitenkin MSL-Studion Signature Sonori. Silloin se oma kuumeenikin nousi Sonoreihin. Meni kuitenkin neljä vuotta ensimmäiseen omaan Sonorin settiin.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
HeavyMachinery
04.08.2006 16:32:38

Tämä on aika ratkaiseva havainto. Tähän vaikuttaa paljon esim. laminoinnissa käytetty liima. Sanoohan sen terve järki että kovassa liimassa ääni kulkee mutta pehmeässä muovi mössössä se ei paljoa etene...
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
Bacchus
04.08.2006 16:56:29
Oletan, että tarkoitat Satin Finishiä. :D

En ole kokeillut hakata kyrvällä pöytää, mutta saa olla pöytä hyvässä vireessä.

Mitäs jos on hyväsoundinen kyrpae?
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
Youni
04.08.2006 16:57:38
Mitäs jos on hyväsoundinen kyrpae?

Paljon mahdollista sekin. :D
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
moderndrummer88
04.08.2006 17:09:54
Oletan, että tarkoitat Satin Finishiä. :D

noob.........
HUOM! - KESKUSTELUPALSTAN KANSIOT OVAT KOHTA HETKEN AIKAA KAHVILLA!
Jupi57
04.08.2006 17:13:24 (muokattu 04.08.2006 17:13:57)
{Premierin (vintage) basari on vaan parempi ystävä hyvä. Sinulla on varmasti kokemusta molemmista. Vai onko? Minulla on. Parhaat Premierin bassorummut ovat olleet Resonator 24" ja kaikki kokeilemani ja kuulemani Genistat. Muut ovat olleet sitten laimeampia esityksiä. Varsinkin ne vintage-ikäiset, joista useimmat ovat olleet mallia "lehmän henkäys". Tussahtaa, mutta ei jysähdä. 18" Sonorlite mikitettynä oli kuin tykinlaukaus.

Puhuin vähän vanhemmista (70-luku) Premiereistä, enkä anna tässä tuumaakaan periksi. Sonoreja olen kokeillut 70-luvulta lähtien, eikä niissä vakuuta muu kuin militaristinen ote, joka ei ole miellyttänyt koskaan.
Simbe
04.08.2006 17:54:42
Puhuin vähän vanhemmista (70-luku) Premiereistä, enkä anna tässä tuumaakaan periksi. Sonoreja olen kokeillut 70-luvulta lähtien, eikä niissä vakuuta muu kuin militaristinen ote, joka ei ole miellyttänyt koskaan.

*hakee sipsit ja kokista...*
Youni
04.08.2006 18:07:46
noob.........

*Repeilee* (tai sitten ei...)
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
moderndrummer88
04.08.2006 18:17:14

PlopPlopPlop
HUOM! - KESKUSTELUPALSTAN KANSIOT OVAT KOHTA HETKEN AIKAA KAHVILLA!
Bacchus
04.08.2006 18:30:27

Hohhoo, militaristinen ote? Olenkin ihmetellyt, miksi omista Designereista kuuluu vaimeata Stukan ujellusta, ja miksi rumpujen huokosista turahtelee Zyklon B-kaasun vienoa tuoksua.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
Paas
04.08.2006 19:16:09

Hoho! :)

No onhan Sonoreissa ehkä hieman militaristinen ote, vetoaa minuun.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Deino
04.08.2006 19:16:52

No onhan Sonoreissa ehkä hieman militaristinen ote, vetoaa minuun.

Ja minuun. Hail!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)