Carde 01.11.2003 14:58:07 | |
---|
Neuvokaa, pro:t! Tällä hetkellä mulla on Pearlin World Series (kai, ei oikein saa selvää..) metallivirppa, jossa on 10 virityspesää. Soitettava musiikki on linjalla tanssihuttu-pop-kevyt rock. Virpan saundi on alkanut tuntua jotenkin kovalta tai terävältä. Auttaisiko vaihto puuvirveliin, että sais pehmeyttä? Mihinkään huippuvehkeisiin ei oo -yllätys, yllätys- varaa, joten kaikkein halvimmista ois kysymys. Paljonko merkitsee virityspesien määrä? Ehdutuksia merkiksi? |
jussiohman 01.11.2003 15:40:45 | |
---|
Hmm. Jaa-a. Metallivirpan ääni on paljon leikkaavampi kun puuvirvelin. Jos kovinkaan massiivisten basso ja kitarasärövallien takaa joutuu soitteleen, voi metallivirppa olla vähä parempi. Onhan niissäkin erilaisia saundeja. Testaamalla se selviää. "Jorma tiesi tekevänsä vainajaa, kun nappas lapiolla takaraivon halaki!" |
JeeVes 02.11.2003 12:18:57 | |
---|
Onhan niissäkin erilaisia saundeja. Testaamalla se selviää. Näinhän se on. Mulla on puinen vörveli ja tykkään siitä saundista. Peheys roks, kuitenkin jossain tilanteissa toivois, että ois metalli vörvel. Se on pitkälti makukysymys. Suosin huonoja naisia, koska huonot naiset ne vasta hyviä onkin. |
Buusteri 02.11.2003 13:02:36 | |
---|
Toisaalta myös puisesta snaresta saa tosi leikkaavan äänen kun hieman säätää ja katsoo oikean materiaalin rumpuun. Kalvot vaikuttavat paljon ja vire. Ja sitten kun joskus haluaa hieman pehmeyttä niin senkin saa sitten todella helposti. Tämä luultavasti toimii myös metallivirpoissa mutta itselläni on puusta enemmän kokemusta. laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi.. |
lkx 02.11.2003 13:12:20 | |
---|
Vähäisellä kokemuksellani voin todeta että metallivirveli on äänekkäämpi. Siinä on myös enemmän ns. pingiä, minkä saa kyllä demppaamalla kuoletettua. Puinen on juurikin pehmeämpi, mutta kyllä virittämällä siitäkin saa melkosia desibelimääriä ulos ja jopa metallimaisen soundin. Itse olen melkeinpä puisen kannalla. Tällä hetkellä käytössä Rockstar Customin puuvirppa. Optimitilanne olis varmaan pitkälti semmonen että olis kauhee läjä virveleitä hyllyssä ja siitä vaan valitsemaan biisikohtasesti... :P There is no spoon... |
mä diggaan puu virpasta pehmeempi ja muutenki seksikkäämpi soundi Matti Nykänen on kuningas!!!
ps.jokainen tsänssi on mahdollisuus ja "Kaikki on allright ainakin minulla. En tiedä, onko muilla." |
Plateau 02.11.2003 13:21:29 | |
---|
puu virveli! pehemä ja mukavempi soundi. Vaikka metalli virpalla saa hassun kuulosia juttuja jotka sopii johonkin biiseihin paljon paremmin kun puu. Mutta puu on enemmän minun korville! delerious |
JeeVes 02.11.2003 13:49:20 | |
---|
seksikkäämpi soundi Ou behave. Suosin huonoja naisia, koska huonot naiset ne vasta hyviä onkin. |