Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Löytyykö täältä Stonermiehiä? (esim. Kyuss, Fu manchu)
1 2 3 4 530 31 32 33 34
HC-Audio
02.11.2003 00:27:10 (muokattu 20.12.2005 13:59:45)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo ite oon löytäny tän Stoner musiikin ja on kyllä loistavaa musiikkia. Suomessa vissiin aika pieni skene vielä. Mutta löytyy niitä suomalaisiakin kuten: "Mannhai", "Zerocharisma", "sweatmaster", "sunride" ja muita.. ois kiva jutella stonerista jos löytyy kohtalotovereita.Osaisko joku muuten määritellä tarkasti Stonerin, Eli aavikkorockin :)?
 
EDIT: joo hoho
 
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia"
HC-Audio
02.11.2003 00:28:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

muuten hyviä linkkejä www.stonerrockchick.com
ja www.stonerplanet.com
 
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia"
Antsa
02.11.2003 01:32:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös Sunride lasketa jollain tavalla tuohon stoner-genreen?
helvetin hyvä bändi kyllä on
 
H. Omo
jannu
02.11.2003 11:58:00 (muokattu 02.11.2003 12:01:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep. mulle puree hyvä riffirokki ja kovaa! Kyuss, Orange Goblin, Dozer, Zerocharisma ja pari muuta, mutta suurin osa lopuista on kyllä aika tylsää ja toistensa kopioita. Sunride on ihan ok...
QOTSA:aa ei tietty enää oikein voi samaan genreen niputtaa kuin osin, mutta se on kyllä oikeasti paras kaikista, koska Homme on osannut rikkoa sitä tappavan tylsää perusstonermuottia sopivasti oikeaan suuntaan.
 
EDIT: lisäyksiä
 
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
noir
02.11.2003 12:10:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eräs lempigenrejäni, mutta harmikseni en kovinkaan montaa yhtyettä alueelta tunne.
 
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
Poseurpete
02.11.2003 12:15:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä uppoaa hyvin. Fu-manchulta löytyy king of the road ja The action is go, hyviä kummatkin. www.stonerrock.comista löytyy paljon bändejä.
 
I´m with stupid ---v
jannu
02.11.2003 12:15:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lisää hyviä linkkejä, kaikki vievät samalla sivulle:
 
http://www.stonerrock.com
http://www.riffrock.com
http://www.cosmicdoom.com
 
Voit itse valita termisi. :)
 
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
leka
02.11.2003 12:20:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverini keksi mielestäni hyvän määritelmän stonerille: Se on liian rokkia hevimiehelle ja liian heviä rokkarille...
 
tsekatkaapa bändi nimeltä Kamel http://www.rumble.at/kamel
 
krushing
02.11.2003 13:03:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"lätkähevi" on edelleen paras määritelmä mitä oon stonerista kuullut :). kyllä se silloin tällöin uppoaa helvetin hyvin. kyuss on hieno bändi.
 
noir
02.11.2003 13:10:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverini keksi mielestäni hyvän määritelmän stonerille: Se on liian rokkia hevimiehelle ja liian heviä rokkarille...
 
Tuo on aika hyvä. Itse olen määritellyt sen rokin ja metallin välimuodoksi, joten ei kaukana sekään.
 
Ja danke linkeistä, pääsen valikoimaa laajentamaan.
 
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
HC-Audio
02.11.2003 13:22:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo kuuntelin just eilen sunridea, se on kuulemma stoneria, mut ainaki uus levy on menny aika moderniksi.. ei sellasta retrotuntua fu manchu tyyliin enää.
http://www.daredevilrecords.de/ on levy-yhtiö jolla on oikeastaan vain ja ainoastaan stonerbändejä. vois ehkä tilata pari levyä tuolta ...
 
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia"
Aegis
02.11.2003 13:42:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stoner on kyllä rockin suhteen se meikäläisen suosikkilaji, niin kuunneltaessa kuin soitettaessakin. Levyjä vaan löytyy tosi_vähän, hankinnassa kuitenkin lisää. Ja juuri tässä hetki sitten kyhättiin stoner-bändi, rentouttavaa hommaa pikametalli vuosien jälkeen (tai siis soitanhan minä vieläkin mättöä).
 
Bändeistä kolahtaa eniten suomalainen Mannhai ja pitää sitä varmaan Black Sabbath myös mainita. Reverend Bizarre menee jo vähän doomin puolelle, mutta soundaa ihan stonerilta, tämäkin suomesta. Blind Dog kuulostaa myöskin mainiolta.
 
Too fast to be dead!
Anri8000
02.11.2003 14:24:17 (muokattu 02.11.2003 14:24:58)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä kivetys on mukavinta!Tosin stoner-genre on turhan laajaksi käsitteeksi levähtänyt,kuten grungelle kävi aikoinaan.Eikös esim.uusi qotsa ja beaver ovat kovin eri tyylisiä?Ainoa yhteinen tekijä lienee lievä alavire,särö ja nautintoaineet.
 
Hollannin stoner-kenttään kandee tutustua.Aika hjuvia pänej.Ja tietysti Hawkwindistä kaikki on saanut alkunsa...
Ainiin..Onkos kuka tutustunut SUNN nimiseen "orkesteriin"?
Aika jännittävää dark metal dronea...Tai jotain...Nii ja Kamel on tietysti paras.Uutta matskuu kuulemma tulossa kohta puoliin....
 
Elämä on vain osa jalkapalloa.
Deg
02.11.2003 17:33:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Orange Goblin ja Karma To Burn jo mainittujen lisäksi. Kyuss on tietysti se tärkein bändi.
 
Sexual Chocolate, Baby!!
FrankComa
02.11.2003 18:22:33 (muokattu 02.11.2003 18:23:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Orange Goblin ja Karma To Burn jo mainittujen lisäksi. Kyuss on tietysti se tärkein bändi.
 
Kyuss on melkein puolijumala...Mut norjalainen El Caco soittaa myös hyvää stonerrockia....
 
Die Eier Von Satan!
HC-Audio
02.11.2003 20:34:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo se on todellakin aika laaja käste ja bändi jos toinenki soittaa "stoneria", vaikka ei kuulosta yhtään.. ei hyvä. Qotsakaan nyt ei munmielestä varsinaista stoneria oo vaikka sekin kyllä ihan jees on..
 
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia"
HC-Audio
02.11.2003 20:47:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ON muuten tuo the Awesome machine aivan loistava, ja Spiritual beggars, nebula ja Dozer myös
 
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia"
Markus76
02.11.2003 20:59:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsekatkaa tämmönen bändi kun Mustasch ja niiden uus levy Rat safari. Hitsin jees.
 
Tympee Huttunen
02.11.2003 22:23:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyuss, Spiritual Beggars, Monster Magnet, Fu Manchu, Mustasch...kaikki hyviä stonerbändejä ja kaikki niin erilaisia:)
 
"Macro, sillä on hyvä kroppa ja se näyttää Jeesukselta."
Veke
02.11.2003 22:24:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

meikälle on viimeaikoina kolahdellut ihan vitusti stonerrock; kyuss, acid jam, mushroom river band, electric wizard yms.
 
stonerissa on just asia meininkiä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 530 31 32 33 34

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «