Aihe: Voiko yhdestä 4x12 kaapista soittaa kahdella kitaralla?
1 2
Mr. Bean
01.11.2003 21:39:06
Kysymys tulikin siinä..

Mitä meinaa muuten OHM?
Niskamies
01.11.2003 22:19:04
jos on vahvari jossa kaksi inputtia, niin voi
Hanki presari ja ole tosimies!
Mr. Bean
01.11.2003 22:26:16
Tällä voi ilmeisesti?:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-158451.html#fpix

Kattokaa se lähikuva siitä ja kääntäkää takapuolelle.

Kiitos.
PuNkKi
01.11.2003 22:30:13
eipä voi.. tarvitset nupin tai combon tuon seuraksi.
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
Mr. Bean
01.11.2003 22:32:04
eipä voi.. tarvitset nupin tai combon tuon seuraksi.

Tietenkin näin, mutta siis kahdesta eri vehkeestä(lue:nupista) käyttää tuota äänentoistoon?
skebajaba
01.11.2003 22:32:41
jos on vahvari jossa kaksi inputtia, niin voi

eikös muuten superleadillä onnistuis, ku on neljä inputtia?
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Vemmy
01.11.2003 22:49:19
Voi, monellakin tavalla. Eli:

1)Jos on kitaranuppi tai -combo, johon saa kytkettyä kaksi kitaraa (ja sitten tietysti siihen perään sen kaapin)

tahi

2)Jos kyseessä ompi stereokaappi kahdella inputilla ja löytyy kaksin kappalein vaffistimia, jotka saa kytkettyä kyseiseen kaappiin.

Ohm tarkoittaa ohmia eli vastusta, putkivahvistimista löytynee valintakytkin jolla valitaan oikea ohmimäärä eli sama kuin kaapissa. Esim. Marsun 1960:n ohmit ovat monona 4 tai 16 ja stereona (eli kahta inputtia käytettäessä) 8. Eikös tästä oomi kertaa käämi - aiheesta ole juttuva täälläkin aika paljon...
www.moottorpaa.com
kivi
01.11.2003 23:02:51
Tietenkin näin, mutta siis kahdesta eri vehkeestä(lue:nupista) käyttää tuota äänentoistoon?

Samaa kaappia ei voi kytkeä kahteen vahvistimeen, paitsi stereokaapin, joka oikeastaan onkin kaksi kaappia yksissä kuorissa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
kivi
01.11.2003 23:05:08
eikös muuten superleadillä onnistuis, ku on neljä inputtia?

Superleadissa on kaksi inputtia, I ja II, ne muut reiät ovat vahvistimien ketjuttamiseen ja inputtien yhdistämiseen tarkoitettuja rinnankytkentäpaikkoja.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
skebajaba
01.11.2003 23:09:41
Superleadissa on kaksi inputtia, I ja II, ne muut reiät ovat vahvistimien ketjuttamiseen ja inputtien yhdistämiseen tarkoitettuja rinnankytkentäpaikkoja.

eipä ookkaan tarveta kytkeä kahta skittaa siihen, mut ajattelin vaan kysästä.
saako tohon muuten sillain et laittaa jonku switch boksin noihin inputtien väliin ja voi vaihtaa inputtia kesken soiton?vähän niinku soolossa vaihtaa kanavaa?
kivi
01.11.2003 23:20:57
eipä ookkaan tarveta kytkeä kahta skittaa siihen, mut ajattelin vaan kysästä.
saako tohon muuten sillain et laittaa jonku switch boksin noihin inputtien väliin ja voi vaihtaa inputtia kesken soiton?vähän niinku soolossa vaihtaa kanavaa?

Voit tehdä niin, tai mieluummin vielä sillai, että laitat kanavasta toiseen piuhan, jossa on volyymispedu. Sitten voit polkaista toisen kanavan kaveriksi tarpeen vaatiessa ilman että alkuperäinen soundi kärsii.

Mä pidän normaalisti vain kanavia kytkettyinä yhteen välipiuhalla. Toimii mulla, saa enemmän putkia palamaan
:-)
(Handsome Dick Manitoba)    
skebajaba
01.11.2003 23:26:28
Voit tehdä niin, tai mieluummin vielä sillai, että laitat kanavasta toiseen piuhan, jossa on volyymispedu. Sitten voit polkaista toisen kanavan kaveriksi tarpeen vaatiessa ilman että alkuperäinen soundi kärsii.

Mä pidän normaalisti vain kanavia kytkettyinä yhteen välipiuhalla. Toimii mulla, saa enemmän putkia palamaan

hauska et en oo ees kokeillu tota välipiuha juttua, pitänee kokeilla ens viikol.
Mr. Bean
01.11.2003 23:28:22
Samaa kaappia ei voi kytkeä kahteen vahvistimeen, paitsi stereokaapin, joka oikeastaan onkin kaksi kaappia yksissä kuorissa.

No eikö tuo ole stereokaappi?
kivi
01.11.2003 23:49:57
No eikö tuo ole stereokaappi?

Millaiset kaksi vahvistinta sulla on? Pelkkä kitara ja kaappi ei tuota ääntä.
(Handsome Dick Manitoba)    
Mr. Bean
01.11.2003 23:52:17
Millaiset kaksi vahvistinta sulla on? Pelkkä kitara ja kaappi ei tuota ääntä.

Tämähän on itsestäänselvyys.

Mulla on jcm800 2203 ja toverilla 2204.
askomiko
02.11.2003 00:01:13
Sitten joku nappaa soitellessa kytkimen monoasentoon ja saatte tutkiskella toimintasavujen palautusohjeita. :)
booster
02.11.2003 11:28:27 (muokattu 02.11.2003 16:01:01)

Mitäs tuo tarkoittaa, siis tuo osuus putkien palamisesta?
Myydään:
Duncanin JB jr (musta yksikelaisen kokoinen tallahumbucker, rrock!)
Niskamies
02.11.2003 11:49:41
eikös yhestä vaffistimesta voi soittaa kahella kitaralla jos haarottaa sen kitarapiuhan kehdeks?
Hanki presari ja ole tosimies!
Mr. Bean
02.11.2003 13:46:27
Mitä jos nupin ja kaapin OHMit ovat erinlaisia?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)