Aihe: Passion of the Christ
1 2
Nazareth
04.08.2006 01:10:47
Passion of the Christ

Mielestäni pirun hyvä elokuva, väkivallallakin on osuutta asiaan. Mitä mieltä olette te muut, ketkä ootte kattonu tän?
On. IMIK #27 AKKK#6
greshgurt
04.08.2006 01:30:55
Katsoin viime vuoden pääsiäisenä, ja teki sen verran kovan vaikutuksen että päätin tehdää sen katsomisesta jokavuotisen pääsiäisperinteen. Noh, viime pääsiäisenä en katsonut.

Silti, pidin leffasta, tai sanottaisiinko ennemminkin että oli hyvä ja iski. Pitäisi jonakin hiljaisena, ehkä pimeänäkin yönä katsoa se vielä uudelleen.
Olen tietoisesti nai(i)vi.
MV
04.08.2006 01:59:48 (muokattu 04.08.2006 03:18:32)
Tuli jätkien kanssa vuokrattua ja taisin olla ainoa joka tykkäsi. Leffan jälkeen tuli "ihan paska"-kommentteja sen takia kun ei muuta tapahtunut ku Jeesus tapettiin...Eiköhän se nyt ollut aika pitkälti tiedossa ennen elokuvaakin. Oma mielipide on, että on pirun onnistuneesti saatu se tuska narulle...Teki ihan pahaa kattoa sitä ruoskimista ja retutusta.
"mut ois se hienoo mennä kyllä johki missä ei oo niin hienoo ku täälläpäin. ja sit ois paljo hienompaa täälläkin. ja vittu ihansama." -Pussokisu (gänässä)
85423321
04.08.2006 03:11:53
Juugeli
04.08.2006 10:28:43
Oikein hyvähän se oli muistaakseni. Dvd löytyy hyllystä, pitäis tsekata uudelleen.
Here we are nowhere, nowhere left to go/Here we are nowhere, maybe that's where we belong - Jake Burns
IHKK #3, IMIK #28, Bella Italia #8 Pastilli?
DVD-SOITIN
04.08.2006 10:38:59
Leffana todella hyvä. Kuluneesta aiheesta saatu väsättyä mahtava elokuva. Kunnon näyttelijätyö ja väkivaltakohtaukset todella sykähdyttäviä.
SUPPORT MUSIC, NOT RUMORS
carnation
04.08.2006 12:43:44 (muokattu 04.08.2006 12:44:44)
Oma mielipide on, että on pirun onnistuneesti saatu se tuska narulle...Teki ihan pahaa kattoa sitä ruoskimista ja retutusta.

Kyllä näin. Tuli vähän kiemurreltuakin teatterin penkillä sitä ruoskimiskohtausta katsellessa. Kun sen sitten myöhemmin tsekkasi dvd:ltä, kokemus ei ollut aivan yhtä mainio mutta onhan se hyvä elokuva siltikin. Tunnelataus on siinä muutenkin aika käsittämätön. Ei nyt jaksa tämän syvällisemmin tähän hätään ruotia elokuvaa.

Ai niin, tässä näköjään pari aikaisempaa ketjua aiheesta:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=26&t=35906

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=26&t=55842
Heikki
04.08.2006 13:02:27

Yks huonoimmista leffoista mitä oon nähnyt, pari tuntia kun äijää ruoskitaan, eikä mitään muuta. Apinatkin käsikirjoittaisivat ja ohjaisivat paremman elokuvan.
greshgurt
04.08.2006 13:14:42
Yks huonoimmista leffoista mitä oon nähnyt, pari tuntia kun äijää ruoskitaan, eikä mitään muuta. Apinatkin käsikirjoittaisivat ja ohjaisivat paremman elokuvan.

Pari tuntia pyllynkaivelemista ja kirppujen keruuta, eikä mitään muuta?
Olen tietoisesti nai(i)vi.
carnation
04.08.2006 13:26:20

No tuskinpa sentään. Ohjaus tässä on kyllä todella hienoa ja voimakasta, että kyllä se Mel Gibson osaa ainakin sen. Komeita kuvia ja silleen. Käsikirjoituksesta tai elokuvan lopullisista tarkoitusperistä voi olla kyllä montaa mieltä, että oliko tarkoituksena ainoastaan näyttää se kuinka paljon Jeesus kärsi (jonka me kaikki mitä ilmeisimmin jo tiedämme), koska kovinkaan syvällinen elokuva ei ollut pääpainon ollessa siinä loputtoman tuntuisessa kärsimyksessä. Olihan siinä välissä näitä höpinöitä viimeiseltä ehtolliselta, että rakastakaa toisianne jne. Tai sitten Gibson halusi syyllistää juutalaiset Jeesuksen kuolemasta. En kyllä tiedä miksi kukaan viitsisi olla juutalaisille tästä vihainen, koska sehän se oli käsittääkseni alunperin tarkoituskin, että Jeesuksen kuoleman myötä ihmiskunnan synnit on annettu anteeksi. Miten Jeesuksen kuolema olisi ollut siis huono juttu? No ehkei se kiduttaminen ollut kovinkaan nice tai hyväksyttävää.
Heikki
04.08.2006 13:34:11

Eniten mua ottaa päähän tossa elokuvassa se, että monet luulee että se on totta. Vaikka Monty Pythonin Brianin elämä on historiallisesti yhtä paljon totta, kuin Passion of the Christ.
Rattata
04.08.2006 14:05:40
Eniten mua ottaa päähän tossa elokuvassa se, että monet luulee että se on totta. Vaikka Monty Pythonin Brianin elämä on historiallisesti yhtä paljon totta, kuin Passion of the Christ.

Arvasin että tämä on suurin syy ärtymykseesi. Eikö sitä voi katsoa ihan vaan elokuvana?

Omasta mielestäni varsin hyvä pätkä. Voisi katsastaa kohtapuoliin uudestaan tai ostaa vaikka dvd:nä jos halvalla jostain löytää.
"Tämä triidi muuttaa koko elämäsi!" - JCM
"Sori, Commando muutti jo." - Seppo_Howitzer
Kuuntele
Super-Jari
04.08.2006 18:33:30

Jätkä spoilas!!
Royal Banzai
04.08.2006 22:47:58
Arvasin että tämä on suurin syy ärtymykseesi. Eikö sitä voi katsoa ihan vaan elokuvana?

Entä jos elokuva olisikin nimeltään Passion of the Bob? Sen voisin katsoa ihan vaan elokuvana, ja silti se olisi aivan paska tekele.
Super-Jari
04.08.2006 22:50:48
Entä jos elokuva olisikin nimeltään Passion of the Bob? Sen voisin katsoa ihan vaan elokuvana, ja silti se olisi aivan paska tekele.

Sillon se olisi tietyissä piireissä klassikko koska siinä ihmistä kiusataan hurjasti.
author
04.08.2006 23:22:49
Aika ahdistava. Katsoin sitä ruoskimista n. 10 minuuttia kunnes tylsistyin ja lopetin.
Tempura
07.08.2006 18:53:22
Onnistuin ostamaan elokuvan itselleni, en ole vielä uskaltanut katsoa. Tiedän että ahdistuisin aivan saatanasti. Odotan hetkeä, jolloin olen vahva kuin muuri ja pysäyttämätön kuin Turbomies.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
Jarkko G.
07.08.2006 22:04:42
Hyllyssä ollut katsomattomana varmaan 2 vuotta, mutta on siellä monia muitakin.
Jeesukselle ei vain aina ole aikaa.
"Run to the bedroom, in the suitcase on the left You'll find my favourite axe.."
Kosminen
07.08.2006 23:07:50

Juoni oli valmiiksi spoilattu... kirja oli parempi..

Joo. Hyvä leffa. Mutta kuten Salkkareidenkin kanssa, mummot eivät osaa erottaa faktaa ja fiktiota / taiteilijan näkemystä. En ehkä halua katsoa uudestaan. Ei tuota oikein voi katsoa muualla kuin teatterissa.

Jatko-osaa odotellessa... höhö.
Aivan niin kuin oisin mennyt pitistä sekaisin...
Kalamies #16 >-)))>
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)