Aihe: Roland Cube 30 ?
1 2
SURf
03.08.2006 15:09:47
Aika monta eri mallia alkaa olemaan, tuossa esittelypätkässähän oli 20x, sen lisäksi on siis ilmeisesti 15x, 30x ja 60x. Mainitsikohan se myös 50x mallista jotain, enpä muista enää enkä jaksa katsoa uudelleen...
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
habakoski
03.08.2006 16:03:56
Aika monta eri mallia alkaa olemaan, tuossa esittelypätkässähän oli 20x, sen lisäksi on siis ilmeisesti 15x, 30x ja 60x. Mainitsikohan se myös 50x mallista jotain, enpä muista enää enkä jaksa katsoa uudelleen...

Kuten NAMM 2006 -ketjuun aikaisemmin kirjoitinkin, niin Roland on antanut tiedotteen toistaiseksi vain näistä Cubeista: http://namm.harmony-central.com/SNA … ent/Roland/PR/Cube-30X-20X-15X.html

Tuossa promovideossa mainittiin muistaakseni nimenomaan vain 30x, 20x ja 15x.
Jubeh
03.08.2006 22:31:16
http://koti.mbnet.fi/pupp3t/cube30directdoubled.mp3

Nauhotin joku aika sitte omalla cubella, tollanen soundi lähti metal stack mallinnuksella. Täytyy tietenkin muistaa että kitara ja soittaja vaikuttaa paljon soundiin mutta itelle toi sopii kuin nyrkki silmään, saan siitä loistavan särösoundin kotona ja muuta en sitte tarvittekkaan. Kliinit ja efektit on laadukkaita myös.

Miten tuo on nauhoitettu, suoraan siitä record outista vedit koneelle piuhan??
Seuraavaksi haluat kai yhden Rieseneistäni?
palomaeki
04.08.2006 02:01:47 (muokattu 04.08.2006 02:03:20)
Hmm.
Pakko nyt tulla sanomaan oma mielipide vahvistimesta jota muut niin ylenpalttisesti aina kehuvat.

Särömallinnukset; En pidä ollenkaan, humppareilla soitettaessa saa aivan käypiä soundeja (metal - mallinnusta käytettäessä) mutta kuitenkin kuulostaa melkolailla aina turhan kireältä minun korvaani.

Efektit; Diggaan delaysta kun se on pienellä, mutta muista en pidä ollenkaan kun kuulostavat niin kolhoilta.

Elisiis melko varauksella suosittelen tuota koittelemaan... Tai eivoitietää vaikka suurin osa ihmisistä tykkäis jostain aivan muusta kuin minä itse mutta jotenkinpas tuosta on jääny semmonen aika huono maku suuhun koko vahvarista. Ja treeniksellä tosiaan on tuommonen 30W-laite 24/7 ja sillä soitellut olen melkolailla paljonkin, viimeksi tänä aamuna.

Hintaansa nähden tuo kyllä taitaa aivan mainio peli olla, ainakin käytettynä. ;F

PS. kannattaa muistaa että tuo on vain minun ja vain _minun_ mielipide. Elikkäs testailemaan vaan!

EDIT: Ite sain Fenderin 25W Frontmanista tosi maukkaat hardrocksäröt tuossa toissailtana kun sellaisen raahasivat treenikselle noin niinkun näytille!
kitara on kiva.
Aki
04.08.2006 02:33:21

Cuben kehujat eivät koskaan mainitse Cuben pahinta kilpailijaa. Mielenkiintoista.

Taannoin täälläkin julkaistussa suuressa vahvistintestissä huomasin että Cube30:sessä ei juuri ole eroa onko bassosäädin täysillä tai minimissä. Jollain soundilla en oikeasti edes huomannut eroa. Soundi on kaikissa Cubeissa ihan ookoo, mutta merkittävästi pienempi, tukkoisempi, ja kolkompi kuin vastaavankokoisissa Voxeissa.

Kokeilkaapa joskus vierekkäin Micro-Cubea ja Vox DA-5:sta. Hintaero eittämättä on tylsän kokoinen, mutta soundia tulee kyllä joka sentillä.
Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle!
s151669
04.08.2006 08:32:05

Cuben kehujat eivät koskaan mainitse Cuben pahinta kilpailijaa. Mielenkiintoista.

Kokeilkaapa joskus vierekkäin Micro-Cubea ja Vox DA-5:sta. Hintaero eittämättä on tylsän kokoinen, mutta soundia tulee kyllä joka sentillä.

Kokeiltu on. Voxissa oli kyllä enemmän mallinnuksia. Laadullisesti noissa ei vain tuntunut olevan mitään mainittavampaa eroa. Ostin MicroCuben.

Mahdollisesti erot tulevat selkeämmin esiin noissa isommissa malleissa, mutta niistä ei ole omaa kokemusta. Tai sitten olen vain peltikorva :-)
Jyrki
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)