Aihe: Mikä ampegissa on niin hyvää?
1 2 3 4 57 8 9 10 11
hollstro
02.08.2006 10:12:07

Eiköhän se ole lähinnä yhden mnetissä esiintyvän veljessarjan hengentuote. Muttei missään määrin ainutlaatuinen asia, mikäli olen jutun oikein ymmärtänyt. Eihän siinä loppujen lopuksi ole mistään muusta kyse, kuin siitä, että ämyreitä on tarpeeksi ja ne eivät ole aivan paskoja.

Tän "leipoo joka puolelta"-sloganin on mulle lanseerannut kitaristikolleega kuvaillessaan SVT:n ja rantasaunan saundia. Se kertoo aika paljon siitäkin, että asian ymmrtävät myös muut kuin basistit. Mullahan on marsun vastaava setti ja kyllä sekin leipoo joka puolelta.
BigPapa
02.08.2006 10:54:03 (muokattu 02.08.2006 10:54:24)

Onhan noi ampegin skittacombotkin ihan kunkkuja, siis mun mielestä.SJ-12T pärjää hyvin vertailussa mun saunamökki Marshallille. Marshallista luovuin ja hommasin ton Ampegin. 1 x 12" ja 50 putkiwattia....lähtee ihan tarpeeks vaikka mihin....
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
slapvete
02.08.2006 11:01:01
Mulla kävi niin, että pääsin basismini alkumetreillä treeneissä lainaamaan useaan otteeseen SVT-AV -stygeä + Anniversary-rantista. Omia kamoja etsiessä sitten alkoi lähinnä masentamaan lompakon ohuus, Visan limiitti ja halvempien kamojen munattomuus. Ampeg-pinosta vain löytyy se rokkipöhinä niin töykeän helposti, että se on ihan naurettavaa. Ja headroom ei lopu millään. Ihquu.

Hevistipuoli ehkä diggaa enemmän trankkupäätettä napsahtavamman atakin takia putkirökäleen sijaan, mutta kyllä tuo Ampeg-soundi on rokin industry standard.
"You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava."
absqua
02.08.2006 12:21:19
Mulla on reipas kourallinen yhteisiä vuosia ja vielä reippaampi annos yhteisiä kilometrejä svt & 8x10:n kanssa ja yhä edelleen ko. kioskin soundi saa suupielet hymyyn ja popparin tyytyväiseksi. Kuvaavaa asialle on se ettei kertaakaan yhteisien vuosien aikana ole tullut mieleen vahvistimen vaihtaminen.
Eli ei mennyt rahat hukkaan, todellakaan.
Se sitten mikä on "hyvää" tai "parempaa" tai "parasta" riippuu vastaajasta, mutta sen tiedän että täällä pöhisee ampeg vielä ensi kesänäkin..
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Keny
03.08.2006 08:03:43
Ampeg on nimenomaan erinomainen POP-vehje.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Kallekorvola
03.08.2006 09:26:19
Et ole varmaan parahin fh, soittanut Isolla Ampeg läjällä? Sitten kun pääset joskus sitä ulkolavalla luukuttamaan, niin ymmärrät.

Kaikki Hartket on aiheuttaneet miulla lähinnä musennusta.

hassu juttu. ite oon soittanu muutamia keikkoja rantasaunalla... ei toiminu yhtään. en saanu mistään soittamastani selvää ko. keikkojen aikana. huminaa ja epäselvää botnejyrää oli kyllä vaikka lampaille syöttää... parilla klubikeikalla on ollu sit ampegin 4 x 10" classic, se taas on toiminu rutosti paremmin...

nyt mulla on 2 kpl hartken 4.5XL:ää ja toimii kuin tauti. en vois olla tyytyväisempi. luulen et ne, jotka haukkuu hartkea, ei oo varmaan kuullu 4.5 XL:ää... tai nythän on kyllä muotia haukkua kaikkee, jossa on itelle väärä soundi...

mielipiteitä on yhtä monta kuin...
Teijo K.
03.08.2006 09:36:47

hassu juttu. ite oon soittanu muutamia keikkoja rantasaunalla... ei toiminu yhtään. en saanu mistään soittamastani selvää ko. keikkojen aikana. huminaa ja epäselvää botnejyrää oli kyllä vaikka lampaille syöttää... parilla klubikeikalla on ollu sit ampegin 4 x 10" classic, se taas on toiminu rutosti paremmin...

nyt mulla on 2 kpl hartken 4.5XL:ää ja toimii kuin tauti. en vois olla tyytyväisempi. luulen et ne, jotka haukkuu hartkea, ei oo varmaan kuullu 4.5 XL:ää... tai nythän on kyllä muotia haukkua kaikkee, jossa on itelle väärä soundi...

mielipiteitä on yhtä monta kuin...

Miusta se ei ole haukkumista jos totean, että ne on aiheuttaneet musennusta. Ei ainakaan yhtään sen enempää kuin tuo siun oma kertomuksesi noista Ampeg kokemuksista. Olen kokeillut 4.5 XL kyllä, ei toiminut miulla.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
Kallekorvola
03.08.2006 09:46:54 (muokattu 03.08.2006 09:49:15)
joo, en minä sillä, lainasin tota vaan, koska on melko linjassa yleisen mielipiteen kanssa...

jotenkin tuntuu että nykyisin hartkea haukutaan siks että 410XL:ään on kyllästytty joskus ysärin alussa... halusin vaan kertoa oman kokemukseni ampegista ja hartkesta.

loppupeleissä kuitenki jokainen soittaa sillä, mikä itelle parhaiten sopii (toivottavasti ainakin... ettei esim. sillä, mitä muut ei hauku...), eikö...?

P.S: mullekaan ei muuten tipu toi 410XL tai VX:t ollenkaan... niistä munsta vaan puuttuu jotain...
poppamies
03.08.2006 09:53:01

No kaappien ainakin. 8x10 rantis maksaa Levytukussa 1190 e. Ei paha.

Onko näin. Joitain vuosia sitten kaveri osti koko saunan ja joutui maksamaan n. 30.000 silloista rahaa.
G-strings are for strippers
J.Hollström
03.08.2006 09:55:24 (muokattu 03.08.2006 09:57:00)
P.S: mullekaan ei muuten tipu toi 410XL tai VX:t ollenkaan... niistä munsta vaan puuttuu jotain...

Ilmeisesti 4.5XL on radikaalisti erilainen pönttö vs. 410XL jos näin. Voitko kertoa oleellisemmat erot teknisesti ja soundillisesti. Pilli ainakin on tullut lisää. Itse en ton pillin funktiota bassolle ymmärrä, mutta ilmeisesti se jotain tossa skobessa tekee.
hemmo
03.08.2006 10:03:13

Onko näin. Joitain vuosia sitten kaveri osti koko saunan ja joutui maksamaan n. 30.000 silloista rahaa.

Kyllä, hinta on 1190 eli sama kuin T-kaupassa.

Oommääki sauna vaatehuoneeseen rakentannu ja maksoi 30 tuhattamummoa.
"Monster, jyrsii jokapuolelta." -Juki69
Kallekorvola
03.08.2006 10:03:54
Ilmeisesti XL4.5 on radikaalisti erilainen pönttö vs. XL410 jos näin. Voitko kertoa oleellisemmat erot teknisesti ja soundillisesti. Pilli ainakin on tullut lisää. Itse en ton pillin funktiota bassolle ymmärrä, mutta ilmeisesti se jotain tossa skobessa tekee.

on se aika erilainen.

syvyyttä on kaapilla muistaakseni yli 3 tuumaa enemmän, ja alaosaan on laitettu refleksiaukko. munsta botnea ja syvyyttä on 410XL:ään verrattuna rutosti enemmän... soundissa vähemmän middleä kuin 410XL:ssä, mut samantyyppinen perusluonne. atakkia ja artikulaatiota piisaa...

pikkudriveri (huom! ei pilli, eli ei "sylje", vaan on jotenki "pehmeempi"...) tekee sen mitä hf-driverit yleensäkin, mut harmi, ettei siinä oo tasonsäätöä. itse en tartteis, mut jotkut haluis varmasti...

painaa kyl ihan per++leesti...
Karlsson
03.08.2006 10:27:21
Mun mielestä toi 410XL on ihan hyvä kaappi, vuositolkulla soittelin sellaisella. Yleensä olen Hartke-kritiikkiä (joka siis kohdistuu soundiin) pitänyt tietämättömien puheena, mutta kun VX:llä joutui soittamaan niin silloin alkoi melkein itkettämään. Tämä täsmennys ihan vaan siksi, ettei mua lasketa kauttaaltaan Hartke-vihamieliseksi.
"Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli
Maisteri
03.08.2006 12:40:56

Nykyjään se löylyhuone on tosiaan 1190e ja kiuas 1850e = 3040e eli "vaan" ~18000 mummoo. Toomannin hintoja siis nuo. Levytukussaki oli tosin alkukesästä kiuas tarjouksessa ja vissiin just tohon samaan 1850e hintaan.
faffbey
04.08.2006 09:44:30

Kaappia valitessani V4BH:lle päädyin rantasaunan sijasta 410HLF:ään. Muhkeempi alapää kuin 810:ssä ja ähky riittää V4:lle. Väistämätöntähän kuitenkin on että SVT tulee joku päivä ja sitten pitänee arvioida kaappitarve uudelleen. Harmi kun 410HLF:ä ei saa 8 ohmisina, vois käyttää kahta...
Maisteri
04.08.2006 11:01:09
Kaappia valitessani V4BH:lle päädyin rantasaunan sijasta 410HLF:ään. Muhkeempi alapää kuin 810:ssä ja ähky riittää V4:lle. Väistämätöntähän kuitenkin on että SVT tulee joku päivä ja sitten pitänee arvioida kaappitarve uudelleen. Harmi kun 410HLF:ä ei saa 8 ohmisina, vois käyttää kahta...

Ööh, miks pitäs olla 8 ohminen? SVT:tä voi ajaa joko 2 tai 4 ohmin kuormalla eli luonnollisesti myös kahdella 4 ohmisella = yht. 2 ohm.
Visakoivu
04.08.2006 11:22:18 (muokattu 04.08.2006 11:22:28)
Ööh, miks pitäs olla 8 ohminen? SVT:tä voi ajaa joko 2 tai 4 ohmin kuormalla eli luonnollisesti myös kahdella 4 ohmisella = yht. 2 ohm.

Olisko nyt vielä ollut kyse V4BH:sta, joka vaatii joko 4 tai 8 Ohmia...
Teijo K.
04.08.2006 11:43:30 (muokattu 04.08.2006 11:44:50)

SVT:llä voi, mutta jos tarkkaan luet tuon pienen präntin tuosta niin kafrulla onkin V4BH.

Tosin, kahdesta 4 ohmin kaapista saa sarjaan kytkemällä 8 ohmin kuorman. Elikkäs ei se sinänsä mitään estä. Pitää vain rakentaa sarjaankytkentäpiuha.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
möyssy
04.08.2006 23:20:24 (muokattu 05.08.2006 02:12:36)
Mimmonens yhdistelmä 410HLF ja SVT3-PRO olis?
dynynyy.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)