Aihe: Muistoja herättävät sävelmät..
1 2 3 4 5
R.Syke
03.08.2006 15:19:59
Ei oo mikään rautalanka-juttu, kitaristi on ihan pääosassa ja tarttuva melodia!

Mä tiedän. Se on Rauno Lehtisen kaikilla instrumenteilla itsensä soittama 'Kolibri'

Keu.
Ukko
03.08.2006 16:15:06

Kaunis ja herkkä kyyneleet silmiin nostattava biisi on tämä " iitin tiltu oli viidentoista kun pääsnä rippikoulusta ".
manjaana
03.08.2006 19:05:08 (muokattu 03.08.2006 19:06:00)
No, mutta. Manjiskin.

Taidan siirtyä lopullisesti tonne roots-puolelle. Siellä en ou nähny yhtään nuotin tai sanojen kerjääjää.

Töissä.

Tää tuntuu olevan kerjäläisten valtakunta. HOHO.

No anteeksi... :o/

En mie sillä etteikö auttaminen olisi kivaa, onhan se, enkä silläkään, että jotain tietäisin, en tiiä.
Jotenkin vaan tuntuu, että kun lappuja pyydetään johonkin jätkän humppaan tms, niin miten voi toimia huttubändi tai miten sellaisesta voi ees tulla toimiva bändi, jos ei osaa/viitsi edes niihin helpohkoihin biiseihin lappua vääntää. Mun mielestä se kertoo ainoastaan jotain oman työn kunnioituksen/arvostuksen puutteesta, tai mä oon aina pyrkiny opettelemaan omat duunini kunnolla tai jos mahdollista niin vielä hiukan paremmin.

Ja nyt voitte sanoa, että en tiiä näistä jutuista yhtään mitään, en muuten tiedäkkään..
= Kahta en vaihra - toine on sukka ja toine on toinen sukka. =
Tankero
03.08.2006 19:48:28

En mie sillä etteikö auttaminen olisi kivaa, onhan se, enkä silläkään, että jotain tietäisin, en tiiä.
Jotenkin vaan tuntuu, että kun lappuja pyydetään johonkin jätkän humppaan tms, niin miten voi toimia huttubändi tai miten sellaisesta voi ees tulla toimiva bändi, jos ei osaa/viitsi edes niihin helpohkoihin biiseihin lappua vääntää. Mun mielestä se kertoo ainoastaan jotain oman työn kunnioituksen/arvostuksen puutteesta, tai mä oon aina pyrkiny opettelemaan omat duunini kunnolla tai jos mahdollista niin vielä hiukan paremmin.

Ja nyt voitte sanoa, että en tiiä näistä jutuista yhtään mitään, en muuten tiedäkkään..

Asiaa kirjoitat armahaiseni.
Varmasti, vissiin.
R.Syke
03.08.2006 19:54:58 (muokattu 03.08.2006 19:56:32)

No. Manjis, ei se nyt koske tota 'Jätkän humppaa'

Joillakin on vaan tapana soitella - esim. alkuperäisessä sävellajissa kipaleet, jos mahdollista.

Kuulee, mitä säveltäjä on takaa ajanut. Nyt en hirmuinen asiantuntija ole tässä asiassa.

Jos mä lähen plokkaan äänitteiltä 60 kipaletta johonkin häihin, niin en prkl, ole varmalla pohjalla.

Siinä tulee tommosia vaikeuksia...'Eihän se näin levyllä mene...'

Laput sen takia hankitaan, että kun niistä opetetelllaan, niin on ponnistuspohja yhteinen...

Ja kun tulee vieraileva laulusolisti yhtäkkiä, niin onhan se kohteliasta, että se ojentaa jonkinlaiset laput, missä rakenne on näkyvissä.

Musta kukaan ei vedä arvaamalla kaikkee oikein...ees 'Jätkän humppaa'...
jon lord
03.08.2006 20:07:06
Jos on kiire,syystä tai toisesta niin silloin on ihan hyvä jos jostain saa apua. Muuten tuo plokkaileminen vaan kehittää sekä korvaa että nuotin kirjoitustaitoa. Hääparit usein tahtovat ,kaikessa omassa kiireessään ja siinä että ei tule ajateltua kaikkia asioita, toivoa viime tipassa jotain eriskummallista. Itselleni sattui viimeksi Heinäkuun alussa tuollainen tapaus. Joku sellainen häämarssi jota en ollut koskaan edes kuullut. No omatoimisuus pelasti tilanteen. Googletin vähän aikaa netissä ja sattumalta löysinkin kyseisen kappaleen nuotit netistä. Pari päivää jäi aikaa harjoitella kyseinen häämarssi. Monesti kyllä omatoimisuus on hyvästä ja jos näkee vähän vaivaa niin yleensä homma onnistuu. Mutta jos tosiaan on kova kiire ja hätä asian kanssa niin silloin voi kysellä apua. Muussa tapauksessa KANNATTAA PLOKATA koska se kehittää ja maksaa itsensä takaisin.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
EP
03.08.2006 20:08:07
Asiaa kirjoitat armahaiseni.

Sä omit täältä jo kaikki naisetkin! :/
manjaana
03.08.2006 20:15:08
Sä omit täältä jo kaikki naisetkin! :/

kin...?? Miehetkö jo vei... ;o)
= Kahta en vaihra - toine on sukka ja toine on toinen sukka. =
R.Syke
03.08.2006 20:18:22
Jos on kiire,syystä tai toisesta niin silloin on ihan hyvä jos jostain saa apua. Muuten tuo plokkaileminen vaan kehittää sekä korvaa että nuotin kirjoitustaitoa. Hääparit usein tahtovat ,kaikessa omassa kiireessään ja siinä että ei tule ajateltua kaikkia asioita, toivoa viime tipassa jotain eriskummallista. Itselleni sattui viimeksi Heinäkuun alussa tuollainen tapaus. Joku sellainen häämarssi jota en ollut koskaan edes kuullut. No omatoimisuus pelasti tilanteen. Googletin vähän aikaa netissä ja sattumalta löysinkin kyseisen kappaleen nuotit netistä. Pari päivää jäi aikaa harjoitella kyseinen häämarssi. Monesti kyllä omatoimisuus on hyvästä ja jos näkee vähän vaivaa niin yleensä homma onnistuu. Mutta jos tosiaan on kova kiire ja hätä asian kanssa niin silloin voi kysellä apua. Muussa tapauksessa KANNATTAA PLOKATA koska se kehittää ja maksaa itsensä takaisin.

-Toki toki. Kannattaa. Mutta tässä nyt, kun meikäläisellä ei muuta ole kuin tommosia tilapäisiä eri kokoonpanoja... Toi pari päiväähän on jo paljon.

On noita lappuja väännetty yhen yön varotusajallakin. Googletettu ja kyselty MNetin ystävällisiltä avustajilta ja silleen....
jon lord
03.08.2006 20:41:49
-... Toi pari päiväähän on jo paljon.

....

Riippuu mitä tarkoitat. Jos kyseessä on vähän vaikeampi urkuteos niin muutamasta viikosta muutamaan kuukauteen, riippuen urkurin taidoista. Isompia teoksia pitää harjoitella ja kypsytellä todella pitkiä aikoja. Normaalit häämarssit ainakin minä soitan ulkoa, mutta uusi on aina uusi ja siihen pitää saada jonkinlainen varmuus, tarkoittaa "puoliksi" ulkoa soittaminen. Jos kyseessä on taas tanssi osasto niin monesti vilkaisu kerran riittää jos siihen on mahdollisuus. Harvemmin niitä katselen etukäteen ellei ole ihan outo biisi. Hyvä niihinkin on saada jonkinlainen tuntuma mutta tuurausjuttuihin harvemmin lue. ei koskaan, oli edes mitään nuotteja. aina kaikki eivät edes osanneet sanoa sävel lajeja ,oliko se nyt h molli vai d duuri??arvaamalla mentiin eka kiekka ja sitten piti jo tuntea rakenne ja soinnut. Kaikilla solisteillakaan ei ollut mitään lappuja mukana Esimerkkeinä Junnu Vainio ja Erkki Liikanen. Eki vihelteli ihan outoihin biiseihin vähän alkua ja sitten mentiin. Junnu taas sävelteli ja sanoitti biisit lennossa jos ohjelmisto loppui kesken.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
R.Syke
03.08.2006 21:50:07 (muokattu 03.08.2006 21:51:55)
Riippuu mitä tarkoitat. Jos kyseessä on vähän vaikeampi urkuteos niin muutamasta viikosta muutamaan kuukauteen, riippuen urkurin taidoista. Isompia teoksia pitää harjoitella ja kypsytellä todella pitkiä aikoja. Normaalit häämarssit ainakin minä soitan ulkoa, mutta uusi on aina uusi ja siihen pitää saada jonkinlainen varmuus, tarkoittaa "puoliksi" ulkoa soittaminen. Jos kyseessä on taas tanssi osasto niin monesti vilkaisu kerran riittää jos siihen on mahdollisuus. Harvemmin niitä katselen etukäteen ellei ole ihan outo biisi. Hyvä niihinkin on saada jonkinlainen tuntuma mutta tuurausjuttuihin harvemmin lue. ei koskaan, oli edes mitään nuotteja. aina kaikki eivät edes osanneet sanoa sävel lajeja ,oliko se nyt h molli vai d duuri??arvaamalla mentiin eka kiekka ja sitten piti jo tuntea rakenne ja soinnut. Kaikilla solisteillakaan ei ollut mitään lappuja mukana Esimerkkeinä Junnu Vainio ja Erkki Liikanen. Eki vihelteli ihan outoihin biiseihin vähän alkua ja sitten mentiin. Junnu taas sävelteli ja sanoitti biisit lennossa jos ohjelmisto loppui kesken.

No, heh. En mä nyt puhunut mistään 4-manuaalisilla uruilla soitettavista biiseistä. Tavallisesta tanssimusiikista.

Tohon urkumusaan mulla ei kyllä oo mitään jakoja :D Luotan aina kanttoriin, että se harjoittelee.

Ja onhan mukavaa kuunnella kun 'urku auki' pistetään menemään. Respect.
Begemoth
04.08.2006 05:45:13
pieni kissanpoikanenkatsoi sillanreikiin.. aikaisempaa en voi muistaa.
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
half
04.08.2006 11:50:11
Robert Gordonin esitykset biiseistä: Walk on by sekä It`s only make believe.
Dean Martinin Somewhere there`s someone sekä monta muuta ko artistin esitystä.
KoskPaavo
04.08.2006 11:52:47
pieni kissanpoikanenkatsoi sillanreikiin.. aikaisempaa en voi muistaa.

Tästä plussa , kirjoitusajankohdan huomioonottaen kirjoittaja ollut liikuttavan liikuttuneessa tilassa.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
Chysleri
08.08.2006 16:01:03
Olen sitä ikäluokkaa,että Metallican "Nothing else matters" tuli limudiscossa tanssittua usiammankin kerran.Ja nämä Ressun jäätävät käännösklassikot "Hei älä mee" ja "Kato mitä sä teit" ei piä mishän nimessä unohtaa..:)..!!!
-Ookko soittanu klikin kans? -HÄ!!!kuka son?
Sperm Donor
08.08.2006 21:51:12
Jos nyt nimeäisi yhden biisin vaan se olisi Sladea ja Godbuyt` the Jane
Landola59
09.08.2006 13:06:22
Muistoja herättävä sävelmä: mustan kissan tango.

minkälainen muisto: Joka saakelin seinä kaatuu pääle kun se hirveä kirkuminen alkaa. syytän elämätilannettani tuosta biisistä. Se menee tuolla selkärangassa vieläkin aina kun kuulee iskelmäradiosta tai jostain sen... Aina puistattaa tai tulee vääristynyt ilme naamalle. Sairasta.

Toinen muisto on tietysti tämä karhun poika sairastaa. Se on ensimmäine semmone muisto joka on tuonu ajatuksiini että minusta taidetää välittää.
jeppeq
09.08.2006 18:06:16
Muistoja herättävä sävelmä: mustan kissan tango..

Tämä se kyllä herättää muistoja. Tais olla eka julkinen esiintyminen 4-6 v. vanhana hassin maamiesseurantalolla. Vuosi oli 1900 -luvun puolella vahvasti.

Vedettiin velpojan kanssa "mattijateppo" -tyyliin ja isäukko komppas maniskalla. Siitä se ura sittemmin urkeni tähtitieteellisiin stratosfääreihin.
Valehtelisin jos väittäisin
Tankero
09.08.2006 18:08:17
Tämä se kyllä herättää muistoja. Tais olla eka julkinen esiintyminen 4-6 v. vanhana hassin maamiesseurantalolla. Vuosi oli 1900 -luvun puolella vahvasti.

Vedettiin velpojan kanssa "mattijateppo" -tyyliin ja isäukko komppas maniskalla. Siitä se ura sittemmin urkeni tähtitieteellisiin stratosfääreihin.

Eikä loppua tunnu näkyvän. Fanejakin löytyy jo pohjoisesta asti.
Varmasti, vissiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)