Mitä ovat tärkeimmät osa-alueet hyvään soundiin..efektit!? Master of Space age guitar : Steve Vai |
lxi 02.11.2003 03:39:21 | |
---|
"Hyvän soundin" määritelmiä on tasan yhtä monta kuin määrittelijöitäkin. Mahdollisimman hyvän soittajan mahdollisimman hyvä suoritus mahdollisimman hyvillä kamoilla mahdollisimman hyvin äänitettynä, kirjoitti joku palstalla ja on sinänsä täysin oikeassa. Kokonaissoundi on määrättömän monen pienen asian yhteenlaskettu summa ja sieltä tuskin pystyy millään nostamaan yhtä ylitse muiden. "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire |
pelimannni 02.11.2003 09:06:21 | |
---|
kyllä palanssi ja hertsit on tärkeimmät. |
Ukko 02.11.2003 13:08:58 | |
---|
Mitä ovat tärkeimmät osa-alueet hyvään soundiin..efektit!? Mikrofonit, etuasteet, tallennin ja kuuntelu. Ja OSAAMINEN ! |
askomiko 02.11.2003 13:24:14 | |
---|
Soittajan osaaminen, soitin, äänittäjän osaaminen. |
Jabbe 02.11.2003 23:03:41 | |
---|
Ei, kyllä se on se uusi Super-FX-Ultra-9000 ProX3 efektimylly jolla kuka tahansa saa tehtyä #1 hittejä 3 minuutissa. Laitat soundin sisään niin sieltä tulee valmis biisi ulos. Ja nyt vain 999999£ + lisävarusteet! Osta heti ja sinäkin voit tehdä hittejä kotonasi helposti ja vähällä vaivalla! |
Fortune 03.11.2003 00:32:28 | |
---|
Mikrofonit, etuasteet, tallennin ja kuuntelu. Ja OSAAMINEN ! Mielestäni ennen kaikkia noita tulee äänilähteen hyvä soundi. Se jos on perseestä, niin eipä sitä paljoa pelasteta. |
askomiko 03.11.2003 00:52:32 | |
---|
Ei, kyllä se on se uusi Super-FX-Ultra-9000 ProX3 efektimylly jolla kuka tahansa saa tehtyä #1 hittejä 3 minuutissa. Laitat soundin sisään niin sieltä tulee valmis biisi ulos. Ja nyt vain 999999£ + lisävarusteet! Osta heti ja sinäkin voit tehdä hittejä kotonasi helposti ja vähällä vaivalla! Kohta ne keksii sen minkä minä haluan, Line out suoraan mun päästä levylle. |
Fortune 03.11.2003 00:54:39 | |
---|
Kohta ne keksii sen minkä minä haluan, Line out suoraan mun päästä levylle. Hawohl, sitten en tarvitsisi mitään bändikavereita, jotka eivät opi psykoottisia kuvioitani. |
kivi 03.11.2003 00:59:27 | |
---|
Kohta ne keksii sen minkä minä haluan, Line out suoraan mun päästä levylle. Et oo ajatellut opetella piirtämään ääntä suoraan editoriin? (Kasvokuvien käyttäminen spektrianalysaattorin matriiseinahan sulta jo sujuu...) Canadian Filmboard julkaisi aikoinaan kokeellisia animaatioita, joissa ääniraitakin oli piirretty suoraan optiseen raitaan huopakynällä. Toimi yllättävän hyvin. Ja itse asiaan: Hyvä soundi on se joka palvelee tarinaa parhaiten, vaikka se olis millainen kissanviulu tai soran narske hampaissa. Kun kuningasotto tulee, se pitää tallentaa ensimmäisellä auki olevalla mikillä. Vaikka se sitten olis apukäden kännykän puhelinvastaaja, se saattaa silti olla paras mahdollinen soundi, jos otto on hyvä. |
Notefix 03.11.2003 09:09:03 | |
---|
Kun kuningasotto tulee, se pitää tallentaa ensimmäisellä auki olevalla mikillä. Vaikka se sitten olis apukäden kännykän puhelinvastaaja, se saattaa silti olla paras mahdollinen soundi, jos otto on hyvä. Ehdottomasti, juuri noin! Niitä mikkien paikkoja ei sitten hierota puolta tuntia! Mä en ainakaan jaksa, jos äänittäjällä menee ikuisuus pystyttelyyn. Niin, vastauksena kysymykseen, hyvä soundi lähtee tietysti soittajasta. Mieluummin hyvä soittaja ja paska instrumentti kuin päinvastoin. |
Huikki 03.11.2003 12:16:42 (muokattu 03.11.2003 12:16:50) | |
---|
Mitä ovat tärkeimmät osa-alueet hyvään soundiin..efektit!? Soittimet vireeseen! Myös rummut. |
Mikael 03.11.2003 12:29:52 | |
---|
Menisköhän jotakuinkin tällaisessa järjestyksessä: - Soitaja - Pheelis - Soitin - Mikrofonien asettelu ja mikkitekniikat - Signaalitie (mikki-etuaste-ehkä kompura-tallennin) - Tila - Miksaus - Masterointi - Miksaus- ja masterointikaluston laadukkuus Riippuu tilanteesta... joka kohdassa homma voidaan ryssiä, mutta jos alkupää ei ole kunnossa niin loppupäässä mahdollisuudet ovat vähäiset. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
Mikael 03.11.2003 12:33:15 | |
---|
Ehdottomasti, juuri noin! Niitä mikkien paikkoja ei sitten hierota puolta tuntia! Mä en ainakaan jaksa, jos äänittäjällä menee ikuisuus pystyttelyyn. Jhu! Tästä syystä onkin järkevää äänittäjän hankkiutua paikalle huomattavasti ennen soittajia ja laittaa perusasiat valmiiksi - varsinkin jos studio ja sen kytkennät eivät entuudestaan ole täysin tuttuja. Jos joku syö tunnelmaa, niin se on säätö ja vierestä sen seuraaminen. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
Ad libitum 03.11.2003 14:21:28 | |
---|
Perus ajatuksena bändin hyvästä keikka/studio-saundista 80 % lähtee soittopuolelta ja 20 % miksaus/tarkkaamosta. Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei. |
Jabbe 03.11.2003 15:04:11 | |
---|
Kohta ne keksii sen minkä minä haluan, Line out suoraan mun päästä levylle. Pitäs kyllä olla optinen 50-bit/300kHz liitäntä, eihän se muuten voi kuulostaa hyvälle... Tai sitten tarvitaan vanha kunnon Talent Pak! Kamat on pienin osatekijä, pääasia että sellaset on. Laadulla ei tee mitään jos ei osaa käyttää. |
Roberto 03.11.2003 22:58:39 | |
---|
Pähkinänkuoressa: 1. Hyvä biisi 2. Pannaan kassulle eikä ryssitä mitn. |
kimurantti1 08.11.2003 12:09:05 | |
---|
Mielestäni ennen kaikkia noita tulee äänilähteen hyvä soundi. Se jos on perseestä, niin eipä sitä paljoa pelasteta. Äänilähde? |
Fortune 08.11.2003 12:53:38 | |
---|
Äänilähde? Niin? |
kimurantti1 10.11.2003 22:48:40 (muokattu 10.11.2003 22:49:06) | |
---|
Niin? Valitettavasti en tiedä yhtä paljon laitteista kuin soittamisesta. Tarkoitatko äänilähteellä esim. nuppia, ja onko se tietokoneella äänitettäessä tietokone, tai siis äänikortti. Äänittänyt olen todella paljon, mutta kun nuo "oikeat" termit eivät ikinä ole tulleet selviksi minulle... (anteeksi tyhmä kysymys) |