jyrildo 02.08.2006 14:49:28 | |
---|
Minusta tuo, että tehdään musiikkia, jota on kiva soittaa tai kiva kuunnella menee aika käsi kädessä. Minä kun teen bändini biiseihin rumpuja niin mietin kyllä, että onko tuota kiva soittaa. Tarkoitan tällä sitä, että onko se oikea komppi/filli/tauko oikeassa kohtaa. Jos se kuulostaa paskalta biisin kontekstissa, en todennäköisesti nauti sen soittamisesta, koska eihän paskalta kuulostavaa musiikkia ole myöskään mukava soittaa. Se on taas eri asia, jos petterin bändin jäsenet pitävät omasta musiikistaan, ja Petterin kaverin Jessen mielestä se on uskomatonta taidoilla lesottamista ja paskaa musiikkia. Mielestäni tuo, että petteri tykkää omasta musiikistaan on tärkeintä, koska aina jostain löytyy joku, vaikka Tapio, joka tykkää petterin musiikista. Sitäpaitsi kyllä kikkailubändissä soittaminen kohottaa soittotaitoa hirveästi ja kasvattaa sitä musiikkimakua, koska toivon mukaan ainakin sen joskus tajuaa minkälaista sosetta on tullut soitettua :) Music can be so much more than a cool drumbeat and someone "talking" over it, or a "fashion & dance show" on MTV. -Roine Stolt |
Anonymous-jazz 02.08.2006 15:35:53 (muokattu 02.08.2006 15:36:22) | |
---|
Olkoot itsekäs ajattelutapa mutta mun mielestä on vähän väärä motiivi tehdä musiikkia siksi että mahdollisimman moni ihminen ostaisi sitä. Silloin jos musiikkia tehdään kaupallisista motiiveista käytetään siitä tuolla muusikkopiireissä usein huumorilla termiä "kaupallista paskaa" jolle suuri kohreryhmä kumartaa. Mitä eroa on basistilla ja kellolla?
Kello pysyy tahdissa. |
Davos 02.08.2006 15:40:31 | |
---|
Silloin jos musiikkia tehdään kaupallisista motiiveista käytetään siitä tuolla muusikkopiireissä usein huumorilla termiä "kaupallista paskaa" jolle suuri kohreryhmä kumartaa. Niinhän se on. Mun mielestä kuitenkin oikeampi asennoituminen musiikintekoon on tehdä sitä rakkaudesta musiikkiin eikä rakkaudesta rahaan. Kun sitä omaa juttuaan tekee, niin kyllä sieltä jostain löytyy sitä porukkaa ketkä siitäkin diggaa vaikkei musa olisi kauheen valtavirran mieltymysten mukaista. |
Jomped 03.08.2006 13:15:49 | |
---|
Niinhän se on. Mun mielestä kuitenkin oikeampi asennoituminen musiikintekoon on tehdä sitä rakkaudesta musiikkiin eikä rakkaudesta rahaan. Kun sitä omaa juttuaan tekee, niin kyllä sieltä jostain löytyy sitä porukkaa ketkä siitäkin diggaa vaikkei musa olisi kauheen valtavirran mieltymysten mukaista. Allekirjoitan kaiken, asia teksti! se onkin hassua, että kovin moni hevibändi, ei tee musiikista kaupallista paskaa, kun taas puolet pop& ja monet rap artistit näin tekevät? sen voi myös biisistä kuulla onko se tehty vain myytäväksi, vai onko sen tekemisellä jokin oikea tarkoitus, tai siis että onko tehty sydämestä. suomalaisista hevibändeistä en kyllä keksi yhtäkään joka olisi tehnyt omasta tuotannosta tätä "kaupallista paskaa", ootteko te huomanneet? hmphrmph |
HeavyMachinery 03.08.2006 13:22:40 | |
---|
Allekirjoitan kaiken, asia teksti! se onkin hassua, että kovin moni hevibändi, ei tee musiikista kaupallista paskaa, kun taas puolet pop& ja monet rap artistit näin tekevät? Tämä on sinun ajatuksesi totuus on toinen. Sulle on selvästi kehittynyt kuva jossa kaikki mainstream musa on kaupallista ja siten myös paskaa. sen voi myös biisistä kuulla onko se tehty vain myytäväksi, vai onko sen tekemisellä jokin oikea tarkoitus, tai siis että onko tehty sydämestä. jollekin voi olla se sydämmen asia että se biisi myy = se on tehty myyväksi. Miten biisistä erottuu se että se on tehty myyväksi ja mikä ei ? Selitätkö tämän minulle kun en sitä tiedä. suomalaisista hevibändeistä en kyllä keksi yhtäkään joka olisi tehnyt omasta tuotannosta tätä "kaupallista paskaa", ootteko te huomanneet? Valitettavasti kyllä monessa bändissä on huomattavissa ilmiötä että tehdään näin kun voidaan tai sitten että se myy... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
Roberto 03.08.2006 13:56:47 | |
---|
tuolla muusikkopiireissä Olen helvetin tyytyväinen että ne "muusikkopiirit" on tuolla eikä täällä. |
arse 03.08.2006 13:58:41 | |
---|
Niinhän se on. Mun mielestä kuitenkin oikeampi asennoituminen musiikintekoon on tehdä sitä rakkaudesta musiikkiin eikä rakkaudesta rahaan. Kun sitä omaa juttuaan tekee, niin kyllä sieltä jostain löytyy sitä porukkaa ketkä siitäkin diggaa vaikkei musa olisi kauheen valtavirran mieltymysten mukaista. Toiset leipoo pullaa perheelleen, toiset konditorian hyllylle. Kumpi on enemmän oikein/väärin? Mä muuten tiedän yhden niin epäkaupallisen bändin, ettei kukaan ole koskaan kuullutkaan siitä. Kukaan ei myöskään tunne niitä jätkiä eikä ole koskaan kuullut yhtään niiden biisiä. Eikä sen bändin levyjä ole myyty yhtäkään. En voi edes kertoa bändin nimeä, ettei sen UG-uskottavuus ala kärsiä massasuosiosta. Johnny Revolution |
Jomped 03.08.2006 14:45:42 | |
---|
Tämä on sinun ajatuksesi totuus on toinen. Sulle on selvästi kehittynyt kuva jossa kaikki mainstream musa on kaupallista ja siten myös paskaa. Ei kaikki. mutta, niin mulle on vähän kehittynyt kyllä tuollainen kuva, minkäs teet.. jollekin voi olla se sydämmen asia että se biisi myy = se on tehty myyväksi. Miten biisistä erottuu se että se on tehty myyväksi ja mikä ei ? Selitätkö tämän minulle kun en sitä tiedä. En valitettavasti muista artisteja enkä liiemmin kappaleita, mutta kun automatkoilla usein kuuntelen radiota, sieltä tulee välillä niin tekemällä tehtyjä kappaleita, että kun sellaisen kuulin rupesin aina aattelemaan että jollekin pätevälle säveltäjälle on sanottu "tee nyt äkkiä joku rakkausballadi tälle uunituoreelle popartistille jotta saadaan lisää rahaa" tms. Siis tietenkään ei kaikissa päde sama asia, poikkeukset vahvistaa säännön. Valitettavasti kyllä monessa bändissä on huomattavissa ilmiötä että tehdään näin kun voidaan tai sitten että se myy... Kerrotko nyt sinä vuorostasi pari esimerkkiä, hevibändeistä. =) hmphrmph |
Davos 03.08.2006 15:18:19 | |
---|
Toiset leipoo pullaa perheelleen, toiset konditorian hyllylle. Kumpi on enemmän oikein/väärin? Mä muuten tiedän yhden niin epäkaupallisen bändin, ettei kukaan ole koskaan kuullutkaan siitä. Kukaan ei myöskään tunne niitä jätkiä eikä ole koskaan kuullut yhtään niiden biisiä. Eikä sen bändin levyjä ole myyty yhtäkään. En voi edes kertoa bändin nimeä, ettei sen UG-uskottavuus ala kärsiä massasuosiosta. Kyllähän senkin ymmärtää että toisille musiikki on "vain" ammatti, mutta itse olen niin fanaattinen musiikinrakastaja että se on mun mielestä musiikin raiskausta kun lähdetään sillä pelkästään rahastamaan. Kyllä mä ymmärrän sen rahastusmeininginkin, ihminen on rahanahne olento, ja mikäs siinä tehdessä niin kauan kun on porukkaa joka sitä musaa ostaa. Paperilla on aina kaksi puolta, minkäs teet. Tuosta loppuosastasi ansaitset kyllä plussan, ihan huippu heitto :) |
Epämuusikko 03.08.2006 16:03:14 (muokattu 03.08.2006 16:08:57) | |
---|
suomalaisista hevibändeistä en kyllä keksi yhtäkään joka olisi tehnyt omasta tuotannosta tätä "kaupallista paskaa", ootteko te huomanneet? EDIT: poistin I absolutely Weckl. Bustard #1 |
dictatorsh*t 03.08.2006 16:24:34 | |
---|
suomalaisista hevibändeistä en kyllä keksi yhtäkään joka olisi tehnyt omasta tuotannosta tätä "kaupallista paskaa", ootteko te huomanneet? Kaupallisuudesta en tiedä mutta muuten ovat usein tehneet tuotannostaan paskaa. |
jjylli 03.08.2006 16:45:50 | |
---|
Kaupallisuudesta en tiedä mutta muuten ovat usein tehneet tuotannostaan paskaa. ja onhan se melko kaupallista, kun se paska myy. |
Mikael 03.08.2006 16:50:46 | |
---|
tuolla muusikkopiireissä hoho! missäs nää muusikkopiirit oikeen kokoontuu? vrt. runopiiri/kirjallisuuspiiri : D Siitä mistä aita on matalin... |
J. Cool 03.08.2006 17:43:36 | |
---|
hoho! missäs nää muusikkopiirit oikeen kokoontuu? vrt. runopiiri/kirjallisuuspiiri : D Korson R-kioskin nurkalla perjantaisin klo 20. omat oluet mukaan. tervetuloa! Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi. |
Roberto 03.08.2006 17:52:19 | |
---|
mikä merkittävä ero on paskalla ja kaupallisella paskalla? |
J. Cool 03.08.2006 17:59:23 | |
---|
mikä merkittävä ero on paskalla ja kaupallisella paskalla? toisesta saa rahaa? Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi. |
Davos 03.08.2006 18:20:09 | |
---|
toisesta saa rahaa? Mikä on kaupallisen paskan kilohinta? |
Velli 03.08.2006 18:31:45 | |
---|
Mikä on kaupallisen paskan kilohinta? No ei nyt tähän hätään muistu. Käy katsomassa esim. lähimmässä kukkakaupassa että mitä se Kekkiläsäkki tänä päivänä maksaa ja laske siitä kilohinta. Niitä tosin taidetaan myydä litroissa, eikä kiloissa... |
No ei nyt tähän hätään muistu. Käy katsomassa esim. lähimmässä kukkakaupassa että mitä se Kekkiläsäkki tänä päivänä maksaa ja laske siitä kilohinta. Niitä tosin taidetaan myydä kultalevyissä ja kokaiinipaketeissa. I absolutely Weckl. Bustard #1 |
Anonymous-jazz 04.08.2006 09:51:04 | |
---|
Olen helvetin tyytyväinen että ne "muusikkopiirit" on tuolla eikä täällä. No kyllä ne on täälläkin... HOHO Mees koskettimet palstalle example ja sieltä spedujen spedu päättymätön ketju :) Mitä eroa on basistilla ja kellolla?
Kello pysyy tahdissa. |