Petrukki 01.08.2006 15:33:19 | |
---|
PRS SE Custom on erittäin hienon näköinen kitara, mutta siinä on muutama puute. 24 nauhaa on on yksi kriteeri. Olen nähnyt vain kalliimmissa PRS-kitaroissa 24 nauhaa. Eikö jotain tuollaista SE:n tapaista saisi suht halvalla ja ulkonäöllä? Minkälaiset kaulat PRS:ssä yleensä on? All you need is HOHO and you're ready for muusikoiden.net. |
McNulty 01.08.2006 15:36:12 | |
---|
Minkälaiset kaulat PRS:ssä yleensä on? Ne SE-sarjaiset joita olen kokeillut, ovat omanneet kohtalaisen paksun kaulaprofiilin. USA-malleja saakin sitten useammalla profiililla. Niistä ohuin on mielestäni aavistuksen verran Jacksonin kaulaa paksumpi, paksuin on sitten Gibson '59-tyyliä. El zorrero más grande en el mundo Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. |
Exhausted 03.08.2006 11:12:32 | |
---|
Eivät taida nuo SE-sarjan PRS:t lopulta muistuttaa oikeaa PRS:ää kuin ulkonäöltään... |
Joees 03.08.2006 13:08:16 (muokattu 03.08.2006 13:08:36) | |
---|
Eivät taida nuo SE-sarjan PRS:t lopulta muistuttaa oikeaa PRS:ää kuin ulkonäöltään... Vaan SE-malliahan tässä haettiinkin, niin mitäpä väliä sillä sitten on? Mä kyllä mieluummin ottaisin noita SE-malleja itselleni kuin niitä kalliimpia malleja. Mä diggaan noista paljon enemmän. Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
Kjukka 03.08.2006 14:40:36 | |
---|
Eivät taida nuo SE-sarjan PRS:t lopulta muistuttaa oikeaa PRS:ää kuin ulkonäöltään... Kummatkin omistaneena täytyy sanoa että kyllä SE-sarjassa sitä samaa vibaa on kuin jenkkimalleissa. Ehkä suurin tuntumaan vaikuttava ero on SE-sarjan kansien tasaisuus (singlecut-SE-malleissa myös vähemmän kaarevuutta jenkkeihin verrattuna). |
Werde 03.08.2006 18:41:45 | |
---|
Miten ihmeessä noissa voi saada intonaation kohdalleen? |
Tomtom 03.08.2006 19:13:24 | |
---|
Ja mikseihän sitä voisi saada kohdalleen? "Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M. |
Tallassa ei ole kielikohtaista säätömahdollisuutta |
Werde 03.08.2006 21:19:58 | |
---|
Tallassa ei ole kielikohtaista säätömahdollisuutta Ja intonaatiohan on hyvinkin kielikohtainen juttu. Aivan käsittämättömän typerä ratkaisu, joka on minulle riittävä syy jättää PRS:t omaan arvoonsa. |
Joees 03.08.2006 21:22:53 | |
---|
Ja intonaatiohan on hyvinkin kielikohtainen juttu. Aivan käsittämättömän typerä ratkaisu, joka on minulle riittävä syy jättää PRS:t omaan arvoonsa. Nojuu, onhan se. Vaan kyllä noissa intonaatio on yleensä aikalailla kohdillaan. Etenkin sen paksuisella kielisetillä millä se on tehtaalta lähtenyt. Ja mikä estää vaihtamasta toista tallaa tilalle jos tuntuu vieläkin häiritsevän? Jos intonaatio sattuu hitusen heittämään niin sen kanssa on kohtuu helppo kuitenkin elää. Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
Fin_Rocker 03.08.2006 21:23:17 (muokattu 03.08.2006 21:25:50) | |
---|
Miten ihmeessä noissa voi saada intonaation kohdalleen? Paul Reed Smith tekee neljän tonnin (kitara taideteoksia) joita ei pysty edes soittamaan!!! topikin aloittaja ostaa vaan sen tokain les paulin!!!! elkää tappako!!!! |
Kjukka 03.08.2006 21:23:52 | |
---|
Käytännössä tuo stoptail kuitenkin toimii hyvin, ainakin vielä 11-52-setillä. |
Kjukka 03.08.2006 21:25:05 | |
---|
Nojuu, onhan se. Vaan kyllä noissa intonaatio on yleensä aikalailla kohdillaan. Etenkin sen paksuisella kielisetillä millä se on tehtaalta lähtenyt. Ja mikä estää vaihtamasta toista tallaa tilalle jos tuntuu vieläkin häiritsevän? Semmonen PRS:n säädettävä stoptail olis kiva, mutta ne maksaa jotain aivan järjettömiä. Jenkeissä taisi hinta olla 320$, en halua tietää mitä täällä... |
Tomtom 03.08.2006 21:39:36 | |
---|
On se kumma juttu kun esim. kaikki PRS:t joita olen itse omistanut tai kokeillut, "intonoivat" itsensä varsin hienosti. Kannattaa tosiaan kokeilla itse, ennenkuin avautuu. "Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M. |
Eemil 03.08.2006 21:42:31 | |
---|
On se kumma juttu kun esim. kaikki PRS:t joita olen itse omistanut tai kokeillut, "intonoivat" itsensä varsin hienosti. Kannattaa tosiaan kokeilla itse, ennenkuin avautuu. Sama. T: juuri tänään intonaation säätänyt 30 sekunnissa kohalleen Alkoko tehdä mieli Eemeliä? -Vilhelmus
K100#2 |
Pertsi 03.08.2006 22:50:30 | |
---|
Semmonen PRS:n säädettävä stoptail olis kiva, mutta ne maksaa jotain aivan järjettömiä. Jenkeissä taisi hinta olla 320$, en halua tietää mitä täällä... N. $160 maksoi mulla USA:sta, ilman postikuluja. |
Kjukka 03.08.2006 23:15:39 | |
---|
N. $160 maksoi mulla USA:sta, ilman postikuluja. Oho. mitäköhän platinasta tehtyä, timanteilla koristeltua mallia mä sitten katoin :( |
Exhausted 04.08.2006 10:45:24 | |
---|
Mun PRS Santana SE:ssä ei ainakaan ole intonaatio kohdallaan. Sen verran sai kitaraa virittää ja soittaa sointu kerrallaan studiossa. Ja asiallehan ei voinut mitään tehdä. Lopulta soitin paljon juttuja bändikaverin Ibanezilla kun siinä intonaatio piti. |
Rypsolisti 04.08.2006 12:01:07 | |
---|
Paul Reed Smith tekee neljän tonnin (kitara taideteoksia) joita ei pysty edes soittamaan!!! topikin aloittaja ostaa vaan sen tokain les paulin!!!! elkää tappako!!!! Täh? En nyt oikein ymmärtänyt, kyllähän niitä pystyy soittamaan eikä kaikissa PRS:n malleissa ole tuota stop tail tallaa. Kyllä nyt luulisi että jos kitara maksaa yli 3000 niin siinä täytyy olla intonaatio kohdallaan. |
oiva tumpeloinen 04.08.2006 12:02:58 | |
---|
Täh? En nyt oikein ymmärtänyt.... Siitä taisi puuttua myhiö. Ei se niin vakavaa ole. Kaikilla paskoilla pystyy jotain veivaamaan..... |