Aihe: DIA- kitaroista..
1
diabami
03.08.2006 19:00:21
Paljon maksoit?
mkuusela
03.08.2006 20:19:33
Pari hunttia, pari potikan nuppia puuttuu.
fox
03.08.2006 20:29:38

Pari hunttia, pari potikan nuppia puuttuu.

Jos kyseessä ei oo se verrattomasti muita parempi DIA, niin.. 8)
Ootko kokeillu jo vahvistimella, millainen on ääni? Niissä huonommissa Dioissa nimittäin on humpparin kuorten alla vaan yks kela.
DIA-merkillä myytyjä kitaroita tehtiin Japanissa koko lailla monessa pajassa, mutta varsinaista "emoyhtiöö" ei ainakaan mulla ole tiedossa, eli ei ole Matsumoku eikä Hoshino..
Oli aikoinaan merkillä myydyistä japseista se "halvin", johtunee tuosta raudasta, ja vähän muustakin. Toki poikkeuksia on, olen itsekin nähny DIAn jossa oli oikeen hyvät puut, eikä muissakaan osasissa ollu moittimista, tokihan ne oli saatettu vaihtaa moneen kertaan.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
mkuusela
03.08.2006 20:59:29
Testasin kitaraa vahvarilla vasta himassa ja kyllä humpparin erottaa selvästi. Ostopäätöksen ratkaisi kitaran kaula joka poikkeaa mielestäni paljon normi sg:stä, tossa on huomattavan leveä kaula ja profiili tuntuu samalta kuin jossain stratoissa eli aika korkea ja kapea. Kaulan viimeistely on myös hyvä ja nuo otelautamerkit on aika nätit. Nauhat on luultavasti vaihdettu joskus.
fox
03.08.2006 23:12:36

Testasin kitaraa vahvarilla vasta himassa ja kyllä humpparin erottaa selvästi. Ostopäätöksen ratkaisi kitaran kaula joka poikkeaa mielestäni paljon normi sg:stä, tossa on huomattavan leveä kaula ja profiili tuntuu samalta kuin jossain stratoissa eli aika korkea ja kapea. Kaulan viimeistely on myös hyvä ja nuo otelautamerkit on aika nätit. Nauhat on luultavasti vaihdettu joskus.

Mm´kay, ei sitte ole kaikista halvimpia DIA-kitaroita. Tuo sarjanumerointi, japseista ensimmäisenä rupes Ibanez sarjanumeroimaan kitaroitaan 1976.. Ettei olis vaan sellainen juttu, että esim. Ibanezin runkoon, mikkeihin ja rautaan on lyöty syystä tai toisesta DIAn kaula. Jos kaulan (otelaudan) tyvi on pyöreä, eikä neliskanttinen, eppäilykset voimistuu. :)
kivi
04.08.2006 00:06:24
Mm´kay, ei sitte ole kaikista halvimpia DIA-kitaroita. Tuo sarjanumerointi, japseista ensimmäisenä rupes Ibanez sarjanumeroimaan kitaroitaan 1976..

Hmm. Mulla kun on parikin Diaa, jotka ovat melko varmaan olleet käytettyjä jo 1976, niin niissä kyl lukee kaulan laatassa esim:

STEEL
ADJUSTABLE
NECK
1009446

MADE IN JAPAN

Diojen hinnasta olen samaa mieltä kuin muutkin. 150 markkaa on ollut standardi ja käypä hinta hyväkuntoisesta, eli 30-50 eurolla pitäis lähteä nykyään.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
fox
04.08.2006 00:12:21

Hmm. Mulla kun on parikin Diaa, jotka ovat melko varmaan olleet käytettyjä jo 1976, niin niissä kyl lukee kaulan laatassa esim:

STEEL
ADJUSTABLE
NECK
1009446

MADE IN JAPAN

Diojen hinnasta olen samaa mieltä kuin muutkin. 150 markkaa on ollut standardi ja käypä hinta hyväkuntoisesta, eli 30-50 eurolla pitäis lähteä nykyään.

En käy kinaamaan, kas kun siit DIAsta ei niin kovin tietoja oo.. 8)
Kummiskin Ibaneesin suhteen oon 100% varma, tai Harry Kruissenberg on.
Toi on melko lailla muuten japon-Epiphönen laattaa muistuttava.. siis teksteiltään..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)