maggot 22.07.2006 18:15:32 | |
---|
Varmaan joo. Sain kyllä aika lyömättömiä tarjouksia noista pari kuukautta sitten Helsingin Musiikista. =) En kuitenkaan kehtaa kertoa ettei ihmisille tule tippa linssiin. Sanon vain, että sieltä saa uuden perusversion about samaan hintaan, kuin niitä käytettynä liikkuu. Aivan, jos kovasti jaksaa etsiä ja soitella musakauppoihin ja tinkailla niin kyllähän ne varmaan niitä ovh hintoja tiputtelee. "reality is a very fragile thing after all..." |
Ronsto 22.07.2006 18:18:41 (muokattu 22.07.2006 18:19:11) | |
---|
Aivan, jos kovasti jaksaa etsiä ja soitella musakauppoihin ja tinkailla niin kyllähän ne varmaan niitä ovh hintoja tiputtelee. Tinkaamisessa on se yksi nyrkkisääntö: " Terve! Voinko olla avuksi? " " Tota joo, mikä tän hinta on? " " No se on 1100 € " " Ei ei, siis kerro mikä se hinta on! " " No se on 900 € " " Kiitos " E: Hymiö =) "Saattaa olla, että riipasen kovan kännin tänään" |
Silppuri 23.07.2006 10:30:19 | |
---|
Nonnii! Huomenna tai ylihuomenna pitäis saapua 6505+ ja hintakin oli Tren musiikista niin kilpailukykyinen ettei varmaan mistään olis saanu halvemmalla. Kiva vaan ku kaappi on joku halvin-mahdollinen-marsu ja effektit meni line6:sen mukana... Eli nyt pitää sitte varmaan taas alkaa kerätä rahaa perse ruvella, että saa sopivat polkimet hommattua. Onneks tuosta vahvistimesta löytyy oma pedaali effektilenkille. Muuten sais taas tanssia lavalla, että saa yhden soundin vaihdettua... :) No pääasia on että räimettä löytyy! Hieman tuo 120 putkiwattia vaan jännittää näin kerrostaloasunnossa ja ku tietää, että tuosta vahvistimesta ei sellasta hiljasta soundia saa... "I haven´t slept since I woke up." |
Juustonaksu 23.07.2006 12:18:22 | |
---|
No pääasia on että räimettä löytyy! Hieman tuo 120 putkiwattia vaan jännittää näin kerrostaloasunnossa ja ku tietää, että tuosta vahvistimesta ei sellasta hiljasta soundia saa... Hoho, saa olla aika ystävällisiä naapureita. Meikäläisellä kun tulivat valittamaan 30 wattisen trankun "huudattamisesta" ja volyymiä oli juuri ja juuri, että itse kuulin omaa soittoani. ;-) Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
Ben_D 23.07.2006 12:29:49 | |
---|
Hoho, saa olla aika ystävällisiä naapureita. Meikäläisellä kun tulivat valittamaan 30 wattisen trankun "huudattamisesta" ja volyymiä oli juuri ja juuri, että itse kuulin omaa soittoani. ;-) Mä sain huomautuksen edellisessä kämpässä kun soitin MicroCubella volat kakkosella :( Ei 5150:lla tee kerrostalossa mitään. Ykkösellä kuuluu pelkkää etuastesirinää. |
Silppuri 23.07.2006 17:32:45 (muokattu 23.07.2006 17:37:53) | |
---|
Täytyy myöntää että naapurit on varmaan täällä aika ystävällisiä, ku äänieristys ei ainakaan oo mikään mahdoton. Oon joskus kuullu, ku joku naapuri soittaa Smells like a teen spiritiä - akustisella ja päin helevettiä. Joskus tulee sitte ite soiteltua jonku DVD:n päälle kitaralla ja tilannehan on niin että aina pitää vähän laittaa DVD:tä isommalle ja eiku nyt kitara ei kuulu ja sitte sitä vähän nostaa... Ja yhtään valitusta ei oo vielä tullu! Pitää varmaan roudata tuo uus mylly suoraan treenikselle. Tuo asteikko nimittäin on just niin että ykkösellä kuuluu etuastepihinää ja kakkosella pyörii jo sukkahousut jalassa... ;) "I haven´t slept since I woke up." |
Torniojaws 23.07.2006 18:24:01 (muokattu 23.07.2006 18:24:07) | |
---|
Tuo asteikko nimittäin on just niin että ykkösellä kuuluu etuastepihinää ja kakkosella pyörii jo sukkahousut jalassa... ;) On / off volumepotikan sijaan :) |
Tune 24.07.2006 10:13:15 | |
---|
Kuinka hyvin jytää? Vaikka siihen marsuun verrattuna ja muutenkin. Omasta mielestäni ihan helvetin paljon paremmin :) Nyt vasta huomaa sen, kuinka "purkkimainen" soundi Marsun kaapissa oikeesti on. Peaveyn kaapilla se nupin erottelukyky ja attakki vielä entisestään voimistuu. Kuitenkin soundi on älyttömän pehmeä, mutta samalla terävä ja alapäät toistuvat niinkuin pitääkin eikä kumise! Niin ja ne soittovirheet kuuluu entistä paremmin :DD Voin suositella lämpimästi! Pitää kuitenkin muistaa, että nää soundijutut on taas niitä makuasioita ja joku toinen taas voi tykätä Marsun soundista paljon enemmän. Itselleni vaan sattuu nyt ainakin toi Peaveyn 6505 yhdistelmä olemaan se maailman täydellisin ratkaisu, jos sellaista on olemassakaan ;) |
Vipu 25.07.2006 17:17:52 | |
---|
Eilen sain sen 6505+ ja 6505 kaapin ni kyllä on TODELLA ISO ero verrattuna johonkin pikku marsuun :) Voisin vielä kysyä sellasta että jos ei soita vaikka johonkin 10-20min niin pitäisikö se standby nappi painaa pois päältä ja sit kun tulee takaisin ni takas päälle vai kitarasta volumet nollaan vaan ja standby päällä? PROt on parhaita! |
Guitaristi 25.07.2006 18:58:08 | |
---|
Eilen sain sen 6505+ ja 6505 kaapin ni kyllä on TODELLA ISO ero verrattuna johonkin pikku marsuun :) Voisin vielä kysyä sellasta että jos ei soita vaikka johonkin 10-20min niin pitäisikö se standby nappi painaa pois päältä ja sit kun tulee takaisin ni takas päälle vai kitarasta volumet nollaan vaan ja standby päällä? Itse ainakin taukoja pitäessä painan vahvistimen standbyn offiin (eli ääntä ei kuulu ja vihreä valo sammuu vähitellen), mutta eipä kai se kauheasti putkia kuluta jos pidät vahvarin toimintavalmiina. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
Vipu 25.07.2006 20:28:07 | |
---|
Itse ainakin taukoja pitäessä painan vahvistimen standbyn offiin (eli ääntä ei kuulu ja vihreä valo sammuu vähitellen), mutta eipä kai se kauheasti putkia kuluta jos pidät vahvarin toimintavalmiina. Mitä siinä itse asiassa tapahtuu kun painaa standby nappia? jotenkin tasaa putkien lämpöä alemmas pitkän soiton jälkeen tai sit lämmittää ku käynnistää nupin. PROt on parhaita! |
Torniojaws 25.07.2006 21:41:48 | |
---|
Mitä siinä itse asiassa tapahtuu kun painaa standby nappia? jotenkin tasaa putkien lämpöä alemmas pitkän soiton jälkeen tai sit lämmittää ku käynnistää nupin. Itse asiassa se pitää putken lämmön samana koko ajan. Kun et soita, putket viilenevät. Kun jatkat soittamista, putkien lämpö nousee jälleen ja se kuluttaa putkia enemmän kuin jatkuvasti samanlämpöisenä pitäminen, jota standby siis tekee silloin kun et soita. |
Silppuri 27.07.2006 07:07:38 (muokattu 27.07.2006 07:10:06) | |
---|
Tällä 6505:lla tulee muuten aika paljon paremmin kitaran omakin soundi esiin verrattuna line6-digitaalipelleilyihin. Itellä on ESP:n 12 v vanha keppi jollain passiivimikillä (todella hyvä soundi!) ja Epiphonen goth flying-V, jossa EMG-HZ takana. Soundissa on heti ku yöllä ja päivällä eroa! espillä saa laskea gainia pykälän pari ja soundi on muutenki paljo kirkkaampi. Hauska ero tuohon on vielä 7-kielinen, jossa on niin ikään EMG-HZ (7-kielinen versio) mikit ja siinä on vielä valtava ero tohon epikkaan (huonompaan suuntaan). Kyllä Line6:llaki tuon eron huomas, mutta nyt nyt se on todella selkeä. Ja todellakin, nuo virheetki kuuluu selkeämmin. Pitäis varmaan jossain vaiheessa opetella soittamaanki... :) "I haven´t slept since I woke up." |
Vipu 27.07.2006 16:02:43 | |
---|
Tällä 6505:lla tulee muuten aika paljon paremmin kitaran omakin soundi esiin verrattuna line6-digitaalipelleilyihin. Itellä on ESP:n 12 v vanha keppi jollain passiivimikillä (todella hyvä soundi!) ja Epiphonen goth flying-V, jossa EMG-HZ takana. Soundissa on heti ku yöllä ja päivällä eroa! espillä saa laskea gainia pykälän pari ja soundi on muutenki paljo kirkkaampi. Hauska ero tuohon on vielä 7-kielinen, jossa on niin ikään EMG-HZ (7-kielinen versio) mikit ja siinä on vielä valtava ero tohon epikkaan (huonompaan suuntaan). Kyllä Line6:llaki tuon eron huomas, mutta nyt nyt se on todella selkeä. Ja todellakin, nuo virheetki kuuluu selkeämmin. Pitäis varmaan jossain vaiheessa opetella soittamaanki... :) Vaikka itsekkään en ole mikään hyvä soittamaan ni en mä huomaa yhtään enempää virheita ton 6505+:n kanssa. En tiedä teenkö mä sit niin paljon virheitä että enempää ei voi tulla sit vai mikä on? :D PROt on parhaita! |
Ronsto 03.08.2006 13:55:42 | |
---|
*nosto* Jos vaikka keskustelua syntyisi viellä. "Saattaa olla, että riipasen kovan kännin tänään" |
kilkka 03.08.2006 14:15:20 | |
---|
Hmm... Kävin kyseistä nuppia testailemassa ja mun makuun soundi oli kyllä hirveetä sirkkeliä. En kyl ostais. Rock |
Jostakin syystä nykyään on unohtunut ne upeat EVH-soundit tuon vahvistimen käyttäjiltä. Niistähän se alunperin kuuluisaksi tulikin.. Nykyään kaikki vetävät vain hirmuista gainlekaa. :) Lisää middleä. |
kimurantti1 03.08.2006 15:01:17 | |
---|
Jostakin syystä nykyään on unohtunut ne upeat EVH-soundit tuon vahvistimen käyttäjiltä. Eiköhän ne alkuaikojen upeat EVH-soundit ("brown-sound") tulleet nimenomaan Marshallin Super Leadista eikä 5150:sta... Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
Ben_D 03.08.2006 15:01:56 | |
---|
Jostakin syystä nykyään on unohtunut ne upeat EVH-soundit tuon vahvistimen käyttäjiltä. Niistähän se alunperin kuuluisaksi tulikin.. Nykyään kaikki vetävät vain hirmuista gainlekaa. :) Itseasiassa tosta vekottimesta saa (IMO) parhaan soundin (ei lead kanavalla), vaan Rhythm kanavaa TS-9:lla boostaamalla. Se lead kanava ei ole mun mielestä mikään ihmeellinen. http://www.fiercemetal.org |
saastara 03.08.2006 15:05:58 | |
---|
Eiköhän ne alkuaikojen upeat EVH-soundit ("brown-sound") tulleet nimenomaan Marshallin Super Leadista eikä 5150:sta... Tokitoki... Mutta ei niissä uusissakaan valittamista ole. Eihän sit kuitenkaan käy kieltäminen, että super leadista ne legendaarisimmat lähtivät. Lisää middleä. |