Aihe: Italian ihmehaitari
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Aune
03.08.2006 13:47:11
En ole uskoni kanssa yksin.

Et ole vissiin aiemmin lukenu mun melskausta tästä aiheesta. Jotain on ihmisten korvien välissä pahasti jumissa, jos bändi tai jopa solisti+bändi naulataan ennen keikkaa seinään sillä perusteella että siinä ryhmässä ei ole HAETARIA. Siis bändi on joko huono tai hyvä sillä perusteella onko bändissä HAETARIA. Tuon takia saatan nähdä joskus kipeän sian v..tun oloisia tähtikuvioita silmissäni. Ei kannattais kommetoida ollenkaan, mutta kun on sisäinen palo.-

Voi perseen hiukset sanon minä.

Tuskin tämä kyseinen vehje turakaisten mielestä sitä haetarinpuutetta korvaa, tuskin pääsevät nappuloita niin läheltä pällistelemään että näkisivät minkäänlaista yhtäläisyyttä kys. instrumenttiin.

Sisäinen palo on hyvästä, minäkin alan kohta meuhkata. Täällä jokainen haitarithreadi kallistuu ennen pitkää jyrkästi off-topicin puoleen...

Topicciin liittyen - nuo ihmehärpättimet on kaiketi ylipäätään ottaen edullisempia kuin "oikeat" haitarit, viitaten Noonin esittämiin hinta-arvioihin? Kyläpelimannia kiinnostaa vielä (koettakaa kestää), että löytyykö noista yleensä norm. neliäänikerran haetari-iänet niin ikkäästi?
eeveeveekoo
nooni
03.08.2006 14:11:09
Topicciin liittyen - nuo ihmehärpättimet on kaiketi ylipäätään ottaen edullisempia kuin "oikeat" haitarit, viitaten Noonin esittämiin hinta-arvioihin? Kyläpelimannia kiinnostaa vielä (koettakaa kestää), että löytyykö noista yleensä norm. neliäänikerran haetari-iänet niin ikkäästi?

kyllä niissä varsin runsaasti on erityyppisten
haetarpelien soundeja.
niimpa
nooni
03.08.2006 14:23:07 (muokattu 03.08.2006 14:35:30)
Tuskin tämä kyseinen vehje turakaisten mielestä sitä haetarinpuutetta korvaa, tuskin pääsevät nappuloita niin läheltä pällistelemään että näkisivät minkäänlaista yhtäläisyyttä kys. instrumenttiin.

joo ei korvaa nänniurku ei...käyvät kyllä päivittelemässä
että mikä he...tin vekotin tuo on mikäli äkkäävät pastillinappulat..;-)
niimpa
isojussi
03.08.2006 14:23:58
Korjaus:

Täällä jokainen threadi kallistuu ennen pitkää jyrkästi off-topicin puoleen...

"Virhe! Tyhjä tai liian naseva kurttu!"
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Aune
03.08.2006 14:40:29
kyllä niissä varsin runsaasti on erityyppisten
haetarpelien soundeja.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=6&t=87357&o=0

Löysin tällaisen vanha(hko)n threadin aiheesta, mutta tuohon teidän ammattipaavojen jargoniin on vähän vaikea päästä sisälle. Milläköhän termillä tätä kannattaisi googlettaa, tuskin "ihmehanurilla"?

Ymmärtäisi kyläpelimannikin esim. sen, että onko tässä esimerkiksi ylipäätään "oikeita" kieliä ollenkaan ja jos ei niin mitä tekemistä tuolla palkeella on asian kanssa ja jos on, niin millä konstein ne "keinotekoiset" äänet siihen lykätään mukaan ja ...*lääh* Olen blondi.

Siis varsin akustispainotteisesta taustastani johtuen en ole koskaan törmännyt tällaiseen vehkeeseen. Kiinnostaa vaan kovasti.
eeveeveekoo
Aune
03.08.2006 15:05:00
kokeile aluksi vaikka "reedless accordion"

Kiitos, rupesi löytymään. Otan takaisin nuo hinta-arvelutkin.
eeveeveekoo
vanhami
07.08.2006 09:37:48
Italian miehet on näköjään panneet töpinäksi.

josko olisivat saaneet soittotuntuman paremmaksi, kun ovat laittaneet oikeaan haitarin runkoon tuon musicmakerin.

Rolandi ei todellakaan säväyttänyt yhtään. Lähinnä hommassa haittasi huono tuntuma ja väärän kokoiset napit. Ne oli pieniä italaialaisiakin nappeja pienemmät ja liikerata erittäin rajoittunut.

Välähti tuosa päähän, että jos ottais mun paskan nuotiopelin ( vermona 200 eur) heittäis kielet helvettiin siitä ja asentas musicmakerin siihen.

hopla! sulla on täten ihmehanuri.
Sertzo S
07.08.2006 09:55:23 (muokattu 07.08.2006 09:57:45)
Italian miehet on näköjään panneet töpinäksi.

josko olisivat saaneet soittotuntuman paremmaksi, kun ovat laittaneet oikeaan haitarin runkoon tuon musicmakerin.

Rolandi ei todellakaan säväyttänyt yhtään. Lähinnä hommassa haittasi huono tuntuma ja väärän kokoiset napit. Ne oli pieniä italaialaisiakin nappeja pienemmät ja liikerata erittäin rajoittunut.

Välähti tuosa päähän, että jos ottais mun paskan nuotiopelin ( vermona 200 eur) heittäis kielet helvettiin siitä ja asentas musicmakerin siihen.

hopla! sulla on täten ihmehanuri.

Haitarinturskuttajana itse olen aina pitänyt Kouvolan harmonikkojen kuten esim. aiemmin omistamani Casoton näppäimien koosta.
Kävin hieman alkoholisoituneena alakerrassa eilen Guerrini-harmonikalla korvakuulolla tapailemassa erästä suosikkitangoani eli Viimeisestä illasta oli kyse, jonka Eikka Grön laulaa tyylikkäästi. Mulla on videonauhalla Jaakko Salon näkemys tangon eri osista. Aion opetella tuo tangon ilman mitään nuottia mieleisekseni ja sävellaji on Cm. Sormitus on Akilleen kantapääni aina ja ikuisesti, kun sen itse opettelin aikoinani alunpitäen aivan väärin.

e: minä juon nyt kaljaa
vanhami
07.08.2006 10:00:03
Haitarinturskuttajana itse olen aina pitänyt Kouvolan harmonikkojen kuten esim. aiemmin omistamani Casoton näppäimien koosta.

Kuten myös. Italiaanofanit sanovat niitä metsurin haitareiksi. So what. On hienoa olla metsuri

e: minä juon nyt kaljaa

Komen viikon loman aikana oli neljä täysin selvää päivää. Nyt eka päivä duunissa.

puhalluttaa... Voisimpa liittyä seuraan.
Sertzo S
07.08.2006 10:12:38 (muokattu 07.08.2006 10:14:23)
Kuten myös. Italiaanofanit sanovat niitä metsurin haitareiksi. So what. On hienoa olla metsuri

Komen viikon loman aikana oli neljä täysin selvää päivää. Nyt eka päivä duunissa.

puhalluttaa... Voisimpa liittyä seuraan.

Tulepa reviireille vaikkapa ensi kesänä, jos on mahdollista ja olen hengissä, niin turskutetaan rypistimillä duona. Teknisen näppäryyden jätän ilman muuta Sinulle ja seuraan vain kouralla. Nuotteja emme tutki, vaan kaikkialta hilseen vain pölähtää. Viettäkäämme yhtä dissonanssien juhlaa. :)
KoskPaavo
07.08.2006 10:28:43
Haitaristien joukossa on huvittavia poliiseja tuon sormituksen suhteen, käsi pitää joka hetki olla vaakatasossa ja heti tulee sääliviä ilmeitä jos käsi pystyasentoon menee.No , mulla on Könös-Eskon sormituksia, niissä tuo homma menee taatusti oikein, sanovat että niitä kun kymmenkuntakin kappaletta opettelee niin käsi menee oikein.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
vanhami
07.08.2006 10:50:07
Haitaristien joukossa on huvittavia poliiseja tuon sormituksen suhteen, käsi pitää joka hetki olla vaakatasossa ja heti tulee sääliviä ilmeitä jos käsi pystyasentoon menee.No , mulla on Könös-Eskon sormituksia, niissä tuo homma menee taatusti oikein, sanovat että niitä kun kymmenkuntakin kappaletta opettelee niin käsi menee oikein.

Könösen pahveja siunaantui mullekkin edesmenneen opettajani toimesta.

Käden asennosta en tiedä. Siinä kai se koskettimistolla lepäilee. Luulisin, että aika lähellä oikeaa. Tekniikka miehiä en missään nimessä ole. Soitan hampaat irvessä kyllä vaikka mitä, mutta olen niin laiska, että ei tahdo jaksaa opiskella.

Haitareihin palataksemme. Oma Kouvolalainen alkaisi olemaan remontin tarpeessa. 10V keikkailu alkaa näkymään ja tuntumaan. Tässä on pitänyt lähettä se jo aikoja sitten, mutta eipä ole saanut aikaiseksi, eikä ole ollut oikein joutorahaakaan. Tekisi mieli päästää jo vanha herra eläkkeelle, mutta kaikki muut vaihtoehdot on niin kalliita, ettei ole vara.

Tuo midin jälkikäteisasennus on muuten aika kinkkinen juttu. Kouvolaan se on erityisen vaikea nimenomaan bassopuolelta ja siinä tulee aina tämän tästä jotain pikku krenaa. Yleensä keikalla. Aina olaan selvitty, mutta ottaa kumminkin päähän, kun saat alkaa sitä sitte kroplaamaan.

Yksi ongelma on diskanttipuolen vivuston iso liikerata vs. minun kovakourainen haitarin käsittely. Nappi singahtaa pohjaan nopeudella x ja läppä lentää auki momenttikertoimella y jolloin vipuun liimattu magneetti a osuu tunnistimeen b, joka siirtyy kauemmas magneetista ja ääni ä ei kuulu midilaitteesta. ts. aina aika-ajoin saat siis taivutella tunnistimia takaisin ruotuun, jotta laite toimii.

Bassopuolen magneetit taas tuppaavat irtoilemaan ja jäävät jumiin vivustoon ja bassopuolen äänimailma menee täysin modernin musiikin harrastajien kavalkaadiin.

Käyttö on kovaa, en kiellä. Siksi nuo rolandit ja musictechin valmiit midikurtut kiinnostaa kovasti.
nooni
07.08.2006 12:11:22 (muokattu 07.08.2006 12:13:33)
momenttikertoimella y jolloin vipuun liimattu magneetti a osuu tunnistimeen b, joka siirtyy kauemmas magneetista ja ääni ä ei kuulu midilaitteesta. ts. aina aika-ajoin saat siis taivutella tunnistimia takaisin ruotuun, jotta laite toimii.

kuullostaa liiankin tutulta touhulta :(...eivät pysy
täysin paikallaan vaikka niille mitä tekis..:/

Käyttö on kovaa, en kiellä. Siksi nuo rolandit ja musictechin valmiit midikurtut kiinnostaa kovasti.

tuossa musitechin "digikurtussahan" on myös
ne samat magneettitunnistimet...mutta jospa
pysyvät paremmin paikallaan..
niimpa
kiikku
07.08.2006 13:17:01
http://www.musictech-midi.com/public/Digital_Crom_Nera.jpg
Tossa Italiaanojen vastaus Rolandin ihmepelille.

TUOKAA BENSAA JA TULTA ...TANA... näitä vinguttajia on kuultu, pahimmillaan WLM paksi ja lesli ja haitarifraseeraus! Ei tule haitaristista muun soittimen taitajaa vaikka voissa paistaisi.
vanhami
07.08.2006 13:27:33
tuossa musitechin "digikurtussahan" on myös
ne samat magneettitunnistimet...mutta jospa
pysyvät paremmin paikallaan..

Kuvittelisin, että noissa midiasennusta ei ole tehty haitarin ehdoilla vaan hieman päinvastoin. Haitarin mekaniikkaa tehtäessä oltaisiin hieman ajateltu sitä tulevaa midiasennusta.

Onkohan moisia vehkeitä jo suomessa?
humppahanuristi
07.08.2006 13:33:35

Haitareihin palataksemme. Oma Kouvolalainen alkaisi olemaan remontin tarpeessa. 10V keikkailu alkaa näkymään ja tuntumaan. Tässä on pitänyt lähettä se jo aikoja sitten, mutta eipä ole saanut aikaiseksi, eikä ole ollut oikein joutorahaakaan.

Eipä tahdo saada haitaria huoltoon, ei sitten millään. Jo puoli vuotta sitten tuolta Jyväskylän haitarihullulta sain puhelinnumeronkin kunnon huoltoon mutta ei. Eikä ole saanut ostettuakaan sitä toista haitaria. Ei vaan tunnu kerkeävän mihinkään. No onneksi nyt ei ole enää rahaakaan.
Mualiman paras...
humppahanuristi
07.08.2006 13:34:02

TUOKAA BENSAA JA TULTA ...TANA... näitä vinguttajia on kuultu, pahimmillaan WLM paksi ja lesli ja haitarifraseeraus! Ei tule haitaristista muun soittimen taitajaa vaikka voissa paistaisi.

Vedä ihtesi kuule vaan nimimerkkiisi roikkumaan...
Mualiman paras...
nooni
07.08.2006 13:52:18
Eipä tahdo saada haitaria huoltoon, ei sitten millään. Jo puoli vuotta sitten tuolta Jyväskylän haitarihullulta sain puhelinnumeronkin kunnon huoltoon mutta ei. Eikä ole saanut ostettuakaan sitä toista haitaria.

et kait sää vaan oo parantumassa?
vaikka paremminhan se haittaaminen
huoltamattomalla vehkeellä sujuu..;-)
niimpa
humppahanuristi
07.08.2006 13:55:56

et kait sää vaan oo parantumassa?

Se voi olla. Meni ihan huomaamatta pari viikkoa niin, etten koskenutkaan haitariin. Kitaralla tuli kerran rämpytettyä.
Minun pitäisi varmaan tulla teidän bändiin pysyväksi ylimääräiseksi jäseneksi, niin olisi kerran viikossa taattu soittoannos.
Mualiman paras...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)