Aihe: Hyvät EQ:t PA-käyttöön?
1
ath
03.08.2006 13:36:18
Hei kaikille!

En löytänyt hakukoneella etsimällä aikaisempia keskusteluja aiheeseen liittyen, niin laitetaan sitten uusi aihe pystyyn.

Onko kenelläkään palstalla kirjottelijoista kokemusta Alesiksen DEQ 230:sta tai DEQ 830:sta?

Etsiskelen rackiini parempaa EQ:ta nykyisen (Behringer Ultra-Graph pro GEQ3102) tilalle, ja ihastuin noissa Alesiksen DEQ:ssa siihen mahdollisuuteen, että niissä pystyy tallentamaan EQ-käyrän muistiin ja yhtä nappia painamalla saa käyrän takaisin käyttöön. Tämä on näppärä ominaisuus omaan käyttööni, sillä kamoja käytetään tällä hetkellä enimmäkseen samoissa paikoissa, ja ei joka kerta tarvitsisi tehdä EQ-säätöjä uusiksi.

Mitkä ovat jengin suositukset EQ:ksi? Tuo muistiominaisuus on kiva boonus, mutta ei kuitenkaan aivan välttämätön. Pyörin kuitenkin tuossa ~400 euron hintaluokassa, Klark Teknikin ja muiden 1200 eur+ -valmistajien EQ:t ajavat omasta kukkarostani pahasti yli.
aimotuska
03.08.2006 15:28:06
Satsaa mieluummin laatuun kuin vipstaakeihin. DBX 1231 tai 2231 olis mun valinta.

http://www.thomann.de/thoiw3_dbx_1231_graphic_eq_prodinfo.html
http://www.thomann.de/thoiw3_dbx_2231_equalizer_prodinfo.html
Dorka mikä dorka. kalamies#50 >-)))>
ath
03.08.2006 16:47:09
Satsaa mieluummin laatuun kuin vipstaakeihin. DBX 1231 tai 2231 olis mun valinta.

http://www.thomann.de/thoiw3_dbx_1231_graphic_eq_prodinfo.html
http://www.thomann.de/thoiw3_dbx_2231_equalizer_prodinfo.html

DEQ-laitteissa laatuongelmia?

Ainakin DBX:n 231:stä (ei siis 1231 tai 2231) kirjoitettiin jossain, että siinä on heikko äänenlaatu. Miten on näiden 1231:n ja 2231:n laita? Tietääkö joku?
aimotuska
03.08.2006 18:00:23
DEQ-laitteissa laatuongelmia?

Yleensä alesiksessa.

Ainakin DBX:n 231:stä (ei siis 1231 tai 2231) kirjoitettiin jossain, että siinä on heikko äänenlaatu. Miten on näiden 1231:n ja 2231:n laita? Tietääkö joku?

Mulla on 2kpl tota 1231:tä ja ei oo valittamista. 2231:stä vielä vähemmän, sen mitä niitä nyt on tielle sattunu muiden seteissä. Nuo 231:t ja 215:t on kai DBX:n vastaus halpismarkkinoille.
-ez-
03.08.2006 21:44:53
Juurikin nuo edellä mainitut dbx:t on ihan kelpo pelejä. Siis nimenomaan 1231 ja 2231. Myöskään BSS:n Opal FCS-966 ei ole hullumpi värkki. Itse pidän tuosta BSS:stä hieman enemmän kuin noista dbx:n laitteista... Tiedä sitten miksi.
Rakkaudesta painaviin puulaatikoihin (Äijä don't get it)
aimotuska
04.08.2006 20:31:06 (muokattu 04.08.2006 20:32:49)
Tiedä sitten miksi.

Liekö tuo nyt mikään arvoitus :)

E: Toisaalta, kuten tuolla toisessa threadissa on jo todettu, myös BSS joutuu Maolaisten kisällien taottavaksi.
piivei
04.08.2006 23:20:20
DBX 2231 on luottopeli ekutushommiin. Soundi on luonnollinen eikä sisällä muistipaikkoja, suosittelen silti!
Lennu
06.08.2006 17:04:15

Ja äkkiähän ne ulvovat taajuudet käy läpi joka keikkapaikalla. Sen voi ottaa osaksi rutiinia. Ihan kokeilemalla, että mikä ulvahtaa. Menisköhän siinä puol minsaa aikaa per puoli? Mutta kuka mitenkin.
stagestar
06.08.2006 19:55:40
Yleensä alesiksessa.

Mulla on 2kpl tota 1231:tä ja ei oo valittamista. 2231:stä vielä vähemmän, sen mitä niitä nyt on tielle sattunu muiden seteissä. Nuo 231:t ja 215:t on kai DBX:n vastaus halpismarkkinoille.

minä hommasin tuollaisen 231: n behringerin tilalle ja olihan siinä saundissa aika suuri ero kuitenkin. saundista tuli "terve" ja "raikas" . Itsekkin vähän olin varautunut, kun hinta kuitenkin oli niin halpa, mutta vielä en ole katunut. Hinta/laatu todella kohdillaan.
rok rok !!!
aimotuska
08.08.2006 09:21:20
Ja äkkiähän ne ulvovat taajuudet käy läpi joka keikkapaikalla. Sen voi ottaa osaksi rutiinia. Ihan kokeilemalla, että mikä ulvahtaa. Menisköhän siinä puol minsaa aikaa per puoli? Mutta kuka mitenkin.

Juuri näin. Mä en enää nykyään jaksa ruuvata equja kovinkaan kauaa, koska tilat muuttuu aina niin totaalisesti kun mökki tulee täyteen väkeä. Monet kiertotaajuudetkin hukkuu sinne ihmismassaan, ja loppujenlopuksi on sitten leikellyt ihan turhaan joitain taajuuksia. Equtus menee ehkä pääpiirteissään näin:
1. Musaa soimaan, kuunnellaan, että se kuulostaa siltä, miltä sen pitääkin (tottumiskysymys)
2. Mikki kiinni ja nostetaan tasoja kunnes viheltää, vedetään viheltävä taajuus alemmas
3. Toistetaan kohtaa 2. ehkä pari-kolme kertaa.
ath
08.08.2006 14:24:24
Otin neuvosta vaarin ja kuoppasin tuon Alesiksen digi-EQ:n hankinnan. Audiodivarissa oli myynnissä Australian Monitorin EQ302 -korjain, jonka kävin tänään hakemassa (annoin vaihdossa vanhan Behringerini).

Webistä ei tunnu löytyvän mitään tietoa tästä laitteesta, mutta muut saman valmistajan kamat ovat lukemani perusteella laaturompetta. Käyttö ei tuottane ongelmia, ihan perus 2x30 -alueinen graafinen korjain, jossa 30hz hi-pass-filtteri on/off-kytkimellä.

Ensi perjantaina olisi tarkoitus testata ihan PA:n kanssa keikalla laitetta. Onko kenelläkään tämän foorumin lukijalla tästä laitteesta kokemusta?
jurpontor
08.08.2006 18:17:50
Otin neuvosta vaarin ja kuoppasin tuon Alesiksen digi-EQ:n hankinnan. Audiodivarissa oli myynnissä Australian Monitorin EQ302 -korjain, jonka kävin tänään hakemassa (annoin vaihdossa vanhan Behringerini).

Webistä ei tunnu löytyvän mitään tietoa tästä laitteesta, mutta muut saman valmistajan kamat ovat lukemani perusteella laaturompetta. Käyttö ei tuottane ongelmia, ihan perus 2x30 -alueinen graafinen korjain, jossa 30hz hi-pass-filtteri on/off-kytkimellä.

Ensi perjantaina olisi tarkoitus testata ihan PA:n kanssa keikalla laitetta. Onko kenelläkään tämän foorumin lukijalla tästä laitteesta kokemusta?

Reissussa törmäsin noihin parina perättäisenä iltana. Oikein hyvä, sanoisin. Samoin tohon mainittuun A-tehtaan digi-EQ:hun noitten jälkeen, ja se oli mielestäni oikein huono.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)