BigPapa 13.07.2006 17:01:33 (muokattu 13.07.2006 17:03:48) | |
---|
Mutta tekstuurista päätellen (My baby left me... etc.), sieltä hameen alta on blues-ukko ajettu pikaisesti vege - eikä toista yritystä ole suotu. Kuinka lie kantrimiesten laita? Toihan on vaan sitä että kun yks jättää niin toinen ottaa.Bluesmiehillä on monta babya...; / Kantrimiehet juo lehmänmaitoa ja tansii kantritansseja.... Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
BigPapa 25.07.2006 19:31:56 | |
---|
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Vasu 25.07.2006 21:42:53 | |
---|
Hollywood Fats, Muddy Watersin bandissä. Olen kuullut mutta en ole nähnyt. Kuka mahtaa olla harpussa, James Cotton ? Hollywood Fats on legenda (kuoli vain 32 vuotiaana) vaikka levyjä ei taida montaa olla, oman bandin kanssa (Hollywood Fats Band) taitaa olla vain yksi. |
blyysi 28.07.2006 13:49:42 | |
---|
Hollywood Fats, Muddy Watersin bandissä. Olen kuullut mutta en ole nähnyt. Kuka mahtaa olla harpussa, James Cotton ? Hollywood Fats on legenda (kuoli vain 32 vuotiaana) vaikka levyjä ei taida montaa olla, oman bandin kanssa (Hollywood Fats Band) taitaa olla vain yksi. Tais Cotton olla, varma en ole. Fats on tosiaan legenda, valitettavasti aika unohdettu.. Soitto oli jokseenkin täydellistä. Kaikilla parametreilla. Livenä äijä oli niin liekeissä, että sai yleisössä aikaan hurjat reaktiot. Joka hiton bluestyyli oli Fatsilla suvereenisti hanskassa, mutta silti kuullosti aina itseltään. Tätä hehkutusta vois jatkaa loputtomiin.. I ain't nothin' but a player |
R.Syke 30.07.2006 13:37:29 | |
---|
|
harpist 30.07.2006 22:38:12 | |
---|
Hollywood Fats, Muddy Watersin bandissä. Olen kuullut mutta en ole nähnyt. Kuka mahtaa olla harpussa, James Cotton ? Hollywood Fats on legenda (kuoli vain 32 vuotiaana) vaikka levyjä ei taida montaa olla, oman bandin kanssa (Hollywood Fats Band) taitaa olla vain yksi. ... kovin tuo harpisti näyttäisi Mojo Bufordilta - nuoruusvuosinaan. Arviota puoltanee myös harpbeltin käyttö. " Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin. |
Vasu 30.07.2006 23:38:27 | |
---|
... kovin tuo harpisti näyttäisi Mojo Bufordilta - nuoruusvuosinaan. Arviota puoltanee myös harpbeltin käyttö. Joo, Robert Gordon'in Muddy-kirjankin perusteella Mojo Buford olis ollut harpistina samaan aikaan kuin Hollywood Fats. |
BigPapa 31.07.2006 10:31:53 | |
---|
Kyllähän Hollywood Fats on kova.Taisin ekaa kertaa kuulla joskus Harmanin live levyllä.Ja tota CD tuplaa, Fatsin oman bändin, on tullut pyöriteltyä aika lailla.Keisari miehiä.Fats oli äijä. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Vasu 31.07.2006 11:14:56 | |
---|
Mulla on kans toi tupla cd. Rod Piazza-Harpburn levyllä Fats on muutamalla biisillä ja James Harman Band - Extra Napkins levyllä on kans muutamalla. Noi levyt mulla onkin mutta, olis kiva jos jossain olis oikein luettelo millä levyillä Hollywood Fats on soittanut. Mun mielestä Junior Watson'in kitaroinnissa on paljon samaa kuin Hollywood Fats'in sellaista ikäänkuin vedetään kitaralla välillä puhallin osuuksia. |
BigPapa 31.07.2006 11:17:00 (muokattu 31.07.2006 11:18:37) | |
---|
Mulla on kans toi tupla cd. Rod Piazza-Harpburn levyllä Fats on muutamalla biisillä ja James Harman Band - Extra Napkins levyllä on kans muutamalla. Noi levyt mulla onkin mutta, olis kiva jos jossain olis oikein luettelo millä levyillä Hollywood Fats on soittanut. Mun mielestä Junior Watson'in kitaroinnissa on paljon samaa kuin Hollywood Fats'in sellaista ikäänkuin vedetään kitaralla välillä puhallin osuuksia. Junior Watson tais olla Canned Heatissa Tavastialla, ellen väärin muista.Tuli käytyä katsomassa.Niin ja tämä Larry Taylor, loistava basisti. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
blyysi 31.07.2006 12:55:43 (muokattu 31.07.2006 12:58:33) | |
---|
Studiolevyt on hyviä, mutta livenä fats oli aivan pitelemätön! Toinen toistaan parempia soolokiertoja vaan tulvi kun vesiputouksesta. Kannattaa hommata ihan virallisestikin julkaistu tupla-cd, jolla on uusia raitoja, joilla soittaa Hollywood Fats Band Kirk Fletcher kitarassa ja toisella vanhoja live raitoja, joilla Fats on kitarassa. Esim. "Shake Rattle & Roll" on hyvä esimerkki siitä, tuosta livemenosta. Se kitara tulee sieltä soittimesta ulos! Ja jengi on ihan villinä! Toinen hyvä on James Harman Bandin "Strictly Live '85", jolla esim. "That's not your baby" -biisissä Fatsin kitara hyppää ihan omiin svääreihinsä. Harmanin loistavalla "Extra Napkins" -levyllä Fats on tosiaan myös useilla raidoilla mukana. Varmasti muutakin löytyy, toivottavasti niitä live -paloja tulis vielä lisää ulos eri artistien kanssa. Jep, länsi-rannikon kantavia voimiahan Watson ja Fats olivat/on, kuvat jump-vaikutteet molemmilla. Kuitenkin, vaikka Watson, Jimmie Vaughan, Duke ym. nauttivat mun kämpässä niin korkeaa arvostusta, että menee kohta katosta ulos, pidän itse Fatsia kenties suurimpana niistä musiikillisista lahjakkuuksista, mitä tuon ikäpolven "retroblues" scenestä nousi. Tyhmäähän tuollainen jaottelu on, mutta äijä oli vaan niin uskomattoman vakuuttava kaikilla osa-alueilla. I ain't nothin' but a player |
BigPapa 31.07.2006 13:08:06 | |
---|
Studiolevyt on hyviä, mutta livenä fats oli aivan pitelemätön! Toinen toistaan parempia soolokiertoja vaan tulvi kun vesiputouksesta. Kannattaa hommata ihan virallisestikin julkaistu tupla-cd, jolla on uusia raitoja, joilla soittaa Hollywood Fats Band Kirk Fletcher kitarassa ja toisella vanhoja live raitoja, joilla Fats on kitarassa. Esim. "Shake Rattle & Roll" on hyvä esimerkki siitä, tuosta livemenosta. Se kitara tulee sieltä soittimesta ulos! Ja jengi on ihan villinä! Toinen hyvä on James Harman Bandin "Strictly Live '85", jolla esim. "That's not your baby" -biisissä Fatsin kitara hyppää ihan omiin svääreihinsä. Harmanin loistavalla "Extra Napkins" -levyllä Fats on tosiaan myös useilla raidoilla mukana. Varmasti muutakin löytyy, toivottavasti niitä live -paloja tulis vielä lisää ulos eri artistien kanssa. Jep, länsi-rannikon kantavia voimiahan Watson ja Fats olivat/on, kuvat jump-vaikutteet molemmilla. Kuitenkin, vaikka Watson, Jimmie Vaughan, Duke ym. nauttivat mun kämpässä niin korkeaa arvostusta, että menee kohta katosta ulos, pidän itse Fatsia kenties suurimpana niistä musiikillisista lahjakkuuksista, mitä tuon ikäpolven "retroblues" scenestä nousi. Tyhmäähän tuollainen jaottelu on, mutta äijä oli vaan niin uskomattoman vakuuttava kaikilla osa-alueilla. Älä unohda William Clarken Tip Of The Top -levyä, Take A Little Walk With Me on mestarin veto. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
blyysi 31.07.2006 13:15:58 | |
---|
Älä unohda William Clarken Tip Of The Top -levyä, Take A Little Walk With Me on mestarin veto. Okra, pitää hommata:)! I ain't nothin' but a player |
texjazz 31.07.2006 17:17:21 | |
---|
Blues on sitä, kun viiden lomaviikon jälkeen pitää raahautua töihin. Taustamusiikiksi Canned Heatin Let's work together. Tai Cannonball Adderleyn Work Song. Tai Dannyn suomalainen versio edellämainitusta. Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy. |
R.Syke 01.08.2006 11:55:21 (muokattu 02.08.2006 22:10:18) | |
---|
Blues on sitä, kun viiden lomaviikon jälkeen pitää raahautua töihin. Taustamusiikiksi Canned Heatin Let's work together. Tai Cannonball Adderleyn Work Song. Tai Dannyn suomalainen versio edellämainitusta. Tai Toivo Kärjen: 'Kaikessa soi blues' ! |
R.Syke 02.08.2006 22:09:59 (muokattu 02.08.2006 22:10:49) | |
---|
Tai Toivo Kärjen: 'Kaikessa soi blues' ! BTW. Onkohan mulla häiriö, mutta kun 4 tuntia kuuntelen akustisia duoja, niin mulla tulee kova hinku lisätä niihin sähköbasso, rummut, vähän puhallinta ja koskettimet. Ja vähän meininkiä lisää. Vaihtelun vuoksi. |
texjazz 02.08.2006 23:10:23 | |
---|
BTW. Onkohan mulla häiriö, mutta kun 4 tuntia kuuntelen akustisia duoja, niin mulla tulee kova hinku lisätä niihin sähköbasso, rummut, vähän puhallinta ja koskettimet. Ja vähän meininkiä lisää. Vaihtelun vuoksi. Ja mulla rytmihäiriö, kun kuuntelen massiivisia bändisovituksia. Samalla mietin etteikö vähempikin riittäisi. Aikaansa kutakin. Mutta neljä tuntia on jo aika kova lukema. Silloin tekee myös mieli kahvia. Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy. |
R.Syke 02.08.2006 23:26:28 | |
---|
Ja mulla rytmihäiriö, kun kuuntelen massiivisia bändisovituksia. Samalla mietin etteikö vähempikin riittäisi. Aikaansa kutakin. Mutta neljä tuntia on jo aika kova lukema. Silloin tekee myös mieli kahvia. Juu ei massiviisia, ei. Mutta näin rootsista nauttivana tuommoista vaihtelua kaipaisin. Kun lähetään tosta vastavuoroperiaatteesta eli instrumenttien / laulajan keskustelusta, niin tältä pohjalta. |
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
R.Syke 03.08.2006 14:25:52 | |
---|
|