Aihe: Randall rg50tc vai valveking212
1 2
petrin1
03.08.2006 12:18:38
Elikkä olen suht edullista putkivermettä hakemassa ja soundit pitäisi olla suht koht monipuoliset.särö soundin pitää olla rouhea ja hyvä..
rokit ja heavyt ja bluessitkin pitää lähteä kohtuullisesti..

tuon 50w 1*12 randallin saisi käytettynä 500€
ja 100W 2*12 valvekingin saisi uutena thomanilta samaan hintaa..
kumpi olisi järkevämpi valinta..
vahvistin trulsi sekä koti että bändi-soittoon..
tehoiltaan olisi tuo valveking kyllä parepi ja kaksi elementtiä lupaisi enemmän bottnea soundiin..

LAITTAKAA KOMMENTTIA!!
Antti1
03.08.2006 12:23:05 (muokattu 03.08.2006 12:24:14)
Noi nyt on kuitenkin niin eri soundisia, että kannattaisi varmaan käydä kokeilemassa. Mä kuitenkin hommaisin Randallin noista hieman kevyempään menoon, ehkä vähän yllättävääkin ottaen huomioon merkin yleisen linjan. Valvekingista lähtee terve perussointi vähän kaikkeen, mutta se on mätössä parempi.

Toi 100W ei itseisarvona ole kovinkaan merkittävä juttu, varsinkaan putkivahvistimista puhuttaessa. Niiden särökäyttäytyminen on melko miellyttävää suurillakin arvoilla, joten 50W riittänee kevyesti vaikka stadionkeikalle mikitettynä. Ero tulee esiin lähinnä puhtaan säröytymisessä kovilla volumeilla. Niin ja tuosta botnesta, ei sitä kaivata oikeasti kitaralta yhtä 12" elementtiä enempää. Siitäkin joudutaan usein miksatessa leikkaamaan matalia pois. Näinniinku sivuhuomautuksena asiaan.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
petrin1
03.08.2006 12:26:42 (muokattu 03.08.2006 12:28:44)
kitara toimii sitten muuten lespa-tyylinen kitara dunkkanin jb-talla-mikillä--
eli suomeksi yamahan aes-620
petrin1
03.08.2006 12:33:56
lisää kommenttia!!
oiva tumpeloinen
03.08.2006 12:41:16
Niin ja tuosta botnesta, ei sitä kaivata oikeasti kitaralta yhtä 12" elementtiä enempää. Siitäkin joudutaan usein miksatessa leikkaamaan matalia pois. Näinniinku sivuhuomautuksena asiaan.

Sohaistaan nyt kuitenkin vähän muurahaispesää. Antti1 kun taitaa miettiä homman pitkälti studiolähtöisesti. =)

Jos sä vedät narulle ja mikität vain lähimikityksellä, niin ei tosiaan ole juurikaan mitään eroa elementtien määrällä. Samaa koskee myös isompia keikkoja, joissa koko soundi otetaan mikittämällä.

Mutta sitten kun soitetaan pienemmässä paikassa..... Välttämättä mikitystä ei ole mahdollista järjestää, tai sillä ehkä haetaan koko kuuntelulle vähän parempaa balanssia. Silloin niillä elementtien määrällä voipi ollakin jo vähän merkitystä. Enkä mä tarkoita pelkästään botnen määrää, vaan koko soundin tanakkuutta.

Mainittakoon kuitenkin, että Antti1:llä on mun mielestä kuitenkin ihan toimivat periaatteet tähän aiheeseen. Ei se toinen elementti tee koko maailmasta parempaa paikkaa.
petrin1
03.08.2006 12:44:11
totta turisette mutta..näin kotisoittelussa ja bändi-reeneissä kun ei tietenkään mikitellä niin toi 2*12 on mahdollisesti tanakka soundisempi..???
potkii varmaan paremmin?
Antti1
03.08.2006 12:44:46 (muokattu 03.08.2006 12:48:37)
No oivahan sen sanoi, harrastelijanauhoittelijana mä tietenkin ajattelen asiat aina tuota kautta. Kannattaa ottaa huomioon kuitenkin, että noihin saa yleensä lisäkaapin ja 2x12" putkari on todella vittumainen kantaa. Mitä toi painaakin melkein 40-50kg.

Meidän toinen kitaristi muuten ostaa tollasen 2x12" combon, jahka kauppaan tulee. On loppu kaikkialta. Viikon päästä varmaan osaan sanoa kokemuksia bändisoitosta tuosta vahvarista. Odotukset on korkealla.
petrin1
03.08.2006 12:49:37 (muokattu 03.08.2006 12:49:51)
ja ei mua eniten se vahvarin paino kiinnosta vaan ne soundit??
:DD
oiva tumpeloinen
03.08.2006 12:50:54

Se onkin juuri se juttu, mikä sun pitäisi itse käydä kokeilemassa. Sun maustahan se riippuu.....
Antti1
03.08.2006 12:51:33 (muokattu 03.08.2006 12:51:56)

Kyllä se paino rupeaa jossain vaiheessa kiinnostamaan, usko pois.

Soundit on hyvät, ei siitä mihinkään pääse. Se on taas eri asia, että pidätkö sä niistä. Siksipä mars testaamaan, jahka niitä kauppoihin taas kuun lopulla tulee.

EDIT: No kyllä sitä ollaan tänään niin hitaita, niin hitaita...
petrin1
03.08.2006 12:53:26
kyllä kyllä...tottakai kokeilen mutta haluan kuulla mielipiteitä??
monipuolista ja rouheaa särö-soundia haen kaikenlaiseen musaan..
pitäisi kuulostaa pienillä säröillä sekä mättö-soundeilla hyvälle..
ja clean pitäisi olla myös ok.--
kumpi voisi olla parempi...
Antti1
03.08.2006 12:54:54
kumpi voisi olla parempi...

Plääh, en mä jaksa enää kirjoitella näistä. :)

Molemmat toimii monipuolisesti varmasti monessa eri musassa, on kiinni lähinnä soundimieltymyksistä ja käyttäjästä. Erilaisilla purkeilla viimeistään saa erilaisia soundeja. Mene testaamaan, kyllä ne on molemmat hyviä.
petrin1
03.08.2006 12:55:14
toi 500€ on budjettina..
nää olisi varmaan hyviä vaihtoehtoja...
tuota valvekingii olen testaillut mutta haluaisin tuosta randallistta lisää kommenttia.-..
petrin1
03.08.2006 12:59:23
niin ja haluan että särö lähtee putkista eikä mistään purkeista..
ton randallin etuna olisi ainakin se että pedaali tulee messiin kun tuossa valvekingissa se pitää ostaa erikseen ja randallista pääsee eroon helpommin varmaan kuin tuosta velvekingistä ja kun ostaa käytetyn randallin niin saa omat takaisin jos soundi alkaa vituttamaan...
laitakaa nyt paljon mielipiteitä molemmista..
kummalla lähtee paremmat raskaat?
kummalla rokit??
bluessit??
jne......
Ziggy Bubba
03.08.2006 13:15:22

Mä testailin eilen nopeesti noita Valve Kingejä ja hyvinhän ne pelitti. Varsinkin puhtaat ja pikkurosot oli maukkaita. Isommalla säröllä soundi meni vähän mössöksi, mutta se soundi saattaa toki herätä eloon vasta isommilla volyymeillä. Myös joku overdrivepedaali, tyyliin Bad Monkey tai vaikka Behringerin TO100, voisi tiukentaa tuota soundia aika kivasti..
www.mikseri.net/sigkk My musique
Räbbänä
03.08.2006 14:20:24
Öri Öri Öri kansalaiset. "Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois...
Aki
04.08.2006 01:53:59 (muokattu 04.08.2006 01:54:15)

Hah! Produktivillä 212 100W combo maksaa 25€ enemmän kuin 112 50W combo! :oD Tulee pari putkea ja elementti aika halvalla. No juu.

Silloin kun MS Music Shop oli vielä Kampissa, kävin kokeilemassa ne kaikki Randallit mitä hyllystä löytyi. Kaikki näytti samalta, hinta oli ihan eri, ja kaikki soundas enemmän tai vähemmän ihan siltä samalta sirinältä. En tosiaan tiedä mallinumeroita, mutta joku 50W putkicombo oli cleaneilta kyllä niin kolkon kuuloinen ja säröltä niin sirisevä että hävetti.
Valveking 112 sen sijaan oli todella maukas yllätys. Lähti putipuhtaat ja bluesit mainiosti, löysin sen oman signature-lead-soundini myös siitä, ja drop-D runttailut oli särökanavalla ihkua nannaa.

On mahdollista etten ole mainitsemaasi Randallia päässyt testaamaan, mutta mun on vähän vaikea uskoa että oma korvani kelpuuttaisi sitä mihinkään.

Annan ääneni ValveKingille.

Edit: Kunhan olet ensin testannut molempia. :o)
Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle!
Faceless
04.01.2007 17:23:39 (muokattu 04.01.2007 17:24:20)
Kyllä se paino rupeaa jossain vaiheessa kiinnostamaan, usko pois

Eihän tuo valveking 212 paina ku n. 29kg.
M4ss3 m/
04.01.2007 17:36:59
Muakin kiinnostais noi halvat Randallit esim. RG100g3...
Oi olenpa suosittu kun kaikki haluaa laittaa kommenttejani allekirjotukseen;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)