Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Badass 2 bridge
1 2
rattan
01.08.2006 23:48:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemusta Leo Quan Badass 2 bridgestä? Tarkoitus olisi sovittaa se T-bird tekeleeseen kun alkuperäistä tallaa ei tunnu löytyvän varaosana mistään.
 
Antti K.
02.08.2006 00:06:45 (muokattu 02.08.2006 00:07:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erittäin hyvä talla. Olen käyttänyt monessa bassossani sitä (tällä hetkellä ei kylläkään ole yhdessäkään). Tallapaloihin täytyy itse hioa kolot kieliä varten (vinkki: ei tarvii olla syvät). Käy fender/squier-bassoihin heittämällä (siis presari/jazz-osastoon). T-Birdin tallasysteemiä en tunne, asentaessa pitää olla tarkkana, että jää säätövara.
 
Loppukädessä soundin kannalta kuitenkin puut ja mikit on tärkeämmät kuin talla. Niin ja soittajan (lue:basistin) sormet.
 
"Nyt on viulu, mutta vielä kun osais soittaa!"
rattan
02.08.2006 00:20:02 (muokattu 02.08.2006 00:21:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitän infosta. Mistäköhän kyseistä tallaa voisi tiedustella Suomessa?
 
Keny
02.08.2006 08:46:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kahdessa fenderissä sellaset ja ihan hyvin toimii.Se että onko se parempi kun orkkis niin on vaikee sanoo.Sustainia voi lisätä kyllä se talla mutta se on taas mun mielipide vaan.
 
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Antti K.
02.08.2006 09:49:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitän infosta. Mistäköhän kyseistä tallaa voisi tiedustella Suomessa?
 
Ainakin Millbrook on myynyt. Lisäksi Thomannilta saa.
 
"Nyt on viulu, mutta vielä kun osais soittaa!"
J.Hollström
02.08.2006 09:53:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Geddy Lee jatsissa ko. talla on vakiona. Huomasin sellaisen jutskan, että kieliä ei saa kovinkaan matalalle, koska talla on normi peltitallaa korkeampi ja tallapalojen säätövara loppui kesken. Ja koska microtilttiä ei kaulassa ollut, ei kaulan kulmaakaan voinut säätää millä setupin olisi saanut helposti mieleiseksi. Toki kiilaa tai muuta korotusta kaulan ja bodyn väliin olisi voinut asentaa, mutta olisi mennyt askarteluksi ja paskarteluksi joten basso sai mennä. Ei nyt toki juuri tämän takia, mutta kuitenkin.
 
Millereissä on myös Badass talla, mutta myös microtilt ruuvi vakiona.
rattan
02.08.2006 21:52:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tekeepikö soitannon raskaaksi jos kielet jäävät korkealle?
 
Värinä
02.08.2006 22:05:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

äkkiseltään heittäisin, et t-linnussa on normina hieman fendereitä korkeempi talla. Eli ei välttämättä käy ihan heittämällä varaosaksi. Kannattaa varmaan käydä basson kanssa katselemassa kaupassa. Ja muutenkinhan tuo on aika erilainen perinteiseen gibson-tallaan verrattuna. Saattaapi soundi muuttua jonkin verran. Mutta sehän ei välttämättä ole huono asia. Voisi tulla vaik kuinka hieno.
 
Ulkonäöllisistä syistä en itse tuollaista vaihtoa tekisi. Mut BadAss nyt onkin ruma melkein missä vaan. (siis verrattuna normi fenderin yksinkertaisen klassiseen muotoiluun)
 
Vanhojen ruuvien paikalle ei ainakaan käy suoraan...
 
Rock and/or Roll
rattan
02.08.2006 22:27:45 (muokattu 02.08.2006 22:33:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

T-Birdin rakennan ihan alusta asti itse eli asennusongelmia ei syntyne. Toki vaihdan tallan käytännön syistä toisenlaiseen jos tarve vaatii. Onko parempaa tietoa mikä talla lintuun sopisi. Kuten alussa totesin, alkuperäistä tallaa en ole löytänyt sitten mistään, Paja, Millbrook ja into on käyty läpi. Toki olisi mahdollista kysellä itse pääkallopaikalta kaikki osat kerralla mutta tulee tod.näk perhanan kalliiksi.
 
Antti K.
02.08.2006 22:32:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

T-Birdin rakennan ihan alusta asti itse eli asennusongelmia ei syntyne. Toki vaihdan tallan käytännön syistä toisenlaiseen jos tarve vaatii. Onko parempaa tietoa mikä talla lintuun sopisi. Kuten alussa totesin, alkuperäistä tallaa en ole löytänyt sitten mistään, Paja, Millbrook ja into on käyty läpi.
 
Pitääpi mennä merta edemmäs kalaan, esim:
 
http://cgi.ebay.com/BLACK-3-POINT-B … ssPageNameZWD1VQQrdZ1QQcmdZViewItem
 
Siinä se on.
 
"Nyt on viulu, mutta vielä kun osais soittaa!"
rattan
02.08.2006 22:37:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vielen Danke!!
 
2541
02.08.2006 22:37:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Allpartsilta saa Gibsonin tyylistä 3-point tallaa, mikä on '76 ja nykyisissä Thunderbirdeissä.
http://www.allparts.com/categories. … name=4-STRING%20&%20SINGLE%20STRING
 
Talla numero BB_0333-001, selaa sivua alaspäin.
 
Saako udella, minkälainen T-Bird on rakenteilla?
 
rattan
02.08.2006 22:42:24 (muokattu 02.08.2006 22:56:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitus on rakentaa Black bird Nikki sixx signature eli potikoita ei isommin tarvi ostella. Löysin erään haastattelun jossa Sixx kertoi että bassoistaan on kaikista riisuttu volumet ja tone pois ja ne on korvattu on/off vipukytkimellä. Lisäksi hän kertoi että mikeistä on poistettu Mounting foam(mitä lie meinaa), jotta saundista on saatu mahdollisimman raaka. Ne rautaristit otelaudasta taidan kuitenkin unohtaa. Voi mennä unet kun niitä rupeaa sinne koloamaan. En ole aiemmin T-Birdiä väsännyt joten mielenkiintoista tulossa. Myöhemmin sitten onkin hyvä rakennella hiukan oman pään mukaan kun tulee menetelmät tutuksi.
 
rattan
02.08.2006 22:42:26 (muokattu 02.08.2006 22:50:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epäilen että voi olla työläs projekti. Onko kukaan rakentanut lintua?
 
Värinä
03.08.2006 20:17:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho! Olisi hienoa saada sitten vielä jotain kuvia projektin tiimoilta. Ihan vaan mielenkiinnosta. Itse en vielä ole innostunut bassoja rakentelemaan.
 
Rock and/or Roll
rattan
03.08.2006 21:42:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitan toki kuvia kun saan homman käyntiin. Kovasti odottelen piirustuksia postista.
 
ChiliTikka
22.05.2009 13:48:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin. Olisiko kellään ylimääräisenä kyseistä kromattua tallaa?
 
"Free your mind and your ass will follow" G.Clinton.
MPU
22.05.2009 15:45:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Badass löytyy. Se alkuperäinen eli vissiin pelkkä Badass.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
ChiliTikka
22.05.2009 19:21:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on myös kyseinen mutta kun sitä II varten on haku päällä. Hyviä talloja on kyl.
 
"Free your mind and your ass will follow" G.Clinton.
Zambe88
19.05.2015 19:48:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanha on aihe, mutta eipä tuo haittaa.
Hommasin hetki sitten Presariini Badass II-Tallan ja nyt kun tuli tarve nostaa kieliä tallasta ylemmäs, niin huomasin säätöruuvit todella pieneksi. Itsellä pienin kuusiokoloavain on 1,5mm, joka ei mene tuohon ruuvin koloon. Siispä kysymys kuuluu, että osaako joku viisaampi sanoa minkä kokoinen avain noihin säätöruuveihin sopii ja mistä noin pienen avaimen voisi ostaa? Itse arvelisin sopivan avaimen olevan 1mm luokkaa, mutta tietääkö joku paremmin?
 
If it's too loud, you're too old!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «