Aihe: Akustisen satula 1 | |
---|---|
![]() 31.10.2003 16:33:21 | |
Niin, olen vakaasti päättänyt korjata tuollaisen nurkassani vuosia lojuneen akustisen landolan (täysin arvoton vehje jostain 70-luvulta). Siitä vain puuttuu tuo yläsatula, ja aloin pohtia jotta ostanko jostain valmiin vai voiko sen tehdä itse. Mieluummin näet tekisin itse jotta kitaran tunnearvo kasvaisi entisestään. Eli mistä materiaalista se pitäisi tehdä, käykö siihen jokin kova puu vai pitääkö olla luuta vai kuinka? | |
![]() 31.10.2003 17:42:32 | |
Perinteinen satulamateriaali on luu. Se on melko helppoa työstää ja oivaa materiaalia satulaksi liukkaudensa takia. Tietenkin voit ostaa muovisatulan joka taas on vähemmän perinteinen ratkaisu. Jos olisin sinä, tekisin luisen satulan joka todennäköisesti Landolassasi on ollut alunperäisenä. Puusta en ole kuullut että kukaan olisi koskaan tehnyt yläsatuloita. Väkivalta Lopettaa Vittuilun. | |
![]() 01.11.2003 12:37:18 | |
Jos kitara on "täysin arvoton" niin suosittelisin valmiin muovisen(tai jotain "keinoluuta") satulan musiikkikaupasta. Siinä on kieliuratkin valmiina ja saattaa sopia siihen ihan vaan "heittämällä". Mikäli satula on liian korkea niin alapuolelta viilataan pois minkä tarttee. Viila kiinni ruuvipenkkiin ja ei kun hinkkaamaan. "G-strings are for strippers" | |
![]() 01.11.2003 15:20:06 | |
Kiitokset vastauksista tällaiselle idiootille. Taidan yrittää ensin tehdä vaikka kanankoivesta (tietenkin oma luu olisi uskomattoman legendaarinen materiaali, mutten nyt taida jalkaani antaa amputoitavaksi. Enkä viitsi kylkiluitakaan poistaa). Jollei toimi, niin ostan muovisen, varmaankin. Mutta lopuksi tahdon todella paljastaa sen, kuinka idiootti minä olen akustisten kitaroiden saralla. Oletin tuota landolaani nailonkieliseksi, mutta katseltuani kuvia (sattumalta) klassisista kitaroista, totesin että niissä on erilainen virityskoneisto kuin omassa landossani. Tuossapa onkin samanmoiset virittimet kuin sähkiksissä. Onko se siis sittenkin teräskielinen? Vittu kun olen tyhmä. | |
![]() 01.11.2003 15:30:48 | |
Kiitokset vastauksista tällaiselle idiootille. Taidan yrittää ensin tehdä vaikka kanankoivesta (tietenkin oma luu olisi uskomattoman legendaarinen materiaali, mutten nyt taida jalkaani antaa amputoitavaksi. Enkä viitsi kylkiluitakaan poistaa). Jollei toimi, niin ostan muovisen, varmaankin. Mutta lopuksi tahdon todella paljastaa sen, kuinka idiootti minä olen akustisten kitaroiden saralla. Oletin tuota landolaani nailonkieliseksi, mutta katseltuani kuvia (sattumalta) klassisista kitaroista, totesin että niissä on erilainen virityskoneisto kuin omassa landossani. Tuossapa onkin samanmoiset virittimet kuin sähkiksissä. Onko se siis sittenkin teräskielinen? Vittu kun olen tyhmä. Se on teräskielinen jos sen kolme ohuinta kieltä on terästä. Nailonkilesisessä ne on jotain muuta ainesta... Let`s rock like fuck! by Mike Monroe | |
![]() 01.11.2003 15:46:21 | |
Joo, sen tiedän että nailonkielisissäkin kolme alakieltä ovat "teräskieliä", taitavat olla nekin nailonia jonka ympäri on kierretty terästä. Mutta ongelma onkin se, etten koskaan ole ko. kitaraa nähnyt kielien kera, joten kuuluuko siihen teräs vai nailonkielet. Nailonkieliseenhän ei teräskieliä saisi laittaa, vaurioittaa kaulaa tms; vaikkei sillä tässä kitarassa kyllä olisi merkitystä. | |
![]() 01.11.2003 16:10:24 | |
Joo, sen tiedän että nailonkielisissäkin kolme alakieltä ovat "teräskieliä", taitavat olla nekin nailonia jonka ympäri on kierretty terästä. Mutta ongelma onkin se, etten koskaan ole ko. kitaraa nähnyt kielien kera, joten kuuluuko siihen teräs vai nailonkielet. Nailonkieliseenhän ei teräskieliä saisi laittaa, vaurioittaa kaulaa tms; vaikkei sillä tässä kitarassa kyllä olisi merkitystä. No jos ne virittimet ovat saman näköiset kuin sähkökitarassa niin se on teräskielinen alunperin. Let`s rock like fuck! by Mike Monroe | |
![]() 01.11.2003 16:15:01 | |
Kiitokset vastauksista tällaiselle idiootille. Taidan yrittää ensin tehdä vaikka kanankoivesta (tietenkin oma luu olisi uskomattoman legendaarinen materiaali, mutten nyt taida jalkaani antaa amputoitavaksi. Enkä viitsi kylkiluitakaan poistaa). Jollei toimi, niin ostan muovisen, varmaankin. Jos et välttämättä halua kokeilla tota kanankoipea, niin käy hakemassa luusatula-aihio jostain soitinkaupasta tai tongi jonkun teurastamon jätesankoja. Kananluut kun pakkaavat olemaan aika höttöstä tavaraa. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)