Aihe: Minkä tasoinen olen?
1
Masapena
19.07.2006 01:53:45
Terve. Olen soittanut pianoa 2,5 vuotta. lähden Lontooseen piakkoin ja ennen sitä haluaisin kysyä minkä tasoinen soittaja (1/3, 2/3 jne. vai mitä ne nykyään ovatkaan). Ikävä kyllä minkäänlaista äänityskalustoa en omista, joten joudun tyytymään toisen työhön: http://www.meiting.com/index.php?op … e&task=Recordings&Itemid=23 ja sieltä Scarlattin K421.

Itse soitan sen hiukan hitaammin, mutta se menee kätevästi "tulkinnan" piikkiin. Ja sen että en ole kuullut ikinä soittoani..

Itse koitin katsoa googlella netistä noita tutkintojen kappalelistoja jne. mutta niitä en löytänyt sitten millään. Sivukaupalla vain joitakin vuoden 1993 uutisia ja/tai tutkimuksia oppilasparkojen mielenterveydestä. Sain paikan Turun Seudun Musiikkiopistoon, mutta olisi kivaa tietää suunnilleen tasoni jo ennen koulujen alkamista, jotta voisin aloittaa asianmukaisen psyykkauksen. Mitään teoriaakaan en osaa sen kummemmin, mutta en oikein usko, että siitä tulee ongelmaa.
Leper Messiah
19.07.2006 20:15:54
Itse tuosta kappaleesta en osaa sanoa mitään, mutta senverta osaan auttaa, että ainakin 3/3 tutkinnossa pitää soittaa yksi etydi, yksi barokkikappale, yksi sonatiini ja yksi vapaavalintainen.

Omat tuon tutkinnon kappaleet olivat vapaavalintaisena Chopinin valssin 19 (posth.), a-mollissa, barokkikappaleena Bachin preludin (BWV 935), d-molli, sonatiini oli Clementin sonatiini no:3. Tuosta Bertinin etydistä en muista mikä se oli.

Nyt olen vuoden suorittanut siis tolppaa eli ykköstä eli D:tä, soitossa on (ollut) mm. Mozartin sonaatti (KV545), Sostakovitsin ensimmäinen fantasiatanssi, Bachin inventioita, Sibeliuksen etydi, Turkkilaista marssia, Für Eliseä..

Tuossa tolpassa, siis opistotason ensimmäisessä tutkinnossa, taitaa olla vaatimuksena ainakin yksi inventio ja sonaatti, jos oikein muistan. toki paljon muutakin. Sen ohjelmistossa täytyy muutenkin olla paljon erilaista musiikkia, mielestäni tuohon kuuluu nimittäin myös vapaata säestystä osa.

Punttisika #3 Runkku monsteri #4
freeze
25.07.2006 17:36:20
Terve. Olen soittanut pianoa 2,5 vuotta. lähden Lontooseen piakkoin ja ennen sitä haluaisin kysyä minkä tasoinen soittaja (1/3, 2/3 jne. vai mitä ne nykyään ovatkaan). Ikävä kyllä minkäänlaista äänityskalustoa en omista, joten joudun tyytymään toisen työhön: http://www.meiting.com/index.php?op … e&task=Recordings&Itemid=23 ja sieltä Scarlattin K421.

Itse soitan sen hiukan hitaammin, mutta se menee kätevästi "tulkinnan" piikkiin. Ja sen että en ole kuullut ikinä soittoani..

Itse koitin katsoa googlella netistä noita tutkintojen kappalelistoja jne. mutta niitä en löytänyt sitten millään. Sivukaupalla vain joitakin vuoden 1993 uutisia ja/tai tutkimuksia oppilasparkojen mielenterveydestä. Sain paikan Turun Seudun Musiikkiopistoon, mutta olisi kivaa tietää suunnilleen tasoni jo ennen koulujen alkamista, jotta voisin aloittaa asianmukaisen psyykkauksen. Mitään teoriaakaan en osaa sen kummemmin, mutta en oikein usko, että siitä tulee ongelmaa.

hyvin se veti :P mutta ei siitä pianistia tule...vitsi vitsi...hyvin ja puhtaasti soitettu :)
mutta tuota piano tyyliä mitä kilkutit niin se ei ollut mun korvaan parasta mahdollista klassista...loppuun asti en kuunnellut kun en siedä >
freeze
25.07.2006 17:39:07 (muokattu 25.07.2006 17:40:23)
Omat tuon tutkinnon kappaleet olivat vapaavalintaisena Chopinin valssin 19 (posth.), a-mollissa joo en mää mitää klasari puolta en käy mutta määkin harjottelin ton chipinin vallankumous etudin ja nyt on menos se fantasia-impromptu... ...attelin että jos noilla eväillä pääsis lahden soittokuntaa soittaa sitä jazzii ja humppaa
Masapena
26.07.2006 01:06:43
hyvin se veti :P mutta ei siitä pianistia tule...vitsi vitsi...hyvin ja puhtaasti soitettu :)
mutta tuota piano tyyliä mitä kilkutit niin se ei ollut mun korvaan parasta mahdollista klassista...loppuun asti en kuunnellut kun en siedä >

Tekniikan vuoksi tuon opettelin. On se parempi kuin lähes mikään Czerny. Ja mun versiossa on aika olennaisia eroja. *omakehua*
freeze
26.07.2006 20:22:39
Tekniikan vuoksi tuon opettelin. On se parempi kuin lähes mikään Czerny. Ja mun versiossa on aika olennaisia eroja. *omakehua*

omakehu on paras kehvu :P
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)