Guitarhero455 30.07.2006 22:31:07 | |
---|
Nivelet ei oikein pitemmän päälle tykkää, Vanhana sen huomaa, ja se ei oikein ole hyväksi kitaransoitolle.. Itsellänikin oli sama ongelma.. Se piti vain lopettaa.. Sormet rupesivat menemään hiukan vinoon,kun tuota sormien naksuttelua on tullut harrastettua parikin vuotta.. Onneksi se ei enää vaivaa. |
Torniojaws 30.07.2006 22:44:52 | |
---|
Kuulin bilsan ja matikan opettajilta, että vanhempana sormet ei "toimi kunnolla" jo naksuttelee. Mitä sitten ikinä tarkoittaakaan? No mutta eihän vanhana muutenkaan toimi mikään kuten nuorena - elämän realiteetteja. |
Jake.e 30.07.2006 23:04:25 | |
---|
Oma fysioterapeutti sano että se on huonoin juttu mitä voi omille nivelille tehdä. Itse en harrasta enkä ole koskaan harrastanutkaan. Jerk. |
Tietokone 31.07.2006 10:27:40 | |
---|
Ei helvetti meinaa tulla hulluksi ton naksuttelun kanssa. Mulla naksuu kaikki; joka sormi, joka varvas, selkä, niska, ranteet ja polvet. Aina välillä tulee yritettyä lopettaa mutta sepä on mahdotonta! Koko ajan pakko naksutella sormia ja kaikkea ja vähän kyllä on ruvennut jo pelottamaan miten se soittamiseen pidemmän päälle vaikuttaa. You know what? First came the 80's, and kicked some ass. Then came the 90's, and kicked more ass. And then came the 2000's and now nobody has a clue.
- Vinnie Paul |
THE RIPPER 31.07.2006 20:19:55 | |
---|
mulla naksuu leuka, ja sitä on kiva naksutella ei kannata darrassa ottaa lasia vettä. jos suussa ei oikein mitää makua ole. sillä se vesi toi ainakin minulla bissen maun suuhun, ja koko päivän kestävä ketjureaktio alkoi |
Karipiirto 31.07.2006 20:24:57 | |
---|
Mun mummolla on muuten kaikki sormet vääntyny sojottaan ties minne. Se kehuu notta oli tullu nuorena naksuteltua mutta mää oon senverran pässi notten usko ennenku oon itte kokenu kantapään kautta. Eli naksuttelua tuun harrastaan varmaan niin kauan että keksitään joku lääke milllä sen parantaa. Vain jalasjärviset saavat haukkua Koskuetta. |
THE RIPPER 31.07.2006 20:38:58 | |
---|
Mun mummolla on muuten kaikki sormet vääntyny sojottaan ties minne. Se kehuu notta oli tullu nuorena naksuteltua mutta mää oon senverran pässi notten usko ennenku oon itte kokenu kantapään kautta. Eli naksuttelua tuun harrastaan varmaan niin kauan että keksitään joku lääke milllä sen parantaa. vääntyykö mun leuka? ei kannata darrassa ottaa lasia vettä. jos suussa ei oikein mitää makua ole. sillä se vesi toi ainakin minulla bissen maun suuhun, ja koko päivän kestävä ketjureaktio alkoi |
Karipiirto 31.07.2006 21:29:33 | |
---|
vääntyykö mun leuka? Niin pahoin ettei äiteeskään enää tunne suaXD Nojoo, tuskin mutta sormien kanssa saattaa tulla ns. "pitkässä juoksussa" sellaista pakottavaa kipua/jomotusta niveliin. Saattaa toki johtua muustakin mutta enpä nyt keksi että mistä muusta. Vain jalasjärviset saavat haukkua Koskuetta. |
Twistyh 31.07.2006 21:30:16 | |
---|
Mulla ei naksu enää. |
ogre 01.08.2006 02:31:00 | |
---|
vääntyykö mun leuka? Se kuluu. Mulla naksuu leuka myös, jos puree jotain sitkeetä. Eipä sille mitään voi tehdä tällä hetkellä, mutta voi kuulemma myöhemmin tulla ongelmia kun se kuluu. Älä hyvä mies naksuta jos pystyt olla naksuttamatta |
THE RIPPER 01.08.2006 17:37:43 | |
---|
Se kuluu. Mulla naksuu leuka myös, jos puree jotain sitkeetä. Eipä sille mitään voi tehdä tällä hetkellä, mutta voi kuulemma myöhemmin tulla ongelmia kun se kuluu. Älä hyvä mies naksuta jos pystyt olla naksuttamatta ollaan samiksia ei kannata darrassa ottaa lasia vettä. jos suussa ei oikein mitää makua ole. sillä se vesi toi ainakin minulla bissen maun suuhun, ja koko päivän kestävä ketjureaktio alkoi |
Humppajussi 01.08.2006 20:54:26 | |
---|
Harrastan lähinnä raajojeni telomista kännipäissäni. Nyt on oikean käden nimetön kipeänä ja kynnet poikki. Sormisoittajalle aika paska nakki. |
voima 01.08.2006 21:05:17 | |
---|
Naksuttelin ennen, mutta lopetin vahingossa. Ei ollut edes tarkoitus lopettaa, se vain tapahtui. Hyvä niin... |
Töhnä 01.08.2006 22:35:56 | |
---|
Ei mun ainakaan tarvi naksutella. En ees osaa naksuttaa ku kahta sormea :D Cort Strato |
Itekin yritän päästä tuosta naksuttelusta eroon ja tuo sormien "lämmittely"hän on kuitenkin melko tärkeää, niin kokeilin erilaisia biisejä mitä soittaa että alkaisi soitto kunnolla kulkemaan ja totesin hyväksi Apulannan Hiekan. Jyystää vaikkapa sen alkua ja nopeuttaa tempoa kokoajan muutaman minuutin ajan, niin itselläni ainakin alkaa sujumaan soitto paremmin sen jälkeen. Ja toinen hyvä on tuo Crazy Train. Sateenkaari |
Wopith 02.08.2006 11:02:07 | |
---|
Mulla menee ne sorminivelet ihan oudoiksi, jos en naksauta niitä ennen soittamista. Jos en naksauta ennen soittamista, niin kohta ne pakko kumminkin rusauttaa.. Kauneus on katsojan silmä.(piste) |
Stibe 02.08.2006 18:07:50 (muokattu 02.08.2006 18:09:49) | |
---|
Mulla naksuu vähän kaikki paikat, vaikka en niitä erityisesti naksauttelekkaan. Pahimmat paikat ovat rintalasta, käsivarret ja polvet. Rintalasta naksahtelee, koska mulla on yleensä huono ryhti. Sitten kun mä venyttelen tai suoristaudun niin raks! En tiedä miks mun kädet naksuu, mutta polvet pitää ääntä koska skidinä mä aina istuin väärässä asennossa. Istuin lattialla silleen niinkuin polvillaan, mutta jalat sivuilla. Nykyään lääkärit sanoo, että lasten ei pitäis antaa istua silleen koska sitten käy kuten minulle, tai pahemmin. Joskus tuntuu ihan joltain reumapotilaalta, kun nousee seisomaan ja vierustoveri ihmettelee kauhuissaan, kun minusta lähtee niin kovia paukahduksia. sormet kyllä harvemmin ilmoittavat olemassaolostaan... E: Ainii, ja selkä naksuu mulla kans...Pitäis joskus olla desibelimittari mukana kun venyttelee..X) Sitä ei moni tiedä, harva arvaa ja muille ei kerrota! |
yngwie malmsteen 02.08.2006 19:42:22 | |
---|
lopetin sormien naksuttelun sillein että aina kun naksautin löin ittelleni "puu käden". Liekö terveellistä tuokaan :) |
-razz- 18.12.2007 22:56:41 | |
---|
onhan tää perseestä kun ei tie ketä uskoa ja ketä ei kun toiset sanoo että ei haittaa ja toiset sanoo et on.itteeni on ainakin alkanu pelottaa jos sormet ei pelaa enään vuosien päästä ja ei voisi soittaa kitaraa |
darrell 19.12.2007 09:55:03 (muokattu 19.12.2007 09:57:57) | |
---|
Journal Of Manipulative and Physiological Terapeutics toteaa, että nivelten naksuttelu ei ole niin haitallista kuin ihmiset uskovat. Naksahduksen ääni muodostuu (kuten tuolla jo aikaisemmin todettiin), kun niveltä ympäröivässä synoviaalinesteessä puhkeaa kuplia. Yleinen argumentti on, että nivelten naksuttelu aiheuttaa nivelsärkyä. Ei aiheuta. Sen sijaan krooninen naksuttelu voi saada aikaan nivelsiteiden venähtämisen ja sormien puristusvoiman vähenemisen. Ei siis kannata naksutella, vaan esim. venytellä ennen soittorupeamaa. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |