Aihe: Suomen musiikkikulttuuri
1 2 3 4 5 6 7
Mikael
31.07.2006 19:22:16

Jätkähän on ihan liekeissä!

terveisiä musaleiriltä...
Siitä mistä aita on matalin...
Epämuusikko
31.07.2006 20:47:35 (muokattu 31.07.2006 22:01:45)
Levyn äänitti T.J. Helmerich joka on taas Tribal Techin kiipparistina enemmin tunnettu.

Ai jaa. Mä kun luulin että siellä on Scott Kinsey. Olisiko Kinsey tuottanut lätyn?
-Toisaalta tuo ei välttämättä olekkaan mitään kuuntelumusiikkia. Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1
J. Cool
31.07.2006 23:46:08

mitä tää nyt taas on? viimeksi vähän vastaavanlaisessa täällä jo heiteltiin "kaikki musa on hyvää" ja muuta marmeladiosaston velliä. nyt kaikki on paskaa paitsi äipän lihapullat. ei oo tainnu rumpalit saada pitkään aikaan.......biittiä kohilleen. no, kohta se loppuu tämä kaikkia suuresti masentava kesä.
Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi.
Jomped
01.08.2006 00:41:44

omasta mielestä musiikissa artistejen Täytyy päästä omalle tasolleen. Monet täällä nyt on sanonu että kuuntelen yksinkertaista musiikkia koska sitä on kiva kuunnella tms vastaavanlaista.
Itse en tee musiikkia ihmisille vain jotta he voivat kuunnella sitä, toisinkuin aivan tajuttoman moni artisti nykyään tekee, vaan teen sitä itselleni jotta voin soittaa sitä, ja voin antaa kaikkeni, ja soittaa juuri niin hyvin kuin osaan. Samalla teen siitä sellaista että bändini muutkin jäsenet saavat haasteita ja pääsevät näyttämään taitonsa, siitähän muusikko eniten nauttii. Tässä oma näkemys asiasta.
hmphrmph
Magiz
01.08.2006 00:58:42
omasta mielestä musiikissa artistejen Täytyy päästä omalle tasolleen. Monet täällä nyt on sanonu että kuuntelen yksinkertaista musiikkia koska sitä on kiva kuunnella tms vastaavanlaista.
Itse en tee musiikkia ihmisille vain jotta he voivat kuunnella sitä, toisinkuin aivan tajuttoman moni artisti nykyään tekee, vaan teen sitä itselleni jotta voin soittaa sitä, ja voin antaa kaikkeni, ja soittaa juuri niin hyvin kuin osaan. Samalla teen siitä sellaista että bändini muutkin jäsenet saavat haasteita ja pääsevät näyttämään taitonsa, siitähän muusikko eniten nauttii. Tässä oma näkemys asiasta.

itse allekirjoitan tämän hyvin pitkälti. kuitenkin kun teen bändin kanssa musiikkia ja kappaleita, tehdään ne mahdollisimman paljon sellaisiksi että pääsee laittamaan kaiken irtoavan taidon peliin, mutta kuitenkin vaarantamatta yleisön nautintoa liialla kikkailulla. yleisön pitää pystyä elämään musiikin mukana. musiikkia siis tehdään myös ihmisille kuunneltavaksi, mutta myös omaksi nautinnoksi.
Keep it Fresh
Velli
01.08.2006 16:43:55 (muokattu 01.08.2006 16:45:52)
Todella hyvä rumpali ei saa tylsiä biisejä kuulostamaan paremmalta paitsi jazzissa, mutta sehän nyt on muutenkin ihan paskaa... :)

Hyhhyh, kuulostaa aika vaaralliselta...
HeavyMachinery
01.08.2006 17:15:44

Itse en tee musiikkia ihmisille vain jotta he voivat kuunnella sitä, toisinkuin aivan tajuttoman moni artisti nykyään tekee, vaan teen sitä itselleni jotta voin soittaa sitä, ja voin antaa kaikkeni, ja soittaa juuri niin hyvin kuin osaan.

Suhteellisen itsekäs ajattelu tapa. Muusikko on palvelu ammatti. Musiikkia tehdään kuluttajille ei itselleen....

Se on melkein kuin kaupankassa tuumisi ettei myy kaljaa kuin itselleen....

Samalla teen siitä sellaista että bändini muutkin jäsenet saavat haasteita ja pääsevät näyttämään taitonsa, siitähän muusikko eniten nauttii.

Tällä asenteella syntyy juuri sitä temppu musiikkia. Taikurin ura olisi sopivampi koska siinnäkin voi näytellä sorminäppäryyttään yleisölle....

Anteeksi että kärjistän asiaa näinkin pahasti mutta juuri sellainen itsekäs asenne soittajilla saa aikaan mitä kamalinta musiikki....
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
J. Cool
01.08.2006 18:54:33

Suhteellisen itsekäs ajattelu tapa. Muusikko on palvelu ammatti. Musiikkia tehdään kuluttajille ei itselleen....

vaan oliko kyseessä ammatti vai harrastus? ja pitäähän sitä hommasta nauttia, muuten on aika turha olla kumpikaan.
Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi.
Davos
01.08.2006 22:52:19
Olkoot itsekäs ajattelutapa mutta mun mielestä on vähän väärä motiivi tehdä musiikkia siksi että mahdollisimman moni ihminen ostaisi sitä.
drum-monkey
01.08.2006 23:24:37
Olkoot itsekäs ajattelutapa mutta mun mielestä on vähän väärä motiivi tehdä musiikkia siksi että mahdollisimman moni ihminen ostaisi sitä.

Onkos väärin soittaa tanssikeikoilla jonkun muun tekemiä biisejä rahasta? Entäs jos vetäisee väliin jonkun oman samantyylisen kappaleen?
Monesti kuullut puhuttavan "sielunsa myymisestä" kun käy soittamassa ikäihmisten tansseissa (siis en minä), mutta eikös taidoillaan saa rahaa tienata?
"Men are like steel. When they lose their temper, they lose their worth." -Chuck Norris
Epämuusikko
01.08.2006 23:49:10

Tuotahan ei tapahdu ikinä.
I absolutely Weckl. Bustard #1
arse
02.08.2006 00:25:14 (muokattu 02.08.2006 00:25:57)

omasta mielestä musiikissa artistejen Täytyy päästä omalle tasolleen.

Hei, mitä tää meinaa?

Monet täällä nyt on sanonu että kuuntelen yksinkertaista musiikkia koska sitä on kiva kuunnella tms vastaavanlaista.
Itse en tee musiikkia ihmisille vain jotta he voivat kuunnella sitä, toisinkuin aivan tajuttoman moni artisti nykyään tekee, vaan teen sitä itselleni jotta voin soittaa sitä, ja voin antaa kaikkeni, ja soittaa juuri niin hyvin kuin osaan.

Ahaa, nyt tajusin. Kyse on siis vaikeustasosta. Minulle ei koko elämässäni ole päätynyt soitettavaksi ainuttakaan biisiä, joka olisi ollut "liian helppo". Mutta musiikkiharrastuksenhan pitää ensisijaisesti olla hauska, enkä dumaa lainkaan teikäläisen hauskanpitotapoja.

Samalla teen siitä sellaista että bändini muutkin jäsenet saavat haasteita ja pääsevät näyttämään taitonsa, siitähän muusikko eniten nauttii. Tässä oma näkemys asiasta.

Tämä onkin mielenkiintoinen juttu. Kuinka paljon merkkaa se, miltä ne biisit sinusta ja bändikaveristasi _kuulostavat_? Tähän mennessä kun on ollut puhetta vain kappaleiden soittomukavuudesta. Tai soittovaikeudesta. Olisiko Mamban "Teille vai meille?" parempi biisi, jos se menisi seittemääntoista ja puoleen? Tai Yön "Rakkaus on lumivalkoinen" Purdie-shufflella? Kitaristitkin voisivat härnätä vähän kvintoleilla kroonista asteikkoa ylös alas...

Mitä jengi kelaa?
Johnny Revolution
Humppajussi
02.08.2006 11:38:55
itse kuuntelen musiikkia musiikin takia, en niinkään teknisen taituruuden takia.

Samaa mieltä.

Eikai sitä pidemmän päälle jaksa kukaan kuunnella semmosta kikkailun ilotulitusta?

Saahan sitä kikkailla, kunhan se kuulostaa hyvälle.
BigPapa
02.08.2006 11:43:20

Mitenhän moni soittais, jos soittaminen ei olisi ennenkaikkea itselle mukavaa.Ammatikseen soittavien on tietysti pidettävä kiinni leipäpuusta ja miellytettävä muitakin, vaikka ei aina niin kivaa olisikaan.Ei minulla muuta.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Jomped
02.08.2006 12:10:09

Se on melkein kuin kaupankassa tuumisi ettei myy kaljaa kuin itselleen....

Hyvä on, en sanonut tarpeeksi selvästi. Tarkoitin, etten tee musiikkia samalla ajattelutavalla kuin monet esim pop artistit tekevät: "nyt täytyy saada äkkiä joku biisi joka myy hyvin". tässä vaiheessa missä oma bändini on, me tehdään musaa jota on hauska soittaa meidän mielestä, koska levytys tulee eteen vasta n. vuoden päästä. eikä keikkojakaan ole paljoa. ja jotta meillä kaikilla olisi hauskaa soittaa pienessä kellaritreeniksessä, pitää biiseissä olla jotain tekemistä. tajuaako kukaan mitä ajan takaa?
hmphrmph
Jomped
02.08.2006 12:14:12

Samaa mieltä! nyt kun 15v olen, tuskin teen musaa myytäväksi prisman hyllyille. Teen sitä että mulla olisi jotain hauskaa tekemistä. Ja siis tietenkin muillakin bändini jäsenillä. Ja hauskalla tarkoitan sitä että kokeilen omia rajoja ja etsin uusia tyylejä ja kokeilen jotain uutta, soitan vaikeita komppeja jne. En pidä hauskana sitä että komppaa perusbiiteillä tms.. siinähän nukahtaa patterin taakse.
hmphrmph
HeavyMachinery
02.08.2006 12:18:11 (muokattu 02.08.2006 12:23:25)

Hyvä on, en sanonut tarpeeksi selvästi. Tarkoitin, etten tee musiikkia samalla ajattelutavalla kuin monet esim pop artistit tekevät: "nyt täytyy saada äkkiä joku biisi joka myy hyvin". tässä vaiheessa missä oma bändini on, me tehdään musaa jota on hauska soittaa meidän mielestä, koska levytys tulee eteen vasta n. vuoden päästä. eikä keikkojakaan ole paljoa. ja jotta meillä kaikilla olisi hauskaa soittaa pienessä kellaritreeniksessä, pitää biiseissä olla jotain tekemistä. tajuaako kukaan mitä ajan takaa?

No niin nyt se tuli sieltä :) Ensimmäsisestä kirjoituksesta sai kuvan jossa vaikeasti soittettava musa on ainut oikea vaihtoehto.

Varmasti jokainen bändi ajattelee että nyt pitäisi saada biisi joka myy hyvin, jos ei niin ei sillä ole kunnian himoa....

Mitä humppaan tulee niin minulta likenee 100% respektiä niille jätkille. Se on pirun kovaa hommaa. Pakko osata todella laaja repertuaari seillä ei ihan kakkosnelosella läpi mennä. Toinen on se että se on aika rankkaa kun kun vedät pitkän viikon lopun ympäri suomen ja joka ilta ainakin se 4x45min setin....
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
Velli
02.08.2006 12:19:33
Ei kannata tehdä sellaista musaa mitä on kiva itse soittaa. Kannattaa tehdä sellaista musiikkia, mitä on kiva itsekin kuunnella (silloin kun ei edes soita sitä biisiä). Bonuksena tulee jos biisiä on kiva vielä soittaakin.
markkuliini
02.08.2006 12:22:20

Samaa mieltä! nyt kun 15v olen, tuskin teen musaa myytäväksi prisman hyllyille. Teen sitä että mulla olisi jotain hauskaa tekemistä. Ja siis tietenkin muillakin bändini jäsenillä. Ja hauskalla tarkoitan sitä että kokeilen omia rajoja ja etsin uusia tyylejä ja kokeilen jotain uutta, soitan vaikeita komppeja jne. En pidä hauskana sitä että komppaa perusbiiteillä tms.. siinähän nukahtaa patterin taakse.

Musiikki on hauska harrastus!
www.vasamayhtye.com
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)