Aihe: Kliseeämpäristä tongittua..
1 2
mats petter
01.08.2006 22:14:18
seksissä, syömisessä ja juomisessa ei päde se kammottava klisee että "pitää lopettaa silloin kun tuntuu parhaimmalta" Mutta treenauksessa pätee. Kun kaikki sujuu, paradidddlet menee eessun taassun tuhatta ja sataa, tai tuntuu että ei se Buddy nyt oikeastaan niin kaksinen ollut, niin herätys ja homma seis. Olet treenannut liikaa. Henkinen kontrolli on tipotiessään. Olet rakastunut oman soittoosi. Ei se niin hyvältä kuulosta. Ei ollenkaan. Palikat helvettiin ja aamulla uudestaan. Tai viikon päästä.
moderndrummer88
01.08.2006 22:18:04
ehh... pidetäänpä mielessä, enpä kyllä ole törmännyt moiseen ongelmaan omalla kohdalla
HUOM! - KESKUSTELUPALSTAN KANSIOT OVAT KOHTA HETKEN AIKAA KAHVILLA!
south_of_heaven
01.08.2006 22:29:36
Joskus tulee soitettua omasta mielestä aika hyvin, ja kun soittaa "liikaa" alkaa mennä päin persettä.
itki south_of_heaven
Sonormies
01.08.2006 22:35:55
Kun kaikki sujuu, paradidddlet menee eessun taassun tuhatta ja sataa, tai tuntuu että ei se Buddy nyt oikeastaan niin kaksinen ollut, niin herätys ja homma seis. Olet treenannut liikaa. Henkinen kontrolli on tipotiessään. Olet rakastunut oman soittoosi. Ei se niin hyvältä kuulosta. Ei ollenkaan. Palikat helvettiin ja aamulla uudestaan. Tai viikon päästä.

Nyt kyllä horiset ihan omiasi. Taisit kirjoittaa tuon jutun provokaatioksi?

Kunnolla treeniä ja oikea määrä itseluottamusta mukaan niin soitto kulkee. Ne tuovat samalla tullessaan tuon toivotun "oman soiton rakastamisen". Ei se ole mitään henkisen kontrollin menetystä vaan hyvää itsetuntoa. Sitä meiltä suomalaisilta puuttuu liian usein. Omaa tekemistä pitää digata! Ja kyllä se Ritsin Badi oli silti aika sälli.
"Vaikka kuinka hjuva rumpali, aina haitta vähän soitto." -puolalaisen pianistin mielipide rumpalin tarpeellisuudesta orkesterissa
mats petter
01.08.2006 23:16:31
ei ollut provo. Oli ihan kokemuksia omasta elämsätä.
Epämuusikko
01.08.2006 23:45:43
ei ollut provo. Oli ihan kokemuksia omasta elämsätä.

Kuulut siis siihen vähemmistöön, jonka soitto on kuullostanut joskus omasta mielestä hyvältä. Onnea. Mulla ei ole tuota ongelmaa :)
I absolutely Weckl. Bustard #1
arse
02.08.2006 00:28:17

Hittolainen, olisikohan pitänyt tänään kävellä lavalta kesken keikan...
Johnny Revolution
Epämuusikko
02.08.2006 00:35:00 (muokattu 02.08.2006 00:36:15)
Hittolainen, olisikohan pitänyt tänään kävellä lavalta kesken keikan...

Kyllä. Todeta, että nyt tästä tulee jotain, siispä hanskat naulaan! Mitä sitä turhia hinkkaamaan kun kaikki on saavutettu?

EDIT: Ironiaa, että juurikin Mats Petterin aloittamassa threadissa aion lainata Markus Ketolaa, hänen sanottuaan jotain sinne päin, että "jos alkaa diggailla omia juttujaan, kannattaa hankkiutua hoitoon".
vapauskauppias
02.08.2006 00:38:10 (muokattu 02.08.2006 00:39:26)
Plussa napsahti tietyistä syistä. Tarjoamasi lääke on täysin väärä.

E: Niin ja itsellänikään ei ole tuota kyseistä ongelmaa eikä varmasti tulekaan.
"Tuo fraasi-sana on kyllä vähän pikkurilliosastoa rumpujen soiton yhteydessä, myönnän. Komppi, filli, kalja."
Foe mounier
02.08.2006 00:38:43
Tänää tuli soitettua omasta mielestä yhtä hyvin ku Buddy. Treenaan aika paljon ja olen varmaan rakastunut soittooni. Nyt olisi varmaan tauon paikka, mutta tunnit alkaa taas jolloin pitää sitten taas reenailla.

Rannekin tuli kipeäksi tuossa pari päivää sitten eikä voinu oikee soittaa. Varmaa joku rasitus vamma. Mutta nyt tuli taukoa.
K.Suninen
02.08.2006 01:22:15
seksissä, syömisessä ja juomisessa ei päde se kammottava klisee että "pitää lopettaa silloin kun tuntuu parhaimmalta" Mutta treenauksessa pätee. Kun kaikki sujuu, paradidddlet menee eessun taassun tuhatta ja sataa, tai tuntuu että ei se Buddy nyt oikeastaan niin kaksinen ollut, niin herätys ja homma seis. Olet treenannut liikaa. Henkinen kontrolli on tipotiessään. Olet rakastunut oman soittoosi. Ei se niin hyvältä kuulosta. Ei ollenkaan. Palikat helvettiin ja aamulla uudestaan. Tai viikon päästä.

Se on kyllä totta että helposti voi rakastua omaan soittoonsa ja sitten joutuu katumaan sitä jälkeen päin. Ihan järkevää ajatusta muutenkin
grooveman
02.08.2006 11:40:21

Totta on. Itse olen monta kertaa ajatellut, että vitsit kun soitto kulkee hienosti ja sitten mennyt kuuntelemaan jotain oikeeta rumpalia(esim. viimeksi T.Mäkynen), niin kyllä putoaa aika nopeasti takaisin maan pinnalle.
Olen myös huomannut, että jos soittaessa tuntuu siltä että homma pelaa, niin se ei välttämättä äänitettynä niin hienolta kuulostakaan.
"rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki
Simbe
02.08.2006 11:59:58
Totta on. Itse olen monta kertaa ajatellut, että vitsit kun soitto kulkee hienosti ja sitten mennyt kuuntelemaan jotain oikeeta rumpalia(esim. viimeksi T.Mäkynen), niin kyllä putoaa aika nopeasti takaisin maan pinnalle.
Olen myös huomannut, että jos soittaessa tuntuu siltä että homma pelaa, niin se ei välttämättä äänitettynä niin hienolta kuulostakaan.

Emmätiä, mä kattelin Steve Jordanin soittoa maanantaina ja ajattelin: Sfiddu, mä oon melkein yhtä kova kun toi!
Epämuusikko
02.08.2006 12:04:29
Emmätiä, mä kattelin Steve Jordanin soittoa maanantaina ja ajattelin: Sfiddu, mä oon melkein yhtä kova kun toi!

Anna nimmari! Tai tunti! Tai pusu!
Muovinen
02.08.2006 22:03:13

EDIT: Ironiaa, että juurikin Mats Petterin aloittamassa threadissa aion lainata Markus Ketolaa, hänen sanottuaan jotain sinne päin, että "jos alkaa diggailla omia juttujaan, kannattaa hankkiutua hoitoon".

Tuo on juuri sitä suomalaista asennetta jolla ei päästä mihinkään.
musiikkiani mikserissä -->Muovinen "Nice flag, did it yourself?" -MJK
Kärsänpuolikas
03.08.2006 00:06:55 (muokattu 03.08.2006 00:07:50)
Mielipide se on kierokin mieleipide. Itse en usko tuohon. Tuo pätee siihen jos soittaa nauttineena. Silloin saattaa soitto kuulostaa omiin korviin hyvinkin paljon groovemmalta, kuin videolla jonka katsoo viikon päästä ;)

E: Aloittajaa kommentoiden
korkuinen
p.g.
03.08.2006 00:13:48

Kyllä näinkin,mutta usein olen huomannut myös että joku juttu mikä tuntuu soittaessä vähemmän hyvältä tai jotenkin yksinkertaiselta niin äänitettynä kuulostaakin pirun hyvältä.

Yksi hyvä tuomari omalle soitolle on kuunnella hidastettuna soittoa,aika armottomasti paljastuu puuttuvat iskut ym.
tolppa-apina
03.08.2006 00:27:12 (muokattu 03.08.2006 00:29:14)

Haha. Voi juma, melkoista pakinaa. Kohta kaikki aloittelevat rumpalit säikähtää todella ja huomenna onkin tori täynnä milleniumin rumpuja.
Asiaan: Muistaakseni täällä on joku muukin keskustellut tästä "reenaus ei enää maistu" asiasta. Paras lääke on pitää pieni loma. Vaikka viikko ilman rumpuja.

En tiedä onko tämän topicin aloittanut pitkällä kesälomalla, mutta ku itse aikoinaan olin koulusta sillä parin kuukauden kesälomalla, eikä ollut muuta tekemistä kuin rumpujen soitto, niin alkoihan se ehkä maistua puulta. Ei muuta kun katkaisuhoitoa ja homman pitäisi alkaa taas luistamaan. Toinen vaihtoehto taas on kokeilla jotain muuta soitinta välillä. Joko opit ja saat vaihtelua kahden instrumentin väliltä tai sitten et opi millään ja olet tyytyväinen, kun osaat soittaa rumpuja, etkä enää ikinä voi luopua rakkaista kannuistasi ihanine pelteineen.
Not funny
Epämuusikko
03.08.2006 01:15:55 (muokattu 03.08.2006 01:18:31)
Tuo on juuri sitä suomalaista asennetta jolla ei päästä mihinkään.

Muistelen vaan erästä artikkelia, joka oli jupinaa suomalaisten big bandien (tai sen yhden) tasosta. Markushan se siellä soittaa.

Mutta, ei mitään...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)