Aihe: Thomann prke
1 2 3 4 5
Godless
01.08.2006 18:26:12
Ajattelin nyt tänne vähän avautua. Tilasin kitaravahvistimen kyseisestä kaupasta. Sain tänään paketin ja tuli pari pientä yllätystä myös mukana. Paketissa ei ollut virtajohtoa. Väärä footcontroller. Väärät ohjeet. Kaiken kruunasi vielä se, että vahvistin oli pakattu tosi huonosti. Vahvistimen takapuolella ei ollut yhtäkään pehmustetta. Ja vieläkin yksi asia ei tosin Thomannin vika niin pahvilaatikko oli revennyt matkan aikana.

Sellasta kivaa. Tosin kokeilin toisella virtajohdolla vahvaria ja hyvin näytti toimivan. Footcontrolleri nyt ei tietenkään toimi tässä vahvistimessa. Tässä odotellaan Thomannilta, että joku vastaisi lähettämääni sähköpostiin.

Joo T-kauppa on todellakin perseestä!!

-Tuotteet pakataan aivan perselleen.
-Sanovat sivuilla että soittimet säädetään lyhyesti sanottuna soittokuntoon, joopa joo.AIVAN PÄIN MÄNTYÄ!
-Oikeita tuotteita ei toimiteta tai Tee tilaus ja tavaroita ei toimiteta.

Eivät ilmeisesti osaa englantia kunnolla kun eivät tajua. En osta sieltä enää ikinä mitään... Atana kun ois ohjus.
Olipa kerran... Elekee, linnaan en hallluu.
oiva tumpeloinen
01.08.2006 18:32:04

-Sanovat sivuilla että soittimet säädetään lyhyesti sanottuna soittokuntoon, joopa joo.AIVAN PÄIN MÄNTYÄ!

Eipä ne sieltä tilatut soittimet sen huonommin ole säädettyjä kuin useassa liikkeessä täällä lintukodossa.

Eivät ilmeisesti osaa englantia kunnolla kun eivät tajua. En osta sieltä enää ikinä mitään... Atana kun ois ohjus.

Saattaapahan niillä ollakin lontoonkieli huonossa jamassa.....enpä osaa mennä sanomaan, kun ne vastaa viesteihin ihan härmäksi. Ei luulis tulevan liikaa luetun ymmärtämisongelmia, jos kysyy asiat suomenkielellä.
Godless
01.08.2006 18:57:16
Niin.. asiantuntijat vain kun ei osaa Suomea...ainakaan minun tapauksessta.

Eipä ne sieltä tilatut soittimet sen huonommin ole säädettyjä kuin useassa liikkeessä täällä lintukodossa.

Saattaapahan niillä ollakin lontoonkieli huonossa jamassa.....enpä osaa mennä sanomaan, kun ne vastaa viesteihin ihan härmäksi. Ei luulis tulevan liikaa luetun ymmärtämisongelmia, jos kysyy asiat suomenkielellä.
muuttolintu
01.08.2006 18:57:33
Mikä mikä..kuin tämän nyt sanois.
Paikallinen soitinkauppa on kait vähän kalliimpi ko joku ISO pulju jossain..toki.
Paikallisten kauppiaiden puolesta vaan sitä että minkä ostat on sulla "näpissä" eikä mikään kuva tietokoneen putkella..tää nyt on tietty selvä mut jos "paikallinen" soitinkauppias alkaa hankalaks sille voi aina pärrätä päin näköö takas..hankalaa noiden isojen puljujen kaa..
Eipä silti , hyvä että ovat olemassa..pitävät hinnat täällä härmässäkin kohillaa.
Oli kait mulla jotain asiaakin mut unohtu :)
DaKiller
01.08.2006 19:09:10

Olipa ihme nosto. Voisit hieman kertoa taustatietoa mistä tämä viha on saanut alkunsa? Melkoista mustamaalausta ilman perusteita.

Itse olen aina saanut todella hyvää palvelua tompalta ja SUOMEKSI he ainakin minua ovat lähestyneet sähköpostilla. Kenties tämä on pelkkää provoa, jos et kerran tiennyt, että hoitavat asiat tänne päin suomenkielellä. Paketit ovat olleet kiitettävän hyvin suojattu iskuilta ja pari mukiakin olen kaupanpäällisiksi saanut. Asioin kuitenkin mielelläni kotimaan liikkeissä mahdollisuuksien mukaan mutta tarjousten perässä lähinnä juoksen, joten en epäröi myöskään tilailla netin kautta jos halvemmalla saa.
beissi man
01.08.2006 19:54:42
Itse olen aina saanut todella hyvää palvelua tompalta ja SUOMEKSI he ainakin minua ovat lähestyneet sähköpostilla. Kenties tämä on pelkkää provoa, jos et kerran tiennyt, että hoitavat asiat tänne päin suomenkielellä. Paketit ovat olleet kiitettävän hyvin suojattu iskuilta ja pari mukiakin olen kaupanpäällisiksi saanut. Asioin kuitenkin mielelläni kotimaan liikkeissä mahdollisuuksien mukaan mutta tarjousten perässä lähinnä juoksen, joten en epäröi myöskään tilailla netin kautta jos halvemmalla saa.

SUOMEKSI olen itesekkin asioinut thomanin kanssa. kun suomeksi kirjottaa niin suomea sieltä tulee vasatauksekisikin.

Ja kaikki tuotteet aina tulleet asiallisesti pakattuna kaikki tarvittava mukana oikeaan aikaan...viivästyksiä ei siis ole ollut
Godless
01.08.2006 20:06:37
Jaa.. Itse jouduin asioimaan jonku brittikoiran kanssa.. ensin toki Suomeksi. Mä jaksa teille enää valittaa ja selittää...Soittelen näillä romuillani nyt ja lähen syksymmällä saksaan.. Koittakaa tekin joskus soittaa :DD

SUOMEKSI olen itesekkin asioinut thomanin kanssa. kun suomeksi kirjottaa niin suomea sieltä tulee vasatauksekisikin.

Ja kaikki tuotteet aina tulleet asiallisesti pakattuna kaikki tarvittava mukana oikeaan aikaan...viivästyksiä ei siis ole ollut
sinCCos
01.08.2006 20:18:07
Ite ainaki oon tyytyväinen Thomannin palveluun, pari kertaa on tehty sieltä kimppatilaus ja kaikki kamat ovat aina tulleet, ellei jokin tavara ole ollut loppu. Myös niiden pakkauksesta; nyt viimetilauksessa oli vain muutama tavara, mutta pahvilaatikko oli about 1mx1mx1m ja sisällä ihan perkeleesti pehmusteena sitä muovijutskaa missä on ilmaa, ja vielä laatikko kokonaan vedetty semmosella käsiteltävä varoen teipillä =D No, oli kamat ainakin ehjiä. ;D
kimurantti1
01.08.2006 20:25:40 (muokattu 01.08.2006 20:29:48)
Ei mullakaan mitään Thomannia vastaan ole. Päinvastoin, kaikki on tullut niin kuin pitääkin. En silti tilaa Thomannilta mitään. Jaa miksi? No kun kävelen lähimpään musiikkiliikkeeseen minua tervehditään, mahdollisiin kysymyksiini vastataan, voin kokeilla tavaroita ennen ostoa ja saan suorilta kaiken halvemmalla kuin Thomannilta. Tinkimällä pääsee sitten vielä johonkin kivaan tasasummaan.

Edit:
Sen verran on kilpailu jo ehtinyt vaikuttaa, että kyllä melkein tuotteen kuin tuotteen saa Suomesta vähintään samaan hintaan kuin Tompalta. No joo, poikkeus tietysti vahvistaa säännön. Esim. Thomann pystyy myymään Federiä aikalailla halvemmalla kuin suomalaiset jälleenmyyjät. Tämän lähikaupan myyjän mukaan johtuu tukkurin haluttomuudesta kilpailla.
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
beissi man
01.08.2006 20:47:26
Thomann pystyy myymään Federiä aikalailla halvemmalla kuin suomalaiset jälleenmyyjät. Tämän lähikaupan myyjän mukaan johtuu tukkurin haluttomuudesta kilpailla.

Tämä on totta thomann myy fenderiä järkyttävän halvalla jos vertaa esim Musiikki Fazeriin esim. Fender classic precision bass:Fazer 850e Thomann 666e
Tämä pätee stankkuihin ja muihinkiin malleihin.
-Jannu-
01.08.2006 21:27:34

Eipä ole valittamista.
J.RA
01.08.2006 21:33:54
En silti tilaa Thomannilta mitään. Jaa miksi? No kun kävelen lähimpään musiikkiliikkeeseen minua tervehditään, mahdollisiin kysymyksiini vastataan, voin kokeilla tavaroita ennen ostoa ja saan suorilta kaiken halvemmalla kuin Thomannilta. Tinkimällä pääsee sitten vielä johonkin kivaan tasasummaan.

Sinulla on hyviä kokemuksia liikkeestä ja ilmeisesti käytät samaa vakiliikettä..?

Mulla asiat on ollut valitettavan usein juuri päälaellaan. Menen liikkeeseen, niin juuri ja juuri osataan tervehtiä. Sitten siellä pälyillään tiskin takana ja kyttäillään. Testaus on paikallisten liikkeiden valttikortti, mutta kahteen kertaan en ole saanut testata pedaalia, koska "ei ole kuulemma piuhoja". Että silleen.

Tinkiminen on mielestäni ärsyttävintä mitä tiedän. Yksinkertaisesti pidän siitä, että hinnat ovat tiukat ja ne ovat samat kaikille. Eli ei pärstäkertoimen mukaiset. Esimerkiksi hintojen vertailu netin välityksellä on paljon helpompaa kuin se että joka paikan hintoja pitää vielä arvuutella erikseen. Puhelimessakaan ei juuri tunnu sitä tiukkaa hintaa tulevan.

Yleensä puhutaan, että takuut menee helpommin jos ostat tavarasi siitä paikallisesta liikkeestä. Thomannilta ostamani nuppi meni muutaman tunnin käytön jälkeen pimeäksi. Yhteydenotto ja sain palautusohjeet; alle viikossa sain täysin uuden koneen tilalle. Tähän ei suomiliikkeet valitettavasti ole kohdallani pystyneet. Yksi wahi on jo toista kuukautta korjauksessa.

Yksinkertaisesti en näe syitä miksi en käyttäisi ulkomaalaisia isoja firmoja ostopaikkanani, koska sieltä tunnun saavani enemmän rahoilleni vastinetta. Vielä hinnat saadaan suurilla erillä poljettua alas. Vielä kun Suomi-liikkeet antavat viimeisienkin korttiensa luisua pois.

Tietenkin voi olla että kokemukseni on tapauskohtaisia, harmi vain että näitä on tapahtunut yli 10 liikkeessä Suomessa.

Ymmärrän kyllä tämän kotimaantukemisen ja jokainen tyylillään. Kyllä omat pikkuostoksetkin hoidetaan paikallisessa. Lähinnä kyllä vain akuutit tapaukset. Kieletkin olen tilanut jo parisen vuotta ulkomailta tukkupakkauksina...
-Sellasta se vaan on-
diabami
01.08.2006 22:02:09
Sinulla on hyviä kokemuksia liikkeestä ja ilmeisesti käytät samaa vakiliikettä..?

Mulla asiat on ollut valitettavan usein juuri päälaellaan. Menen liikkeeseen, niin juuri ja juuri osataan tervehtiä. Sitten siellä pälyillään tiskin takana ja kyttäillään. Testaus on paikallisten liikkeiden valttikortti, mutta kahteen kertaan en ole saanut testata pedaalia, koska "ei ole kuulemma piuhoja". Että silleen.

Tinkiminen on mielestäni ärsyttävintä mitä tiedän. Yksinkertaisesti pidän siitä, että hinnat ovat tiukat ja ne ovat samat kaikille. Eli ei pärstäkertoimen mukaiset. Esimerkiksi hintojen vertailu netin välityksellä on paljon helpompaa kuin se että joka paikan hintoja pitää vielä arvuutella erikseen. Puhelimessakaan ei juuri tunnu sitä tiukkaa hintaa tulevan.

Yleensä puhutaan, että takuut menee helpommin jos ostat tavarasi siitä paikallisesta liikkeestä. Thomannilta ostamani nuppi meni muutaman tunnin käytön jälkeen pimeäksi. Yhteydenotto ja sain palautusohjeet; alle viikossa sain täysin uuden koneen tilalle. Tähän ei suomiliikkeet valitettavasti ole kohdallani pystyneet. Yksi wahi on jo toista kuukautta korjauksessa.

Yksinkertaisesti en näe syitä miksi en käyttäisi ulkomaalaisia isoja firmoja ostopaikkanani, koska sieltä tunnun saavani enemmän rahoilleni vastinetta. Vielä hinnat saadaan suurilla erillä poljettua alas. Vielä kun Suomi-liikkeet antavat viimeisienkin korttiensa luisua pois.

Tietenkin voi olla että kokemukseni on tapauskohtaisia, harmi vain että näitä on tapahtunut yli 10 liikkeessä Suomessa.

Ymmärrän kyllä tämän kotimaantukemisen ja jokainen tyylillään. Kyllä omat pikkuostoksetkin hoidetaan paikallisessa. Lähinnä kyllä vain akuutit tapaukset. Kieletkin olen tilanut jo parisen vuotta ulkomailta tukkupakkauksina...

Juuri näin.
Suutuin oman paikkakunnan ainoalle liikkelle lopullisesti. Kun testailin liikkeessä wahia, siihen viereen tuli joku omistajan mielenvikainen kaveri selittämään jotain outoja juttuja. En pystynyt oikeen keskittymään asiaani, kun se tyyppi siinä jotain höpötti. Samaan aikaan myyjä painosti ostamaan ihan järjettömään hintaan pedaalia, josta en pitänyt sen erikoisemmin. Tulin siihen tulokseen, että en nyt taida ostaa, niin myyjä alkaa jotain möykkäämään ja sanoi vihaisesti muille myyjille: "Laittaa testaamaan, mutta ei ostanut!" Sen jälkeen päätin poistua vähin äänin liikkeestä.
Tästä lähin ostan sieltä vain plektroja, jotka ovat sentään järjellisissä hinnoissa.
Enkä taida palata sinne nyt moneen viikkoon.
Jmvk
01.08.2006 22:14:44
2 vahvistinta jo oon tilannu Thomannilta.
Viime vuonna Zoom Firen, niitä ei ollu sillon varastossa kun tilasin, mutta kun niitä oli niin hyvin tuli perille vaffari. Hyvin paketoitu ja ei mitn ongelmia.

Ja joku ½ vuotta sitten tilasin tuon Peaveyn, hyvin tuli sekin perille.
Ja nopeasti tulikin.
www.eroakirkosta.fi
kimurantti1
01.08.2006 22:26:27 (muokattu 01.08.2006 22:37:31)
Jep. Asioin usein vielä saman myyjän kanssa.

Sitten siellä pälyillään tiskin takana ja kyttäillään.
Pälyily ja kyttääminen on kyllä kiusallista. Jos nyt jätetään nimet sikseen, niin erään toisen paikallisen liikkeen ilmapiirissä on mun mielestä jotain pahasti vialla. En osaa edes sanoa mikä, kun ei mua siellä mitenkään kieroon kai katsota. Nää on vaan niin henkimaailman juttuja. Vakiliikkeessäni sitä ei ainakaan omalla kohdallani ole ikinä esiintynyt.

Tinkiminen on mielestäni ärsyttävintä mitä tiedän. ... tulevan.
Enpä minäkään siitä nauti, mutta ei se sen kummempaa tuskaakaan tuota. Riippuu vähän kenen kanssa tinkii, ja mistä tinkii. Tämän lähiliikkeen myyjän kanssa ei sitä ole paljoa edes tarvinut harrastaa, mitä nyt pariin kertaan olen pyytänyt pyöristämään johonkin tasasummaan. Maksat siis mielummin Thomannille vähän ylimääräistä, kuin tingit lähiliikkeestä vähän halvemman hinnan? No kukin tyylillään. Sulle jos se on ok, niin eihän siinä mitään.

Yleensä puhutaan, että takuut menee helpommin jos ostat tavarasi siitä paikallisesta liikkeestä.
Tähän mä en voi ottaa kantaa, ei ole ikinä tullut ongelmia uusien laitteiden kanssa. Kyllä mäkin olen siinä uskossa, että lähiliikkeen kanssa on kivempi hoitaa takuuasioita jos sellaisia tulee.

Yksinkertaisesti en näe syitä ... viimeisienkin korttiensa luisua pois.
Sitten kannattaa toki kantaa rahansa ulkomaisille :-) Mä tosiaan oon saanut kaiken tähän mennessä halvemmalla Suomesta kuin ulkomailta.

Hmm, mä taas olen saanut täysin asiallista palvelua mihin ikinä oon mennyt. Hesan reissulla mua palveltiin Levytukussa kuin jotain isompaakin staraa, ja Musamaailmassa sekä Fasullakin tervehdittiin, kysymyksiin vastattiin asiallisesti ja sain testata mitä halusinkin. Mä en seuraavalla tarkoita, että sussa tai sun käytöksessä olisi jotain vikaa (sitähän mä en voi tietää), mutta pitää muistaa, että se homma toimii kahteen suuntaan - sitä saa mitä tilaa. Mä olen mielestäni käyttytynyt ihan asiallisesti liikkeissä, ja olen saanut vastineeksi asiallista palvelua. En oikein tiedä miten suhtautuisin näihin juttuihin huonosta palvelusta, kun ei omalle kohdalle ole ikinä sattunut.
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
muuttolintu
02.08.2006 06:11:48
Tiedä miten muualla suuressa Suomessa..mutta tampereella ainakin saa samat värkit samaan hintaan ko thomanilta ja ties mistä.. +mukavaa henk.koht palvelua..
Jos jostain pitää rutista nii siitä että juo mun oluset..happarit prkl!
Näin meillä..tiedä turusta :)
J.RA
02.08.2006 07:28:26
Hmm, mä taas olen saanut täysin asiallista palvelua mihin ikinä oon mennyt. Hesan reissulla mua palveltiin Levytukussa kuin jotain isompaakin staraa, ja Musamaailmassa sekä Fasullakin tervehdittiin, kysymyksiin vastattiin asiallisesti ja sain testata mitä halusinkin. Mä en seuraavalla tarkoita, että sussa tai sun käytöksessä olisi jotain vikaa (sitähän mä en voi tietää), mutta pitää muistaa, että se homma toimii kahteen suuntaan - sitä saa mitä tilaa.

Tottahan tuo. En kuitenkaan tilanteita ja nimiä viitsi alkaa laittaa tähän.. :)
-Sellasta se vaan on-
speedu
02.08.2006 07:30:48
Meijän rumpali tilas t-kaupast ittelleen pellin. No paketin tulemises kesti luvattua kauemmin. Kun paketti sitten saapui niin se oli revennyt joka puolelta ja pelti siellä sisällä oli pulpahtanut nurin päin. Aikansa kaveri tappeli t-kaupan kans et sai rahat takas. Ei oo sen jälkee sielt mitää ostanu. Itse en oo ikinä ostanu sielt mitää enkä aio ostaakaan. Sen verran paljon oon negatiivist siit kaupast kuulluu.
minimies
02.08.2006 07:38:08

T-kaupasta on hyviä kokemuksia... Useiden tilaus kertojen lomassa vain yksi basso tullut risana... (pakkaus/kuljetusvaurio). Mikseriä tosin korjattiin pariinkertaan suomessa, mutta mitä ostaa aina halvinta... Olenpa saanut muutamat kerrat kinuttua postikulut ilmaiseksi, kun on tökkinyt.... Onko muut tilaajat huomannut, että paketit lilluu tossa saksan satamassa joskus liiankin kauan....?
"Rockdude"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)