Aihe: tokai lc-80
1 2
petrin1
01.08.2006 18:33:48
antakaa ihan kaikennäköistä palautetta tosta viininpunasesta customista..
plussaa/miinusta??
lista hinta näyttää tolla olevan 940€ paljonko tosta pystyy tinkimään?

mulle tarjottiin eräässä liikkeessä 850€ vieläkö voi saada halvemmalla??
toi on niin saa*anan hieno toi viininpunanen custom lespa..

EHDOTTAKAA vaihtoehtoja?..budjetti ei saisi mennä tonnin yli mikkienkään vaihdon jälkeen..
Jani The Rock
01.08.2006 18:35:03

Basisti! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista!
McNulty
01.08.2006 18:35:48
Tiedäthän että se on kokomahonkinen. Eli siinä ei ole vaahterakantta?
Itselläni oli vähän negatiivisia kokemuksia tuosta mallista, mutta on niitä ihan asiallisiakin LC-80 malleja tullut testailtua.

Miltä se tuntui siun kätöseen? Piditkö soundista ja tonesta?
Nuo ratkaisee!
El zorrero más grande en el mundo
Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head.
petrin1
01.08.2006 18:51:55
Tiedäthän että se on kokomahonkinen. Eli siinä ei ole vaahterakantta?
Itselläni oli vähän negatiivisia kokemuksia tuosta mallista, mutta on niitä ihan asiallisiakin LC-80 malleja tullut testailtua.

Miltä se tuntui siun kätöseen? Piditkö soundista ja tonesta?
Nuo ratkaisee!

tiedän kyllä että on koko mahonkinen..soundi on kyllä tummempi kuin stankuissa..
mikit nyt lähee heti vaihtoon ku oli niin perkuleen tunkkaset ja kiertoherkät..
kaula sopi maisiosti käteen ja ulkonäkö kitaralla oli loistava,,
ehkä soundi oli hieman tunkkainen ja paksu..
mutta jos laitan jb/jazz setin kiinni ja soitan kovemmilla volumeilla kun liikkeessä niin kitara voi olla ihan toinen..??
petrin1
01.08.2006 18:54:09 (muokattu 01.08.2006 18:57:08)
millasia negatiivisia kokemuksia on ollut..??
kyllä tolla lähtee ainakin rouhea ja möreä soundi...mutta alkaakohan soundin tummuus pitemmän päälle ottaa nuppiin?:D
McNulty
01.08.2006 19:06:05 (muokattu 01.08.2006 19:06:54)
millasia negatiivisia kokemuksia on ollut??

No, minulla ei ollut oikein muita kuin ongelmia tuon kitaran kanssa. Yksilöllisiä vikoja jotka kyllä harmittivat, kun kitaraan kuitenkin sijoitti kohtalaisen paljon rahaa.

Ensimmäisen vuoden aikana minulta hajosi mikkikytkin ja kumpaakin volumepotikkaa sai elvytellä useasti henkiin erinäisin kontakti-spray liuoksin, kunnes vaihdoin lopulta kaikki potikatkin. Samaan syssyyn vaihdoin sitten mielestäni huonot MK2 PAF-mikit Seymour Duncaneihin (59:t).

Kaulaa sai olla myös säätämässä koska se oli todella altis ilmastonmuutoksille. Keväällä kun ostin, oli vielä sen verran viileää ja kuivaa, mutta kesällä kuumuus ja kosteus teki tehtävänsä ja nauhoja sai paukutella takaisin kolosiinsa ja kaulaa olla säätämässä lähes viikottain. Homma kyllä helpottui kun jätin kitaran pysyvästi reenikselle jossa ilmasto oli kohtalaisen vakio ympäri vuoden. Tunkkainen ja kuuma :)

Seuraavan vuoden aikana siitä sitten vaihdettiinkin satula koska sitä muovista ei saatu parin viilauksen jälkeenkään kunnolla pitämään virettä. Luinen satula siis tilalle. Nauhat olivat kuluneet siten, että osan joutui vaihtamaan, osan sai vielä hiottua ja uudelleen muotoiltua. Myös tallapaloissa näkyi kulumista, 1½ vuoden soitolla vastaavat jäljet kuin minun toisessa tune-o-maticissa ilmeni 12 vuoden soiton jälkeen.

Joka tapauksessa, tuohon minun yksilööni (huom, yksilöön) vaihdettiin siis koko elektroniikka sisältäen mikit, satula, talla ja nauharemppaa ja sitten vielä säätöhommia. Oli ihan liikaa sählinkiä sen kanssa ja lopulta myin sen pois. Edelleen painotan että se oli yksittäinen tapaus, ei mitenkään universaali.
petrin1
01.08.2006 19:22:26
voihan vitalis ku laski ton kitaran ostamisen onnistus:D
mutta eikö noissa japsi tokaissa oo periaatteessa sama elektroniikka?
mikki valitsimet ym ym..
jotenkin ne nauhat olivat liikkeessa kun kattelin tänään niin paljon litteämmät kun gibsoneissa..onko ihan yleistä noissa tokaissa?
ja virettä se ei kyllä pitänyt kovin hyvin..varmaan huonoissa säädöissä tai jotain..
McNulty
01.08.2006 19:30:21
voihan vitalis ku laski ton kitaran ostamisen onnistus:D
mutta eikö noissa japsi tokaissa oo periaatteessa sama elektroniikka?
mikki valitsimet ym ym..

Muistaakseni japsi-Tokai LoveRockeissa on sekä PAF MK3 että MK2 mikkejä. MK2 pitäisi olla parempi kuin MK3. Itse en diggaillut kummastakaan oikeastaan :)

jotenkin ne nauhat olivat liikkeessa kun kattelin tänään niin paljon litteämmät kun gibsoneissa..onko ihan yleistä noissa tokaissa?

Tokaissa on hieman erilaiset nauhat kuin Gibson LP:ssä jossa on sellaiset kapeat vintage-tyyliset nauhat.

ja virettä se ei kyllä pitänyt kovin hyvin..varmaan huonoissa säädöissä tai jotain..

Vanhat ja väsyneet kielet, joita moni tahmatassu räpeltänyt. Yleensä se on varma merkki että soundi on paska ja virettä ei saa pitämään millään.
petrin1
01.08.2006 20:06:00
Muistaakseni japsi-Tokai LoveRockeissa on sekä PAF MK3 että MK2 mikkejä. MK2 pitäisi olla parempi kuin MK3. Itse en diggaillut kummastakaan oikeastaan :)

Tokaissa on hieman erilaiset nauhat kuin Gibson LP:ssä jossa on sellaiset kapeat vintage-tyyliset nauhat.

Vanhat ja väsyneet kielet, joita moni tahmatassu räpeltänyt. Yleensä se on varma merkki että soundi on paska ja virettä ei saa pitämään millään.

tarkotatko että se on varma merkki siitä että on huono yksilö kun on kielet kuluneet ja väsyneet ja paskaset=eli paljon on kokeiltu mutta ei ole kenenkään mukaan lähtenyt...
McNulty
01.08.2006 20:10:59
tarkotatko että se on varma merkki siitä että on huono yksilö kun on kielet kuluneet ja väsyneet ja paskaset=eli paljon on kokeiltu mutta ei ole kenenkään mukaan lähtenyt...

Ei välttämättä. Täällä ainakin käy kaiken maailman wannabe-Laihot järjestäin tiluttamassa jokaista kitaraa joka liikkeestä löytyy. Siinä sitä sitten rällätään kaveriporukalla vuorotellen ja samaan aikaan vedetään ässämixejä ja juodaan colaa. Eikä aikaakaan kuin sedät heittävät kaverit pihalle ja ilmoittavat että bändireenit ovat ohitse.

Seuraavaksi nuo jampat löytyvätkin täältä valittamasta kuinka huonoa palvelua ovat saaneet soitinliikkeessä :))

No ei vaan... mutta testaajia kyllä löytyy aina, useitakin. Toiset vain testaavat referenssiksi vaikka eivät olisi lähelläkään aikeita ostaa ko. vermestä.
petrin1
01.08.2006 20:17:32
voi olla että kielien paskasuus saattaa olla suurimmaksi osaksi itsestäni kiinni:D
ku oon monta kertaa krapulassa käyny käyny kokeilemassa ja hikisillä käsillä vaan soitellu:D
petrin1
01.08.2006 20:20:49
olen jotenkin saanut sinun kommenteista jotenkin sellasen kuvan että tää lc-80 kokomahonkinen malli olisi paskin japsi-tokai mitä on markkinoilla:D
mitä kaikkia japsi tokai malleja saa viininpunasena tämän lisäksi?
ku on pakko ostaa viininpunanen ni on niin .......hienoja..:D
petrin1
01.08.2006 20:22:32
No sekin vielä...
Ei välttämättä kannata kauheassa darrassa kokeilla sitä tonnin soitinta johon meinaa sijoittaa :)

kyllä mä nyt oon ollut pari kertaa ihan ilman kankkusta kokeilemassa:D
viimeksi tänään:D
petrin1
01.08.2006 20:23:09
oon huomannu että pikku krapulassa paskakin soundi kuulostaa usein hyvälle:D
McNulty
01.08.2006 20:24:24
olen jotenkin saanut sinun kommenteista jotenkin sellasen kuvan että tää lc-80 kokomahonkinen malli olisi paskin japsi-tokai mitä on markkinoilla:D
mitä kaikkia japsi tokai malleja saa viininpunasena tämän lisäksi?
ku on pakko ostaa viininpunanen ni on niin .......hienoja..:D

Ei se paska ole... minulla vain oli paskaa tuuria sen yksilön kanssa. Se on niin arpapeliä välillä. Yksi vaihtoehto on metsästää käytettynä viininpunainen Gibson LP Studio. Siinä on valmiina ihan asialliset mikit ja kova laukku myöskin.

Nimittäin muita viininpunaisia ei Tokain valikoimassa Love Rockien japsi-osastolla taida olla.
petrin1
01.08.2006 20:28:12
Ei se paska ole... minulla vain oli paskaa tuuria sen yksilön kanssa. Se on niin arpapeliä välillä. Yksi vaihtoehto on metsästää käytettynä viininpunainen Gibson LP Studio. Siinä on valmiina ihan asialliset mikit ja kova laukku myöskin.

Nimittäin muita viininpunaisia ei Tokain valikoimassa Love Rockien japsi-osastolla taida olla.

emmä ala ostamaan studioo..ei oo reunalistoi ja muutenki..
en tykkää niistä nelisatasista gibsonin mikeistä..
jb/jazz setin laitan...
petrin1
01.08.2006 20:30:05
ja noi japsi tokait on usein paremmin viimeisteltyjä ja parempi soundisia ku studiot..
ja mieluummin soitan hyvällä kopiolla kuin "halvimmalla aidolla"
no special nyt on vielä halvempi kun studio,...
Explorer
01.08.2006 21:54:07
Hyvä kitara se on.

Jos sellaista on ostamassa, niin ennen rahojen lataamista tiskiin kannattaa pyytää myyjältä vielä kaularautapleksi auki ja tsekata ettei kaularauta ole löysällä, kuten jotkut ovat näistä jaappanialaisista raportoineet. Nimittäin jos se rauta on löysällä, ei ole raudalla löysennysvaraa mikä voi olla ongelma jossain vaiheessa vaikkei heti olisikaan. Tämä tosin pätee kaikkiin kitaroihin, ei pelkästään tähän merkkiin.
Dr. Muff
01.08.2006 22:26:21
ja noi japsi tokait on usein paremmin viimeisteltyjä ja parempi soundisia ku studiot..
ja mieluummin soitan hyvällä kopiolla kuin "halvimmalla aidolla"
no special nyt on vielä halvempi kun studio,...

Jeah right....netistä lukenu? Omien kokemuksien pohjalta arvioiden ottaisin Studion koska vaan jos Studion ja tokain väliltä pitäisi valita, varsinkin jos kyseessä on 90-00-vuosien Tokai.
I read the internet, I know what's going on. - Axl
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)