Aihe: Hyvät ja kestävät nappikuulokkeet?
1 2 3 4
32788
01.08.2006 20:28:21
Nuo Kossin spargplugit vaikuttavat melko hyviltä, eivätkä ole edes hirveän kalliit. Onko kellään kokemuksia Turbosoundin stereo earphones-korvamonitoreista?

Olen kuullut etteivät olisi kovinkaan hyvät, itellä on nuo Spark Plugit ja toimii ihan hyvin hintaisekseen. Mulla on vissiin sitten aika standardikorva kun tuo menee aika hyvin paikalleen. Sama juttu peruskorvanappien ja kuusitulppien kanssa.
Roitto
01.08.2006 22:09:23
Kannattaa käydä testailemassa noita muitakin malleja (Porta Pro, Senkun PX100...) jos ei sangallisuus haittaa. Väittäisin että huomaat eron vaikket "kultakorva" olekaan :)

Varoitus: Saatat köyhtyä jokusen kympin ;)

Tuollaset sangalliset ei käy kun mun rillit on sen malliset että kaikki langalliset painaa niihin ihan sikana. Tulloo korvat kipiäks.
Mutta kaiken A ja O on kuitenkin hyvät biisit. Pelkällä paskanhajulla ei eteenpäin pääse.
wilzhu
01.08.2006 22:26:01
Shureista vielä: Mitä eroa(äänenlaadullisesti ja muutenkin) Shuren E2- ja 3- malleissa on?

Ja jos oletetaan, että olen lenkillä(Hah, ehkä maksimissaan jääkaapilla tai snagarilla) ja kuulokkeen johtoon tarttuu johto, niin kestääkö kuuloke? Tai paljonko ne kestävät nykäisyjä?
Elämä off.
Treplev
01.08.2006 23:09:49
Etymotic Er6i:t tuli eilen postissa, eipä oo paljon valittamista. (http://www.etymotic.com/ephp/er6i.aspx)

Kannattaa jättää Kossit yms. hyllyyn ja ostaa kerralla hyvät, eli Etymoticit tai Shuret. Spark Plugeista ei oo paljon hyvää sanottavaa. Huono soundi, painavat korvia eivätkä vaimenna minkään vertaa ulkopuolisia ääniä.
"In this day and age, the only responsible thing a man can do is to kill himself."
-Aleksi-
01.08.2006 23:22:29
Etymotic Er6i:t tuli eilen postissa, eipä oo paljon valittamista. (http://www.etymotic.com/ephp/er6i.aspx)

Kannattaa jättää Kossit yms. hyllyyn ja ostaa kerralla hyvät, eli Etymoticit tai Shuret. Spark Plugeista ei oo paljon hyvää sanottavaa. Huono soundi, painavat korvia eivätkä vaimenna minkään vertaa ulkopuolisia ääniä.

Paljo toi hinta on eeroissa?
Roitto
02.08.2006 00:50:54

Niin, mutta suoritetaan pieni vertailu.
Koss SparkPlug= n. 25-28 e.
Etymotic Er6i = n. 140-150 e.

Uskon, että näiden soundi ja äänieristys ovat aivan riittävät peruskäyttäjälle kuten minä, joka kuuntelee musiikkia milloin missäkin tilanteissa. Ei mun tartte kuulla että missä asennossa soittajan plektra on :D.
Mutta kaiken A ja O on kuitenkin hyvät biisit. Pelkällä paskanhajulla ei eteenpäin pääse.
Safaweb
08.08.2006 08:23:23
Olenpa nyt viikon testannut noita Kossin SparkPlugeja ja nyt seuraa mietteitä:

*Aika vaivalloiset laittaa korvaan, kun pitää ensin pyörittää ja pienentää se pehmusteosa ja ODOTTAA
*Ei tunnu korvissa kovin mukavilta :(
*Bassoa on todellakin liikaa makuuni
*Vaimennus ei ole paras mahdollinen, mutta onneksi tuuli ei häiritse kovinkaan paljon

Ehkä ainoa positiivinen asia oli, että kuulokkeet olivat halvat :D Nyt saa korvanapit riittää ja etsitään ns. "oikeat" luurit.
Zicherrrrrrrrrrrrr last.fm/Kaunotukka
JohnJ
08.08.2006 11:46:18
*Aika vaivalloiset laittaa korvaan, kun pitää ensin pyörittää ja pienentää se pehmusteosa ja ODOTTAA

Ei mulla ainakaan enää pidemmän käytön jälkeen tarvi noin tehdä. Menee ihan suoraan ja pysyy. Toki vähän vaikeemmat laittaa ku peruskuulokkeet. Itse vain otan korvalehdestä toisella kädellä kiinni, venytän sitä vähän taaksepäin ja tyrkkään napin sisään ja siinäpä se. Näin oli muistaakseni ohjeissakin neuvottu.

*Ei tunnu korvissa kovin mukavilta :(

Olin alussa samaa mieltä, mutta tähänkin olen jo tottunut. Ja ne pehmustekumit on saattaneet myös mukautua ajan myötä. Varmasti toi istuvuus ja asettamisen vaikeus riippuu myös korvan muodosta. Uskon kyllä ettei ne kaikille sovi välttämättä ollenkaan.

*Bassoa on todellakin liikaa makuuni

En tiedä kuvittelenko vai onko tottumiskysymys tämäkin, mutta ihan kuin kuulokkeista olis bassoa vähän kadonnut käytön myötä. Aluksi itsekin säikähdin basson määrää ja jouduin EQ:lla hillitsemään, mutta enää ei tarvitse. Nyt on ihan miellyttävä tasapaino löytynyt.

*Vaimennus ei ole paras mahdollinen, mutta onneksi tuuli ei häiritse kovinkaan paljon

Eihän se samaa luokkaa ole kuin kunnon sangallisissa luureissa, mutta riittää mulle. Olen huomannut, että käytän nykyään paljon vähemmän volumea kuin aikaisempien "pintamallisten" nappien kanssa.

Itse olen siis nyt ihan tyytyväinen noihin Spark Plugeihin vaikka alussa tuntui että ei nää taida mun kuulokkeet olla.
Metal meets the bone!
Lebowski
08.08.2006 13:18:03
Stokalta hain eilen Sennheiserin MD-51 Streetit.
Hinta vain 19,90.
Vaikuttaa ihan päteviltä ja laadukkailta.
Mukana tuli myös näppärä säilytyskotelo.
"It's Only after we've lost everything that we're free to do anything"
Akitus
14.03.2010 22:40:40 (muokattu 15.03.2010 11:51:11)
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1314 päivää vanhaan ketjuun!

Toki, mutta kysyn silti.

Eli Sennheiserin cx300-nappikuulokkeet olivat reilun vuoden verran tässä käytössä, nyt kuitenkin (todnäk oman toimintani seurauksena) oikea kuuloke on vaimentunut sen verran, että stereokuvan keskikohta on enemmänkin vasemman silmän paikkeilla. Eli uusia kuulokkeita pitäis hankkia. Noiden cx300:sten soundipuolesta tykkäsin kovasti, etenkin tuhdista bassontoistosta. Siispä kyseinen malli jatkaakin hyvin mahdollisesti korvissani. Huomasin kuitenkin, että saman firman cx400-kuulokkeet eivät paljon kalliimmat ole, ja heräsipä kiinnostus niitäkin kohtaan. Mainospuheessa luvataan parempaa dynamiikkaa ja erottelua, mutta säilyykö soundi edelleen botnekkaan lämpöisenä? Kokemuksia?

E: oishan tuolla näköjään ollut tuo vähän uudempikin kuulokeketju, jos olisi vähän monipuolisemmin hakusanoja käyttänyt, mutta mennään nyt tällä...
42. www.myspace.com/sirpenth http://maihinnousu.net/a/1133
arsu
15.03.2010 14:10:06
Mulla on ollut reilun vuoden Sennheiser CX 500 kuulokkeet. Nuo on uutena hieman hintavat (80€), mutta mä onnistuin nuo hankkimaan huutonetistä reilulla kolmellakympillä avaamattomassa paketissa. Ja näkyy siellä olevan niitä nytkin myynnissä. Ja uskallan noita suositella, varsinkin alapään toisto on eri maailmasta noihin ipodin omiin kuulokkeisiin verrattuna.
mrk
15.03.2010 15:59:20
arsu: Mulla on ollut reilun vuoden Sennheiser CX 500 kuulokkeet. Nuo on uutena hieman hintavat (80€), mutta mä onnistuin nuo hankkimaan huutonetistä reilulla kolmellakympillä avaamattomassa paketissa. Ja näkyy siellä olevan niitä nytkin myynnissä. Ja uskallan noita suositella, varsinkin alapään toisto on eri maailmasta noihin ipodin omiin kuulokkeisiin verrattuna.

Ainakin joku sankari myy tällä hetkellä selkeästi piraattikopioita kyseisistä kuulokkeista 35 eurolla ja asian lähes suoraan palautekeskusteluissa myöntääkin...
"Short On Long Term Goals"
Ziggy Bubba
15.03.2010 16:06:23

mrk: Ainakin joku sankari myy tällä hetkellä selkeästi piraattikopioita kyseisistä kuulokkeista 35 eurolla ja asian lähes suoraan palautekeskusteluissa myöntääkin...

Pistäs linkkiä, en meinannut ite ainakaan tota löytää. Laitonta puuhaa muuten tommonen, vaikka siitä kuinka kertois ostajille.
This Is Sonar Transistor...
Akitus
15.03.2010 16:41:33 (muokattu 15.03.2010 16:42:50)
sikki-six: Pistäs linkkiä, en meinannut ite ainakaan tota löytää. Laitonta puuhaa muuten tommonen, vaikka siitä kuinka kertois ostajille.

http://huuto.net/kohteet/sennheiser … x-500-g4me-takuu-2-vuotta/131355210

Taitaa olla tuo kaveri. Tuli tänään käytyä verkkokaupassa, enkä sitten jaksanut enää ruveta kauempaa jahkailemaan, joten nappasin nuo cx400 precision II -napit. Play.comista olisi reilun kympin halvemmalla saanut, mutta totesin, että asia on liian kiireinen rahtien odotteluun. Alapää tuntuisi olevan snadisti hillitympi kuin noissa entisissä kolmesatasissa, mutta ei jää kuitenkaan liian ohkaiseksi missään tapauksessa. Tyytyväinen olen tämän lyhyen testin perusteella.
mrk
15.03.2010 16:56:25
Akitus: http://huuto.net/kohteet/sennheiser … x-500-g4me-takuu-2-vuotta/131355210
Taitaa olla tuo kaveri.

Joo juuri tuo. Myyjän kommentti annettuun negatiiviseen palautteeseen : "kun sanon että tuotteessani on takuu, se tarkoittaa että ne voi palauttaa tarpeen mukaan, jos koet, ettet niitä halua, lähetä ne minulle takaisin ja maksu tulee tilille. Moni kuitenkin tyytyy 30 euron kuulokkeina nuihinkin. Kohtuu hyvä äänenlaatu nuisakin"
"Short On Long Term Goals"
Jurpo
16.03.2010 10:34:57 (muokattu 16.03.2010 10:35:37)
Akitus: Toki, mutta kysyn silti.

Eli Sennheiserin cx300-nappikuulokkeet olivat reilun vuoden verran tässä käytössä, nyt kuitenkin (todnäk oman toimintani seurauksena) oikea kuuloke on vaimentunut sen verran, että stereokuvan keskikohta on enemmänkin vasemman silmän paikkeilla. Eli uusia kuulokkeita pitäis hankkia. Noiden cx300:sten soundipuolesta tykkäsin kovasti, etenkin tuhdista bassontoistosta. Siispä kyseinen malli jatkaakin hyvin mahdollisesti korvissani. Huomasin kuitenkin, että saman firman cx400-kuulokkeet eivät paljon kalliimmat ole, ja heräsipä kiinnostus niitäkin kohtaan. Mainospuheessa luvataan parempaa dynamiikkaa ja erottelua, mutta säilyykö soundi edelleen botnekkaan lämpöisenä? Kokemuksia?

E: oishan tuolla näköjään ollut tuo vähän uudempikin kuulokeketju, jos olisi vähän monipuolisemmin hakusanoja käyttänyt, mutta mennään nyt tällä...

Ootko tsekannut, ettei vaha ole tukkinut ritilää? Ainakin mun cx400:ssa tuli semmoinen pikkuinen harja mukana, jolla voi rapsutella kuivat eritteet pois. Ei sen elementin kai pitäis "vaimentua"; jos on piuhassa vikaa, niin se ritisee ja rätisee, tai elementissä vikaa, niin ääni varmasti värittyy johonkin suuntaan.

Ja siitä soundista, cx400 on vähän sivistyneempi kuin bassojyrä cx300. Miellyttävä kuunnella. Noita cx300:a kokeilin kaupassa, mutta aika nopeasti totesin, ettei ole mun kuulokkeet. Wanha 60GB iPod jaksoi EQ pois päältä (normaali asetus mulla) jyrisyttää alapäätä kuin mikäkin teinieskortti lauantai-iltana. Sanoisin cx400:sta, että onhan se lämpimään päin, mutta enemmänkin neutraali.
arsu
16.03.2010 12:32:59
Ainakin joku sankari myy tällä hetkellä selkeästi piraattikopioita kyseisistä kuulokkeista 35 eurolla ja asian lähes suoraan palautekeskusteluissa myöntääkin...

No näköjään... Nämä mun ostamat olivat kylläkin ihan aitoa tavaraa. Ihme touhua, koskahan joku alkaa myymään julkisesti Virosta ostettuja cd-kopioita "uusina". No anyway ei tämä nyt asiaa mihinkään muuta. Erittäin hyviksi olen omat kuulokkeeni havainnut ja uskallan niitä suositella. Sarjan muista malleista ei ole kokemuksia, mutta eiköhän ne ihan asiallista tavaraa ole. Ja pienellä lisäsijoituksella yleensä saa rahalle myös vastinetta.
Akitus
16.03.2010 14:36:45
Jurpo: Ootko tsekannut, ettei vaha ole tukkinut ritilää? Ainakin mun cx400:ssa tuli semmoinen pikkuinen harja mukana, jolla voi rapsutella kuivat eritteet pois. Ei sen elementin kai pitäis "vaimentua"; jos on piuhassa vikaa, niin se ritisee ja rätisee, tai elementissä vikaa, niin ääni varmasti värittyy johonkin suuntaan.

Kyllä nuo molemmat ritilät näyttäisivät ihan yhtä puhtaita (tai likaisia) olevan, eikä asia tuntunut puhdistamisella korjaantuvan. Mystistä. Tosiaan kävin nuo nelisataset hankkimassa ja niihin olen kyllä tyytyväinen ollut, vaikka snadisti alapään jumputus pieneni (tai ehkä loppujen lopuksi juuri sen takia). Kuten sanoit, soundi on hieman sivistyneempi.
masterhat
03.06.2010 20:42:12 (muokattu 03.06.2010 20:42:56)
ite ostin 40€ philipsin napit vuos sit, ja nyt jo kertaalleen vaihdetu takuus uuteen, ja taas katos toisest napist matalat taajuudet.

eli tarvisin jotkin hyvät in-ear nappikuulokkeet, joissa olis myös se sellanen tuki hässäkkä korvan ympärille, et ne kestäis paikoillaan tosi hienosti esim juostessa. nyt kun alkaa pitkil lenkeil hikoaa korvatkin, ni silloin noi pelkät in earit ei oikein pysy päässä ja vituttaa surova niit korvakäytävään kokoajan. oon koittan eri kokosia "vaihtopäitäkin" niihin, mut ei hyötyä

http://www.pixmania.com/fi/fi/29060 … hilips/nappikuulokkeet-shs8000.html

just ton malliset, mut ei philipsejä. hinnalla ei nyt niinkään väliä, mielusti maksan käyttömukavuudesta ja kestävyydestä pari kybää enemmänkin, kuin mitä markkinoiden edullisin malli kustantaa.

sit myös jotkin hyvät langattomat kuulokkeet haluisin, pelailuun, tietokoneelle ja töllölle. ei siis mihinkää studio touhuihin, vaan ihan perus käyttöön. kellään mitään vinkkejä. ei kalleimpia eikä halvimpia
''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa''
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)