Saittepa taas hienosti haukuttua kaikkia Tokain tuotoksia yhden kitaran perusteella. Loistavaa, toivottavasti olette ylpeitä itsestänne. Ehkä tämä olikin threadin aloittajan tarkoitus? No siltäkö toi alotusviesti sun mielestä näyttää? Basisti! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista! |
kimurantti1 01.08.2006 17:46:43 | |
---|
Saittepa taas hienosti haukuttua kaikkia Tokain tuotoksia yhden kitaran perusteella. Loistavaa, toivottavasti olette ylpeitä itsestänne. Ehkä tämä olikin threadin aloittajan tarkoitus? Käsititkö oikeasti ensimmäisen viestin niin? Vai oliko tuo vain merkkinä pienoisesta turhautumisesta? Mulla ainakaan ei ole oma lehmä ojassa kun en Les Pauleista liiemmin välitä, mutta pistää vaan miettimään, kun ei ole ensimmäinen eikä ihan toinenkaan kerta kun olen täältä lukenut ongelmista Tokain kauloissa. Ja tuollaiset ongelmat on oikeasti jo vähän vakavampia kuin pieni kerros bindauksessa. Eri asia onkin, saisiko niitä kerroksia olla parin tonnin soittimessa, mutta se ei kai tämän otsikon alle kuulu. Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
joukov 01.08.2006 17:49:30 | |
---|
Ehkä kyse oli pienestä turhautumisesta siihen miten tietyt henkilöt purkavat vihansa tiettyä kitaramerkkiä kohtaan. Pyydän anteeksi ketjun aloittajalta. "...can't be king of the world if you're slave to the grind..." |
McNulty 01.08.2006 18:13:24 | |
---|
Mitä tulee Gibsonien bindauksiin vielä, niin mielummin minä otan oikean bindauksen, kuin maalatun faux-bindauksen... vaikka sillä kustannuksella että siinä on pieni millin murto-osan kynnys. Tässä vaiheessa on myös hyvä väläyttää sitä mielenkiintoista asiaa, että kuinkakohan siitä valmistetusta soitinerästä päätyy tänne ne tuotteet ja kuinkahan moni pääsee valikoimaan soittimia ennenkö niitä tänne williin pohjolaan saadaan yhtäkään? Siellä tuskin on valikoimassa Into-Luthmanin jampat parhaita päältä ko. erästä. No mutta, väliäkö hällä, kannattaa tehdä USA:n reissu ja tuoda käytetty Gibson mukanaan. Jos ajatellaan että 40 soittimen erästä tänne päätyy kaksi, ja niistä toinen on heikompi esitys, niin virheprosentti on aika minimaalinen. Kun taas tänne roudataan 20 Tokaita joista 1/3 on valmista tavaraa huoltomiehen pöydälle ennenkö kehtaa myydä niin... Ja jos tuo laaduttomuus on jo johtanut siihen että yksi suuri vähittäiskauppa on jättänyt Tokait pois oman alueensa markkinoilta, niin jotainhan täytyy olla pielessä. Samalla tavoin kuin henkilö voi jättää ostamatta kierokaulaisen soittimen, voi hän jättää ostamatta myös soittimen jonka bindauksessa on jotain vikaa. Tsekkaappa siun LC-80S onko siinä varmasti 7-ply bindaus kummallakin puolella runkoa. Ja katso ettei niissä mustissa kerroksissa ole valkoista. Sillä LC-80 ZW-sarjasessa oli valkoisen "bindauksen" päälle maalattu nuo mustat ohuet raidat. Eihän tuo soittoon mitään vaikuta, mutta jos nyt kerran vilkkua piilataan niin menkööt sitten oikein kunnolla. Eli pistähän Tokai LC-sarjanen syyniin. El zorrero más grande en el mundo Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. |
Les Fender 01.08.2006 18:14:18 | |
---|
Saittepa taas hienosti haukuttua kaikkia Tokain tuotoksia yhden kitaran perusteella. Loistavaa, toivottavasti olette ylpeitä itsestänne. Ehkä tämä olikin threadin aloittajan tarkoitus? Missä kohtaan tällainen kommentti on kirjoitettu? "Living is easy with eyes closed!" |
Pehvanssi 01.08.2006 19:05:29 | |
---|
Mitä tulee Gibsonien bindauksiin vielä, niin mielummin minä otan oikean bindauksen, kuin maalatun faux-bindauksen... Onko Tokaissa maalatut bindaukset? |
McNulty 01.08.2006 19:10:47 | |
---|
Onko Tokaissa maalatut bindaukset? Voi olla että siinä alla on ihan tavallinen valkoinen bindaus kyllä, mutta sen leveän valkoisen bindauksen päälle ainakin LC-80 ZW mallissa oli maalattu 3 tai 5 mustaa ohutta raitaa, jotta siihen saatiin multiply-tyylinen bindaus. El zorrero más grande en el mundo Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. |
jomppu 01.08.2006 20:22:11 | |
---|
Jollain muulla oli ollut 66 % tokai kitaroistansa susia, mulla se prosentti on vasta 50 että siinä suhteessa toivoa on vielä. Tietysti halvempaa tuotetta ja erityisesti kopiota haukutaan aina. Ihmisethän noita kai vielä kasaavat ja saattaa virheitäkin tapahtua. Viimeistely on ollut molemmissa tokaissani moitteetonta, mulle on tärkeempää miltä musiikki kuullostaa kuin näyttää... "siihen aaltopelti oveen me maalattiin ympyrä ja pirun iso a, jotta tyypit kaikki varmasti muistaisi minkä takia me soitetaan" |
McNulty 01.08.2006 20:30:21 | |
---|
Meikäläisen listassa on ollut ainoastaan kaksi sellaista joista olen halunnut päästä eroon. Epiphonen Strato-kopio oli oikeasti sen aloittelun jälkeen yksinkertaisesti SURKEA. Sitten tuo Ibanez JPM1 oli vain ärsyttävä. Se maalaus kävi hermoille ja siitä oli pakko luopua. Ei mitenkään huono kitara mutta en kestänyt sitä telineessä :) Muutaman kitaran ottaisin takaisin jos vain saisin. Aika pienellä prosentilla on miulle siunaantunut epäkuranttia kamaa. Minulle kanssa soittimet ovat työkaluja joilla ilmaista itseäni, eivät pelkkiä koristeita ja silmäkarkkeja. El zorrero más grande en el mundo Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. |
Explorer 01.08.2006 20:53:25 | |
---|
Onko Tokaissa maalatut bindaukset? Ei todellakaan ole ja tuo "maalattu bindaus" on typerin väite jonka olen pitkään aikaan kuullut. Sitäpaitsi jokainen hetkenkin verran asiaa mietittyään voi ymmärtää, ettei sellaisia bindauksia voi maalata. Paitsi helvetin kalliilla rahalla todella taitavia maalareita käyttäen. |
McNulty 01.08.2006 20:55:05 (muokattu 01.08.2006 20:56:09) | |
---|
Sitäpaitsi jokainen hetkenkin verran asiaa mietittyään voi ymmärtää, ettei sellaisia bindauksia voi maalata. Paitsi helvetin kalliilla rahalla todella taitavia maalareita käyttäen. Niin tai koneella. Pitääpä käydä huomenna ottamassa kuva LC-80 ZW:stä mikäli se on vielä tallella tuolla paikallisessa soitinliikkeessä. Sittenpähän näette. ps. oliko siinä siun lc80-mallissa 5-ply takana ja 7-ply edessä? El zorrero más grande en el mundo Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head. |
Explorer 01.08.2006 20:58:38 | |
---|
Tsekkaappa siun LC-80S onko siinä varmasti 7-ply bindaus kummallakin puolella runkoa. Soiko kitara huonommin jos takana onkin vain 5-ply? Miten olet kärsinyt tästä epäkohdasta? Kerro omin sanoin. Laatua se ei heikennä, eikä ulkonäköä. Korkeintaan takanäköä. Eikä kummallakaan ole mitään merkitystä. |
Explorer 01.08.2006 21:02:33 | |
---|
Pitääpä käydä huomenna ottamassa kuva LC-80 ZW:stä mikäli se on vielä tallella tuolla paikallisessa soitinliikkeessä. Sittenpähän näette. Miksi ihmeessä menit myymään sen tuiki harvinaisen yksilön? Kyllä mä ottaisin ilman muuta sellaisen huippuharvinaisen soittimen jossa on erikoismaalatut ultraharvinaiset multi-ply -bindaukset kuin taviksen jossa on käytetty kaupasta sentin per metri saatavaa hyllykamaa. Ja älä nyt hyvä ihminen sekoita lakkapinnan väliin jäänyttä valkoisena näkyvää pölyä maalaukseen. Sitä sattuu paremmissakin (lue: nashvillelaisissa idolisoivissasi) perheissä. |
Explorer 01.08.2006 21:04:23 (muokattu 01.08.2006 21:04:55) | |
---|
ps. oliko siinä siun lc80-mallissa 5-ply takana ja 7-ply edessä? On juuri noin ja näyttää helvetin makeelta. |
kimurantti1 01.08.2006 21:22:43 | |
---|
Olisiko Explorerin syytä vähän relata? Ei mulla muuta, peace :-) Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
Explorer 01.08.2006 21:25:16 (muokattu 01.08.2006 21:25:30) | |
---|
Olisiko Explorerin syytä vähän relata? Miksi niin, kimurantti? |
kimurantti1 01.08.2006 21:30:13 (muokattu 01.08.2006 21:30:30) | |
---|
Miksi niin, kimurantti? Vähän on ollut hyökkäävä sävy viesteissäsi, mutta jos et sitä tarkoittanut niin eipä siinä sitten mitään. Tuntuu vain, että sulla on nyt oma lehmä ojassa. ;-) Kunhan muistetaan, että ristiriidassa on asiat eikä ihmiset... Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
Jani The Rock 01.08.2006 21:31:51 | |
---|
Hyvähän se on että laineet lyö ja otsasuoni pullistuu. Kitarakamat on ainoa asia johon tässä viittii suhtautua millään kiihkolla. Kaikki muu on suht yhdentekevää. Basisti! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista! |
mattim 01.08.2006 21:33:27 | |
---|
Minulla on kaksi Tokain LR:ää, molemmat aivan hyvia soittimia hintaisekseen. LC80s ja LS85Q. Kaulat ovat suorat ja nauhat eivät tarvitse huoltoa ainakaan ensimmäisen vuoden varsin ahkeran käytön jälkeen. LC:n bindaukset eivät ole maalattuja, rungossa edessä 7 ply, takana 5ply ja lavassa 5 ply. Molemmat on kiva omistaa, sillä saundimaailmat ovat aika erilaisia. LS soi selkeästi tummemmasti kuin tuo LC. Seuraksi on tulossa Gibsonin joku malli P90 mikeillä. Matti |
Explorer 01.08.2006 21:33:35 (muokattu 01.08.2006 21:34:23) | |
---|
Vähän on ollut hyökkäävä sävy viesteissäsi No älä lue jos sellainen pelottaa. Ei tää foorumi ainakaan virallisesti ole kivojen kavereiden komppaus- ja selkääntaputtelukerho. Edit. toi ei ollu kuitenkaan mitään henkilökohtaista vittuilua. |