Aihe: Roland MicroCube
1 2 3 4 5 6 7 8
sihvoh
20.07.2005 13:15:00
...Omalla kaapilla tosiaan kuulosti oudolta, jopa kamalalta.

Juup, hyvä kun joku testasi valmiiksi, ei tarvitse itse kokeilla tuota. Tuossa on aina ns. kaappimallinnus päällä, joten se lienee syy miksi kuulostaa kamalalta. Tuo toimisi varmaankin paremmin jollakin hifi-kaiuttimella, joka toistaisi kaistan mahdollisimman tasaisesti?
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Antti1
20.07.2005 16:32:57
Tuo toimisi varmaankin paremmin jollakin hifi-kaiuttimella, joka toistaisi kaistan mahdollisimman tasaisesti?

Tuokin tuli mieleen, mutta en testailujeni ohella jaksanut lähteä yläkerrasta valikoimaan kaiuttimia. Suunnittelin tuossa myös tekeväni vanhoista HiFi-kajareiden elementeistä kaapin tuolle, mikäli jotain levyä autotallista löytyy. Täytyy kattoa, jahka pääsee taas siviilimaailmaan hetken päästä täältä miesten koulusta. Kirjoittelen sitten lisää kokeiluistani tuon kanssa tähän.
"What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father
trih
20.07.2005 16:37:01
Kannattaa muistaa että microcube hyödyntää myös bassorefleksiputkea. Taitaa olla sellainen kokonaissuunniteltu paketti joka ei muuhun taivu.
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
sihvoh
20.07.2005 16:41:22
Lomalla kun olen, niin oli aikaa hieman kokeilla tuota irtopedaalien kera ja säröt ovat aika hyvä kun valitsee vahvistinmallinnokseksi "Black Panel" ja pistää Tube Screamerin vahvarin ja kitaran väliin. Väittäisin että tämä setup on kertaluokkaa parempi kuin esim. tuo "Classic Stack" yksinään.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
RG
20.07.2005 21:43:47
Hyvä on vahvari. Loistava himassa soitteluun.
efunkelist
20.07.2005 22:22:27

Microcuben kajarin bassopörinä kyllä häiritsee, en o päässy vielä kokeilee oikealla kitarakaapilla mutta ei näköjään kannata. Sitäpaitsi homma toimii erinomaisesti microcuben linjaulostulosta mikseriin josta hifi-toistolle.

Olen myös todennut pedaalit/putkietunen kiinni microcuben blackfaceen ja sillä emulaatiolla äänittäen/hifikaapeista soittaen. Hyvin toimii, olen oikein tyytyväinen microcubeeni.
kentsus
01.08.2006 15:33:09
En kyllä tajua miks kaikki kehuu tätä. Ostin typeryyttäni microcuben ja on jäänyt pölyttymään nurkkiin. Huono vahvistin mutta ehkä se heviin ja kotisoitteluun menee. Kamala soundi kun pistää suoraan piuhan kautta koneelle ja tallentaa mutta kajarien kautta ihan ok soundi ja monipuolinen.
Joh 3:16 - se tärkein asia..
Ben_D
01.08.2006 15:38:04

En kyllä tajua miks kaikki kehuu tätä. Ostin typeryyttäni microcuben ja on jäänyt pölyttymään nurkkiin. Huono vahvistin mutta ehkä se heviin ja kotisoitteluun menee. Kamala soundi kun pistää suoraan piuhan kautta koneelle ja tallentaa mutta kajarien kautta ihan ok soundi ja monipuolinen.

Joo ei se sitten loppupeleistä mikään kovin kummonen ollutkaan. Mulla on tällä hetkellä PodXT:n ohella kotistyrkkarina Marshall MG15 Microstack ja MUN mielestä siinä on paljon elävämpi soundi.
Fierce Moshter Promo Out Now! Tilaukset
saha
01.08.2006 15:43:01
Joo ei se sitten loppupeleistä mikään kovin kummonen ollutkaan. Mulla on tällä hetkellä PodXT:n ohella kotistyrkkarina Marshall MG15 Microstack ja MUN mielestä siinä on paljon elävämpi soundi.

Mikäs siinä, jos tykkää hiplata soundikikkeliä lepposan kotisoittelunkin yhteydessä. Mikrokyybe on kuitenkin pieni ja täysin vaivaton = täydellinen kotivahvari.
S.M.A.K. - luuseri
samueld
01.08.2006 15:43:12

Mä olen ihan samaa mieltä tästä. Mulla on ainoana styrkkana Vox Cambridge 15 ja sillä röyttyää. Ja on monipuolinenkin vielä kun vaan ruuvaa ja on kaksi pedaalia.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
Zeni
01.08.2006 17:12:26
Kyllä mä olen tykännyt microcubesta. Kaksi häiritsevää tekijää siinä on:
Basson pömpötys ja tonen säätö. Basson pömpötykseen auttoi hieman refleksiröörin tukkiminen, tone täytyy taas koko ajan olla täysillä. Aluksi ajattelin, että olen tottunut liian kirkkaaseen soundiin, mutta kokeneempi soittaja halusi kokeilla kuutiota ja käski koko ajan ruuvata tonea isommalle...

100euron laitteeksi pätevä. Efektejä en ole pahemmin kokeillut, muita kuin delayta ja muita "cleanille" kivoja. Tällä hetkellä se ajaa myös stereoiden virkaa tuossa pöydällä. Onpa pari kertaa ollut rannallakin mp3-soittimen kera.
atimoc
01.08.2006 17:22:29

...tone täytyy taas koko ajan olla täysillä.

Sama juttu mulla, kun olen kaverin Kuutiolla soittanut. Erittäin hyvät soundit siinä silti hintaisekseen on, ei siinä mitään.

Olen itse ajatellut laittaa V-Ampin kiertoon ja hommata joko Micron (+EQ:n) tai Vox AD-5:n tilalle. Jenkkifoorumeilla yleisesti ottaen kehuttiin Voxia, mutta moitittiin nuhaisia hi-gain mallinnuksia. Löytyykö täältä ketään, joka olisi testaillut molempia?

Tuossa vielä vertailun vuoksi speksit:
http://www.voxamps.co.uk/products/da/da5.htm
Artificialy aged to give the impression of a good, usedinstrument. -Thomann.de
tenkainen
01.08.2006 17:36:42 (muokattu 01.08.2006 17:37:38)

Jenkkifoorumeilla yleisesti ottaen kehuttiin Voxia, mutta moitittiin nuhaisia hi-gain mallinnuksia. Löytyykö täältä ketään, joka olisi testaillut molempia?

Olen aika pikaisesti molempia ruuvaillut, joten kauhean tarkkaa infoa en sisällä. Mutta oikeassa nuo amerikaanot ovat, Vox ei loista higain:lla. Mikrokuutio on niissä parempi. Tosin Vox hakkasi Kuution pikkurosoilla, jotka olivat oikein mukavan kuuloisia.
E: Ja efektiosasto on Voxissa myös jonkun verran monipuolisempi. Ja aivan yhtä hyvän kuuloinen.
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37
siwamatti
12.09.2006 23:31:05
kävin tänää testaamassa tota ja ostinkin sitten. oiken hyvin tuntuis sopivan kooti soittoon ja säröt on kohallaan. maksoin vaa perskuta siitä 145€ enkä tajunnu kattoo ensin thomannilta ja nyt jälkee päin vähä ketuttaa! mut kelpo vahvistin.
Jarrari
13.09.2006 00:12:14
^
Siis microa vai tota Voxia?

Ite oon kanssa aatelllu tota microcubea hankkia kotii ja katusoittoon. Saa kätevästi cd/md/mp3/c-taustat. Nyt vaan heräs kysymys, etä kumpi noista kannattais ostaa?
Perus rocksoundia tarkotus ois saada irti. Maidenin ekalta kuulee aika hyvin
ministeri
13.09.2006 00:37:53
kaikkihan tota kehuu kilvan. Mä olen pärjännyt kotona Vox pathfinder 15:lla. Välillä haluis vaihtelua lisää särösoundiin ja olen ajatellut hankkia sellaisen behkun sansamp kopion lisäksi...
Musanäytteessä rock-bändimme uusi demo!
Jarrari
15.09.2006 17:32:00
Sitte vielä tosta tunkkasuudesta. Microcubessa nyt ei vissiin ole hirveen tunkkaset, eikä laihatkaan soundit. Mites tuo Voxin AD5?
Sampo-Ukko
15.09.2006 17:59:41
Onpa pari kertaa ollut rannallakin mp3-soittimen kera.

Nerokasta! ei taida hirveä hifi-elämys olla mutta varmasti hoitaa hommansa! patteritkin taitaa kulua aika samaa vauhtia kun ipodissa...

Itse oottelen, että Tuomas Lapinpolttaja lähettäisi minulle Bossin Micro BR:n ohella punaisen Microcuben... 25. päivä näillä näkymin micro br on saatavilla, joten kai se silloin lähtee sitten tulemaan.. turhauttavan pitkä aika! Sitten bassolle kanssa joku pikkunoppa kotiin, niin ei tartte enää reeneihin mennäkkään ;)
mhelin
15.09.2006 18:58:48 (muokattu 15.09.2006 19:10:10)
Tuossa jo mainittiinkin tuosta kaiuttimen bassorefleksivirityksestä. Aika hyvä idea joka varmaan toimisi isompitehoisenkin putkivahvistimen kanssa. Tuossa on ideana varmaankin ollut virittää tuo 5" elementti samalle taajuudelle jolle tuollainen 12" kitarakäyttöön tarkoitettu elementti toistaa, eli tuohon n. 75 Hz kohdalle. Silloin se kuulostaa isommalta kuin onkaan. Elementti on ilmeisesti jotain hifi- ja instrumenttielementin välimaastosta, eli ripustus ei ole yhtä jäykkä (eli sitä ei voi käyttää takaa avoimessa kotelossa). Sopiva elementti voisi löytyä suht. samoilla spekseillä kuin esim. 12" Celestion Vintage 30, paitsi vähän pienemmällä Qts:llä (V30:n koko speksiä en ole kyllä nähnyt missään, mutta tuo Q-arvo on varmaan lähempänä yhtä). Lisäksi elementin pitäisi melkein olla paperikartioinen jotta yläpään resonanssit ja taajuusvaste mätsäisi isompaan. Tuollainen olisi mielenkiintoinen DIY projekti, joku 5" - 6.5" elementti muutaman litran kotelossa bassorefleksiviritteisenä. Herkkyyskin tippuisi samalla jonnekin 85 dB tasolle joten voisi luukkuttaa vahvistintakin rajummin ilman keinokuormaa.

E: Tämä voisi olla ok elementti, tosin fs = 54 Hz, taajuusvasteessa on sopivan oloinen korostus tuossa 2.5 - 5 kHz välisellä alueella. Tuota voisi mallintaa WinISD:llä johonkin 5 litran koteloon vaikka (pienempäänkin voisi mennä). Tehonkesto 100W (jatkuva). Kestää kyllä ellei tule matalia ( < viritystaajuus, eli 75 Hz) taajuuksia noilla tehoilla. Hinta 35 EUR.

Peerless 130 WR 26 72 PPB 8 ohm - Order ID: 832592
http://www.hifitalo.fi/shop/sivut/832592.htm
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)