Aihe: Les Paulia metsästämässä
1 2 3
McNulty
01.08.2006 15:33:15 (muokattu 01.08.2006 15:34:52)
Huono, etsi jostain musaliikkeestä käsiisi lc-70 tai lc-75, Topsundissa on lc-75, 600 eurolla, väri on cherryburst.

Niin, siis nimenomaan LS-70 tai LS-75. LC-70 on vanha malli joka edelsi LC-80.
LS = Standard-kopio
LC = Custom-kopio

PS. ja nykyään LC-80 on korvattu LC-85. Muitakin uudistuksia on tullut. Tokaillahan tuo mallinumero kertoo soittimen hinnan. LC-85 = 85000 YEN

Jännää sinänsä jos Tokain laatu on ruvennut rakoilemaan ja heikentymään, niin hinnat ainakin ovat kohollaan jatkuvasti. Ei kiva, ei hyvä!
El zorrero más grande en el mundo
Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head.
ollikainen
01.08.2006 15:35:34 (muokattu 01.08.2006 15:37:28)

LS = Standard-kopio
LC = Custom-kopio

Jep kirjoitin väärin, korjasin. Topsoundissa on siis ls-75.

Jännää sinänsä jos Tokain laatu on ruvennut rakoilemaan ja heikentymään, niin hinnat ainakin ovat kohollaan jatkuvasti. Ei kiva, ei hyvä!

Raivostuttavaa toimintaa!
Nuohan on hevosen pallit. - Foe mounier
Artist
01.08.2006 15:39:19 (muokattu 01.08.2006 15:40:10)
Pajahan on kitarakauppojen Stockmann, ja se sille suotakoon. Takuuvarmaa laatutavaraa ja nimenomaan ainoa paikka suomessa josta löytyy koko ajan _ihan_oikeaa_ vintagea. Ei halpa, mutta jos arvostaa asiansa ymmärtävää kauppiasta ja hyvää palvelua niin silloin se on oikea paikka.

No, en kyllä Stockmanniin vertaisi, vaan johonkin pieneen erikoisliikkeeseen. Muuten olet ihan asian ytimessä, enkä itse valittaisi hinnoistakaan. Useimmat tuotteet ovat hinnoiteltu ihan niin kuin pitääkin...

Ja mitä itse aiheeseen tulee niin Heritage hakemaan, itse ainakin tekisin niin mikäli LP:n (siis ihan minkä hintaisen tahansa) tarvitsisin. Pesee laadussa aivan varmasti Tokait ynnä LTd:t.
"You can take away my temple, but you can't take away my hill, you can pass those pearls before me, I've got an iron steel will."
joukov
01.08.2006 17:39:02
LS = Standard-kopio
LC = Custom-kopio

PS. ja nykyään LC-80 on korvattu LC-85. Muitakin uudistuksia on tullut. Tokaillahan tuo mallinumero kertoo soittimen hinnan. LC-85 = 85000 YEN

Teet kaikkesi, jotta kukaan ei ostaisi enää Tokain kitaroita?
"...can't be king of the world if you're slave to the grind..."
Jannipaali
01.08.2006 17:50:42

No eipähän mene rahat hukkaan, right?
In GOTOH We Trust. THV-Klubi #40
Twistyh
01.08.2006 18:01:03
Noniin..Tuos kokeelin yhtä tokaita, eipä oikeen vakuuttanu. Elikkäs ostankin sitte Epiphonen LP customin.
McNulty
01.08.2006 18:21:54 (muokattu 01.08.2006 18:24:56)

Millä tavalla tuo nyt estää ketään ostamasta soitinta?
Minusta on vain kurjaa jos Tokai nostaa hintojaan ja samaan aikaan maailmalta kuuluu että niiden laadullinen taso on ollut liian epävakaata. Ja jos minä en pidä tuosta seikasta niin se tuskin on keneltäkään pois.

Onko sinulla joukov kenties jotain patoutumia vai haluatko tarkoituksella ymmärtää lukemasi väärin?

PS. tämä seikka harmittaa minua kovasti, sillä olin harkinnut Tokai ES-110 mallista kitaraa itselleni kun rahani eivät riitä aitoon G-pajan ES-335 malliin. Nyt vain pitää olla entistä tarkempi sen Tokain testauksen kanssa. Kurjaa, sillä aikaisemmin pidin Tokain japsimalleja varsin pätevinä soittopeleinä ilman suurempia laaduttomuuksia.
oiva tumpeloinen
01.08.2006 19:35:04
Harmi vain kun soittimia pidetään vähän miten sattuu. Milloin nojaavat tiili-/kiviseinään, milloin ovat nojollaan kivirappusilla miten sattuu, milloin sisällä lattialla levällään jne.

Hah!

Lukeekohan ne paljonkin tätä palstaa?

http://www.kitarapaja.com/pics/ng60lpit2.jpg
http://www.kitarapaja.com/pics/ng59lpwc2.jpg

En ole ennen ainakaan nähnyt esim. tuollaista suojamattoa kitaran alla Pajan kuvissa. =)
Les Fender
01.08.2006 19:51:19
Heh:) Kohta ne laitetaan pumpuliin köllimään.
http://www.kitarapaja.com/pics/ng59lpwc2.jpg
Mihin se punainen päiväpeitto on hävinny laukusta...? Mitenkä ne uuvet kipsonit nyt enään pärjää voivoivoi...
"Living is easy with eyes closed!"
sieniesko
01.08.2006 20:21:59
Käytettynä vaikka lp studio. Loistava peli. Mä diggailen kyl tosta LTD:stä enemmän kun Tokaista. Testailinkin sellasta musamaailmassa orangen läpi ja oli ihan kiva.
Quu
01.08.2006 22:01:16 (muokattu 01.08.2006 22:02:34)

Mikä Tokain les paul kannattaas ostaa jos budjetti o semmonen 500-700€
Standardit ja Customit käy kummatki, taitaa mennä korealaisten puolelle?

Sinulle ja ketjun aloittajalle suosittelisin tutustumista Yamahan AES-sarjaan.
F-Musiikista hesasta löytyy, käykää katsomassa ja kokeilemassa.

Saatan kuulostaa Yamaha-mannekiinilta, mutta en vaan voi sille mitään, että tekevät niin hyviä kitaroita.

E: Se AES kylläkin näyttää enemmän siltä kuin LP olisi tuotu 2000-luvulle, toiset tykkää toiset ei, minua se ei haittaa yhtään.
Magic Bullet
01.08.2006 22:08:15
Fide
01.08.2006 23:17:11

Niin elikkäs nyt himottais tuo lespa. Hinta saisi mennä sinne 1000e ja alle. Ei emg mikkejä mielellään eikä perustylsää mustaa väriä :D

Omaahan ei kai sais mainostaa hyvien tapojen mukaan, mutta koskas mä oisin hyvistä tavoista niin piitannu? =)

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=116315

Eli sopii ainakin lainattuun kuvaukseen ;-)
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
Kiljupunkkari
02.08.2006 02:40:37
Niin elikkäs nyt himottais tuo lespa.

Kaikkiaha se.
Kun mies puhuu naiselle hävyttömyyksiä, se on seksuaalista häirintää, kun nainen puhuu miehelle hävyttömyyksiä, se on 9,95/min+ppm.
sieniesko
02.08.2006 07:50:51
Erooko ton smartwoodin soundi jotenki norm. lespasta ? Ohuempi mahdollisesti ?
Fide
02.08.2006 08:29:24

Erooko ton smartwoodin soundi jotenki norm. lespasta ? Ohuempi mahdollisesti ?

Ei ohuempi, mutta aavistuksen kirkkaampi. Ääninäytteet laitearvioartikkelin perässä, jos kiinnostaa.

http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=640
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
ollikainen
02.08.2006 09:28:49

Noniin..Tuos kokeelin yhtä tokaita

Mitäs Tokaita kokeilit?
Nuohan on hevosen pallit. - Foe mounier
qichi
02.08.2006 17:03:30
Itse olen omaan LTD:hen ollut niin tyytyväinen kun vain voi olla. Mikit on hunajata, vire pysyy, tatsi on loistava ja kun ne reunukset ja nauhamerkit kimaltelevatkin vielä niin pirun kauniisti...(:. Plussaksi voi laittaa myös sen, että kitara on paljon kevyempi sylissä kuin Tokain vastaava. Tällainen tunteenpurkaus tällä kertaa.
McNulty
02.08.2006 17:24:44
Mikseiväthän ESP:llä käytä Earvanaa ja TonePros tallaa ja stopbaria? Ovat vain LTD:n ominaisuuksia nuo. LTD näyttää huomattavasti paremmalta ainakin paperilla ja ulkoasussa ainoa ero on logo lavassa. Käytännössäkin eroja oli hyvin vähän näiden Vintage Black-väristen EC ja Eclipsen kanssa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)