KoRn88. 29.10.2003 09:02:12 | |
---|
Moi! eli mulla on nyt tässä 2 vuotta tullu täyteen tuon halpis setin kanssa (Trax) ja nyt pitäs alkaa uutta settiä hommaamaan. Mitä settejä suosittelisitte tuon ekan setin jälkeen? mun soittotyyli on enimmikseen tuommoisa nu-metallia niin kuin sen varmaan nickistäkin näette. Olen ajatellut että 20" basari voisi ainakin olla sopiva ja tomit ehkä 12", 14" ja 16". Pistäkääpäs ehdotuksia ja perustelujaki olisi ihan mukava kuulla. =) Kiitos jo valmiiksi! ------------Stampeden rumpali--------------- |
ltg 29.10.2003 09:34:43 | |
---|
Moi! eli mulla on nyt tässä 2 vuotta tullu täyteen tuon halpis setin kanssa (Trax) ja nyt pitäs alkaa uutta settiä hommaamaan. Mitä settejä suosittelisitte tuon ekan setin jälkeen? mun soittotyyli on enimmikseen tuommoisa nu-metallia niin kuin sen varmaan nickistäkin näette. Olen ajatellut että 20" basari voisi ainakin olla sopiva ja tomit ehkä 12", 14" ja 16". Pistäkääpäs ehdotuksia ja perustelujaki olisi ihan mukava kuulla. =) Kiitos jo valmiiksi! Itse hommasin Sonor Force 3003-setin, ja voin sanoa, että hyvin toimii. Jos siis ”keskitason settiä” haet. Setin saa koolla 20,10,12,14,14, ja minullahan voisi olla yks ylimääräinen 16” lattiatomi (pearl BLX) :) Nuo Forcet (ei 1003 eikä 2003) on tehty vaahterasta ja lehmuksesta, eikä muilla ”tunnetuilla” valmistajilla ole vastaavaa runkokoostumusta saatavilla vastaavaan hintaan. Hardware on tuplajalkaista ja tukevaa, haikkatelineessä kääntyvät jalat, jos tuplilla soitat. Tomeissa on rims-tyylinen T.A.R-ripustus, mutta häviää käytännöllisyydessään silti esim. starcastille. Voin kuitenkin sanoa, että soundi on sonoreissa paljon parempi kuin esim. rockstareissa. Edellinen oli siis oma mielipiteeni, monet ovat samaa mieltä. Force 3003 maksaa siis 1045 euroa, ja on maalattu/lakattu, ei päällystetty. Tosin s-class pro on noin 500 egeä kalliimpi, mutta jo kokovaahteraa. DW:n pacificia en ole päässyt testaamaan, mutta uskoisin olevan hinta-laatusuhteeltaan myös erinomainen valinta, reilulla tonnilla saa jo kokovaahterasetin, vajaalla tonnilla koivusetin. Kannattaa tsekata T-kaupan sivuilta. Tamburon uskoisin olevan hyvä valinta myös. Noita on hirviästi, suosittelisin, että kokeilet eri vaihtoehtoja ennenkuin ostat. Tosin Sonoreita tai Pacificeja on vaikea Suomesta löytää. Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94) |
KoRn88. 29.10.2003 11:00:28 | |
---|
joo kyllä mä semmoista keskitason settiä haen. ja niillä tomin koilla ei nyt niin hirveesti ole väliä joten tuokin kokoonpano sopisi varsin mainiosti. lähinnä ajattelin vaan että basari olisi hyvä olla 20". kiitos paljon todella kattavasta tiedosta! =) ------------Stampeden rumpali--------------- |
ltg 29.10.2003 11:28:53 | |
---|
Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94) |
Triskal 29.10.2003 13:18:25 | |
---|
Olen miettinyt vähän noita Sonoreita ja niiden syviä tomeja. Minulla, joka pidän siitä että tomit ovat matalalla ja loivassa kulmassa Sonorit eivät välttämättä olisi paras valinta. 10x9" tomi on esimerkiksi liian syvä ja sitä luokkaa nuo Sonorit taitavat olla. Lattia- ja isotomeissa ei ole niin väliksi, mutta mountatut tomit muodostavat ongelman. |
ltg 29.10.2003 14:12:08 | |
---|
Olen miettinyt vähän noita Sonoreita ja niiden syviä tomeja. Minulla, joka pidän siitä että tomit ovat matalalla ja loivassa kulmassa Sonorit eivät välttämättä olisi paras valinta. 10x9" tomi on esimerkiksi liian syvä ja sitä luokkaa nuo Sonorit taitavat olla. Lattia- ja isotomeissa ei ole niin väliksi, mutta mountatut tomit muodostavat ongelman. Juu, 10x9 ja 12x10 ovat tomit. Ei tosin tuon hintaluokan rummuissa taida olla matalampia tomeja kuin joissain Pacificin seteissä.. muistaakseni 8x10 ja 9x12. Mulla ei ole tuota ongelmaa, tomit on virvelin korkeudella tai sentin, pari korkeammalla erillisessä standissa. Basari on kuin tuplasetissä, ja haitsu toisen basarin paikalla. tykästyin tuohon asetteluun.. ridenkin saa mukavasti basarin yläpuolelle ja filleissä on helppo siirtyä virvelistä tomeihin. Tämä on mulle välttämätöntä varsinkin nyt, kun on 22" basari, ei tarvitse kurkotella ylöspäin lyödäkseen tomeja. Pystyy rennosti soittamaan. Kokeile sinäkin, josko natsaisi:) Basarikin soi paremmin kun ei ole tomeja siinä kiinni. Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94) |
fifehole 29.10.2003 15:49:43 | |
---|
Mulla olis tommoset Premierin XPK:t myytävänä. Löydät kuvan katsomalla mun olmoitukset tai sitten torilta rumpuosastolta. Head for an eye |
Buusteri 29.10.2003 16:36:12 | |
---|
Näin Yamaha-miehenä voisin suositella jammun Stage custom sarjaa. Ovat soundiltaan mahtavia hintaansa nähden eikä ulkonäkökään ole yhtään huonompi. Kannattaa myös tutkailla käytettyjä laatusettejä. Itse ostin omat Recording customini 1300e ja soundit ovat huippulaatua. Rumpujen kokojen puolesta voin todeta että IMHO pienemmät ovat kätevämmät ja sen kautta paremmat. Sekin on tietenkin suuri makuasia, mutta itse saan paljon enemmän aikaiseksi pienemmillä rummuilla. Ja onhan siinä tietenkin se asettelun helppouskin. laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi.. |
Triskal 30.10.2003 13:08:50 | |
---|
Ltg: Nykyisin soittelen kahdella tomilla, 12 ja 16, kun on iso 22" setti. Olen kokeillut tuota mounttaustyyliä, mutta se ei oikein onnistunut, edelleen oli tomit liian korkealla, kun se 13" oli niin mahdottoman syvä. Sitten kun olen rikas, niin olen harkinnut juuri Premieriä, jammua tai pacificia. Sitten nähdään. |
ltg 30.10.2003 13:12:20 | |
---|
Niin, no mulla se basari on sen verran sivussa että tomit saa kuinka alas tahansa, voisi olla vaikka 16” syvä, ja korkeus olisi sopiva:) Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94) |
kouranka 31.10.2003 12:06:03 | |
---|
Osta Taman Swingstarat Customit...Hyvät on ,,/ |
Sgandalf 31.10.2003 12:11:30 | |
---|
Itse lähtisin katselemaan Pearlin Exporteja. Bewahret einander vor der Zweisamkeit |
ltg 31.10.2003 12:55:43 | |
---|
Ei varmaan huonoja settejä ole exportit tai swingstar customitkaan. Todella tyylikkäitä ovat ainakin export selectit. Itseäni ei vaan kauhiasti miellytä se filippiiniläisen mahongin soundi. Makuasioitahan nämä tietysti on. Sonorin vaahtera/lehmusrunko toimii kyllä mielestäni hyvin. Ja tamburollahan on suht. eksoottisiakin puurunkoja. Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94) |
JeeVes 31.10.2003 14:46:54 | |
---|
Miks kukaan ei ole Mapexien puolella. Mulla on m-seriet ja ne on ihan törkeen hyvät. Suosin huonoja naisia, koska huonot naiset ne vasta hyviä onkin. |
ziggy 31.10.2003 18:27:06 | |
---|
Miks kukaan ei ole Mapexien puolella. Mulla on m-seriet ja ne on ihan törkeen hyvät. JeeVes osui naulan kantaan! Minullakin on Mapexi Mars-seriesit (en tiiä onko jotai vanhempaa mallia ku m-seriesit) ja hyvät on eikä edes kovin kalliit. Omani maksoivat n. 1000e en tarkkaan tiedä koska joululahjaksi sain.=) "Mielummin reilusti metsään, kun arasti paskaan". -Alexander Kuoppala |
AP 31.10.2003 18:52:35 | |
---|
Miks kukaan ei ole Mapexien puolella. Mulla on m-seriet ja ne on ihan törkeen hyvät. Niin, mahtaako Mapexin kanta suomessa olla millainen? Kun miettii, niin en ole itse nähnyt Mapexin settiä käytössä kuin kerran (pl. televisiosta tulleet musiikkijutut). Noita Pearlia ja Tamaa ja Yamahaa on vaan enempi liikkeellä, ja siksi käyttäjäkommenttejakin riittää. Mutta eivät varmaan ole huonot rummut. Lukaisin tuossa hiljan Mapexin Orion-sarjan testiä MD:sta ja ainakin jenkkitoimittaja tykkäsi kovin. Tähän on pakko tukeutua omien kokemusten puuttuessa... Matalista tomeista vielä: käytettynä voisi löytyä esim. Yamahan tai Pearlin vanhempia pro-sarjoja, joihin sai mm. 8x12" / 9x13" kokoisia tomeja. Vanhempi tarkoittaa tässä tapauksessa 80/90-luvun taitteen rumpuja. |
Baroquean 31.10.2003 19:33:01 | |
---|
Miks kukaan ei ole Mapexien puolella. Mulla on m-seriet ja ne on ihan törkeen hyvät. Jees, mulla on Mapex Mars Pro Series-metallivirveli ja ihan hyvin on pelittäny. Soundi ei ole tällä hetkellä tosin kovin hyvä kun lyöntikalvo on halki. :) Arbeit macht frei. |
Niin, mahtaako Mapexin kanta suomessa olla millainen? Kun miettii, niin en ole itse nähnyt Mapexin settiä käytössä kuin kerran (pl. televisiosta tulleet musiikkijutut). Noita Pearlia ja Tamaa ja Yamahaa on vaan enempi liikkeellä, ja siksi käyttäjäkommenttejakin riittää. Mapex on 'nuorempi' merkki täälläpäin. Kun minä olin nuori(?) ei niistä tiedetty mitään. Tamat. ludarit, jammut jne. olivat silloin 'in'. Iteäni ei esim. pearl hirveesti kiinnosta, kun niissä tomipidike menee rummun sisään('ylimääräinen' reikä). että silleen(kännissä mikä kännissä) Relax. |
Paas 31.10.2003 22:11:48 | |
---|
Miks kukaan ei ole Mapexien puolella. Mulla on m-seriet ja ne on ihan törkeen hyvät. Mapexilla on kenties jotenkin hieman huono maine. Mutta kyllä ne varmaan pärjää ihan hyvin muille merkeille kun aletaan katselemaan niitä kärkipään settejä. Takatukat kunniaan! |
Epämuusikko 01.11.2003 00:05:09 | |
---|
Kyllä Mapexeilla pärjää. Onhan niissä yksilöeroja, mutta: (äsken keikkani jlk kommentoitua.) -Miten noi rummut oli mikitetty? -Ei mitenkään. -Miten muka voi kuullostaa noin hyviltä? ja toisinaan taas ne on täyttä kuraa. Mutta useinmiten toimii. Siis Saturn Pro "Jos kaikki Suomen ammattimuusikot asetettaisiin Päiväntasaajalle metrin väleittäin, niin se olisi ihan hyvä". |