Aihe: Hyvät ja kestävät nappikuulokkeet?
1 2 3 4
Janus
31.07.2006 22:59:26
EDIT: Piru vie kun on muuten näissä mun jättimäisissä Beyerdynamic DT770:sissä mahtava soundi iPodin kanssa, sääli vaan että näitten kanssa ei kehtaa lähteä ihmisten ilmoille :P

Beyerdynamicin nappeja ei taas voi suositella. ~30 euroa maksoivat, ja toinen luureista oikeasti levisi käsiin heti avattuani paketin. Ja takaisin kauppaan, toiset luurit mukaan. Firma, joka päästää tollasia maanantaikappaleita liikkeelle, ei ole mun mielestä edes uuden tilaisuuden arvoinen (vaikka myyjä olikin mulle ensin tyrkyttämässä iskemätöntä pakettia, jossa oli samanlaiset napit...).
carlos
31.07.2006 23:16:00
Hmm saisiko Saksasta Sennheiserin kuulokkeita halvemmalla? Ajattelin nimittäin ostaa Berliinistä kun sinne viikon kuluttua lähden.

E: Ei sillä että ne olisi Suomessa kalliita.

Joo saa. Jos käyt Hampurissa, ni elektoniikkakauppa Saturn on ihan siinä keskustassa!
Exoskeletal junction at the railroad delayed
Ziggy Bubba
31.07.2006 23:24:40

Beyerdynamicin nappeja ei taas voi suositella. ~30 euroa maksoivat, ja toinen luureista oikeasti levisi käsiin heti avattuani paketin.

Njoo, no nuo D770:set on semmoset 300 grammaa painavat mörssit (hintaa oli 129e) jotka ei ainakaan hajoa mistään pikku tönimisistä.. Toisaalta nuo on ihan muuhun kuin mp3-soittimien seuraan tehty (ja ostettu), enemmänkin studioluurit kyseessä. Eli ei ehkä voi nappikuulokkeisiin verrata :)
www.mikseri.net/sigkk My musique
Janus
31.07.2006 23:27:44
Njoo, no nuo D770:set on semmoset 300 grammaa painavat mörssit (hintaa oli 129e) jotka ei ainakaan hajoa mistään pikku tönimisistä.. Toisaalta nuo on ihan muuhun kuin mp3-soittimien seuraan tehty (ja ostettu), enemmänkin studioluurit kyseessä. Eli ei ehkä voi nappikuulokkeisiin verrata :)

No ei voi, ei. Oliko ylläri? DT 250:t löytyy multakin.

Nappikuulokkeisiin kyllästyneinä ostin itse everyday-käyttöön nämä:

http://www.headphone.com/products/headphones/earpad/koss-portapro.php

enkä ole ainakaan vielä katunut.
Ziggy Bubba
31.07.2006 23:48:17 (muokattu 31.07.2006 23:51:06)

Esteettisiin seikkoihin vedoten meinasin hakea huomenna kaupasta nuo ;)

http://www.headphone.com/products/h … phones/earpad/sennheiser-px-100.php

"..And if coming up with a headphone that sounds slightly better than the previous winner in this category (the Koss PortaPro) wasn't quite enough, the PX100 is also a bit less expensive, better looking, more durable, and has the nifty ability to fold up tiny like a pair of sunglasses." :)
Apricot
01.08.2006 10:55:08
Kysynpä tähän topikkiin että ovatko Kossin Sparkplugit hyvät?

No tuota, mulla on nuo Sparkplugit, eikä voi sanoa että ne mitkään hifi -napit olisi. Bassopää kuuluu tietysti hyvin, mutta yläpää jää jalkoihin. Ihan hyvät napit ne on, erityisesti jos haluaa eristävyyttä, mutta soundi jättää minun mielestäni toivomisen varaa.
"I got the Pieksämäki railway station blues."
anttipi
01.08.2006 11:10:55 (muokattu 01.08.2006 11:16:31)

Millaiseen käyttöön nuo ovat suunnitellut? Korvaisiko studiokuulokkeet? Tuskin tulee hyvä mieli, kun tuollaiset hajoaa:P Ja vaikuttaako kuinka kestäviltä?

Kyllä minä studiossa käyttäisin jo ihan mukavuussyistä mieluummin vaikka AKG:n monitoriluureja, koskapa tykkään pitää laulaessani kuulokkeita vain puoliksi korvien päällä. Mutta jos tarvitsee eristäviä kuulokkeita, miksei noita studiossakin voisi käyttää. Napit eivät varmaan koskaan tunnu yhtä mukavilta päässä kuin hyvin istuvat normiluurit, vaikka nappeihinkin tottuu aika nopeasti.

Vaikuttavat kestäviltä, mukaan tulee myös kova suojarasia. Uskoisin että noilla luukuttaa niin kauan kuin kuulokkeen johdon muovi kestää hapertumatta eli vuosikausia. Ear-tulpista saa tosiaan hyviä varasovitepaloja: leikataan ensin kolmasosa pituudesta pois ja tehdään kuumennetulla haka- tai nuppineulalla keskelle nafti reikä . Sitten sovitetaan modifioitu Ear kuulokkeeseen niin päin, että se leikkaamaton (ehjä) pää on kohti korvaa. Mukana tulevat muoviset sovitepalat eivät ainakaan minua miellyttäneet eivätkä eristäneet yhtä hyvin.
- Kukas te sitten olette? - Kennelmiehiä.
Wahi
01.08.2006 11:46:45
Joo saa. Jos käyt Hampurissa, ni elektoniikkakauppa Saturn on ihan siinä keskustassa!

Excellent! Saturn on nimittäin Berliinissäkin, Itä-Berliinissä siinä Alexanderplatsilla.
Shine on You crazy Diamond.
wilzhu
01.08.2006 13:38:57
Kyllä minä studiossa käyttäisin jo ihan mukavuussyistä mieluummin vaikka AKG:n monitoriluureja, koskapa tykkään pitää laulaessani kuulokkeita vain puoliksi korvien päällä. Mutta jos tarvitsee eristäviä kuulokkeita, miksei noita studiossakin voisi käyttää. Napit eivät varmaan koskaan tunnu yhtä mukavilta päässä kuin hyvin istuvat normiluurit, vaikka nappeihinkin tottuu aika nopeasti.

Vaikuttavat kestäviltä, mukaan tulee myös kova suojarasia. Uskoisin että noilla luukuttaa niin kauan kuin kuulokkeen johdon muovi kestää hapertumatta eli vuosikausia. Ear-tulpista saa tosiaan hyviä varasovitepaloja: leikataan ensin kolmasosa pituudesta pois ja tehdään kuumennetulla haka- tai nuppineulalla keskelle nafti reikä . Sitten sovitetaan modifioitu Ear kuulokkeeseen niin päin, että se leikkaamaton (ehjä) pää on kohti korvaa. Mukana tulevat muoviset sovitepalat eivät ainakaan minua miellyttäneet eivätkä eristäneet yhtä hyvin.

Ei vain viitsisi satsata vajaata kolmea sataa kaksiin eri kuulokkeisiin.

Nappikuulokkeet taritsen siksi, koska ajelen kohtuu paljon kaksipyöräisillä eikä kypärän sisään oikein muut mahdu.
Elämä off.
Janus
01.08.2006 13:44:21
Ei vain viitsisi satsata vajaata kolmea sataa kaksiin eri kuulokkeisiin.

Nappikuulokkeet taritsen siksi, koska ajelen kohtuu paljon kaksipyöräisillä eikä kypärän sisään oikein muut mahdu.

Mites liikenneturvallisuus?
-Aleksi-
01.08.2006 13:48:59

Kyl mäkin välillä kuuntelin kevarilla ajaessani musaa :o
Rattata
01.08.2006 13:54:19
No tuota, mulla on nuo Sparkplugit, eikä voi sanoa että ne mitkään hifi -napit olisi. Bassopää kuuluu tietysti hyvin, mutta yläpää jää jalkoihin. Ihan hyvät napit ne on, erityisesti jos haluaa eristävyyttä, mutta soundi jättää minun mielestäni toivomisen varaa.

Pitkälti samaa mieltä olen Kossin The Plugeista. Ihan ok soundi, mutta jotenkin tunkkoinen. Plussaa tulee toki hyvästä istuvuudesta, eivät ihan heti lähde korvasta lentelemään.

Viime viikolla tuli vasempaan kuulokkeeseen kosketushäiriötä. ja ajattelin vaihtaa sangallisiin. Nuo täälläkin mainitut Sennheiser PX 100 menee harkintaan.
"Tämä triidi muuttaa koko elämäsi!" - JCM
"Sori, Commando muutti jo." - Seppo_Howitzer
Kuuntele
wilzhu
01.08.2006 14:37:36

Mites, kun amikset ostaa niitä n+1 watin poppeja autoihinsa? Ja äänieristävät olisi hyvät jo kuulon kannalta. Humina nimittäin on melkoinen
Elämä off.
GhostOfTheSun
01.08.2006 15:01:43
No ei voi, ei. Oliko ylläri? DT 250:t löytyy multakin.

Itsekin pistin juuri hetki sitten CDON:sta tilaukseen nämä. Halvalla lähtivät: 37e.
"Sabotage will set us free. Throw a rock in the machine" - Refused are fucking dead
-Aleksi-
01.08.2006 15:03:08 (muokattu 01.08.2006 15:03:15)
Itsekin pistin juuri hetki sitten CDON:sta tilaukseen nämä. Halvalla lähtivät: 37e.

En tiedä mitään rumempaa maailmassa kuin PortaPro:t
Roitto
01.08.2006 15:04:51
Ostin tuollaiset Kossin Sparkplugit kun iPodin omat kuulokkeet meni rikki.
En sitten tiedä millaisia kultakorvia te olette, mutta eipä ole paljon elämässä omistettu parempia kuulokkeita. Taitavat vaan hiljentää vähän liikaakin muuta maailmaa, että ei varmaan parhaat toverit pyöräilyyn liikenteen joukossa.
Mutta kaiken A ja O on kuitenkin hyvät biisit. Pelkällä paskanhajulla ei eteenpäin pääse.
GhostOfTheSun
01.08.2006 15:25:11
En tiedä mitään rumempaa maailmassa kuin PortaPro:t

Sehän johtuu vain siitä, että et ole tavannut meikäläistä.
"Sabotage will set us free. Throw a rock in the machine" - Refused are fucking dead
anttipi
01.08.2006 15:35:52 (muokattu 01.08.2006 15:40:12)

Itse olen käyttänyt lenkkeilessä eikä siinä turvallisuusongelmia tule, paitsi jos vaihtaa yllättäen suuntaa taakseen katsomatta (kolarihan siinä silloin voi tulla, oli napit tai ei). Tietty teoriassa on mahdollista, että joku rekka lähtee syöksymään selkäpuolelta jalkakäytävälle eikä kuule tööttäystä - tosin tuskin siinä alta pois ehtisi muutenkaan.

Täytyy kyllä sanoa, että oli aivan mahtava fiilis lähteä noiden nappien kanssa lenkille halpojen ei-eristävien nappien jälkeen. Tuuli ei suhise korvissa eikä liikenteen meteli tule juuri lainkaan läpi, joten korvatkin säästyvät, kun ei tarvitse luukuttaa helvetin lujalla. Ainakaan keskustassa en noiden kanssa uskaltaisi pyöräillä, koska eristävyys on sen verran hyvä.

Hintaa voi noissa Shuren napeissa toki pitää suolaisena, mutta hinta-laatu-suhde on kuitenkin mielestäni kohdallaan. Ajattelin mieluummin ostaa kerralla hyvät sillä mentaliteetilla, että noilla mennään sitten toistakymmentä vuotta. Rahanmeno on niin suhteellista: yhdessä illassa kun saa viiskytä egeä menemään kurkusta alas "eikä tunnu missään".
- Kukas te sitten olette? - Kennelmiehiä.
Ziggy Bubba
01.08.2006 17:58:59 (muokattu 01.08.2006 17:59:34)

Ostin tuollaiset Kossin Sparkplugit kun iPodin omat kuulokkeet meni rikki.
En sitten tiedä millaisia kultakorvia te olette, mutta eipä ole paljon elämässä omistettu parempia kuulokkeita.

Kannattaa käydä testailemassa noita muitakin malleja (Porta Pro, Senkun PX100...) jos ei sangallisuus haittaa. Väittäisin että huomaat eron vaikket "kultakorva" olekaan :)

Varoitus: Saatat köyhtyä jokusen kympin ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)