Aihe: Sähkörummut tanssikeikalle
1 2 3
Köpö
31.10.2003 15:37:51
Miten istuu sähkörummut humppahommiin? Olen ajatellut ostaa sähkörummut treenikäyttöön ja vetää ehkä muutamat keikatkin varsinkin ongelma- kumina- pienen volumen paikoissa, missä akustisia rumpuja pitää silitellä silkkihansikkain. Onko kokemuksia moisesta? Onko kokemuksia YAMAHA DTXPRESSSET-A II - setistä, joka irtoaa sakemanneilta nyt alle tonnin?
X
Jäärä
31.10.2003 16:10:42
Miten istuu sähkörummut humppahommiin? Olen ajatellut ostaa sähkörummut treenikäyttöön ja vetää ehkä muutamat keikatkin varsinkin ongelma- kumina- pienen volumen paikoissa, missä akustisia rumpuja pitää silitellä silkkihansikkain. Onko kokemuksia moisesta?

Vaikken olekaan rumpali, niin rohkenen vastata silti. Oman bändini rumpalilla on sellainen DDrumin padihässäkkä (sitä modulia en muista mikä se on)+ tavalliset pellit. Monitorointi on oltava aika hyvässä kuosissa kun niiden kanssa alkaa häsäämään, muuten kuuluu lavalle yleensä vaan pelkät pellit (padipeltien kanssa ei niitäkään)ja tulee orpo olo. Ihan humppa-osastoa ei enää soitella, lähinnä sellasta coverpoppia ja siihen niiden lätinä sopii kuin nyrkki perseeseen. Varmaan siitä moduulista irtoaa vaikka millaisia soundeja, mutta täytyy jonkinlainen linjakkuus säilyttää, eikä muutella niitä soundeja radikaalisti joka biisiin.
"Koneella on koneen tahti"
R.W. Piuha
31.10.2003 16:38:00
Kapakkakuvioissa toimii hyvin,jos on hyvä monitorointi...sen sijaan lavoilla voi tulla ongelmia,jengi ja jopa jotkut tanssienjärjestäjät ovat ilmaisseet mielipiteensä hyvin selkeesti "moottorirummuista",tolla nimellä yks järjestäjä niitä kutsui...taisipa vielä sanoa että uutta keikkaa ei tuu jos ei ole kunnon rumpuja:-)))

Niin se tais olla se Rolandin kallis setti jossa kaikki toimii sähköllä,myös haikka ja pellit...

Isommilla tehoilla lavoilla oli joskus vaikee saada niitä balanssiin kun ei ollut minkäänlaista akustista lähtöääntä,se jäi jotenkin huteraksi se bändin kokonaissaundi,lavasaundista puhumattakaan...ehkä lavoilla täytys olla akustinen virveli,pellit ja haikka,vois toimia paremmin:-)
baron
31.10.2003 16:57:01

Meillä parilla keikalla tuuraajalla oli sähkörummut.

1. Mun mielestä ei mitään haittaa

2. Kaksi positiivista puolta:
- kevyt, helppo roudattava
- kun poika lattareissa pani vähän automatiikkaa mukaan, kuulosti todella hyvältä.
Have
31.10.2003 17:21:11
Onhan se jännää kun kaikki uus saa lähes poikkeuksetta niskakarvat nousemaan pystyyn. Kuitenkin kiipparistit on jo vuosikymmeniä soittaaneet EI akustisilla vehkeillä. Moni kielitaiteilija vetää nykyään jo suoraan mikseriin eli lavabalanssi on jo aika sekaisin. Itte oon vetäny kitaraa tällä Rolandin VG sarjan vehkeellä jo vuosia ja pienen arastelun jälkeen (en kuullut soundia kunnolla) olen tykännyt värkista kuin se yks puurosta. Ei tartte kantaa kumpaakaan akustista mukana kun lootassa on ne mallinnettuna. Uusimpaan versioon on mallinnettu jo nää Orient - soittimetkin. Olen ollut kahdessakin triossa, jossa rumpali veti VG:llä ja pidin henkilökohtaisesti kovasti. Ehkä Kauko Saarikin olisi vielä aktiivisessa soitto- ja opetustyössä, jos sähkörummut olis keksitty aukasemmin.
poppamies
31.10.2003 21:20:57

Oman bändini rumpalilla on sellainen DDrumin padihässäkkä ...

Vai että oikeinko Ddjumm, djumm djumm, djummmmmmm....
Ei kuule kyllä nuo pitäisi jollain lailla tai ainkin dierektiivillä kieltää...
"G-strings are for strippers"
asiner
31.10.2003 21:26:13

Sähkörummut voivat sopia tanssikeikalle, mutta paremman tuloksen saa tavallisilla kannuilla.
Ukko
01.11.2003 13:35:17

Onko kokemuksia YAMAHA DTXPRESSSET-A II - setistä, joka irtoaa sakemanneilta nyt alle tonnin?
Älä osta mitään leluja jos virtuaali rummut haluat. Osta Rolandin Virtuaali rummut. Maksaa paljon mutta on hintansa väärtti.
isojussi
01.11.2003 16:48:45
Älä osta mitään leluja jos virtuaali rummut haluat. Osta Rolandin Virtuaali rummut. Maksaa paljon mutta on hintansa väärtti.

Samaa mieltä.

Tuntuu muuten aikas ihmeelliseltä, että keikkajärjestäjä viittii vittuilla V-drumseja moottorirummuiks. Nehän näyttääkin "oikeilta" kannuilta. Oon aina pitäny niiden saundista ja sen kerran, kun pääsin kerran testaamaan, tykkäsin kovasti.

Aika hyvän vaikutuksen teki kerran kun vein tyttäreni katsomaan Frööpelin palikoita ja ne soitti hiljaa, tosi hiljaa. Silti rumpusaundit oli pirun hyvät. Erityisesti jäi mieleen loistavat peltisaundit.

Kerran näin humppatrion, jossa rumpali veti sillä octapadin päivitetyllä versiolla (SPD-20?) lisättynä haitsu- ja basaritriggerillä. Jätkät veti ihan perushumppa perusmeiningillä ja kuulosti itseasiassa pahuksen hyvältä.

Joten ei muuta kun padit kainaloon ja keikalle.
Osta mut - ma olen kaupan!
WanhaWetäjä
01.11.2003 17:04:04

Tuntuu muuten aikas ihmeelliseltä, että keikkajärjestäjä viittii vittuilla V-drumseja moottorirummuiks. Nehän näyttääkin "oikeilta" kannuilta. Oon aina pitäny niiden saundista ja sen kerran, kun pääsin kerran testaamaan, tykkäsin kovasti.

No ainakin Turun T-talolla en kyllä suosittele sähkösettiä,paikka on sen verran perinteinen...
Speedy
01.11.2003 18:01:35

Isälläni oli joskus aikoinaan (kultaisella kasari ajalla) sähkövekottimet, ja niiden saundit ei silloin kauheesti vakuuttanut, joten mulle on jäänyt semmonen pieni musta verho tonne mieleen, että niissä ei ole hyviä saundeja.. Uusia vehkeitä en ole kokeillut enkä juuri kuullutkaan, mutta sen mitä olen kuullut, niin ei kauheesti vakuuttanut taaskaan..

Mutta periaatteessa ne on varmasti ihan hyvät jos saa saundit kohdilleen, eli ne kuullostavatkin oikeilta rummuilta.. Ja jos ne on edes vähän rummun näköiset, eikä jotkin ihmeelliset "muoviläpykät"..=/ Mutta helppohan ne on roudata ainakin, se hyvä puoli...=)

Itsekkin olen harkinnut kyllä jonkinmoisten vehkeitten hankkimista, mutta ehkä vasta sitten, kun olen täysin vakuuttunut niitten saundeista..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Ukko
01.11.2003 20:40:33

Itsekkin olen harkinnut kyllä jonkinmoisten vehkeitten hankkimista, mutta ehkä vasta sitten, kun olen täysin vakuuttunut niitten saundeista..=I
Teepäs joskus testi jonkun kanssa joka omistaa kyseiset Rolandin V Drumsit. Verhon taakse originaalit rummut ja mainitut pelit. Sitten soitto mäikimään pa:n kautta. Voipi naama mennä mietteliääksi. Tai sitten ei. Tehtiin hiljan jazz evergreen nauhoituksia Rolandin kamoilla. Soundi maailma on aika autenttinen ja kiva naputella vaikka kerrostalossa keskellä yötä. Ei tule valituksia melusta. Periaatteessa nämä paikoilleen jämähtäneet punaniskat kitisevät perinteisyydestä. Me muut otetaan ilolla vastaan kaikki parannukset niin soundi kuin roudaus puolella.
KMT
01.11.2003 20:55:41

Mielenkiintoinen vaihtelu, jos olis sähkörummut, ostoslistalla on...
Kenkkunen: Online-verenpaineseuranta olisi ihan kiva. Siinä pitäisi sitten myös näkyä, että kenen kirjoittamaa viestiä "uhri" on parhaillaan lukemassa. Eniten kuolemantapauksia aiheuttanut kirjoittaja sitten vuoden lopussa palkittaisiin
Rautakanki
02.11.2003 01:54:27
Miten istuu sähkörummut humppahommiin? Olen ajatellut ostaa sähkörummut treenikäyttöön ja vetää ehkä muutamat keikatkin varsinkin ongelma- kumina- pienen volumen paikoissa, missä akustisia rumpuja pitää silitellä silkkihansikkain. Onko kokemuksia moisesta? Onko kokemuksia YAMAHA DTXPRESSSET-A II - setistä, joka irtoaa sakemanneilta nyt alle tonnin?

Sit kun kaivelet sieltä ne sellaiset piu pou soundit kun Janne Tulkilla, niin a vot ... :-P
isojussi
02.11.2003 02:24:56
No ainakin Turun T-talolla en kyllä suosittele sähkösettiä,paikka on sen verran perinteinen...

Onko kukaan testannu? Taitaa tosin olla niitä mestoja, joissa pitää olla oikein näppäinhaitarikin...;-)
isojussi
02.11.2003 02:26:16
Sit kun kaivelet sieltä ne sellaiset piu pou soundit kun Janne Tulkilla, niin a vot ... :-P

Joo mut sen rumpalilla taas onkin sit jo paremmat saundit...;-)

Sorry, en pystyny millään pidätteleen.
isojussi
02.11.2003 02:30:09
...Tehtiin hiljan jazz evergreen nauhoituksia Rolandin kamoilla. Soundi maailma on aika autenttinen...

Mulla on ollu jo monta vuotta MBD-1 ja senkin saundeja on kiitelleet monet jopa yks tunnetusti turhankin suorasanainen rumpali/äänittäjä. Ainoo puute siinä on sutisaundien puute.

...Periaatteessa nämä paikoilleen jämähtäneet punaniskat kitisevät perinteisyydestä. Me muut otetaan ilolla vastaan kaikki parannukset niin soundi kuin roudaus puolella.

Taidatkos sen paremmin sanoa!
poppamies
02.11.2003 11:16:36

Kaksi positiivista puolta:
- kevyt, helppo roudattava
- kun poika lattareissa pani vähän automatiikkaa mukaan, kuulosti todella hyvältä.

Voiko/saako tosissaan olla kyse tuosta että pääsee helpolla eikä tartte soittaa oikeesti?
Nyt kyllä jossain tökkii ja pahasti. Älkää hyvät rumpalit alistuko tuollaiseen vähättelyyn. Kun oikeita rumpuja SOITETAAN ihan oikeesti, eikä vaan paukuteta, niin se on jo sinänsä elämys siinä missä Django Renhardt'in kitaransoittokin. Rummut on tärkeinpiä soittimia missä tahansa bändissä ja varsinkin tanssi sellaisessa. Kyllä musiikki esityksessä pitää olla jotain enemmän silmälle ja korvalle mitä jossain diskoteekki meiningissä tai taukomusassa. Kannut kunniaan!
"G-strings are for strippers"
Speedy
02.11.2003 11:43:11

Voiko/saako tosissaan olla kyse tuosta että pääsee helpolla eikä tartte soittaa oikeesti?

Baron varmaan tarkotti, että automatiikka mukana oli jotain perkussio hommeleita taustalla, eikä itse komppia, jonka aikana rumpali oli olevinan soittavansa..=I

Ja kyllä ainakin meikäläiselle roudauksen helpotus olisi iso asia, ja aina tervetullut.. Vaikkakaan isoa settiä en kuljeta mukanani (tanssi)keikoilla, niin kyllä se joskus aina alkaa tympimään.. Mut toiset siitä sitten kai voi tykätä..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)