aikavaikea 01.08.2006 09:50:40 | |
---|
Tuli mieleeni kyhätä tällainen ketju, kun näyttää tuo EM-ketju lipsuvan aiheestaan muille maille. Kirjatkaahan tähän niitä hauskimpia, epäuskottavimpia ja noloimpia doping-tapauksia. Toki mielellään juttua myös sellaisista tapauksista, joissa koet urheilijan kärsineen oikeusmurhan, sekä niitä joissa tuloksia kovasti on epäilty / tiedetty väärillä keinoilla saavutetuiksi, mutta ei ole koskaan saatu todistettua. Aloitan tuolla surullisenkuuluisalla Vainion tapauksella. Siinä sitä oli teinillä ihmettelemistä aikoinaan, kun tragediasta tulikin farssi. Lainaan wikipediaa seuraavaksi. "Vuoden 1984 Los Angelesin olympialaisissa Vainio sijoittui hopealle 10 000 metrillä, mutta jäi kiinni dopingin käytöstä. Vainio oli antanut positiivisen doping-näytteen jo 14. huhtikuuta 1984 Rotterdamin maratonilla SUL:n testissä, mutta SUL salasi asian. Los Angelesin kisojen jälkeen julkisuudessa annettiin doping-kärylle selitys, jonka mukaan Vainion naapuri, talonmies Alpo Nyrönen olisi vahingossa antanut Vainiolle doping-ainetta sisältävän ruiskeen B-vitamiinipiikin sijaan. Myöhemmin Vainio on kertonut luulleensa käyttäneensä testosteronia, eikä testeissä pidempään näkyneitä anabolisia steroideja." I have had recurring nightmares That I was loved for who I am And missed the opportunity to be a better man. |
Henko 01.08.2006 10:11:26 | |
---|
Vuoden 1984 Los Angelesin olympialaisissa Vainio sijoittui hopealle 10 000 metrillä, mutta jäi kiinni dopingin käytöstä. Minäpä olen hyppinyt Martti Vainion Lomakouheron trampoliinissa. M.net onkin ämmien net. |
tigrushka 01.08.2006 10:42:24 (muokattu 01.08.2006 10:43:10) | |
---|
Lahden MM-kisat olivat aikamoinen jättipotti. "Saat multa piikin, se doping-piikki on, sen poimin tuolta ladun varresta... kun hemopelle tuli pojasta" Teuvo
Loman Euroviisuihin-kerho#3
"Those who know do not tell, those who tell do not know." |
kk80 01.08.2006 11:13:37 | |
---|
Lahden MM-kisat olivat aikamoinen jättipotti. "Saat multa piikin, se doping-piikki on, sen poimin tuolta ladun varresta... kun hemopelle tuli pojasta" Harvoin on hiihto kiinnostanut noin paljoa. Touhussa ei ollut mukana ainoastaan douppaus vaan kaikenmaailman lääkärilaukut, helakanpunaiset Petäjät ja nolot kääntäjät. Käsi ylös ketkä tunsivat sympatiaa Isometsää kohti kun eka tiedoitustilaisuus oli ohitse... hävettää. Oikeusmurha lienee jääkiekkoilija Stig Wetzellin tapaus. Efedriinistä kärähti, mutta testit olivat jokseenkin epäselvät. Myöhemmn Wetzell on julistettu syyttömäksi. Asiasta detaileja tietävät voisivat kertoa enemmän. Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010! |
juuso a 01.08.2006 11:31:12 (muokattu 01.08.2006 11:34:11) | |
---|
Mieleen tulee ensimmäisenä nuo Lahden kisat ja Vainio mutta kukaan ei vielä ole maininnut Ateenan olympialaisia. Siellähän oli nämä kaksi kreikkalaista sankaria jotka eivät suostuneet tulemaan ollenkaan dopingtestiin. Ei siis ollut minkään näköistä epäselvyyttä siitä etteikö olisivat jotain käyttäneet. E: http://www.hs.fi/extrat/ateena2004/artikkeli/1076153490572"The only thing Columbus discovered was that he was lost! " -Windom Earle |
Jani The Rock 01.08.2006 11:33:57 | |
---|
Näin suomalaisittain tietysti tuo Lahden MM-skandaali ja Martti "Kusi" Vainio ovat jääneet erityisen sykähdyttävästi mieleen. Muuten sitten se Johnssonin Beni... Olin sillon vielä aika kakara ja muistan miten katsoin sen ME-juoksun keskellä yötä isän kanssa. Sitten hihkuttiin, kun tuli maailmanennätys... Käryn käytyä tuli sellanen olo, että mua on petetty. Basisti! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista! |
Torniojaws 01.08.2006 11:35:35 (muokattu 01.08.2006 11:35:58) | |
---|
Sittenhän ovat ne kiinalaiset superurheilijat, jotka tulevat puun takaa ja vetävät ensimmäisissä virallisissa kisoissaan maailmanennätyksen ja sen jälkeen eivät kilpaile enää koskaan :? |
Sittenhän ovat ne kiinalaiset superurheilijat, jotka tulevat puun takaa ja vetävät ensimmäisissä virallisissa kisoissaan maailmanennätyksen ja sen jälkeen eivät kilpaile enää koskaan :? Sittenhän oli vielä Itä-Saksan nais*köh*urheilijat.. "The only thing Columbus discovered was that he was lost! " -Windom Earle |
aikavaikea 01.08.2006 11:49:21 (muokattu 01.08.2006 12:02:21) | |
---|
Muuten sitten se Johnssonin Beni... Olin sillon vielä aika kakara ja muistan miten katsoin sen ME-juoksun keskellä yötä isän kanssa. Sitten hihkuttiin, kun tuli maailmanennätys... Käryn käytyä tuli sellanen olo, että mua on petetty. Mulla oli ihan samanlaiset fiilikset, vaikka en ihan kakara ollutkaan enää. Mä kun jollain tavalla pidin Beniä varsin sympaattisena veikkona, varsinkin kun se tuli Kanadasta eikä mistään tuohon aikaan "tavallisesta" pikajuoksumaasta. Muistan varsin hyvin, kuinka se Benin tuolloinen sponsorisopimus Valion maitomannekiinina kuivui aika nopsaan ja vähin äänin kokoon. Vaimo oli tyytyväinen, koska hän on aina kuulunut Carl Lewis -joukkueeseen enkä minä ole koskaan voinut sietää sitä kuikeloa. Siinä on kyllä onnistuneesti testit hoitanut ukko. Edit: Kuikelolla tässä yhteydessä tarkoitetaan Lewisin Kallea, ei vaimoani. I have had recurring nightmares That I was loved for who I am And missed the opportunity to be a better man. |
AP 01.08.2006 11:58:01 | |
---|
Harvoin on hiihto kiinnostanut noin paljoa. Touhussa ei ollut mukana ainoastaan douppaus vaan kaikenmaailman lääkärilaukut, helakanpunaiset Petäjät ja nolot kääntäjät. Käsi ylös ketkä tunsivat sympatiaa Isometsää kohti kun eka tiedoitustilaisuus oli ohitse... hävettää. Ei tunnettu. Hyvät naurut sai lahden kisoista. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Milkop 01.08.2006 12:03:02 | |
---|
Itä-Saksan "naiset" ainakin tulivat ensimmäisenä mieleen. |
Jani The Rock 01.08.2006 12:05:34 | |
---|
Vaimo oli tyytyväinen, koska hän on aina kuulunut Carl Lewis -joukkueeseen enkä minä ole koskaan voinut sietää sitä kuikeloa. Siinä on kyllä onnistuneesti testit hoitanut ukko. Edit: Kuikelolla tässä yhteydessä tarkoitetaan Lewisin Kallea, ei vaimoani. Olen täysin samaa mieltä C. Lewisistä. Äijähän "kunnostautui" sittemmin laulajanakin... Basisti! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista! |
Dunga 01.08.2006 12:22:03 | |
---|
Pyöräilyn douppingtilanne on melko säälittävä. Myöskin liki kaikki dopinginkäryjen jälkeiset selitykset ovat hauskoja: milloin on hammastahnassa myrkkyä ja ravintolan kokki lavastanut. Klassikkoja. Miten muuten kävi siinä kun pari suomalaista kuulantyöntäjää oli jossain reenireissussa pari vuotta sitten ja autosta löytyi kätkö mömmöjä sun muuta? Paskallakin on tekijänsä. |
Jormaz 01.08.2006 12:30:54 | |
---|
Pyöräilyn douppingtilanne on melko säälittävä. Myöskin liki kaikki dopinginkäryjen jälkeiset selitykset ovat hauskoja: milloin on hammastahnassa myrkkyä ja ravintolan kokki lavastanut. Klassikkoja. Miten muuten kävi siinä kun pari suomalaista kuulantyöntäjää oli jossain reenireissussa pari vuotta sitten ja autosta löytyi kätkö mömmöjä sun muuta? Tompuri ja Tiisanoja saivat kilpailukiellot mutta valituksen jälkeen muuttuivat varoituksiksi. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
Juuho 01.08.2006 12:51:12 | |
---|
Olin juuri Lahden kisojen aikaan jonkun aikaa kipeänä kotona ja taisi silloin joku lomakin olla. Tuli seurattua noita kisoja suurella mielenkiinnolla ja innostuksella. Mieleen muistuu vieläkin miesten viesti ja Myllylän uskomaton kiri, sekä suomalaisten muutenkin loistavat sijoitukset. Sitten tulikin skandaali ja meni maku koko lajiin. |
Synnyttäjä 01.08.2006 12:56:29 | |
---|
Minäpä olen viettäny yhden vittumaisen juhannuksen Martti Vainion Lomakouherossa. Johnson ehkä jäänyt parhaiten mieleen, kun Valio joutu vetämään ne kaikki maitomainokset pois. Uudemmista kai se on tämä Lahden tapaus. Se vitutti ja rankasti. Kaiken jälkeen Myllylät ja Isometsät menee sitten johonkin Seiskaan tilittämään ja esittelemään ämmiään ja asuntojaan. Haistakaa siis paska minun puolesta. Kaikki tuntee apinan, apina ei tunne ketään. |
aikavaikea 01.08.2006 12:59:26 | |
---|
Ai niin. Onkos muita katumapäälle tulleita kuin Kaarlo Maaninka, joka jo uransa lopetettuaan ja tultuaan uskoon paljasti käyttäneensä veritankkausta aktiiviuransa aikaan? Kaarlohan nappasi kaksi mitalia Moskovan boikottikisoissa, joissa Afrikan miehet alkoivat olla ensi kertoja tosissaan mitalirohmuina. Nuo olympialaiset muistan elävästi myös siitä, että kisoja katsoessani yksin kotona hajotti ukkonen vastaanottimemme ja meille tuli seuraavana päivänä ensimmäistä kertaa väritelevisio talouteen. Asa, 24". I have had recurring nightmares That I was loved for who I am And missed the opportunity to be a better man. |
greshgurt 01.08.2006 13:03:10 | |
---|
Käsi ylös ketkä tunsivat sympatiaa Isometsää kohti kun eka tiedoitustilaisuus oli ohitse... Kyllä, kai. Loppujen lopuksi tuli kyllä tunnettua sympatiaa ihan kaikkien asianosaisten suuntaan. Eikä kai vähiten sitä surullisenpunakkaa Petäjää kohtaan. Mieshän elelee nykyään jossakin paratiisirannalla toisella puolella maailmaa? Höhö, jokohan stressi on laskenut. Olen tietoisesti nai(i)vi. |
texjazz 01.08.2006 13:21:54 | |
---|
Ruotsalaiset - nuo aikamme tåtuuden tårvet - syyttelivät jo 1970-luvulla veritankkauksesta. Silloin olimme heille vihaisia: ovat vain kateellisia huikealle yleisurheilumenestyksellemme. Nyt sanomme: krhm krhm. Jäi vain mieleen siltä ajalta, kun suomalaisia ohitteli maaliviivoja kädet ojossa. Ja lepatti lahkeet ja soi raskas rock. Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy. |
krushing 01.08.2006 13:35:23 | |
---|
Kyllä, kai. Loppujen lopuksi tuli kyllä tunnettua sympatiaa ihan kaikkien asianosaisten suuntaan. Eikä kai vähiten sitä surullisenpunakkaa Petäjää kohtaan. Mieshän elelee nykyään jossakin paratiisirannalla toisella puolella maailmaa? Höhö, jokohan stressi on laskenut. Hähäh. Olin sattuneesta syystä kuvaamassa ne kaikki kuuluisimmat lehdistötilaisuudet. Telkkarin ja muiden virallisten lähetysten ulkopuolella señor Petäjällä kävi tunteet vieläkin kuumempana heti kun kamerat sammutettiin :D |