Aihe: Tokai takuuseen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
jomppu
31.07.2006 16:44:02
Vein tänään tokai love rockini takaisin liikkeeseen, kun kaula oli kääntynyt ropellille. Maahantuoja päättää sitten mitä kitaralle tehdään, vaihtoehtoina kaulan vaihto tai kokonaan uusi kitara. Harmittaa vaan kun muuten tosi hyvin soiva luuta, ja tolleen käy. Nyt ei auta kun odotella mitä maahantuoja tekee.
"siihen aaltopelti oveen me maalattiin ympyrä ja pirun iso a, jotta tyypit kaikki varmasti muistaisi minkä takia me soitetaan"
Niq
31.07.2006 16:46:42

Eikös tuo ole liimakaulainen? Tuskin noin halpaan kitaraan lähtevät remonttia tekemään, saunapuiksi ja tehtaalta uusi tilalle veikkaan ma.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Pehvanssi
31.07.2006 17:37:58 (muokattu 31.07.2006 17:39:20)
Noh jos tuo on Jaappanin Tokai niin ei se ainakaan mun lompakossa halvalta tuntuis. Ai niin mutta sehän olikin Tokai, eli se on halpa ja paska jokatoisen vastaantulijan mielestä.
kimurantti1
31.07.2006 17:47:30 (muokattu 31.07.2006 17:48:08)
Vieläköhän moni on sitä mieltä, että Tokai on Gibsonille varteenotettava kilpailija... Ishibashi kieltäytyi myymästä Tokaita, eikä ole ensimmäinen kerta kun saa täältä lukea asiasta (vrt. Ben D:n tapaus). Itsekin olen ollut kiinnostunut Tokain Strato- ja Tele-kopioista, mutta vähän alkaa kiinnostus laantumaan. Joo, älkää Tokaiden omistajat vetäkö herneitä nenään, tämä on vain ko. merkistä tietämättömän spekulointia...
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjän tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
ollikainen
31.07.2006 17:58:10

Vieläköhän moni on sitä mieltä, että Tokai on Gibsonille varteenotettava kilpailija...

No eipä se kipsonikaan ole enää niin huipputasoa, toisin kuin ennen.
Nuohan on hevosen pallit. - Foe mounier
Niq
31.07.2006 18:03:04 (muokattu 31.07.2006 18:04:55)

Noh jos tuo on Jaappanin Tokai niin ei se ainakaan mun lompakossa halvalta tuntuis. Ai niin mutta sehän olikin Tokai, eli se on halpa ja paska jokatoisen vastaantulijan mielestä.

No, kyllähän tuommoinen 500-700e kitara on sen verran halpa, että kaulan vaihto(korjaaminenkin, jos edes mahdollista), etenkin kun kyseessä on liimakaulainen, maksaisi helposti monta sataa, jolloin tullaan siihen johtopäätökseen, että klapuiksi ja uutta tilalle. Parin tonnin Gibsoniin kannattaisi remontti jo tehdäkin, tosin eipä taida Gibsonien kaulat mennä propelille niin usein kuin noiden kaukoidän "halpisten". Tämä on ihan provo-mutuilua, mutta enpä ole montaa "Gibsonin kaula propelina" -topiccia täällä tai muualla nähnyt.
"I have a cunning plan" -Baldrick
ReBeat
31.07.2006 18:07:09

Tääkin on mun mielestä toisaalta vaan muistutus siitä, että monesti käytetyt kitarat ovat hintalaatusuhteeltaan verrattomia. Muutama vuosi ensin kolhimista täkäläisessä ilmastossa niin kitara ei sen jälkeen enää miksikään muutu.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
J.Hollström
31.07.2006 18:15:02
Tääkin on mun mielestä toisaalta vaan muistutus siitä, että monesti käytetyt kitarat ovat hintalaatusuhteeltaan verrattomia. Muutama vuosi ensin kolhimista täkäläisessä ilmastossa niin kitara ei sen jälkeen enää miksikään muutu.

Just oli torilta hävinnyt sininen Tokain Love Rock kovalla laukulla jossa oli pyynti 250 eur / tarjous. Kunhan ei vaan olisi kohta sama skitta takas myynnissä ~450 eurolla.
Les Fender
31.07.2006 19:14:49

On se vaan mukava että joku viitsii ostaa sen kitaran uutena ja stressailla niistä ensimmäisistä naarmuista, kolhuista ja takuumurheista. Käytettynä sen saa valmiiksi eläneenä ja murehdittuna -puoleen hintaan;)
Harmittava tapaus tietenkin omistajalle, olen minäkin pariin kertaan uuden ostoon sortunut. Enään en (kop, kop) Toivottavasti kaikki sujuu kitkatta, korjattua en kyllä huolisi itse.

Onkohan se nyt ihan noinkaan.. Noh, mitäpä väliä sillä sinänsä, Gibsoni on noita tuupannut sähköisinäkin jo yli 50-v, löytyy joka lähtöön mallia ja muunnosta.
"Living is easy with eyes closed!"
Illu
31.07.2006 19:30:58
Vieläköhän moni on sitä mieltä, että Tokai on Gibsonille varteenotettava kilpailija... Ishibashi kieltäytyi myymästä Tokaita, eikä ole ensimmäinen kerta kun saa täältä lukea asiasta (vrt. Ben D:n tapaus). Itsekin olen ollut kiinnostunut Tokain Strato- ja Tele-kopioista, mutta vähän alkaa kiinnostus laantumaan. Joo, älkää Tokaiden omistajat vetäkö herneitä nenään, tämä on vain ko. merkistä tietämättömän spekulointia...

Mulla oli vuoden verran Tokain AST-50 Strato ja se oli oikein hyvä peli. Siistiä työtä, eikä tarvinnut nauhanpäitä viilailla. Möin pois kun pitäis joku semi-hollow saada. Tai no, yhen sainkin jo, mutta palautin, koska maalaus oli aika heikko esitys, eikä kaulakaan ollut mitä olisi pitänyt.
Mutta Love Rockit ja Tele/Strato kopiot ovatkin eri juttu.
Ben_D
31.07.2006 19:53:45

Onneks kolmas kerta toden sanoi ja sain todella laadukkaan Tokai Les Paul Customin...tosin se vaihtui jo LTD-1000VB:en.
Fierce Moshter Promo Out Now! Tilaukset
jomppu
31.07.2006 21:08:15
Mun tasoiselle soittajalle tokai on juuri sopiva kitara. En ole huomannut soittavani paremmin tokailla kuin gibsonillakaan. Tuon oman tokaini sain 300 euroa halvemmalla kuin mitä maahantuoja myy, ja tyytyväinen olin siihen siihen asti kun kaula rupesi kääntymään. Voi olla ettei tonnin hintaluokan kitaroihin kannata käydä kaulaa vaihtamaan, mutta odotellaan kuinka käy.
"siihen aaltopelti oveen me maalattiin ympyrä ja pirun iso a, jotta tyypit kaikki varmasti muistaisi minkä takia me soitetaan"
kimurantti1
31.07.2006 23:10:45 (muokattu 31.07.2006 23:11:53)

Ja sulla on sitten paljon kokemusta eri vuosien Gibsoneista, vai? Ei siis mitään vittuilua, ei mullakaan ole kokemusta kun parista yksilöstä, mutta tuollaiset väitteet olisi hyvä perustella ;-) Joo, ei aloiteta tappelua Gibsoneista...

Ben D:
Onneks kolmas kerta toden sanoi ja sain todella laadukkaan Tokai Les Paul Customin...tosin se vaihtui jo LTD-1000VB:en.

Miksi muuten kitara vaihtui? Ei ollut Les Paul, anteeksi Gibsonistit - Love Rock, sun juttu?
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjän tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
joukov
31.07.2006 23:13:47
Ishibashi lopetti Tokain myynnin koska tukkuri ei pystynyt toimittamaan heille kitaroita siinä määrin mitä halusivat.
"...can't be king of the world if you're slave to the grind..."
Pehvanssi
31.07.2006 23:28:59 (muokattu 31.07.2006 23:33:24)
No, kyllähän tuommoinen 500-700e kitara on sen verran halpa, että

Jos Korean Tokaista puhutaan niin tuo on soppeli hinta, mutta kyllä se Jaappanin Toksu maksaa jo studio Lespan verran ja niistäkin paremmat ylikin. Liekkö sitten oon köyhä, mutta yli tonni on mulle jo ihan tolokun hinta kitarasta.
En ole uudemmilla Tokailla soittanut, mutta oma wanha japsi löövrokki hakkaa mennen tullen alle 2000 euron Gibbonit ( Onhan sitä kyllä hemmetin paljon customoitu, mutta siltihi).
Tokain laatuongelmat on varmasti yhtä tosia kuin Gibbonsinkin. Omaan käteen Studio Lespat tuntuu leluilta. Kuitenkaan en väitä että jompikumpi merkki olisi toistaan parempi. Tosi asia taitaa jokatapauksessa olla, että vanhemmat Tokait ja myöskin vanhemmat Gibbonit ovat parempia kuin nykypäivän vastaavat.
fox
31.07.2006 23:32:00

Ishibashi lopetti Tokain myynnin koska tukkuri ei pystynyt toimittamaan heille kitaroita siinä määrin mitä halusivat.

Niivvarmaan.. Kyllä Kimi oikeammassa on, ja eihän siinä mitään.. Laatuongelmista on vuorollaan vähän jokainen valmistaja kärsinyt, syystä tai toisesta. Mitä sitä jollain sepitteellä siloittelemaan. Jos jaapanin tukkuri ei kotimarkkinoille toimita, niin höh.. Ja meneekö ne edes minkään nimenomaisen "tukkuportaan" kautta, eiköpä ne luultavimmin mee tehtaalta suoraan kotimarkkinoilla ketjujen sisäänostajille..
www1.odn.ne.jp/tokaigakki
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
fox
31.07.2006 23:34:07

En ole uudemmilla Tokailla soittanut, mutta oma wanha japsi löövrokki hakkaa mennen tullen alle 2000 euron Gibbonit ( Onhan sitä kyllä hemmetin paljon customoitu, mutta siltihi).

Omasta ja äiteen mielestä, luulen... ;)
Totta kai se oma on kaikille paras, ja olethan sä tuon julkituonu koko lailla usein.. 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Pehvanssi
31.07.2006 23:39:04
Totta kai se oma on kaikille paras, ja olethan sä tuon julkituonu koko lailla usein.. 8)

Heh voihan se olla, kun olen tällekkin sivustolle suurinpiirteen 10 viestiä kirjoittanut :/
oiva tumpeloinen
31.07.2006 23:49:13
Omasta ja äiteen mielestä, luulen... ;)

Mun mielestä olisi itseasiassa aika huono juttu, jos ei oma kiloeuron arvoinen soitin pitkän omistuksen jälkeen tuntuisi paremmalta, kuin nopeasti testattu X-merkkinen kitara. Ei kauan sellainen kitara ainakaan täällä viihtyisi. =)

Mikä kitara sitten on yleisesti monen mielestä hyvä halko käteen ja soi kivasti on ihan toinen juttu. Siinä saattaa se oma paras löövrök jo jäädä jalkoihin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)