Aihe: Mistä Elacin-korvatulppien filttereitä
1
hirvijo
31.07.2006 13:37:45
Nyt tarvitsisi saada äkkiä 2kpl Elasin ER25 -filttereitä (perus-elacinit), kun ne onnettomasti meni rikki noin 10 000 ihmisen hyppiessä niiden päällä. Mistäköhän niitä saisi nopeiten? ML-suojainpalveluthan niitä suomessa tekee, mutta se tuntuisi olevan kiinni juuri tähän aikaan vuodesta. Thomannilta ei ehdi perjantaiksi päähän tuommoiset filtterit.
kivi
31.07.2006 14:21:32 (muokattu 31.07.2006 14:24:44)
Nyt tarvitsisi saada äkkiä 2kpl Elasin ER25 -filttereitä (perus-elacinit), kun ne onnettomasti meni rikki noin 10 000 ihmisen hyppiessä niiden päällä. Mistäköhän niitä saisi nopeiten? ML-suojainpalveluthan niitä suomessa tekee, mutta se tuntuisi olevan kiinni juuri tähän aikaan vuodesta. Thomannilta ei ehdi perjantaiksi päähän tuommoiset filtterit.

Räjähtääkö maailma perjantaina, kun tarvitset 25 dB:n vaimennuksen?

Vai oletko laulava rumpali?

Edit: ja mikseivät filtterisi (ne pikku sylinterit) olleet kiinni tulpissa? Jos tulpat siis ovat ehjät (niitähän ei siis voi valaa nopeammin kuin minkä se kestää).

Edit2. mulla vois olla ylimääräiset 15 dB:n elacin-vaimennusosat, kun tulin tulokseen että maailmassa ei kertakaikkiaan oo niin kovaa melua missä jo nekin eivät olisi liian järeitä. Piti tilata 6dB:n kapselit.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Mase
31.07.2006 14:43:19
Tampesterissa niitä myy ainakin KuoMed: http://kuulo.com/contact.htm
Ostetaan dynaaminen mikki(SM58, e845...), tarjoa!
hirvijo
31.07.2006 15:49:23
Sen verran on korvien kanssa onnettomuuksia sattunut, että yksinkertaisesti korvat eivät vain kestä ns. normaaleja äänenpaineita. Asian kanssa olen jo paininut niin paljon, että tunnen varmasti useampia paremmin omien korvien äänenpaineeseen reagoinnin. Kivahan se olisi, jos korvat kestäisivät. Festareille olen menossa ihan yleisöön puolelle.

Soitin tuonne KuoMediin ja olivat ihan pihalla, kun sieltä kyseli Elacin-korvatulppien filttereitä. Tekevät kai ihan omia muotoonvalettuja tulppia.

Muita vinkkejä?
hirvijo
01.08.2006 15:28:53
Onhan noita firmoja toki muitakin... Vaasassa oli ainakin joku ja m.net-kimppahan on teettänyt elacin tulppia jollain helsinkiläisellä lafkalla, olisko ollut joku Vita-terveyspalvelut tai jotain(?).

Soitin tuonne helsinkiin Vita-Terveyspalveluille. Eipä saa sieltäkään enää Elacineja. Yllättävän vaikeaa on...
hirvijo
01.08.2006 15:46:05
Oi onnea! Suomalainen finfonic (www.finfonic.fi) tekee myös muotoiltuja korvatulppia. He käyttävät Elacin-filttereitä suojaimissaan. Tulpat ovat huomenna perillä. Hintaa ei tullut kuin 2€ enemmän kuin thomannilta tilaten, mutta toimitus on niin paljon nopeampi ja laskulla hoitui maksukin.

On hyviä ja huonoja päiviä. Tänään oli hyvä päivä.
Tomtom
01.08.2006 20:42:20 (muokattu 03.08.2006 15:54:02)
Mikäs sen firman nimi on joka niitä teki Helsingissä? ML-suojainpalvelu tai jotain joka tapauksessa. Mulla putosi omastani tuo filtteri, soitin firmaan ja seuraavana päivänä putosi postiluukusta uudet maksulapun kera.

Käytän myös 25db:n versiota, enkä tulisi mitenkään toimeen pienemmällä vaimennuksella. Henkilökohtaista tuo vaimennuksen tarve, uskoisin..

E: olinpa tosiaan pahvi. Olisi ehkä voinut lukea tuon aloitusviestin vähän tarkemmin.
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M.
hirvijo
02.08.2006 10:21:12
Helsingissä on tosiaan Elacinien toimittajana ML-suojainpalvelut. Se vaan nyt sattui olemaan kesälomalla juuri kun olisin filttereitä tarvinnut.
amn
02.08.2006 10:58:04
Oi onnea! Suomalainen finfonic (www.finfonic.fi) tekee myös muotoiltuja korvatulppia. He käyttävät Elacin-filttereitä suojaimissaan. Tulpat ovat huomenna perillä. Hintaa ei tullut kuin 2€ enemmän kuin thomannilta tilaten, mutta toimitus on niin paljon nopeampi ja laskulla hoitui maksukin.

Saako tiedustella että paljon tuli filttereille hintaa tuolta?
Olisi kiinnostusta ehkä hankkia 25db filtterit nykyisten 15db kavereiksi...
"If you're going to make a mistake, make it loud so everybody else sounds wrong." -Joe Venuti
päänahka
02.08.2006 14:39:57
Edit2. mulla vois olla ylimääräiset 15 dB:n elacin-vaimennusosat, kun tulin tulokseen että maailmassa ei kertakaikkiaan oo niin kovaa melua missä jo nekin eivät olisi liian järeitä. Piti tilata 6dB:n kapselit.

Mä oon ajatellu että 15 dB vois olla joskus sopiva. Että jos tosiaan haluat luopua noista niin...
Up and down, that's how energy stays alive.
hirvijo
03.08.2006 15:21:26
oisko tullut hintaa 86,30...näin taisi olla.
amn
03.08.2006 15:28:50
ok, kiitoksia..
pitää pistää tuo finfonic muistiin jos vaikak innostuisi filtterit hommaamaan..
"If you're going to make a mistake, make it loud so everybody else sounds wrong." -Joe Venuti
rheinone
03.08.2006 15:49:56
oisko tullut hintaa 86,30...näin taisi olla.

Thomannilla oli elacin-yhteensopivat Fisher Amps filtterit 31e/pari. Kimpassa kun tilattiin, ei kirpassu 10 eur toimitusmaksukaan pahasti.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
amn
03.08.2006 15:58:07
Thomannilla oli elacin-yhteensopivat Fisher Amps filtterit 31e/pari. Kimpassa kun tilattiin, ei kirpassu 10 eur toimitusmaksukaan pahasti.

Onkos nää miten verrattavissa laadullisesti noihin elacinin omiin? Luulisi ainakin ettei se 50e hintaero tulisi vain Elacin brandistä..
Progressiveland
04.08.2006 14:30:45

On hyviä ja huonoja päiviä. Tänään oli hyvä päivä.

TÄNÄÄN OLI HYVÄ PÄIVÄ!!
oon ihmetelly et miksei vaasas oo mitään tuon tyylistä firmaa mutta nyt löyty! taidan juhlia oluella :D
kai tähän jotai älykästä olis voinu laittaa mutta kun ei kykene http://www.mikseri.net/artists/paskojavitseja.50197.php
rheinone
04.08.2006 19:02:57
Onkos nää miten verrattavissa laadullisesti noihin elacinin omiin? Luulisi ainakin ettei se 50e hintaero tulisi vain Elacin brandistä..

Vasta yhdet treenit oon soittanu noilla Fisher Ampseilla, joka muuten sekin ymmärtääkseni on arvostettu brändi. Ihan hyviltä tuntuivat, mutta täytyy tosiaan mutustella enemmän ja analysoida onko suodatus yhtä tasainen kuin orkkis-elacin-filsuilla.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
tommiot
05.08.2006 01:18:54 (muokattu 05.08.2006 01:20:58)
Olen ollut ihan tyytyväinen noihin Fischer Ampsin 25 dB filttereihin. Saundeista ei mitään huomautettavaa, mutta meidän treenikämpän akustiikka on sen verran huono, että vaikea sanoa oikeastaan mitään. Käytän näitä vaan treeneissä, kun 15 dB filttereillä pellit käy korviin (pieni treenis + hevibändi = kova meteli...). En todellakaan maksaisi yli 80 euroa Elacinin omista, kun nämä saa tähän hintaan. On todella hintansa arvoiset.
rheinone
03.01.2009 20:19:15
Jos joku on tilaamassa filttereitä (esmes T-marketista), mä oon messissä. Ilman tulppia sattuu korviin, mutta 9 db vaimennus on liikaa. Kokeiltakoon 6 db:n nappeja siis. Vai onko olemassa filttereitä vielä pienemmällä vaimennuksella?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)