Aihe: hevirumpalien peltikikkailu
1 2 3
nekronaut
31.07.2006 07:55:38
Mie oikeesti toivon että se Mastodonin rumpali vaikuttaisi vuosien saatossa nuorien rumpalinalkujen alitajunnassa ja jättäisi sinne ihanteen voimasta ja kunniasta, hahaa! Sellaista soittoa pitäisi saada kuulla lisää, voimakasta ja sopivan rehvakkaasti pullistelevaa vyörytystä.

Ja ilman splashejä.

ja kaikenlisäksi moposetillä vetelee, helvetin hyvä rumpali/bändi!
fish-eye
31.07.2006 09:45:05
ei niillä splasheillä mätössä tee mitään. progeen ne kuuluu.
There is no life like nolife!
nekronaut
31.07.2006 11:15:29
ei niillä splasheillä mätössä tee mitään. progeen ne kuuluu.

jep, samoin kuin setit jossa on enemmän ku 2 tomia!
moderndrummer88
31.07.2006 11:22:44
hmmm... oliko se mastodon lämppäämässä maidenia viime vuonna helsinigissä, jos oli sama bändi niin siellä miehellä oli ainakin reilun kokoinen setti ja vaikka mitä härpäkettä.
HUOM! - KESKUSTELUPALSTAN KANSIOT OVAT KOHTA HETKEN AIKAA KAHVILLA!
miän vain
31.07.2006 11:23:03

ja kaikenlisäksi moposetillä vetelee, helvetin hyvä rumpali/bändi!

Kolmen etutomin moposetti? Hyvä bändi kyllä.
Superficiality - so you would stay on top
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu - päivitetty
beorn
31.07.2006 11:34:35

hmmm... oliko se mastodon lämppäämässä maidenia viime vuonna helsinigissä, jos oli sama bändi niin siellä miehellä oli ainakin reilun kokoinen setti ja vaikka mitä härpäkettä.

Joo, olihan se. Empäs muista enää nii tarkasti, mitä sillä rumpalilla siälä oli. Ei se kyl kai mikään humppasettikän ollu, muttei mikään jumbomambohypersettikän, kai...

On se kai totta, että joidenkin rumpalien kilkuttelu toimii ja jossain tietyissä bändeissä(!) Mutta, kun sitä vetelee nykyään kaikki(melkein), niin se menee jo toisesta korvasta ulos.

Tolla perimmäisellä kysymyksellä ajoin takaa semmosta, että onko joku vienyt tän niin pitkälle, että on periaatteessa korvannut tomit filliensoittokohteina pelleillä..!?!

Jos mä saisin jostain ylimääräset esim. 4 miljoonaa euroo, niin mä hommaisin kyllä ihan huvin vuoks semmosen setin, missä on tomien tilalla vasemmalta oikeelle 6, 8, 10, 12"splashint, 14, 16, 18"crashit ja 20, 22, 24" ridet. Ja opettelisin joinain luovina rapulapäivinä niillä vetään semmosia ultimaalisia peltifillejä, millä ei käytännössä tekis mitään. Ja sit mä hommaisin niiden päälle viälä ainakin 15-25 semmosta tommosta icebelliä tai mitä lie kilkutin kelloja noi on nimeltään. Ja sinne sit ehkä mahollisesti pari tomia johonkin sivuun, mihin ny mahtuu. Joo, ja sit viälä parit kolmet pedaalit molemmille jaloille joillekkin splasheille ja lehemänkellolle tms. nii vois kilkutella oiken urakalla. :) Hahhaa...
Oikeaa Heavy Metallia ei soiteta, tekniikalla ja järjellä, vaan VOIMALLA ja TUNTEELLA!!!! Ladatkaa Interspectionalin Demo#2
hollmi-5
31.07.2006 12:54:37
Mulla oli joskus setissä 13 symbaalia. Niistä neljä oli splasheja ja kaksi belleja. Tottakai china sekä kakkoshaitsu piti olla ja tuplaspedu. Toinen virvelikin vielä vasemmalla. Kivaahan se oli yksikseen treenikämpällä kaikenlaista kikkailua harrastaa. Kerran käytin koko arsenaalia keikallakin. Roudaus, settaus ja purku oli yhtä helvettiä. Siinä musassakaan, jota silloin olin soittamassa ei moisella setillä ollut juurikaan käyttöä. Nyt olen niin laiska, että kaksi crashia, ride ja haitsu riittää. Enempää ei tarvitse.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
rm_wispila
31.07.2006 13:31:38
80-luvun Van Halenissa Alex käytti, ja etenkin sen aikaiseen "makuun", todella paljon peltiä kompeissa.
Tomi- ja virppasoundikin oli varsin "moderni". Eli siis parikymmentä vuotta aikaansa edellä...

Liekö tuo jatkuva pellien kihinä kompissa kypsyttänyt myös kaverin kuuloluut?

Tuolla peltien kohinalla saa kivasti ylä-äänialueen tukkoon, ja basarit hoitavat tukutuku-alakerran ;). Voi siinä sitten kitaristi jotain tilutella tuossa keskialueella...
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Jouni Antero
31.07.2006 14:39:53
Mulla oli joskus setissä 13 symbaalia. Niistä neljä oli splasheja ja kaksi belleja. Tottakai china sekä kakkoshaitsu piti olla ja tuplaspedu. Toinen virvelikin vielä vasemmalla. Kivaahan se oli yksikseen treenikämpällä kaikenlaista kikkailua harrastaa. Kerran käytin koko arsenaalia keikallakin. Roudaus, settaus ja purku oli yhtä helvettiä. Siinä musassakaan, jota silloin olin soittamassa ei moisella setillä ollut juurikaan käyttöä. Nyt olen niin laiska, että kaksi crashia, ride ja haitsu riittää. Enempää ei tarvitse.

Tää tarina on kuin minun elämästäni...
MK73
31.07.2006 14:59:37 (muokattu 31.07.2006 15:04:07)
Posion Teroa (Terry Bozzio) ei tässä kohdassa voi ohittaa. Hänen settinsä näkö ja kokohan ovat yleisesti tiedossa :-) No, Terryllä ei taida olla huolta laitoksen kokoamisesta tai purkamisesta. Lisäksi hän kuuluu niihin harvoihin, joiden peltikikkailussa on jotakin järkeä - tai sitten ei. Zappa -aikoina veteli vielä jotakuinkin normisetillä.
Davos
31.07.2006 16:05:29
Posion Teroa (Terry Bozzio) ei tässä kohdassa voi ohittaa. Hänen settinsä näkö ja kokohan ovat yleisesti tiedossa :-) No, Terryllä ei taida olla huolta laitoksen kokoamisesta tai purkamisesta. Lisäksi hän kuuluu niihin harvoihin, joiden peltikikkailussa on jotakin järkeä - tai sitten ei. Zappa -aikoina veteli vielä jotakuinkin normisetillä.

Mä en Teron soitosta löydä kyllä mitään hienoa. Mun kirjoissani menee vähän näihin muniinpuhaltelijoiden sakkiin. Tosin, en ole Terolta kuullut mitään kunnon musiikkia koskaan, vaan sitä hänen soolomatskuaan. Ihan hirveää.

Itse tykkään kyllä hirmuisesti keräillä kaikkea härpäkettä niin paljon kuin vain budjetti sallii, mutta keikalle lähdettäessä on satsina useinmiten Haikat, ride, crash (mahdollisesti toinen) sekä ehkä splash. Tomeja kaksi. Sillä pärjää humpat ja rokit ihan hyvin.
HeavyMachinery
31.07.2006 16:25:20

Mä en Teron soitosta löydä kyllä mitään hienoa. Mun kirjoissani menee vähän näihin muniinpuhaltelijoiden sakkiin. Tosin, en ole Terolta kuullut mitään kunnon musiikkia koskaan, vaan sitä hänen soolomatskuaan. Ihan hirveää.

Itse tykkään kyllä hirmuisesti keräillä kaikkea härpäkettä niin paljon kuin vain budjetti sallii, mutta keikalle lähdettäessä on satsina useinmiten Haikat, ride, crash (mahdollisesti toinen) sekä ehkä splash. Tomeja kaksi. Sillä pärjää humpat ja rokit ihan hyvin.

Fantomas....... En muista kyllä vetikö levylle mutta kuuluu live riveihin....
Tämäkin tekstin olen omin pienin kätösin rustannut poistamisen uhalla....
Davos
31.07.2006 16:28:25
Fantomas....... En muista kyllä vetikö levylle mutta kuuluu live riveihin....

Fantomasilta oon yhden livevedon nähnyt. Oli TODELLA laahaava kappale, enkä pitänyt yhtään. Millasta musiikkia tuo muuten on?
JanneO
31.07.2006 16:38:37
Mulla oli joskus setissä 13 symbaalia. Niistä neljä oli splasheja ja kaksi belleja. Tottakai china sekä kakkoshaitsu piti olla ja tuplaspedu.....

Vähän niinkuin mulla nyt:) Projektista riippuen on tuota härpäkettä mukana, rokki ja poppikeikat menee ihan moposetillä kyllä... mutta hevissä pitää olla härpäkettä mukana.
hollmi-5
31.07.2006 16:39:24
Terry Bozzio soitti Missing Personsilla ja Frank Zappan bändissä melko normaaleilla seteillä. Ihan kelpo rumpali se Terry on. On hänellä ihan kunnioitettava sessiolistakin: http://www.terrybozzio.com/disco.html
passe
31.07.2006 16:46:16
Terry Bozzio soitti Missing Personsilla ja Frank Zappan bändissä melko normaaleilla seteillä. Ihan kelpo rumpali se Terry on. On hänellä ihan kunnioitettava sessiolistakin: http://www.terrybozzio.com/disco.html

Onhan se pelimiehiä! Joskin niin pirun usein eksyy sellaisiin projekteihin, joita ei pelasta paraskaan rummutus. Yksi henk.koht. all time Bozzio-favoreista on Vai:n Sex&Religion lätty, nam!
"Good is in the details..."
hollmi-5
31.07.2006 16:51:23
Vähän niinkuin mulla nyt:) Projektista riippuen on tuota härpäkettä mukana, rokki ja poppikeikat menee ihan moposetillä kyllä... mutta hevissä pitää olla härpäkettä mukana. Ei tuossa sinun omakuvasi setissä ole kyllä puoliakaan...
Davos
31.07.2006 17:33:50 (muokattu 31.07.2006 17:37:41)
Ei tuossa sinun omakuvasi setissä ole kyllä puoliakaan...

E: Eihän tuo mulle oltu osoitettukkaan.

Terrystä vielä: Pakkohan sen on taitava kaveri olla, eihän se turhaan noin monen eri artistin kanssa ole levyttänyt. Yhden ihan makean soolon olen kuullut, olisiko ollut juuri Zappan ajoilta, sillä siinä oli ihan normaali setti. Kuitenkin tuo sen sooloura on mun mielestä lähinnä vitsi, rummut nyt kun ei oikeasti ole sellainen soitin jota yksinään jaksaisi kuunnella levyllistä, vaikka Terryllä miten on melodisia tomeja sun muita.

Toi Vain Sex&Religion levy mulla on! En tiennytkään että Terry soittaa siinä, mutta se on oikeasti hyvä levy ja ihan hyvää rummutusta.

E: Hollmi-5: Oletko myynyt Designerit?
hollmi-5
31.07.2006 19:23:47
E: Hollmi-5: Oletko myynyt Designerit? Kyyllä vain. Paas kävi ne hakemassa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)